kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Методическая разработка урока на тему: "Tasty Treats" ( УМК Spotlight-3) с использованием игровых технологий

Нажмите, чтобы узнать подробности

Методическая разработка урока позволит интересно провести урок в игровой форме.

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«Методическая разработка урока на тему: "Tasty Treats" ( УМК Spotlight-3) с использованием игровых технологий»

Тема урока: Tasty Treats!

Цели:

  1. Закрепить во всех видах речевой деятельности новые лексические единицы по теме: «Food»;

  2. Закрепить использование во всех видах речевой деятельности слов much, many, a lot;

  3. Закрепить правила чтения буквы Gg;

  4. Развивать коммуникативные УУД через все виды речевой деятельности, в том числе умения общения и взаимодействия, умение планировать свое речевое и неречевое поведение;

  5. Развивать воображение при моделировании ситуации общения,

  6. Мотивировать к изучению английского языка,

  7. Воспитывать культуру питания как составляющую здорового образа жизни,

  8. Воспитывать уважение к традициям других стран, проявляющиеся в национальной кухне.

Задачи:

  1. учебная – повторение лексических единиц по теме: «Food»; закрепление навыков употребления слов much, many, a lot; закрепление правила чтения буквы Gg; тренировка навыков чтения и монологической речи; тренировка навыка отвечать на вопросы.

  2. развивающая – развитие интеллектуальных способностей учащихся, развитие умения наблюдать, сравнивать, умение работать как индивидуально, так и в группах, развитие воображения.

  3. воспитательная – привитие интереса и уважительного отношения к культуре и стране изучаемого языка, воспитание культуры питания.

Методы обучения:

  • по восприятию информации: словесные, наглядные, практические;

  • систематизирующие: обобщение и систематизация знаний.

  • стимулирующие: познавательные игры, создание ситуации успеха;

Форма организации познавательной деятельности: индивидуальная, фронтальная, работа в парах, коллективная.

Средства обучения: Учебник, компьютер, проектор, картинки с изображением лексики урока, мультимедийная презентация MS Power Point, раздаточный материал (карточки с текстом, карточки для рефлексии, карточки с заданиями).


Ход урока:

- Good morning, my dear friends! I`m glad to see you.

- Sit down, please.

- Thank you.

- How are you?

- How are you?

- And you?


Good morning, Natalia Vladimirovna! We are glad to see you!

P1: I`m fine, thank you.

P2: I`m OK.

P3: Fine. Thank you.

Дети поворачиваются к гостям и приветствуют их:

Good morning, good morning

The best to you this morning

How are you? How are you?

I hope you’re feeling fine


2.Формулирование темы и задач урока.

- I see that you are OK and we can start our lesson. I hope you`ll be active at the lesson. Today we’ll continue to talk about food. Also we learn how to read the words with letter G,g and we’ll learn use the words much and many. And, of course, we’ll check your home tasks.

3. Фонетическая зарядка.

But before we start let’s train our tongues. Look at the screen and read the tongue twister.

In the magic garden there are lots of oranges on the green mango tree.( Слайд 1 –буквы пропущены)

-Oh, some letters are missing.

What are they? Yes, they are letters G

- Но прежде чем прочитать эту скороговорку, давайте вспомним правила чтения буквы G,g.

-Let’s read.


- Look at the pieces of paper on your tables. These are the sounds [dƷ] [g].

. I will show you words with letters G and you should pick the right sounds up.

Look at the screen. All the letters G have appeared and we can read the tongue twister. (Слайд 2- буквы вставлены)

Letters G


G,g

[dƷ] [g]

e,i,y

orange g

Дети поднимают карточки со звуками, затем читают слова( по выбору учителя)

mango

egg

sugar

fridge

orange

porridge

sausage

spaghetti

vegetable

(дети читают скороговорку сначала хором, затем 1-2 ученика самостоятельно по выбору учителя)

3. Введение персонажа. Развитие навыков диалогической речи.

4.Повторение лексических единиц по теме.

5. Проверка творческого задания. (Д.З.)

We have an unusual lesson today. I invited a special guest for you. Of course it’s very interesting for you to know who it is. I won’t tell you. Let’s guess. Look at the screen. You can see the letters. E N P U G I N. ( Слайд 3 –слово) Make up the word. Who is it? Yes, it’s a penguin.


Teacher: You are clever boys and girls.


Children, for today you have interesting home tasks- to

learn poems about food. Let us present them to Gloria.


G: Hello, my friends.

Dialogue 1

P: Hello. What is your name?

G: My name is Gloria. What is the first letter in my name?

P: It is letter G.

G: You are right. What is your name?

P: My name is Nikita. How are you, Gloria?

G: I am fine, thanks. And how are you, Nikita?

P: I am fine too. Do you like our weather?

G: No, I do not. It is too hot.

Dialogue 2


P: Hi, Gloria.

G: Hello. What is your name?

P: My name is Vicky. Gloria, are you a pupil?

G: Yes, I am a pupil of Antarctiс school.

P: What is your favourite dish?

G: My favourite dish is fish. And yours?

P: I like potatoes and milk. Gloria, what have you brought?


G:I came to our lesson with his magic basket full of different food. Let’s look into it. But I won’t tell you. Guess my riddles, please.


1. Little old uncle,

dressed in brown.

Take off his coat…

How tears run down!

Answer: ONION


2. Skin of brown,

grows underground,

Baked, boiled

or chipped,

in ketchup dipped.

What am I?

(Answer: POTATOES

3. In the water we live,

Without water we are lost (fish)

(Gloria достает по одному предмету из корзинки и дети называют продукт).

G: В моей Антарктической школе есть правило-за каждое правильно выполненное задание мы получаем рыбу.Fish is my favourite food. And I give you a fish for the riddles (достает из корзинки рыбу и вешает на веревку)


On Sunday I like meat and chips.
On Monday bread and cheese.
On Tuesday Coca-Cola.
And pizza...Mmm, yes, please.

On Wednesday it’s spaghetti,
And on Thursday eggs and fish.
On Friday I like sandwiches,
And ice-cream in a dish.

But Saturday is my favourite day.
Oh, yes. It’s very nice!
On Saturday it’s chicken... Mmm,
Salad, bread and rice.


Robin, Robin, what a man!

He eats so much as no one can.

He ate a lot of fish

He ate a lot of meat

He ate a lot of ice-cream and a sweet

He drank a lot of juice

He ate a cake.

Then said: “I have a stomach-ache”.


Peter Penguin
Marching by
Toes turned out
Head held high.
Long black coat,
Clean white vest,
Peter Penguin
You're the best! 


G: Well done! I give one more fish for you.

6. Закрепление лексики и грамматических структур.

7.Физ. минутка

8. Продолжение работы по теме урока. Чтение текста .Беседа по прочитанному.

















-Now, boys and girls,

Look at the screen, please!

- One lemon, two lemons, three lemons. (Слайд 3)

We can count lemons.

Лимон - исчисляемое существительное, мы можем его посчитать.

-And we can ask: How many lemons are there in the picture?

How many tomatoes are there? (Слайд 4)

How many coconuts are there?(Слайд 5)

-Look, please! It’s sugar. (Слайд 6)

Can we count sugar?

Сахар относится к неисчисляемым существительным.

-We ask: How much sugar is there? (Слайд 7)

How much olive oil is there? (Слайд 8)

How much pepper is there? (Слайд 9)

-Open your books on page 44 and read the rule again.

Итак, с какими существительными употребляется How many

How much?

Как мы можем кратко ответить на данные вопросы?

How many lemons do we need? A lot!(Слайд10)

How many lemons are there? Not many!(Слайд 11)

How much sugar is there?

A lot/ Not much (Слайд12, 13)

And now, -Look at the screen and do the task. (задание по DVD) самостоятельно на оценку письменно.


Let us check the task/ Предложения появляются на экране, учащиеся выбирают правильный вариант) Слайд 14-с правильными ответами.


(Пингвин Глория становится впереди и руководит классом. На экране- клип « Танец пингвинов)

How many fish do we have?


What have you found there?

Now let us read a text from your books.

How many fish do we have?

No, we can’t.

С исчисляемыми и с неисчисляемыми существительными


Если хотим сказать, что много, то говорим a lot. Если продуктов мало, то для исчисляемых существительных мы применяем not many, а для неисчисляемых применяем not much.


P1 How many P2 How much P3 How

much P4 How many P5 How many

G: You are clever. This fish is for you.

G: I am tired! Let us have fun! My friends-penguins sent a video for us/ It is called THE PENGUIN DANCE!

-Stand up! Let’ have a rest.

-Boys and girls, let’s shake our bodies!

Put your hands up in the air

And shake your bodies round

Hands upon your toes

And turn around, around.

Hands wave up high,

Hands wave along,

Stamp with your feet

And jump, jump, jump!


Учащиеся внимательно слушают Глории и выполняют правильные движения и поют под музыку.

G; great! I give you one more fish!

We have 4 fish.


G: My dear children, do you know where I live/ I have a surprise for you. . Open your books on page 5 .

It is a text about Antarctica.


Дети читают текст по цепочке вслух.


Antarctica

  The South Pole sits on a vast area of land. The land’s name is Antarctica. There are a lot of mountains in Antarctica. There are many volcanoes under the ice of the South Pole
The ice in Antarctica is very thick!
Antarctica is colder than the Arctic.
Nobody lives in Antarctica. But scientists work there. They study Antarctic weather and nature. They study Antarctic animals, for example, penguins.


G: Where is home?

P: It is in Antarctica.

- How many mountains are there in Antarctica?

-G: There are a lot of mountains in Antarctica.

P 2: How much ice is there in Antarctica?

G:Oh, there is a lot of ice here. Antarctica is a land of ice!

P3: Gloria, do you know any scientists in Antarctica?

G: Yes, I do. Their names are MR and MRS Johnson. They are very kind. They often give me a lot of fish.

G: I see you know a lot about my home. It is one more fish for you.

A lot! We have 5 fish.

9. Заключительный этап. Подведение итогов.

10. Домашнее задание.

11. Выставление оценок.



Our lesson is coming to the end. You worked very hard.

-What did we learn today?

-What was interesting for you at the lesson?

- What do you like best in our lesson?


Wait, Gloria, help me please.

Children, Let us treat Gloria with fruits. There are 2 dishes here. If you like our lesson, stick an apple, if do not- stick a lemon. Gloria, help me, please.

Look, please. How many apples have we got?

Now, open the daybooks and write down your home task.

Your homework:

Придумать и нарисовать Новое новогоднее блюда для пингвина Глории.

Invent and draw a picture of your own meal for Gloria.


Your marks are ….


-We know how to use the words how many, how much and a lot

-We can read the letter g in different words.

-We dance and sing.

G: I miss my family and friends. I should leave you.


Дети прикрепляют нужные картинки на блюдо.







We have got a lot of apples.

G: Thank you, my dear friends. I will miss you. Look! This is my family. They are decorating their house for Christmas. (Слайд 15) Come to Antarctica on your holidays.

P: Thank you. Gloria.

G: Byе.


Our lesson is over, you may be free. Goodbye! (Слайд16)

Goodbye!




Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Уроки

Целевая аудитория: 4 класс

Автор: Данильчук Лариса Петровна

Дата: 13.02.2019

Номер свидетельства: 499703


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Ваш личный кабинет
Проверка свидетельства