kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Конспект урока с применением метода перекрестного чтения.

Нажмите, чтобы узнать подробности

Представленный конспект урока разработан с применением технологии развития критического мышеления, в частности метода "jisaw reading". В работе использованы различные формы организации деятельности обучающихся(индивидуальная, парная, групповая), что соотвествует критериям деятельностного урока с позиции ФГОС. Урок может быть использован при работе с различными УМК.

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«Конспект урока с применением метода перекрестного чтения. »

Конспект урока с использованием метода «Jigsaw reading»

УМК «New Millennium English» 7 класс

(авторы Н.Н.Деревянко, С.В.Жаворонкова и др.)

Unit 9 «The universe is calling»

Theme: “Space-age cities”.

Communicative objective: by the end of the lesson Pp will be able to talk about living in space.

Educational objective: Pp will learn to work cooperatively.

Skills development: Pp will practice reading for gist, reading for detail, asking for and giving information, describing an imaginary space city.

Procedure

Stage of the lesson

Teacher’s activity

Students’ activity

  1. Greeting



  1. Warm up (brainstorming).

Today we are going to talk about space and imaginary space cities. And now think of 3 adjectives and 3 nouns which you connect with the word ‘space’ and complete the spidergram.


Students draw and complete the spidergram.


Pair-work


space


  1. Jigsaw reading

  1. Pre-reading:




-vocabulary











  1. While-reading






Read the words from the text and find out their meanings, use the dictionary if it’s necessary (words are displayed on the board) spaceport

repaired

recycled

purified

laser

giant

level

exotic

sunlight

incredible


Now let’s work in groups.

(Divide Pp into pupils A and B and give them texts A and B. Appendix 1)



Individual, whole class.

Students read and find out the meaning of the words.













Group work.

Pupils A read text A.

Pupils B read text B.



-Comprehension task

-Now, friends, I’d like you to answer the questions in the chart. If you don’t find the information – write a dash.

(for the chart-see Appendix 2)

-When you have answered the questions, find the partner from the other group and

swap information.



(Monitor the activity, so that Pp talk and don’t just copy the information from each other.)

Pp reread the texts, find the answers and fill in the chart.




Pair work.

Pp ask each other questions and complete the chart with the missing information about the space city their partners have read.


-brainstorming session

Read the texts again and say what ideas you like most in the both projects.



What would you do (built, organize) if you built your own space city.

(Write the stem If I built a space city, I would….. on the board and encourage Pp to give their examples)

What kinds of sports would you like to do in your city?

What houses would you built?

What school subjects would you learn in your space schools?

P.1 It’s great that we can do sports there.

P.2 I like the way that is thrown away and everything is recycled










Pps’ own answers.

  1. Post-reading

(describing an imaginary space city)


Divide Pp into groups of 3 or 4. Ask them to decide on the name of their city, what aspects of the city life they would describe.


Group work.

Pp think and discuss their own space city

Than present their description to the class.

  1. The end of the lesson.




Home work

Thank you for your work, friends. I believe now you are able to talk about your imaginary space city.


Design your own space city and complete the fact file about it (ex.6 p.124)




Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Уроки

Целевая аудитория: 7 класс.
Урок соответствует ФГОС

Скачать
Конспект урока с применением метода перекрестного чтения.

Автор: Чернявская Ирина Викторовна

Дата: 28.06.2015

Номер свидетельства: 221617

Похожие файлы

object(ArrayObject)#852 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(261) "Педагогическое чтение на тему Активные формы и методы обучения на уроках русского языка и литературы с применением инновационных технологий "
    ["seo_title"] => string(166) "piedaghoghichieskoie-chtieniie-na-tiemu-aktivnyie-formy-i-mietody-obuchieniia-na-urokakh-russkogho-iazyka-i-litieratury-s-primienieniiem-innovatsionnykh-tiekhnologhii"
    ["file_id"] => string(6) "203813"
    ["category_seo"] => string(12) "russkiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(11) "presentacii"
    ["date"] => string(10) "1429547237"
  }
}


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Ваш личный кабинет
Проверка свидетельства