Просмотр содержимого документа
«Конспект урока английского языка "Природные богатства.Сохраним энергию"»
Ход урока
1 Организационныймомент
Teacher: Good morning, dear boys and girls. I’m very glad to see you. Today we’ll have unusual lesson. You are divided into three groups. Every group has got a box on the desk. Open your boxes and say what is there? (Обучающиеся открывают коробки).The first group, what things are in your box?
Pupil 1 (the first team): There is a bottle of water, a jar of honey, a piece of wool in our box.
Pupil 2(the second team): There is a lamp, some pearls, a piece of clothes (cotton) in our box.
Pupil 3(the third team): There is a spray gas, a rubber and a pocket of tea in our box
Подведение к теме урока
Teacher: Very good! But why all these things are in your boxes? Are they similar? What unites them?
Pupil: I think,all these things are connected with natural treasures.
Teacher: You are right. Do you know what will be the theme of our lesson?
Pupil: We’ll speak aboutnatural treasures.
Teacher: Well done. Today we’ll speak about natural treasures, read the text about one of them and even make projects. Are you ready?
Pupils: Yes, we are ready
Teacher: OK. Let’s start!
2.Фонетическаязарядка
Teacher: Look at the smart board, read these tongue twisters as quickly as you can.
“I’m a busy, busy bee”
Says a little busy bee.
Little busy, busy bee,
Bring some honey for my tea.
***
She sells seashells
On the sea shore
***
How much wood would a woodchuck chuck
if a woodchuck could chuck wood?
3.Речеваязарядка
Teacher: Can you find some natural treasures in these tongue twisters?
Pupils: I think, these treasures are wood, seashells (with pearls) and honey.
Teacher: You are right? What are they used for? Don’t forget about things from your boxes
Pupil 1: Gas is used for heating.
Pupil 2: Wood is used for making paper
Pupil 3: Electricity (a lamp) is used for lighting
Teacher: Very good. Now we’ll read the text about one of the most important natural treasures that is usually called «black gold»
4.Основной этап
Проверка домашнего задания. Чтение текста «Black gold»
Учащиеся читают текст. После прочтения учитель обращает внимание на ключевой вопрос в тексте, предлагая его обсудить.
Учитель: Однажды в будущем не будет больше нефти под землей и в море. Что вы будете делать? (One day in the future there will be no more oil left under ground or under the sea. What will you do?)
Ученик: Я думаю, мы должны сохранить наши ресурсы сейчас. ( I think, we must save our resources now)
Учитель соглашается с мнением ученика и предлагает обсудить эту тему после небольшого отдыха ( I agree with you and today we’ll discuss this theme. But now let’s have a rest)
5 Физкультминутка
Учитель предлагает учащимся исполнить небольшую рифмовку с движениями, мимикой и жестами. (Repeat the rhyme and move, using your mimics and gestures).
Today is too cold (Сегодня холодно)
And I don’t want to have a cold (И я не хочу заболеть)
I won’t put on my sweater (Я не буду надевать свитер)
I’ll turn on my heater. (Я включу обогреватель)
Обращая внимание на содержание рифмовки, учитель задает вопрос, как обучающиеся поведут себя в случае холодной погоды: наденут свитер или включат обогреватель (Children, what will you do in this situation and why?)
Ученики приходят к выводу, что нужно сохранять энергию, поэтому лучше
надетьтеплыевещииневключатьобогреватель(I’d better put on warm clothes, because we must save power).
Учитель одобряет мнение детей и предлагает составить список правил сохранения энергии (Well done! Now we’ll try to make a list of rules about saving power).
6.Письменная речь. Составление правил сохранения энергии.
Учитель: Нефть, уголь и газ используются для получения электричества. Мы не должны бесполезно расходовать энергию. Как мы можем ее сохранить? Давайте выполним упражнение в рабочей тетради и составим список правил сохранения энергии (Oil, coalandgasareusedformakingelectricity. We must not waste power. How can we save power? Open your workbooks at page 25, ex.8.Write don’t in the right places.)
_______turn off the light when you leave the room. (Выключайте свет, когда уходите из комнаты)
Don’t turn on the light when you don’t need it.(Невключайтесвет, когданенужно)
________ take a shower. (Принимайтедуш)
Don’ttakeabath.(Не принимайте ванную)
______ put on a thick jumper when you are cold.(Надевайтетеплыйсвитер, когдавымхолодно)
Don’t turn on a heater when you are cold.(Невключайтеобогреватель, когдавамхолодно)
______ use a bowl when you wash the dishes. (Используйте таз для мытья посуды)
_______ turn off the TV when you are not watching it. (Выключайте телевизор, если вы его не смотрите)