Просмотр содержимого документа
«Конспект урока по обобщению тем "Животные" и "Семья" к УМК Английский с удовольствием, Биболетова М.З. »
ЦЕЛЬ УРОКА: Обобщение тем “ЖИВОТНЫЕ” и “СЕМЬЯ”
ЗАДАЧИ УРОКА:
1. Систематизировать лексический материал по темам “Животные” и “Семья”.
2. Развивать у учащихся навыки аудирования, устной речи (монологической, диалогической).
3. Формировать у учащихся креативное мышление, расширять кругозор.
4. Прививать любовь к стране изучаемого языка – Англии.
5. Прививать любовь к детским английским песням и песням на английском языке.
6. Воспитывать уважение к родителям, чувство дружбы и солидарности.
ОСНАЩЕНИЕ УРОКА:
плакаты,
игрушки-животные,
набор “Пальчиковый театр”,
карточки с цифрами,
I. НАЧАЛО УРОКА.
1. Приветствие.
T.: Good-morning, children!
Ch.:
Good-morning, good-morning, Good-morning to you. Good-morning, good-morning, We are glad to see you.
T.: How are you?
Ch.:
We are fine, thank you. And how are you?
T.: I’m fine too, thank you.
Sitdown, please.
2. Объявление задач урока.
T.: Today we have a competition lesson: “The Call of the Jungle”.
We have two teams: “Domestic Animals” and “Wild Animals”.
Nice to meet you, dear “animals”!
Let’s start! What are we going to do at the lesson today?
We are going to play games, sing songs and dance dances.
We are going to the Zoo to see animals.
We are going to England to see Alice and Tom.
Goodlucktoeverybody!
3. Знакомствосгостями.
1) We have guests at our lesson today.
3) Now, children, look at these pretty girls. They are our competent jury – жюри.
Who are they? What are their names? Children, ask them questions!
Ch. What is your name? …
II. ЗАДАНИЯКОМАНДАМ.
1. Аудирование.
T.: And now our artists will tell you about themselves in English. Listen to them very attentively. You’ll answer their questions.
T.: Girls, you are welcome!
1 девочка: My name is …My surname is …I’m …. . I live in …...
I’m from Russia.
2 девочка: My name is …My surname is …I have a pet. My pet is a dog.
My dog’s name is … I love my dog.
2. Диалогическаяречь.
T.: We all have families. Ask each other questions about your families. Work in pairs.
T.: Do you love your mothers? Ch. … Let’s sing them a song!
Песня “My dear Mummy”
My dear, dear Mummy, I love you very much. I want you to be a happy On the eighth of March. Be happy, be happy On the eighth of March. Be happy, be happy On the eighth of March.
T.: Very good! Well done! Clap your hands!
III. КОНКУРСЫ.
Задание 1.
T.: And now we are going to the Zoo! Are you ready? –Let’s sing a song “ We Go to the Zoo”.
Песня “We go to the Zoo”
We go, go, go We go to the Zoo We see a brown monkey And a yellow kangaroo.
Rf.: Tap, Tap, Tap, Clap, Clap, Clap, We see a brown monkey! Tap, Tap, Tap, Clap, Clap, Clap, And yellow kangaroo.
We go, go, go We go to the Zoo We see an orange tiger We see a zebra too.
Rf.: Tap, Tap, Tap, Clap, Clap, Clap, We see an orange tiger! Tap, Tap, Tap, Clap, Clap, Clap, We see a zebra too.
Задание 2.
T.: Very nice. We are in the Zoo now. There are a lot of animals in the Zoo. Alice wants to know what animals they are.
Buratino: What is this? (Показывает животных)
Ch.: Itis a …
Задание 3.
T.: Теперь выберите себе по одному животному и познакомьтесь друг с другом, называя своих животных. Work in pairs. Make a dialogue, please.
- Hallo!
- Hi!
- What’s your name?
- My name is … And what’s your name?
- My name is … Have you a bear?
- Yes, I have a bear. Have you a …
- Yes, I have a …
- Glad to meet you!
- Nice to meet you too. Good-bye!
- Bye-bye!
Задание 4.
Т.: Теперь будем готовить зверей для цирка. Надо их дрессировать. Кто будет дрессировщиком? (Каждая команда выставляет одного “дрессировщика”.)
Ch.: Standup, please! Etc.
(Run, fly, go, sleep, fly, play, draw, climb, jump, sit, stand, sing and song, dance and dance.)
Задание 5.
Т.: А теперь Let’s do our exercises!
Физкультминутка “We do exercises!”
Hands up! Hands down! – 2 t.
Hands to the sides, hands on hips! – 2 t.
Bend left, bend right. – 2 t.
Turn to the left, turn to the right! – 2 t.
1, 2, 3 – hop! 1, 2, 3 – stop! – 2 t.
Hands up! Hands down! Sit down!
T.: Well done! Thankyou!
Задание 6.
Пошёл дождь и на табличках некоторых животных стёрлись буквы. Надо их вставить.
C_t, d_g, p_g, f_og, b_ar, h_n
Задание 7.
У наших гостей Джимма и Билла есть животные. Прочитай текст и скажи, какого цвета кот Джимма.
Bill has got a cat. His cat is slim.It is not big. His cat can swim and skip.
Jim has got a cat. His cat is fat. It is not slim. It cannot skip. It can sing.
Задание 8.
(Раздается стук!!!)
T.: Who is knocking? Listen! There are animals in this box. Whatarethey? Они не хотят выходить из коробки, пока вы не разгадаете о них загадки.
Riddles
(I have some riddles for you. Listen and guess)
1.
I am big. I’m brown. I can go, run, climb and swim. I like fish. What am I? (A bear)
2.
I’m small. I’m grey. I can go, run. I like cheese, meat. I don’t like cats. What am I? (A mouse)
3.
I am small. I’m nice. I can jump, run and play. I like a mouse. What am I? (A cat)
4.
I’m small. My ears are long. I am white. I can run. What am I? (A hare)
5.
I am small. I am green. I can jump. I cannot run. I can swim. What am I? (A frog)
6.
I am big. I am pink. I can run. I can sleep. What am I? ( A pig)
T.: Very good. That’s right.
a mouse.
Задание 9
1. Т.: Еще в коробке есть животные. Узнать их надо по голосам.
What says …?
Moo, moo – a cow Mew, mew – a cat Bow, wow – a dog Peep, peep – a mouse Grunt, grunt – a pig Quack, quack – a duck Cheep, cheep – a bird Cluck, cluck – a hen Croak, croak – a frog Cock-a-doodle-do – a cock
2. Кто-то еще остался в коробке, но хочет выйти из нее. Этот кто-то не издает звуков, слышных нам. Я только скажу про нее: It can fly. What is it?
T.: That’s right. It’s a butterfly.
Расскажите о ней стихотворение, тогда она выйдет.
Стихотворение “Butterfly”
Butterfly, butterfly, Where do you fly? So quick and so high In the blue, blue sky?
3. Кто-то еще хочет выйти, но они говорят, что боятся дождя. Давайте прогоним дождевые тучи, чтобы эти животные тоже смогли выйти из коробки и поехать с нами в Англию, в город Лондон.
Песня “Rain”
1.
Rain, Rain, go away! Come again another day. Daddy wants to play Rain, Rain, go away!
2.
Rain, Rain, go away! Come again another day. Mummy wants to play Rain, Rain, go away!
3.
Rain, Rain, go away! Come again another day. Brother wants to play Rain, Rain, go away!
4.
Rain, Rain, go away! Come again another day. Sister wants to play Rain, Rain, go away!
5.
Rain, Rain, go away! Come again another day. Baby wants to play Rain, Rain, go away!
6
Rain, Rain, go away! Come again another day. All the family want to play Rain, Rain, go away!
5. ПУТЕШЕСТВИЕВАНГЛИЮ
T.: Now, we are going to England, to London to see Alice and Tom.
Но мы должны перейти через Лондонский мост. А через мост мы можем перейти, если только выполним несколько заданий.
Задание 1
Answer the question: What color is it? “Цвета”
Задание 2
1. Count till 10, please. Alltogether!
2. A теперь по командам разложите карточки “Числительные”. Какая команда быстрее?
Т.: Теперь можно перейти через мост.
7. ВЫСТУПЛЕНИЕЖЮРИ
T.: Now, tell us about our lesson some words. What team has won? (Слово - жюри).
8. ЗАКЛЮЧИТЕЛЬНАЯЧАСТЬ
T.: The lesson is over. Now we are going to tell you what we usually do every day.
Т.: Мы сегодня много поработали. Всемолодцы!
Ch.: Goodbye!
T.: Good bye, children! Good bye everyone! Thank you very much for the lesson, children. Thank you for your coming to our lesson, dear fathers and mothers!