kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Методическая разработка план-конспекта урока открытого урока по теме "Summer time".

Нажмите, чтобы узнать подробности

Методическая разработка открытого урока английского языка в 8 классе.Тема урока: Summer Time (Летнее время). 

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«Методическая разработка план-конспекта урока открытого урока по теме "Summer time".»

Методическая разработка план-конспекта урока открытого урока по теме "Summer time".


Тема урока: Summer Time (Летнее время)

Тип урока: Комбинированный (повторение и закрепление изученного материала, введение нового, практика)

Цели урока:

Образовательные:

Повторить и активизировать лексику по теме "Summer Time" (летние каникулы, летние занятия, летние виды спорта и развлечений).

Закрепить знания грамматического материала (например, Past Simple vs. Past Continuous, Future Simple, степени сравнения прилагательных).

Развивать навыки чтения с пониманием основного содержания и извлечением конкретной информации.

Совершенствовать навыки аудирования, говорения и письма по теме.

Развивающие:

Развивать познавательный интерес к культуре и традициям других стран (летние фестивали, праздники, традиции).

Развивать коммуникативные навыки и умение работать в команде.

Развивать критическое мышление, умение анализировать и сравнивать информацию.

Воспитательные:

Воспитывать любовь к природе и бережное отношение к окружающей среде (летние экологические проекты).

Воспитывать уважение к мнению других людей.

Формировать позитивное отношение к активному отдыху и здоровому образу жизни.

План урока:

Организационный момент (2-3 минуты)

Приветствие (Teacher greets students and checks attendance).

Создание позитивной атмосферы (Teacher asks students how they are feeling today and engages them in a short, positive conversation).

Объявление темы и целей урока (Teacher announces the topic "Summer Time" and outlines the learning objectives for the lesson).

Фонетическая разминка (3-5 минут)

Чтение скороговорок: Teacher introduces a tongue twister related to summer (e.g., "She sells seashells by the seashore"). Students practice saying it aloud.

Музыкальная пауза: Teacher plays a short, upbeat summer-themed song and encourages students to clap along or tap their feet to the rhythm.

Цель: Подготовить артикуляционный аппарат, создать позитивный настрой и активизировать внимание учащихся.

Актуализация знаний (5-7 минут)

Brainstorming: Teacher asks students to brainstorm words and phrases related to the topic "Summer." Teacher writes the words on the board, categorizing them (e.g., Activities, Places, Weather, Feelings).

Question-Answer: Teacher asks questions to activate prior knowledge about summer:

"What is your favorite thing about summer?"

"What do you usually do during the summer holidays?"

"Where do you like to go in the summer?"

Цель: Активизировать лексику, необходимую для урока, и подготовить учащихся к восприятию новой информации.

Повторение и закрепление лексики (7-10 минут)

Vocabulary Review:

Teacher reviews key vocabulary words related to summer using flashcards or a vocabulary list.

Students participate in a quick vocabulary quiz or matching activity.

Activity: "Summer Bingo":

Teacher provides students with blank bingo cards.

Students fill in the squares with vocabulary words related to summer.

Teacher calls out definitions or clues for the words.

Students mark the words on their bingo cards. The first student to get bingo wins a small prize.

Цель: Закрепить знание лексики по теме и активизировать её использование в речи.

Развитие навыков чтения (10-12 минут)

Pre-Reading Activity: Teacher asks students to look at a picture or text related to a summer festival or event (e.g., a music festival, a beach party). Students discuss what they see and predict what the text will be about.

Reading Activity: Students read a text about a summer festival or event.

Task 1 (Scanning): Students quickly scan the text to find specific information (e.g., the name of the festival, the date, the location).

Task 2 (Skimming): Students read the text to get the general idea.

Task 3 (Detailed Reading): Students read the text carefully and answer comprehension questions (e.g., Who participates in the festival? What are the main activities? Why is the festival important?).

Post-Reading Activity: Students discuss their answers to the comprehension questions and share their opinions about the festival or event.

Цель: Развивать навыки чтения с пониманием основного содержания и извлечением конкретной информации.

Развитие навыков аудирования (7-10 минут)

Pre-Listening Activity: Teacher asks students to think about a time when they went camping or spent time in nature during the summer. Students share their experiences with the class.

Listening Activity: Students listen to an audio recording of a conversation or story about someone's summer vacation.

Task 1 (Listening for Gist): Students listen to the recording and identify the main topic.

Task 2 (Listening for Specific Information): Students listen to the recording again and answer specific questions (e.g., Where did the person go on vacation? Who did they go with? What did they do there?).

Post-Listening Activity: Students discuss their answers to the questions and compare their own experiences with the experiences described in the recording.

Цель: Развивать навыки аудирования и понимания речи на слух.

Грамматическая практика (7-10 минут)

Grammar Review: Teacher briefly reviews the grammar point relevant to the lesson (e.g., Past Simple vs. Past Continuous - describing summer activities in the past).

Activity: "Sentence Transformation": Teacher provides students with sentences in one tense (e.g., Past Simple) and asks them to transform the sentences into another tense (e.g., Past Continuous).

Example:

Original: "I went to the beach."

Transformation: "I was going to the beach when it started to rain."

Activity: "Error Correction": Teacher provides students with sentences containing grammatical errors related to the target grammar point. Students identify and correct the errors.

Цель: Закрепить знания грамматического материала и совершенствовать навыки его использования в речи.

Развитие навыков говорения (10-12 минут)

Pair Work/Group Work:

Activity: "Summer Plans": Students work in pairs to plan their ideal summer vacation. They should discuss where they want to go, what activities they want to do, and who they want to go with.

Activity: "Summer Memories": Students work in small groups to share their favorite summer memories. They should describe what happened, where it happened, and why it was special to them.

Whole Class Activity:

Students share their summer plans or memories with the class.

Teacher provides feedback on their language use and encourages them to ask each other questions.

Цель: Развивать навыки говорения и умение выражать свои мысли на английском языке.

Развитие навыков письма (5-7 минут)

Writing Task:

Students write a short paragraph about their favorite summer activity or a memorable summer experience.

Teacher provides them with a writing prompt or a list of questions to guide their writing.

Цель: Развивать навыки письма и умение организовывать свои мысли в письменной форме.

Домашнее задание (2-3 минуты)

Teacher assigns homework:

Review vocabulary and grammar from the lesson.

Complete exercises in the workbook related to the topic.

Write a blog post about their ideal summer vacation.

Цель: Закрепить изученный материал и подготовиться к следующему уроку.

Подведение итогов урока (2-3 минуты)

Teacher reviews the main points of the lesson.

Teacher asks students if they have any questions.

Teacher provides feedback on student performance.

Teacher thanks students for their participation and says goodbye.

Примеры заданий:

Vocabulary:

Matching: Match the word with the definition:

Sunbathe, Camping, Hiking, Barbecue, Swimming

Definitions: to cook food over an open fire, to walk long distances in the countryside, to lie in the sun to get a tan, to stay in a tent outdoors, to move through water using your arms and legs.

Word Search: Find the hidden words related to summer in the word search puzzle.

Grammar (Past Simple vs. Past Continuous):

Fill in the blanks: Complete the sentences with the correct form of the verb in Past Simple or Past Continuous.

While I _ (swim) in the sea, I _ (see) a dolphin.

Yesterday, I _ (go) to the beach and _ (sunbathe) for two hours.

Write your own sentences: Write three sentences about what you did last summer, using Past Simple and Past Continuous.

Speaking:

Role-Play: Act out a conversation between two friends planning a summer vacation.

Presentation: Prepare a short presentation about a summer festival in your country.

Writing:

Email: Write an email to a friend describing your summer vacation.

Diary Entry: Write a diary entry about a special summer day.


Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Уроки

Целевая аудитория: 8 класс

Скачать
Методическая разработка план-конспекта урока открытого урока по теме "Summer time".

Автор: Выборнова Луиза Олеговна

Дата: 11.06.2025

Номер свидетельства: 671521


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Проверка свидетельства