Дата: 22.10.2015
Класс: 3 «Г»
Тема: «Visit my family»
Цели:
- Повторение Present Simple (отрицательное предложение). Знакомство с правилом чтения буквосочетаний ау и еу.
- Развитие навыков техники чтения и умений говорения и письма на
основе темы урока.
- Воспитать интерес и внимательность к уроку.
Новая лексика: forest, berries, gather, together, honey, donkey.
Повторение: family, fish, river, flowers, weekend, sun.
Оборудование: картинки, слайд, Cd диск.
Ход урока:
- Организационный момент:
- greeting:
Teacher’s activity:
Children’s activity:
- Good afternoon, children!
- How are you?
- I’m very well, thank you!
- Sit down, please!
- I’m glad to see you!
- Who is on duty today?
- Who is absent?
- What date is it today?
- What day is it today?
- What is the weather like today?
- Good afternoon, teacher!
- We are fine, thank you!
- And you?
- check up the home task:
- What was your home task?
- Workbook at page 21-23. And topic «My weekend».
- warm up:
ex 1, p 32. Listen, point and repeat.
ay ey
[ei] [i]
day honey
play donkey
holid trolley
May chimney
- Новая тема:
- Ребята, тема нашего сегодняшнего урока «Visit my family», ребята сегодня на уроке мы научимся читать буквосочетания ау и еу, прослушаем и прочитаем текст о семье Ted и выполним очень интересное упражнение.
- Повторение прошлой темы:
What do you usually do at the weekend?
Read comics
Watch TV
Go shopping
Go to the cinema
Take photos
Ride a horse
Visit grandparents
Have breakfast
Look after goats
Play computer games
Example: I always go shopping.
- Новые слова:
Day- день trolley- тележка
Play- играть chimney- дымовая труба
Holiday- праздник berries- ягоды
May- Май forest- лес
Honey- мёд gather- собирать
Donkey- осёл together- вместе
- Упражнения:
- Ех 2, р 32. Listen and tick.
Задача учащихся- отметить галочкой название учителем слово.
- Ex 3, p 32. Write.
Учащиеся пишут слова, которые отметили галочкой в упражнении.
- Ex 4, p 33. Listen, point and repeat
- Ex 5, p 33. Listen and read.
Послушать и прочитать текст. И найти в тексте предложения со словами из упражнения 4 и прочитать их.
- Day
Honey
- 1. My family lives in the forest.
2. Every day my parents gather some berries and honey.
3. Lily always gathers beautiful flowers and stones.
4. When it’s rainy, we read fairy tales together.
- Физминутка
Clap your hands, clap your hands,
Listen to the music and clap your hands.
Stamp your feet, stamp your feet,
Listen to the music and stamp your feet.
Jump of high, jump of high,
Listen to the music and jump of high.
Clap your hands, clap your hands,
Listen to the music and clap your hands.
- Remember!
I live in the forest.
We gather berries.
You don’t visit your family.
They fish in the river.
She gather flowers and stones.
He doesn’t read fairy tales.
It listen to the tunes of the forest.
- Ex 6, p 34. Write don’t/doesn’t.
- Ex 7, p 35. Write
- 1. Don’t
2. doesn’t
3. don’t
4. doesn’t
5. don’t
6. don’t
- 1. Family forest
2. parents gather berries honey
3. fish river
4. Lily gathers flowers
5. Nick gathers stones
6. in the evening rest listen tunes
Forest
7. Ted family
8. sun fly kites
9. read books (fairy tales)
- Заключение урока:
- Оценивание;
- Домашнее задание: рабочая тетрадь страница 24-26.
- The lesson is over!
Your worked very well! Thank you!
Good bye, children!