kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Конспект урока по английскому языку на тему:It’s time to think about your future career.

Нажмите, чтобы узнать подробности

ТемаIt’s time to think about your future career

Тип урока комбинированный

Вид урока: урок актуализации знаний

Цели:

  1. практические: формирование практических умений в говорении и аудировании;

  2. воспитательные: формирование целостного представления о профессиональной деятельности;

  3. образовательные: расширение кругозора учащихся, формирование у учащихся отношения к успеху;

  4. развивающие: развитие творческих способностей и логического мышления, коммуникативных умений и применение их на практике.

Задачи урока:

образовательная: развивать навыки устной речи и аудирования; активизировать ранее изученную лексику по теме “Профессия и успех”.

развивающая: развивать интеллектуальные способности учащихся; формировать умение выделять главное, сравнивать и анализировать.

воспитательная: развивать у учащихся самостоятельность мышления; содействовать профориентации учащихся, воспитывать умения сотрудничать и работать в команде; воспитывать личностные качества: ответственность, самостоятельность,

здоровьесберегающая: предупреждать переутомление у учащихся путем смены деятельности.

Технологии: технология развития критического мышления, информационно-коммуникативная (слайдовая презентация), сотрудничество, игровая.

Формы работы – индивидуальная, фронтальная, групповая, парная.

Приемы работы – концептуальное колесо, круги по воде, мозговой штурм, классификация знаний, перенос знаний в новую ситуацию, использование ТСО.

Оснащение урока: оформление доски, дидактический раздаточный материал по теме, компьютер, проектор.


 

1. Организационный момент:

Good morning, dear guests. Good morning, boys and girls. Take your sits, please. I’m very glad to see you. So, let me introduce myself. My name is Anna Grigorievna.

2. Введение в тему урока. Вызов:

Today we are going to discuss a very important topic for you. Try to guess what we are going to speak about Звучит песня).

P1: We will speak about money.

T: All the things I could do

If I had a little money

Our life depends on money. But what should we do to have money?

P1: to work

T: Well

3. Концептуальное колесо:

What other words with the same meaning do you know? (work- job-profession- career – trade- occupation –position)

4. Речевая разминка :

What jobs do you know? (Nurse, driver, postman, waiter etс.)

Where do people work? (farm, factory, hospital, shop, office, post, etc.)

What do they usually do? (build, sell, teach, treat, design, sew, write, cook, drive etc.)

5. Совершенствование лексических навыковКроссворд:

Let’s guess who are these people doing this crossword puzzle.

6. Совершенствование лексических навыков:

You see, we’ve got the word SUCCESSFUL. What qualities are required to be successful? Let’s remember the words. Take card number 1 and repeat the words after me. By the way, do you know any successful people? Look at the slides, please. Do you know this person? Why is he successful?

7. Совершенствование лексических навыковLet's speak about positive and negative aspects of job. Take cards number 2 and tick with + positive and – negative words and word combinations. Now read …

8. Совершенствование лексических навыков говорения:

You see we have only two jobs.

Try to make your choice today and explain why you choose this or that job.

Mind that this card will help you to create your sentences.

9. Аудирование:

You see all the jobs we’ve spoken today are usual. I suggest you to listen to some information about unusual jobs. While listening try to remember as many names of jobs as you can.

What unusual jobs have you heard?

Are you ready to answer some questions?

10. Рефлексия (Кластер): Now I suggest you to work in pairs for 1 minute. So I’ll give you different tasks and then we’ll work together. (qualities – positive things – negative things – usual jobs- unusual jobs – help to choose). Let’s summarize everything we’ve spoken today.

11. Подведение итогов:

We had a very active lesson today. I’ll give you excellent/good marks. I’ll give you these sayings and words of wisdom. You’ll translate them at home. May be they will help you in your future life. You can be what you want. Make your choice, make your life and be successful. Thank you for your work. Good bye!

12. Рефлексия. Continue this sentence please. Write your ending down and stick it to the blackboard. All the things I could do if I had…

Dog walkers

Pearl divers

Video game developer

Blackjack dealer

Seat filler

Stunt person

Party organizer

Greeting card writer

Rodeo clown

Secret shoppers

1. Who helps people with their pets?

2. Who check the standards in a store?

3. Who sits people and watches an event?

4. Who takes part in action movies?

5. Who helps people with special celebrations?

6. Who works in a casino?

7. Who entertains people at the rodeos?

8. What jobs include work with animals?

9. Who designs computer games?

10. What jobs are dangerous?

11. Who thinks in messages for cards?

12. Who dives in the ocean?

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«Конспект урока по английскому языку на тему:It’s time to think about your future career. »


ТемаIt’s time to think about your future career

Тип урока комбинированный

Вид урока: урок актуализации знаний

Цели:

  1. практические: формирование практических умений в говорении и аудировании;

  2. воспитательные: формирование целостного представления о профессиональной деятельности;

  3. образовательные: расширение кругозора учащихся, формирование у учащихся отношения к успеху;

  4. развивающие: развитие творческих способностей и логического мышления, коммуникативных умений и применение их на практике.

Задачи урока:

образовательная: развивать навыки устной речи и аудирования; активизировать ранее изученную лексику по теме “Профессия и успех”.

развивающая: развивать интеллектуальные способности учащихся; формировать умение выделять главное, сравнивать и анализировать.

воспитательная: развивать у учащихся самостоятельность мышления; содействовать профориентации учащихся, воспитывать умения сотрудничать и работать в команде; воспитывать личностные качества: ответственность, самостоятельность,

здоровьесберегающая: предупреждать переутомление у учащихся путем смены деятельности.

Технологии: технология развития критического мышления, информационно-коммуникативная (слайдовая презентация), сотрудничество, игровая.

Формы работы – индивидуальная, фронтальная, групповая, парная.

Приемы работы – концептуальное колесо, круги по воде, мозговой штурм, классификация знаний, перенос знаний в новую ситуацию, использование ТСО.

Оснащение урока: оформление доски, дидактический раздаточный материал по теме, компьютер, проектор.




1. Организационный момент:

Good morning, dear guests. Good morning, boys and girls. Take your sits, please. I’m very glad to see you. So, let me introduce myself. My name is Anna Grigorievna.

2. Введение в тему урока. Вызов:

Today we are going to discuss a very important topic for you. Try to guess what we are going to speak about Звучит песня).

P1: We will speak about money.

T: All the things I could do

If I had a little money

Our life depends on money. But what should we do to have money?

P1: to work

T: Well

3. Концептуальное колесо:

What other words with the same meaning do you know? (work- job-profession- career – trade- occupation –position)

4. Речевая разминка :

What jobs do you know? (Nurse, driver, postman, waiter etс.)

Where do people work? (farm, factory, hospital, shop, office, post, etc.)

What do they usually do? (build, sell, teach, treat, design, sew, write, cook, drive etc.)

5. Совершенствование лексических навыковКроссворд:

Let’s guess who are these people doing this crossword puzzle.

6. Совершенствование лексических навыков:

You see, we’ve got the word SUCCESSFUL. What qualities are required to be successful? Let’s remember the words. Take card number 1 and repeat the words after me. By the way, do you know any successful people? Look at the slides, please. Do you know this person? Why is he successful?

7. Совершенствование лексических навыковLet's speak about positive and negative aspects of job. Take cards number 2 and tick with + positive and – negative words and word combinations. Now read …

8. Совершенствование лексических навыков говорения:

You see we have only two jobs.

Try to make your choice today and explain why you choose this or that job.

Mind that this card will help you to create your sentences.

9. Аудирование:

You see all the jobs we’ve spoken today are usual. I suggest you to listen to some information about unusual jobs. While listening try to remember as many names of jobs as you can.

What unusual jobs have you heard?

Are you ready to answer some questions?

10. Рефлексия (Кластер): Now I suggest you to work in pairs for 1 minute. So I’ll give you different tasks and then we’ll work together. (qualities – positive things – negative things – usual jobs- unusual jobs – help to choose). Let’s summarize everything we’ve spoken today.

11. Подведение итогов:

We had a very active lesson today. I’ll give you excellent/good marks. I’ll give you these sayings and words of wisdom. You’ll translate them at home. May be they will help you in your future life. You can be what you want. Make your choice, make your life and be successful. Thank you for your work. Good bye!



12. Рефлексия. Continue this sentence please. Write your ending down and stick it to the blackboard. All the things I could do if I had…





Dog walkers

Pearl divers

Video game developer

Blackjack dealer

Seat filler

Stunt person

Party organizer

Greeting card writer

Rodeo clown

Secret shoppers



1. Who helps people with their pets?

2. Who check the standards in a store?

3. Who sits people and watches an event?

4. Who takes part in action movies?

5. Who helps people with special celebrations?

6. Who works in a casino?

7. Who entertains people at the rodeos?

8. What jobs include work with animals?

9. Who designs computer games?

10. What jobs are dangerous?

11. Who thinks in messages for cards?

12. Who dives in the ocean?




Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Уроки

Целевая аудитория: 9 класс

Скачать
Конспект урока по английскому языку на тему:It’s time to think about your future career.

Автор: Галимзянова Рафида Ильшатовна

Дата: 05.05.2015

Номер свидетельства: 208574


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Проверка свидетельства