Iблок. Целевой. | Приветствует учащихся. Формулирует задачи урока. | -Hello, boys and girls. I’m glad to see you. How are you? -What is the date today? At our previous lessons we spoke about the political systems of the USA, the UK and Russia. And today we shall discuss the questions: if a politician must be kind; what kind of people can succeed in politics; what traits of character they should have. | Отвечают на привет- ствие и отвечают на вопросы. |
II блок. Процессуальный. Актуализация знаний. навыков. Предтекстовый этап. Послетекстовый этап. |
Фронтально задает вопросы на знание лексики и страно –ведческих фактов.
Организует игру “A Dark Horse” (Приложение 1) Организует работу с лексикой. Предлагает соотнести слова с переводом, после чего следует взаимопроверка. (Приложение 2) Предлагает открыть книгу и прочитать задание к тексту и текст. Задает вопросы по тексту. Предлагает прочи-тать правило на стр. 55. Предлагает прочи- тать утверждения и найти под -тверждение в тексте. Предлагает работу в группах. |
I’d like you to answer my questions. --What political system does Russia belong to? --Who is the head of state in our country? --What kind of state is the UK? -- Who is the head of state there? --America is a presidential republic, isn’t it? -- And who is the heard of state there? --What famous politicians do you know? Look at the screen, please. Can you name these people? Let’s play the game “A Dark Horse” I”ll read you some facts about two famous politicians. Try to guess their names. And now we’ll work with the text. But at first let’s review the words. --Will you match the words with the Russian equivalents? --Will you exchange your papers and check them up? --Read the words aloud. --Which of these personality traits are necessary for a good politician? Can you add any other features to the list? Open your books, page 54. Here is the opinion of a modern expert about the problem. ---Will you read the question above the text? Are there any unexpected ideas? How should a politician use his power? Why should a good politician be able to take non-traditional decisions? When should he change people in his or her team? Can a politician be good to all people? There is the second task to the text. But first we shall revise the grammar” Modal verb Should” –Will you read the rule, page 55. ( Don’t forget that after the modal verbs we don’t use “to”) Let’s read the second task below the text. --Which of the expert’s ideas do these statements confirm? And now let’s divide into two groups. “Experts” and “Citizens”. Which ideas of the experts do you agree with? Use the expressions in the boxes. | Отвечают на вопро -сы. Называют полити -ков. Аудируют отрывки о политиках. Самостоятельно выполняют задание на карточках. Обмениваются карточками, проверяют ответы друг у друга. Читают слова вслух. Отвечают на вопрос учителя. Читают задание и переводят его. Читают текст и отвечают на вопрос. Отвечают на вопросы учителя. Читают правило на стр. 55. Читают и переводят утверждения и нахо- дят подтверждения в тексте, читают их вслух. Делятся на две группы. Эксперты высказывают утверждения, пользуясь текстом. Граждане соглашаются, не соглашаются или частично соглашаются с выводами экспертов, пользуясь текстом и выражениями из упражнения 1 (4), стр. 55. |
III блок. Аналитический. |
Предлагает подвести итоги урока, предлагает дать самооценку, используя таблицу. Дает домашнее задание. |
-- What have you learnt during the lesson? -- What emotions do you feel?
Your homework is Ex.3(2), to write a short report about an ideal politician. | По предложенной таблице оценивают свои успехи и свою работу. Записывают домашнее задание. |