kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Конспект урока по английскому языку на тему :"Education in Great Britain and in Kazakhstan» Образование в Британии и Казахстане".

Нажмите, чтобы узнать подробности

 

 

План урока английского языка
в 9 классе.

Тема урока:«Education in Great Britain and  in Kazakhstan»

Образование в Британии и Казахстане.

Цель  урока: Учить учащихся вести беседу в  монологах,диалогах и полилогах по теме.

Задачи урока:

  • Образовательные
  1. Обобщение знаний учащихся о системе образования страны изучаемого языка
  2. Развитие познавательных способностей учащихся с помощью лингвострановедческой информации
  3. Формирование творческого и критического мышления учащихся через дискуссию
  4. Расширение кругозора учащихся за счет получения новых знаний по теме
  • Развивающие
  1. Развитие понятийных форм мышления через освоение особенностей «языкового сознания» при работе с лексическим материалом
  2. Развитие навыков логичности в построении иноязычных высказываний в ходе решения речевых задач
  3. Совершенствование умения строить высказывания различных типов: сообщение, описание, согласие, несогласие.
  • Воспитательные
  1. Совершенствовать умение работать в коллективе: внимательно слушать собеседника, вежливо реагировать на просьбы и вопросы собеседника, вступать в общение.
  2.  Форма урока:

Урок-дискуссия, обобщение с привлечением ролевых игр.

 

  1. Активизировать лексику и лексико-грамматические конструкции
  2. Выявить особенности образования в Великобритании.
  3. Сравнить системы образования Великобритании и Казахстане.
  4. Совершенствовать навыки монологической и диалогической речи через беседу по теме.

 

 

  • Практические:
  1. Развитие коммуникативных умений в рамках предложенной темы
  2. Совершенствовать навыки восприятия на слух иноязычного текста информационного характера
  3. Совершенствовать навыки монологической и диалогической речи через беседу по теме
  4. Развитие умений использовать изученные лексические единицы и грамматические структуры для решения конкретных коммуникативных задач
  • Образовательные
  1. Обобщение знаний учащихся о системе образования страны изучаемого языка
  2. Развитие познавательных способностей учащихся с помощью лингвострановедческой информации
  3. Формирование творческого и критического мышления учащихся через дискуссию
  4. Расширение кругозора учащихся за счет получения новых знаний по теме
  • Развивающие
  1. Развитие понятийных форм мышления через освоение особенностей «языкового сознания» при работе с лексическим материалом
  2. Развитие навыков логичности в построении иноязычных высказываний в ходе решения речевых задач
  3. Совершенствование умения строить высказывания различных типов: сообщение, описание, согласие, несогласие.
  • Воспитательные
  1. Совершенствовать умение работать в коллективе: внимательно слушать собеседника, вежливо реагировать на просьбы и вопросы собеседника, вступать в общение.

Форма урока:

Урок-дискуссия, обобщение с привлечением ролевых игр.

    Ход урока:

I. Организационный момент.

Good morning, dear friends. Glad to see you. You’ve come here to practice listening & speaking English. Let’s do it! I ask you to be active,bright & emotional. Don’t be afraid of your mistakes because to err is human.

The theme of our lesson is “Education in Great Britain”

We shall discuss the ways of learning in Britain, compare British and Russian system of education and speak about the problems of learning.

II. Повторение  лексики по теме

Let’s revise our vocabulary. Could you explain the meaning of these words and word combinations and if you can give their synonyms:

  • co-educational
  • compulsory education
  • boarding school
  •  curriculum
  • extra-curricular activities

III. Построение схемы.

You remember that our theme is: “Education in Great Britain”. Some facts about primary education you have already learned. On the previous lessons you became to know more about secondary education from the text in your text books. Now let’s summarize our knowledge & add some information about “further education” in Great Britain.

Your task is: make a scheme of the system of education in Great Britain. I will ask you some questions. You should remember everything you know on the topic.

Questions:

  1. When do British children start schooling?
  2. How do they call schools for five years old children?
  3. Is primary school compulsory for children or not?
  4. In what types of schools is primary education given in Britain?
  5. At what age do children usually finish infant & junior schools?
  6. After finishing primary school children go to secondary schools, don’t they?
  7. What types of secondary school do you know?
  8. How long can pupils stay in secondary schools?
  9. When do they take their 1st public exam?
  10. Where will children go after the fifth form if they decide to continue their education?
  11. Is schooling in the sixth form compulsory in Britain?
  12. What kind of exam do they take after the sixth form?
  13. Where will children go after the fifth form if they decide to leave school?

 

Now let’s make a scheme of the system of education in Great Britain to generalize your knowledge on the topic. Please, usethesecards.

(Учащиеся по очереди выходят к доске и строят схему, используя приготовленные заранее карточки).

 

 

 

В итоге учащиеся строят на доске следующую схему:

EDUCATION IN GREAT BRITAIN

 

NURSERY SCHOOL
(3-4 YEARS)
OPTIONAL

 

PRIMARY SCHOOL
COMPULSORY

 

INFANT SCHOOL
(4/5-7 YEARS)

 

JUNIOR SCHOOL
(8-11 YEARS)
11+ EXAM

 

UNIVERSITY

 

UNIVERSITY
(COLLEGE OF HIGH EDUCATION)

 

MODERN
SCHOOL

 

 

SIXTH FORM
(16-18 YEARS)
«A» LEVEL EXAM

 

GRAMMAR
SCHOOL

 

COMPREHENSIVE
SCHOOL
(11-16 YEARS) GCSE

 

PRIVATE
SCHOOL

 

SECONDARY EDUCATION

 

PUBLIC
(13-19 YEARS)

 

PREPARATORY
(11-13 YEARS)

 


 

 

Now, with the help of this scheme, let’s compare two systems of education: in Russia & in Great Britain.

Education in Great Britain

Education in Kazakhstan.

  1. Children go to school at the age of 5
  2. Primary school is divided into two parts: infant and junior
  3. Children finish primary school at the age of 11-12
  4. Pupils go to the first form at the age of 11-12
  5. Pupils finish secondary school at the age of 16
  6. Pupils take the GCSE Exam at the age of 16
  1. Children go to school at the age of 6-7
  2. Primary school is not divided into parts
  3. Children finish primary school at the age of 9-10
  4. Pupils go to the first form at the age of 6-7
  5. Pupils finish secondary school at the age of 14-15
  6. Pupils take Final examinations at the age of 15

 

Please, make up your conclusion:

There are some differences in the age of pupils but as a whole the systems are quite alike.

V. Интервью

VI.Повторениеграмматическогоматериала.

I want you to review English grammar.I am going to give you the cards with the tests to review Subjunctive Mood.

 

Учащиеся выполняют тест по грамматике. Тестпроверяетсянауроке. Ошибкификсируютсяиисправляютсяучащимися.

VII. Подведениеитогов

I see you know much about schools in Britain. You can compare the systems of education in our country and in Britain. You became to know more facts about “further education” and you can go to Britain and enter any university or college but before it you should finish special preliminary course.

Our lesson is coming to the end. All of you have worked very well.Thank you. Your marks are…

VII. Домашнеезадание

Now I ask you to give your opinion on a particular question. An international young people’s magazine is investigating the questions:

  1. Should students only be judged by their results in end-of-yearexams?
  2. Is co-education a disaster for girls or not?

Your home task is: write a short article for the magazine on this topic, based on your own experience.

(Учащимся дается дифференцированное задание на дом).

Ourlessonisover.It’s time to have a brake. Good buy. See you on Wednesday.

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«Конспект урока по английскому языку на тему :"Education in Great Britain and in Kazakhstan» Образование в Британии и Казахстане". »

План урока английского языка
в 9 классе.

Тема урока:«Education in Great Britain and in Kazakhstan»

Образование в Британии и Казахстане.

Цель урока: Учить учащихся вести беседу в монологах,диалогах и полилогах по теме.

Задачи урока:

  • Образовательные

  1. Обобщение знаний учащихся о системе образования страны изучаемого языка

  2. Развитие познавательных способностей учащихся с помощью лингвострановедческой информации

  3. Формирование творческого и критического мышления учащихся через дискуссию

  4. Расширение кругозора учащихся за счет получения новых знаний по теме

  • Развивающие

  1. Развитие понятийных форм мышления через освоение особенностей «языкового сознания» при работе с лексическим материалом

  2. Развитие навыков логичности в построении иноязычных высказываний в ходе решения речевых задач

  3. Совершенствование умения строить высказывания различных типов: сообщение, описание, согласие, несогласие.

  • Воспитательные

  1. Совершенствовать умение работать в коллективе: внимательно слушать собеседника, вежливо реагировать на просьбы и вопросы собеседника, вступать в общение.

  2. Форма урока:

Урок-дискуссия, обобщение с привлечением ролевых игр.



  1. Активизировать лексику и лексико-грамматические конструкции

  2. Выявить особенности образования в Великобритании.

  3. Сравнить системы образования Великобритании и Казахстане.

  4. Совершенствовать навыки монологической и диалогической речи через беседу по теме.



  • Практические:

  1. Развитие коммуникативных умений в рамках предложенной темы

  2. Совершенствовать навыки восприятия на слух иноязычного текста информационного характера

  3. Совершенствовать навыки монологической и диалогической речи через беседу по теме

  4. Развитие умений использовать изученные лексические единицы и грамматические структуры для решения конкретных коммуникативных задач

  • Образовательные

  1. Обобщение знаний учащихся о системе образования страны изучаемого языка

  2. Развитие познавательных способностей учащихся с помощью лингвострановедческой информации

  3. Формирование творческого и критического мышления учащихся через дискуссию

  4. Расширение кругозора учащихся за счет получения новых знаний по теме

  • Развивающие

  1. Развитие понятийных форм мышления через освоение особенностей «языкового сознания» при работе с лексическим материалом

  2. Развитие навыков логичности в построении иноязычных высказываний в ходе решения речевых задач

  3. Совершенствование умения строить высказывания различных типов: сообщение, описание, согласие, несогласие.

  • Воспитательные

  1. Совершенствовать умение работать в коллективе: внимательно слушать собеседника, вежливо реагировать на просьбы и вопросы собеседника, вступать в общение.

Форма урока:

Урок-дискуссия, обобщение с привлечением ролевых игр.

Ход урока:

I. Организационный момент.

Good morning, dear friends. Glad to see you. You’ve come here to practice listening & speaking English. Let’s do it! I ask you to be active,bright & emotional. Don’t be afraid of your mistakes because to err is human.

The theme of our lesson is “Education in Great Britain”

We shall discuss the ways of learning in Britain, compare British and Russian system of education and speak about the problems of learning.

II. Повторение лексики по теме

Let’s revise our vocabulary. Could you explain the meaning of these words and word combinations and if you can give their synonyms:

    • co-educational

    • compulsory education

    • boarding school

    • curriculum

    • extra-curricular activities

III. Построение схемы.

You remember that our theme is: “Education in Great Britain”. Some facts about primary education you have already learned. On the previous lessons you became to know more about secondary education from the text in your text books. Now let’s summarize our knowledge & add some information about “further education” in Great Britain.

Your task is: make a scheme of the system of education in Great Britain. I will ask you some questions. You should remember everything you know on the topic.

Questions:

  1. When do British children start schooling?

  2. How do they call schools for five years old children?

  3. Is primary school compulsory for children or not?

  4. In what types of schools is primary education given in Britain?

  5. At what age do children usually finish infant & junior schools?

  6. After finishing primary school children go to secondary schools, don’t they?

  7. What types of secondary school do you know?

  8. How long can pupils stay in secondary schools?

  9. When do they take their 1st public exam?

  10. Where will children go after the fifth form if they decide to continue their education?

  11. Is schooling in the sixth form compulsory in Britain?

  12. What kind of exam do they take after the sixth form?

  13. Where will children go after the fifth form if they decide to leave school?



Now let’s make a scheme of the system of education in Great Britain to generalize your knowledge on the topic. Please, usethesecards.

(Учащиеся по очереди выходят к доске и строят схему, используя приготовленные заранее карточки).





Primary education

Higher education

«A»-Level exam

8-11 years

Secondary education

Private school

GCSE exam

11/12-16 years

Nursery school

Public schools

GCE-A Level(General Certificate of Education Advanced level

11-13 years

Comprehensive school

University or college

GNVQ (General National Vocation Qualification)

13-19 years

Preparatory school

College of Further education

NVA (National Vocation Qualification

Grammar school

Sixth form

Optional

Infant school

Bachelor degree

Compulsory

Junior school

Master degree

4/5-7 years



В итоге учащиеся строят на доске следующую схему:

EDUCATION IN GREAT BRITAIN



UNIVERSITY

NURSERY SCHOOL
(3-4 YEARS)
OPTIONAL

PRIMARY SCHOOL
COMPULSORY

INFANT SCHOOL
(4/5-7 YEARS)

JUNIOR SCHOOL
(8-11 YEARS)
11+ EXAM

SECONDARY EDUCATION

PUBLIC
(13-19 YEARS)

UNIVERSITY
(COLLEGE OF HIGH EDUCATION)

MODERN
SCHOOL



PRIVATE
SCHOOL

COMPREHENSIVE
SCHOOL
(11-16 YEARS) GCSE

SIXTH FORM
(16-18 YEARS)
«A» LEVEL EXAM



GRAMMAR
SCHOOL

PREPARATORY
(11-13 YEARS)



Now, with the help of this scheme, let’s compare two systems of education: in Russia & in Great Britain.

Education in Great Britain

Education in Kazakhstan.

  1. Children go to school at the age of 5

  2. Primary school is divided into two parts: infant and junior

  3. Children finish primary school at the age of 11-12

  4. Pupils go to the first form at the age of 11-12

  5. Pupils finish secondary school at the age of 16

  6. Pupils take the GCSE Exam at the age of 16

  1. Children go to school at the age of 6-7

  2. Primary school is not divided into parts

  3. Children finish primary school at the age of 9-10

  4. Pupils go to the first form at the age of 6-7

  5. Pupils finish secondary school at the age of 14-15

  6. Pupils take Final examinations at the age of 15



Please, make up your conclusion:

There are some differences in the age of pupils but as a whole the systems are quite alike.

V. Интервью

VI.Повторениеграмматическогоматериала.

I want you to review English grammar.I am going to give you the cards with the tests to review Subjunctive Mood.



Учащиеся выполняют тест по грамматике. Тестпроверяетсянауроке. Ошибкификсируютсяиисправляютсяучащимися.

VII. Подведениеитогов

I see you know much about schools in Britain. You can compare the systems of education in our country and in Britain. You became to know more facts about “further education” and you can go to Britain and enter any university or college but before it you should finish special preliminary course.

Our lesson is coming to the end. All of you have worked very well.Thank you. Your marks are…

VII. Домашнеезадание

Now I ask you to give your opinion on a particular question. An international young people’s magazine is investigating the questions:

  1. Should students only be judged by their results in end-of-yearexams?

  2. Is co-education a disaster for girls or not?

Your home task is: write a short article for the magazine on this topic, based on your own experience.

(Учащимся дается дифференцированное задание на дом).

Ourlessonisover.It’s time to have a brake. Good buy. See you on Wednesday.

Translate the sentences from Russian into English:

    • В Британии школы делятся(devide) на государственные(State) и частные.

    • Государство(Government) не контролирует частные школы.

    • Образование в Казахстане обязательно и гарантируется Конституцией.

    • Британское образование делится на 3 ступени: начальное, среднее и дальнейшее.(further )

    • Британские дети должны учиться в школе с 5 до 16 лет.

    • В «грамматических школах» учатся дети, которые имеют склонность к академическим предметам.(academical subjects)

    • После школы молодые люди (teenagers)могут поступать в колледжи дальнейшего образования.

Strategies of the debates

 

  1. Be polite!

  2. Listen to your partner’s opinion attentively.

  3. Ask your partner’s opinion.

  4. Let every member of your group express his( her) opinion.

Темы для обсуждения в мини-группах:

  1. Do you think secondary education should be selective or compulsory? What are the advantages and disadvantages of both?

  2. Russian schools, 20 or 30 years ago, were very different from the way they are today. Were schools better or worse than they are now? Give your reasons.

 

 

 

  1. Монологическое высказывание учащихся по данному вопросу.

Monologue:

 

Personally , I  think that  I can give some arguments .

Firstly,  ……………..for example

Secondly,………………..for instance…..

Finally,…………

To sum up, I’d like to say   ……



Рефлексия.

  1. Насколько полезной была деятельность?

  2. Что показалось трудным?

  3. Что вы узнали нового?

  4. Каковы наши дальнейшие шаги?

Планирование домашнего задания.

Учитель обращается к плану проекта и с детьми определяет дальнейший ход работы. Учащиеся делятся на группы и выбирают лидера.



Задания для групп.

  1. группа: подготовить представление по теме "Школы Британии", используя информацию, полученную на уроке и ресурсы учебного кабинета. Продукт - презентация или буклет.

  2. группа: предоставить материал по теме "Школы в Казахстане ", используя ресурсы учебного кабинета.

  3. группа: найти информацию по теме "Моя школа" в библиотеке.



IX. Диспут.Круглый стол.

You know that education both in Russia and Great Britain have got some advantages and disadvantages or you may call pluses and minuses. Please, write all advantages and disadvantages. /обучающиеся пишут в тетрадях/

And now one more task for our discussion. Imagine that you have to choose a country to study. Put these factors in order of priority from 1 to 12 / 1=the most important/. Which ones would influence you most in making your decision?

  1. A variety of types of schools.

  2. The duration of a school day.

  3. The reputation of a school.

  4. Teachers.

  5. Extracurricular activities.

  6. Multiculturism.

  7. School discipline.

  8. School uniforms.

  9. Tests.

  10. The choice of subjects.

  11. The age children start and leave school.

X. Diagrams.

Now the last task is your diagrams.

Complete the diagram by writing the name of each type of school in the boxes. Write the age of pupils at each type of school.

Pre-school

Compulsory education



  Read , listen and say!                                   

-          education-          comprehensive-          private

-          compulsory

-          elective

-          core curriculum

-          specialized

-          concentrate

 

-          various-          variety-          knowledge

-          autonomy

-          lyceum

-          gymnasium

-          financial

  1. Упражнения на повторение слов и словосочетаний  по теме «Образование».( Matching, on-line exercise)

Match and read:

1.  do

a.   abilities

2.  compulsory

b.   school

3.  pass

c.   curriculum

4.  high

d.   motivation

5.  mental

e.   exams

6.  comprehensive

f.    subjects

7.  core

g.   tests

Key:

1.  do

  tests

2.  compulsory

  subjects

3.  pass

  exams

4.  high

  motivation

5.  mental

  abilities

6.  comprehensive

  school

7.  core

  curriculum

  1. Домашнее задание.

Мини-эссе « Should school subjects be compulsory or not?» по плану( раздается памятка каждому ученику):

Personally , I  think that  we   should ( shouldn’t) have  compulsory subjects at school.

I can give some arguments .

Firstly,  ……………..for example

Secondly,………………..for instance…..

Finally,

To sum up, I’d like to say   that   the ideal variant is  a mixture of  compulsory and elective  subjects.




Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Уроки

Целевая аудитория: 9 класс.
Урок соответствует ФГОС

Автор: Федякова Нелли Александровна

Дата: 26.01.2015

Номер свидетельства: 161811


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Ваш личный кабинет
Проверка свидетельства