Организационно-мотивационный этап | 10 мин | Приветствие: Hello, everyone! How are you? What day is it today? What date is it today? What day was yesterday? How is the weather? Фонетическая разминка: Let’s warm up! Choose the song from your books and we are going to sing it! Very good choice! Excellent! | Отвечают на вопросы педагога, называют дату и день недели, говорят о погоде Выбирают любую из ранее изученных песенок и поют | Подготовить фонограммы всех ранее изученных песенок |
Основной этап | 20 мин | Подводка к теме: Please, look at the whiteboard, name the letters and guess the whole word. (при совпадении букв, вписывает их в слово) Yes, good job! It’s «Dinosaur». Вступительная беседа: By the way, what do you know about Dinosaurs? Are they still alive? What kind of dinosaurs do you know? What did they eat? How can we explain what does «Dinosaur» mean? Let’s consult the Dictionary! Read, please, the explanation! Tell me, please, where can we meet Dinosaurs nowadays? You are right! Today we are going to talk about the Dinosaur Museum. Работа с новой лексикой: Open your books at page 20 and find the vocabulary. Let’s listen, point and repeat. Now, please, look at the smart board, let’s watch our new story. Now work in groups of four, read the story | Называют буквы английского алфавита вразброс, пока не догадаются, что это слово «Dinosaur» Отвечают на вопросы, говорят, что знают о динозаврах. Dinosaurs lived on our Planet many years ago. They were very big, some of them ate meat, some of them ate trees and leaves. Высказывают свои предположения, находят в толковом словаре определение, читают, изучают. At the museum!! Работают с новой лексикой, повторяют за диктором, пытаются догадаться о значении. Смотрят видео, стараются понять, о чем идет речь, где находятся герои. Работают в группах по 4 человека, читают по ролям. | На доске заранее зашифровано слово «Dinosaur» Ввести лексику «enormous»- «огромный, необъятный», «herbivore» - «травоядный», «predator» - «хищник» Трек 18 Трек 19 (аудио) или видео к 3 разделу. |
| | Грамматика: Find in the dialogue verbs in the past tense. Which are they? Give the infinitive of these verbs. How do we make the past tense? What the rule? Yes, and we name them «regular» verbs. What about the others? How do we make the past tense with them? Yes! They are irregular verbs. We should learn them by heart. Закрепление материала: Page 21, ex. 3, 4 Please, choose 3 irregular verbs and make sentences with them. It’s your written work. | Ищут в диалоге глаголы в прошедшем времени. We went I bought We saw We learnt Smth happened We screamed It roared I thought It was Стараются назвать неопределенные формы глаголов (to go, to be …) We add –ed in the end. They have got special forms. Выполняют по цепочке упражнения В тетради составляют предложения с любыми тремя неправильными глаголами. | Педагог записывает на доске правильные и неправильные глаголы, которые находят дети в разные колонки Ввести понятия «regular» и «irregular» verbs |