Конспект урока английского языка по теме " Еда.Продукты" (5 класс)
Конспект урока английского языка по теме " Еда.Продукты" (5 класс)
Рыжкова Лилия Викторовна - учитель английского и французского языков МБОУ СОШ №4 г. Красноперекопска Республики Крым. Педагогический стаж - 16 лет. Образование высшее, Горловский педагогический институт иностранных языков, первая квалификационная категория. Постоянно повышаю свой педагогический уровень. Моё жизненное кредо: относись к людям так, как ты хочешь, чтобы они относились к тебе. Моё педагогическое кредо: «Чтобы быть хорошим преподавателем, нужно любить то, что преподаешь, и любить тех, кому преподаешь»,- В.Ключевский.
Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Просмотр содержимого документа
«Конспект урока английского языка по теме " Еда.Продукты" (5 класс) »
Урок английского языка в 5 классе по теме « Еда. Продукты.»
Цели урока – 1. Активизировать ЛЕ по теме в речи учащихся, развивать навыки аудирования и говорения по теме 2. Учащиеся смогут правильно употреблять much, many, alotof 3. Совершенствование лексико-грамматических навыков 4.Формировать у учащихся понятие о правильных продуктах питания и здоровом образе жизни.
The Procedure of the lesson:
1. Org .moment.
- Good morning, dear friends! I’m glad to see you! Take your seats, please, and let’s start our lesson.
- What is the date today?
- Today we’ll speak about food, answer some questions, listen and sing a song, revise grammar material and have test after it.
2. Phonetic drill.
[i:] – sweet, tea, meat, cheese
[i] – biscuit, tin, chips, Christmas
[ai] – pie, kind, like, knife
– sandwich, salad, , have
[ei] – cake, , plate, table
3.Речеваяразминка.
Let’s continue our work. Listen to me and try to complete some sentences.
Вкуснотища –very good .
Пищу называют-food!
Это вовсе не каприз-сыр мы называем –cheese.
Мясо жарится, шкварчит мясо по-английски – meat
.Масло нужно всем ребятам -масло по–английски–butter
.Рыбу ловишь не шумишь, рыба по-английски –fish
.Летом с бабушкой на даче помидоры мы садили, ну а осенью tomatoes в банки засолили .Ешьте лук! Он от простуды лечит лучше бани. Здоровым будешь ты от сока –onion.
4. Give a name for each of the following groups.
potato, carrot, cabbage –
grape, pear, pine- apple –
milk, tea, coffee –
5. Checking homework.
So it time to check your homework.
6.Physical pause.
Stand up! Please!
Let s have a rest.
Hands up, hands down
Hands on hips.
Sit down.
7.Guess what it is. (riddles). 1. Little children like it very much. It is white.
2. It is yellow and long. It is very tasty.
3. You usually put it into your tea or coffee. It is sweet.
4. You use it in salads. It is red and round.
8.Revision of the grammar material.
MUCH
LITTLE
SOME
MANY
FEW
ANY
Can you tell what are they? When do we use them?
10. Let’s work in your exercises books.
Make sentences with these words (cheese ,milk ,orange ,apple ,tea )
11. Test.(Slide 9-10)
1. Would you like … tea?
a. some; b. any.
2. There is … butter in the fridge.
a. some; b. any.
3. We haven’t got … milk.
a. any; b. some.
4. He eats … fish.
a. many; b. much.
5. Why did you eat so … ice creams?
a. many; b. much.
6. I have… time, I can’t go with you.
a. little; b. few.
7. There is … juice in my glass.
a. little; b. few.
8. There … pine-apples in the basket.
a. is; b. are.
9. There … much snow in the yard.
a. are; b. is.
10. I have got … friends.
a. many; b. much.
12 . Creative task. Work in groups.
And now I have a special task for you. You need to make healthy menu for breakfast, dinner and supper.
13 Reflection..
There are three apples on your desks.
A red apple-the lesson is very interesting ,there are no problems, easy to understand.
A green apple--the lesson is very interesting ,there are some problems in practice.
A brown apple--the lesson is not very interesting , there are problems to use in practice.
15. Conclusion.
So our lesson is over. Thank you for your lesson. You are hard-working children. I'm satisfied with you. Never forget we are what we eat. If you want to be healthy, nice, strong, try to use healthy food, avoid junk one.
Your homework will be the following: At home you should make up your menu and tell us about what you like to eat and drink.