I Начало урока | 1. Речевая зарядка. -Hello, boys and girls! -I am glad to see you! -How are you? 2. Фонетическая зарядка. - Let's start our lesson with the phonetic exersices. [ks-ks-ks] - Давайте позовем кошку! Вох, fох, six. [а:-а:-а:-а:] - Показываем горло врачу! Garden, саr, farmer. [p-p-p] – Давайте попыхтим, как паровоз, выбрасывая пар изо рта. Potato, pencil, pupil. [h-h-h] – Ребята, после зимней прогулки, вы приходите домой греете свои руки, дышите на них. Ham, honey, home. 3. Речевая зарядка. - Children, let's remember what about we spoke last lesson? - Answer my questions. - Would you like honey? - Would you like jam? - Would you like apple? - Would you like potato? - Would you like nuts? - Would you like cabbage?
| -Hello, teacher! -Glad to see you too! T P1 ,T P2 Повторяют за учителем, имитируя произношения букв.
We told about “Foods” in the last lesson. -Yes, would like/ No, wouldn’t like. | Объяснение. Коммуника- тивный. |
II Основ- ной этап урока | 1. Введение нового материала. 1. Введение новой лексики. - Children, look at the blackboard! There are new words. Tea, sandwich, lemon, porridge, orang, soup. Repeat after me. Make the sentences with these words. Придумайте предложения с данными словами. 2. Игра «Словесная цепочка» (“Wordchain’). Children, let's play a game “Wordchain”. Find some names of food and drinks in the wordchain and write the below. - Children, open your books on p.17 ex. 1. Read the task. -Now, we do ex. 2 on p.17. Read the task, please. Name these products. She has got а lemon. And what else? She has got some tea. Объясняю употребления слова some в предложениях и на его значение. Read the rule of Mr Rule. What are the products that we often use the word some (a little). - Now, we do ex. 4, p. 17. Read the task. Read a classmate dialogue roles. Физкультминутка. It is time to have a rest. Stand up and we shall recite our poem. Stand up, sit down (встаем, садимся) Clap, clap, clap. (хлопаем в ладоши) Point to the window, (показываем пальцем на окно) Point to the door, (показываем пальцем на дверь) Stand up, sit down (встаем, садимся) Clap, clap, clap. (хлопаем в ладоши) 2. Повторение изученного материала. 1. Children, open your workbooks on p.11 ex. 4. Read the task. 2. Работа по учебнику. - Children, remember the words of a combination of letters wh. -Какой звук мы произносим вместо буквосочетания wh? -Let's see what this says Mr. Rule. Children, open your books on p.18 ex. 7. -Let's listen to the speaker. Now, we do ex 1 on page 11. |
T P. Придумывают предложения. Potato, orange, eggs, tomato, onion, nut, apple, jam, milk, fish, honey. Знакомство с правилом. Читают диалог по ролям.
White, why, what.
[w] | Коммуника- тивный. Игровой. |
III Заклю- читель- ный этап урока | 1. Объяснение домашнего задания, записанного на доске. - Children, open your school-diaries and write homework. Ex. 2, 3. P. 11. (WB) 2. Подведение итогов занятия. I put a mark for the lesson. The lesson is over. Good-bye, boys and girls! | Записывают задание в дневник.
Good-bye, teacher! | Коммуника- тивный. |