1. Этап мотивации и актуализации знаний | После звонка на урок учитель поднимает руку и говорит, обращаясь к классу: children, «Hi five!». Put your hands up!
Teacher: Hello, boys and girls! I`m glad to see you! I`ll be your English teacher today. My name is Maria Stanislavovna. I have got a present for you. Take your seats. Let`s watch. Teacher: OK. What does the word «SPORT» mean for you? Что значит слово спорт? FOR YOU…, and FOR YOU? Why is «SPORT» so important in our life? Почему он важен? Why, … , why? What are the benefits of «SPORT»? Какие его преимущества? What?,…what? Teacher: OK. Stand up, please! You look very sporty! Are you fond of Sport? (Yes/No) I play volleyball on Saturdays. I can show you. Могу показать. Can you play volleyball? Can you play tennis? Can you play football? (Yes/No) Can you show me? Можешь показать? So, what kind of sport can you play? Can you show me? Now I see that you like sports. Teacher: OK. Take your seats, please!, It`s time to find out the topic of our lesson. Look around yourselves. Do see yellow cards? Could you help me to make the cloud of words from these CARDS? Помогите составить облако из этих слов. Stick all these words on the board , please. Teacher: OK, in all these words you can see one highlighted letter. В каждом слове одна выделенная буква. Could you help me to make a word from these letters? Помогите составить слово. Who can write this word on the board? Teacher: OK, this is the key word and the topic of our lesson today. We are going speak about important things for everybody. Do you know what event will be the most important in Russia in 2018? Какое важное событие в 2018 году? Yes, you are right, the World`s Football Championship. That`s why let`s speak about football today! | учащиеся в ответ должны тоже поднять руку и посмотреть на учителя. учащиеся смотрят видеоролик
учащиеся отвечают на поставленные вопросы, формулируют цель урока
учащиеся отвечают и показывают
учащиеся прикрепляют слова к доске, чтобы получилось облако из слов
составляют из букв слово «sport», учащийся записывает на доске | Элемент «ХАЙ ФАЙВ» на столах раздаточный материал новые слова по теме на столах желтые карточки |
2. Творческое применение и добывание знаний в новой ситуации (проблемные задания) | Teacher: Now Let`s play. Please stand up. Dear friends, today you are not pupils, you are refe`rees! Do you know the word refe`ree? (Yes/No) Сегодня вы спортивные судьи - `рефери! Please, put these whistles on. Nice to meet you, … (имена учащихся) Teacher: OK, take your seats. You know, refe`rees usually judge some kind of sport play. Refe`rees should know all the features of it. Are you ready? Готовы? Put your hands up! You`ll be given a medal for active work! Let`s watch. Teacher: Now refe`rees must rate this game. What do you think about this game? What`s your opinion? Teacher: Now let`s have a rest! It`s time for «Team Cheer» Stand up, watch and repeat. Teacher: OK, refe`rees are getting to work! Today you are going to be the international football refe`rees. Сейчас вы будете международными судьями. Let`s make the sports forecast – who`ll win the next World`s Football Championship? What country? Сделаем прогноз кто победит следующий ЧМ по футболу? Let`s find out this in pairs, please YOU and YOU stand up, ask each other! Don`t forget fill in the gap. Не забудьте вставить пропущенное слово! Teacher: Now, those who are for the RUSSIAN FOOTBALL TEAM, put your hands up, (кто за русскую команду) you`ll be the 1st team (вы 1 команда). Those who are for the AMERICAN FOOTBALL TEAM, put your hands up, (кто за американскую команду?) you`ll be the 2nd team (вы 2 команда), Those who are for the ENGLISH FOOTBALL TEAM, put your hands up, (кто за английскую команду?) you`ll be the 3rd team (вы 3 команда). The others will be the international football refe`rees (остальные международные `рефери). NOW take your seats in your groups. OK, get the evaluation criteria, the football rules and tasks. Команды получите задания, критерии оценивания и правила. Судьи оценивают команды по следующим критериям (презентация). Is everything clear? Все понятно? Итак, поприветствуйте друг друга следующим образом: партнеры по плечу дайте пять друг другу; партнеры по лицу - ударьтесь кулачками и улыбнитесь друг другу; а теперь все вместе поприветствуйте друг друга, соприкасаясь правой рукой. So, get to work! Приступайте! You have … minutes. Teacher: Now, come out and present your teams please! (1st2nd3rd). Команда выходит и презентует свою команду. Teacher: Now, refe`rees must summarize the results and tell us. Оцените команды по критериям. You have … minutes. Teacher: Do agree with your marks? Согласны с оценками. Теперь давайте оценим наших рефери. Какую оценку они получают? | учащиеся получают спортивные свистки
учащиеся смотрят видеоролик
учащиеся оценивают игру учащиеся выполняют физминутку учащиеся встают парами, спрашивают и отвечают друг другу (делают спортивный прогноз)
учащиеся садятся командами
учащиеся презентуют свои команды учащиеся – международные рефери оценивают учащиеся оценивают рефери | знакомство с учащимися
за активную работу учащиеся получают медаль
элемент «ТИМ ЧИР»
элемент «командная форма из 4 человек»
взаимооценка |