Мотивация учащихся на формулировку проблемы (темы). Прием «Кластер» Помочь учащимся определить проблему. | 1.Вводно-мотивационный этап 2.Этап актуализации индивидуальных затруднений | Hello, boys and girls. Sit down, please. I am glad to see you. How are you? Are you fine? I’m sure you know lots of English proverbs. Will you take cards with words and make a proverb. Say the proverb loudly, please. And what can you do today? You have sheets of paper with the word web. Complete it with the words and say what you can do today. What do you do every day? What will you do tomorrow? На слайде: I do/ don’t do something every day. - Я делаю /не делаю каждый день. I can/ can’t do today. - Я могу/не могу сделать сегодня. I will/ won’t do tomorrow. – Я буду/ не буду делать завтра. And what about your plans? Can you tell me about your plans? ??? – Я собираюсь сделать сегодня/ завтра. | Hello, teacher. учащиеся распределены по группам. В группах составляют из слов пословицу. «Never put off till tomorrow what you can do today». «Не откладывай до завтра то, что можешь сделать сегодня». В группах заполняют кластер «I can … today» и озвучивают ответы. I can …today. I … every day. I will … tomorrow.
I can listen to music today. I can do my homework (read interesting books, make a snowman and etc.) Рассказывают по кластеру, что они делают каждый день, а затем, что они сделают завтра. I play computer games every day. etc. I will play computer games tomorrow. etc. No, we cannot. Мы еще не знаем, как сказать по-английски «собираемся сделать что-то». |
Помочь учащимся найти способ решения проблемы Организовать деятельность по формированию грамматических навыков. | 3. Этап выявления причины затруднения (целеполагание) 4. Этап построения проекта выхода из затруднения (этап коммуникации) Отработка навыка в комплексе УРУ-2 порядка | What will we study at the lesson? Чему мы будем учиться сегодня на уроке? Для того чтобы правильно рассказать о своих планах и намерениях нам необходимо вспомнить глагол-связку – to be. Дома вы должны были повторить правило о глаголе to be. Please open your workbooks on p. 15, Ex. 12. Put in the pronouns (he, she, we, they, I). Check yourself. Что общего во всех этих предложениях? Please, open your text-books on page 29 and read the rule. Let’s say the sentences in Russian. 1) Имитативные УРУ. I have got a lot of plans. Agree with me if you have got the same plans too. I’m going to watch TV today. I’m going to read an interesting book tomorrow. I’m going to meet my friends on Sunday. 2) Подстановочные УРУ. Listen to my plans for tomorrow and say your plans. I’m going to watch TV today. I’m going to read an interesting book tomorrow. I’m going to meet my friends on Sunday. 3) Трансформационные УРУ. Don’t agree with me. I’m going to miss English lesson. Dasha is going to visit Great Britain. Misha is not going to see the doctor. Our students are not going to play snowballs. 4) Репродуктивные УРУ. What are you going to do tomorrow? Use your word web. Polina, are you going to walk in the park today? Ask your classmates from the groups about their plans and fill the tables. What have you found out about their plans? (Что вы узнали о планах друг друга) | Учиться рассказывать о своих планах. Учащиеся вспоминают правило, информация дублируется на слайде: to be I - am (am not) He/ She/ It - is (is not) We/ You/ They - are (are not) Am I …? Yes, I am. No, I am not. Is he/ she/ it…? Yes, he (she/it) is. No, he (she/ it) isn’t. Are we/ they …? Yes, we (they) are. No, we (they) aren’t. Are you …? Yes, I am. No, I am not. Самостоятельно выполняют задания, затем самопроверка на слайде. 1. …. are going abroad. 2. …. am going to wear a uniform this year. 3. … is going to spend her holidays at home. 4. Is … going to study Science at school? 5. Are … going to miss a Maths lesson? Учащиеся проводят самоконтроль. 1. We (you/they) are going abroad. 2. I am going to wear a uniform this year. 3. She is going to spend her holidays at home. 4. Is he going to study Science at school? 5. Are you (they) going to miss a Maths lesson? going to to be going to (do something) – собираться что-то делать. Переводят предложения с экрана. На слайде: 1. - I’m going to clean my flat. - I’m going to clean my flat too. I ‘m going to watch TV too. I’m going to read an interesting book too. I’m going to meet my friends too. На слайде: 2. - I’m going to clean my flat. - And I’m going to wash the dishes. And I’m going to play tennis. And I’m going to have a picnic. And I’m going to do my homework. На слайде: 3. - I’m going to clean my flat. - And I’m not going to clean my flat. I’m going not to miss English lesson. Dasha is not going to visit Great Britain. Misha is going to see the doctor. Our students are going to play snowballs. Самостоятельно высказываются о своих планах, используя кластеры. No, I am not. Опрашивают одноклассников из других групп, заполняют таблицы. Dasha is going to read a book. Kolya is not going to listen to music. |