Конспект урока английского языка в 5 классе по теме"Faces of London" ( УМК М.З.Биболетовой" с применением технологии развития критического мышления)
Конспект урока английского языка в 5 классе по теме"Faces of London" ( УМК М.З.Биболетовой" с применением технологии развития критического мышления)
Изучение страноведческого материала является актуальным,так как учащиеся часто сталкиваются с подобными вопросами на олимпиадах разного уровня.Задача учителя - обогатить учащихся знаниями об историко-культурном развитии Великобритании, культурном наследии.В ходе предлагаемого мною конспекта урока учащимися выполняются познавательно-поисковые страноведческие задания, учащиеся работают группами, что повышает чувство ответственности.
Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Просмотр содержимого документа
«Конспект урока английского языка в 5 классе по теме"Faces of London" ( УМК М.З.Биболетовой" с применением технологии развития критического мышления) »
Тема урока:«FacesofLondon» (5 класс, УМК М.З. Биболетовой , c применением технологии развития критического мышления)
Цели урока:
Практическая – формирование умений и навыков общения по теме “Достопримечательности Лондона» через систему упражнений и создание ситуаций общения.
Образовательная – создание условий для получения знаний о культуре и истории страны изучаемого языка через использование дополнительной литературы и групповую форму работы.
Развивающая – развитие способности творчески использовать изученный материал при выполнении творческих заданий через обсуждение проблемных ситуаций.
Воспитательная – укрепление желания общаться на английском языке и получать при этом удовольствие и радость.
T: Good morning, dear children! I am glad to see you!
Ps: Good morning, dear teacher! We are glad to see you too!
II. Знакомство с темой урока.
T: Let’s start our lesson.
I want you to guess the theme of our lesson. Many years ago I visited Great Britain. I liked this country very much, especially its capital London. I think it is a very interesting city.
P: We are going to speak about London.
T : You are right. But you know some facts about London. I want you to remember these facts. You are going to listen to some short texts about London. Trytoguesswhattheseplacesare . (Ученикам предлагается прослушать короткие тексты о Лондоне и записать, что они уже знают (+), что не знают (-) и что хотели бы узнать (?)
1. It is very old. It has got a long and cruel history. You can see it from the river Thames. It is not just one building. Many years ago the Kings and the Queens of Britain lived in this palace . (The Tower of London)
2. It stands near the Houses of Parliament. It is a symbol of England. It was founded by St Peter and built by King Edward in 1065. Some famous people are buried there . ( Westminster Abbey)
3. It stands not far from the Houses of Parliament. It is really a bell. It weighs 13720 kilograms. You can hear it on the radio. It is a famous clock. ( Big Ben)
4. They stand near the river Thames. The country leaders speak at this place. The famous clock stands near them. (The Houses of Parliament)
Ps:
We know (+)
We do not know (-)
We would like to know (?)
The largest city in Europe
About the population (The population is 7 million)
It is divided into 3 parts
The names of these parts
It is really a bell
It weighs 13720 kilograms
How Big Ben got its name
A fortress, a palace, a prison, a museum
A legend about ravens
The number of ravens
Was founded by St. Peter
What famous people are buried in Westminster Abbey?
Now you will get the cards. Agree or disagree.
a) Big Ben is far from the Houses of Parliament (-)
b) The Tower of London is near Westminster Abbey (-)
c) Tower Bridge is next to the tower of London (+)
d) Buckingham Palace stands near the river Thames (-)
e) Westminster Bridge is the famous bridge across the river Thames (+)
f) There is Nelson’ s Column in front of Big Ben (-)
g) There is Nelson’ s Column in Trafalgar Square (+)
3. Make a sentence. Use the following words:
Trafalgar Square, in the middle, Nelson’ s Column, of, there is
(There is Nelson’ s Column in the middle of Trafalgar Square)
4 .And now we are going to read short texts about places of interest in London.(Вторая стадия- осмысление) . Внимательно прочитай этот текст, отметь знаком “плюс” то, что ты уже знал, знаком “минус”, что ты не знал, вопросительным знаком то, о чём бы ты хотел ещё узнать Заполняем банк данных.
знаю
не знаю
хочу узнать
One of the best known of London squares is Trafalgar Square. It is one of the tourists centres of the city. In the middle of the square there is Nelson’ s Column. It is a monument to the admiral who fought Napoleon. The column is erected in 1840s. It is erected to celebrate the victory of Admiral Nelson at the battle of Trafalgar in 1805.The column is 170 feet high. The statue of Nelson itself is 17 feet high. Now Trafalgar Square is a place of meetings and demonstrations.
Buckingham Palace is a residence of the Queen in London. It was built as a country house for the Duke of Buckingham in 1703. Buckingham Palace was bought by King George III in 1762.Today the Palace contains 600 rooms. The Palace and the Gardens are not open to the public. The Changing of the Guards at Buckingham Palace is one of the most important ceremonies in London. It lasts for half an hour.
The Houses of Parliament and Big Ben are situated on the north bank of the river Thames. When it was built, Westminster Hall , was the largest in Europe. It was 240 feet long and 67 feet wide. In 1834 there was a great fire and the Palace of Westminster was ruined. The first stone of the new Palace was laid in 1840.The new Palace had 1000 rooms. The architect was sir Charles Barry. The Palace was very beautiful. But the fine Palace was ruined again in 1941.
знаю
не знаю
хочу узнать
About the Column
About Nelson
About the battle of Trafalgar
About Buckingham Palace
About the number of rooms
About the ceremony of the Changing of the Guards
About Big Ben
About the architect
About the Palace after 1941
5. My dear friends, we have read some texts about the places of interest in London. You would like to know some new facts about these places of interest. At the next lesson we are going to listen to your short reports (in English and in Russian).You should use the Internet to find the information. ( учитель дает учащимся задание найти в интернете информацию по заинтересовавшим их вопросам)
6.Контроль усвоения материала. В качестве контроля учащимся предлагается составить «сиквейн». Если учащиеся делают это впервые, необходимо объяснить, что это такое , возможно сделать вместе. Если учащиеся уже знакомы с этим видом работы ,они сделают это сами.
«Сиквейн»
1 одно слово – тема (существительное); 2 два прилагательных, описывающие эту тему; 3 три глагола, описывающие действия; 4 четыре слова (выражения), которые должны соотнести тему с образом; 5 пять слов (выражений), показывающие отношение к теме
Пример:
London
Great and magnificent
Visit, do the city, learn the history
I would like to visit London!
7.Подведение итогов урока.
Lesson is over. Thank you for your work. You were active and friendly.I hope you liked the lesson.