Конспект урока английского языка в 11 классе на тему:"Загрязнение окружающей среды"
Конспект урока английского языка в 11 классе на тему:"Загрязнение окружающей среды"
Разработка урока английского языка на тему: " Загрязнение окружающей среды " для учащихся 11 -го класса по учебнику О.Д. Карпюк, уровень стандарт. Цель урока развивать навыки чтения, письма и говорения, активизировать лексические навыки учащихся, обратить внимание на проблемы родного города, развивать монологическую речь учащихся. В уроке используется материал из рабочей тетради на печатной основе к учебнику.
Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Просмотр содержимого документа
«Конспект урока английского языка в 11 классе на тему:"Загрязнение окружающей среды" »
Form 11
Theme: Pollution of the Evironment. Date:
Aim:
♦ to learn the lexical material of theme “Environment”; to practice the speaking skills; to form the skills of using lexical units; to improve the competition of reading and speaking;
♦ attentively follows presenting information, to motivate prepared pupils to take part in foreign language communication, developing different types of remember, attention, imagine, to study to work in groups and pairs;
♦ to bring up the skill of concentration, to listen to another speaker, to form the warm atmosphere in the class.
Т: Today we’ll speak about the theme "Pollution of Environment" and we'll speak about different things around us, do many different exercises and tasks.
But before we start let’s check up your homework. Your homework for today was Ex. 3b p. 136
ІІ. The main part of the lesson
1. Reading.
- Pre – reading activity. Work in pairs.
Ex.6 p. 137
- Read and translate the text.
Ex. 6b p. 137
- After reading activity
Complete the table
2. Writing.
Work with copies
3. Physical Activity
Close your eyes. Look at selling, at flour, at window, at door. Close your eyes again
4. Speaking.
a) We’ll do some exercises. Tell me, please, what problem do we have in Ukraine?
What problem do we have in Krivoy Rog?
Work in groups
IІІ. Summarizing
1. What new have you known on the lesson?
2. Put the marks.
3. Homework.
Prepare information about environmental problem of Krivoy Rog.