Этап занятия и виды деятельности | Задачи видов деятельности | Речевая деятельность учителя | Деятельность учащихся и ее результат | Формы взаимо-действия/время | Средства контроля |
Организационно-мотивационный: Приветствие Вызов Объявление цели урока Актуализация знаний учащихся | психологически настроить учащихся на активную работу на уроке; формирование цели урока учащимися. | Good morning, boys and girls! I’m glad to see you! How are you today? Ask each other to know how he/she is. Well, I see you are in a good mood! It’s great! On your desks you have got funny green cartoon robots. So, show me, please, your readiness to work on the lesson. - Did you guess what we are going to speak about today? - Yes, you’re right! Today we’re speaking about robots of the future. Ok, and what associations do you have with this word? Take the sheets of paper from your desks and make a cluster in pairs. | - Good morning! - Glad to see you, too! Спрашивают друг друга How are you? Учащиеся поднимают зеленых роботов. Смотрят видеоролик About robots of the Future - Yes! Составляют кластер в парах Заполняем кластер на доске | Фронтальная – 2-3 минуты Фронтальная – 1-2 минуты Парная – 1 минута Фронтальная – 2-3 минуты | Контроль за ответами |
II. Деятельностный: Вызов Осмысление информации Рефлексия | получение новой информации. приобретение новых знаний, соотнесение новой информации и имеющихся знаний, оценка процесса. | Well done! Now open your books at page 118-119 and look at the pictures, please. What do you see there? What they can be used for? What can they do? Use the phrases from the screen! - Well, I see your points! - But let’s turn to the text to learn what is the real situation is. - So, how are these robots supposed to be used in the future? - Why are robots better companions than dogs? - Would you like to have a robot companion? Why? - Thank you! Good for you! - Now, let’s make a fishbone. You have coloured sheets of paper on your desks with a fishbone. So, make groups gathering by the colour. - Begin working! What robots were mentioned in the text? C – 3PO Aibo Orio R2 D2 Robots Friends Not require Can Helpers care walk and play music What are they used for? - Excellent! | Открывают учебники и смотрят на картинки - Robots. To my mind this robot can be used for entertainment. I think this dog can be used for old people. This robot can clean the environment. I’m convinced that this device can be used for playing music. Читаем текст Because they are easier in treatment. Yes, I would like to have a robot because… No, I wouldn’t like to have a robot because … Объединяются в группы по цвету листов с заданием В группах заполняют «рыбий скелет» Kismat So, robots can make people’s lives easier. They will be helpers and companions. show emotional expressions | Фронтальная – 3-4 минуты Индивидуальная 7-10 минут Фронтальная – 4-5 минут Групповая – 5 минут | Контроль за произношением Контроль понимания текста |
Рефлексивный: Рефлексия Подведение итогов урока | подведение итогов урока проверка эмоционального состояния учащихся | And at last I want you to imagine yourselves being poets! And let’s try to create a cinquain – a little poem. How to write it you can find at the screen. - Excellent! You’re real poets! -At the beginning of our lesson we started making a cluster, so you hometask is to complete it with the new information from the text. - Now let’s evaluate your work during the lesson. - Let’s return to our funny green cartoon robots. Show me, please, the robot that demonstrates your work during the lesson. - Ok, and now put them in the house as they are our companions. - Look! How beautiful our house is! - Thank you for your great active work! - Our lesson is over! You may be free! - Goodbye! | Составляем синквейн Robots Clever and useful Wash, play, walk I’d like to have them Companions Записывают д/з Оценивают свою работу и размещают роботов в домике | Фронтальная – 3 минуты Фронтальная – 3-5 минут | Контроль за составлением синквейна Контроль за значением лексических единиц |