Конспект открытого урока по английскому языку в 4 классе на тему "В Замке" ( "In the Castle")
Конспект открытого урока по английскому языку в 4 классе на тему "В Замке" ( "In the Castle")
В данном уроке представлена игровая технология: Экскурсия в средневековый замок.Это один из 6 уроков по данной теме. На уроке представлены такие формы работы, как диалоговое общение, работа над текстом с целью получения необходимой информации,а также формируются навыки аудирования, говорения, письма. В конце урока,как и требуется по ФГОС включен этап рефлексии.Элементы необычного вносит в урок и использование интерактивной доски.
Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Просмотр содержимого документа
«Конспект открытого урока по английскому языку в 4 классе на тему "В Замке" ( "In the Castle") »
Конспект открытого урока на тему: "In the Castle".
в 4 классе по учебнику английского языка "Millie"
Учитель английского языка
Бычина Ирина Павловна.
1.Тип урока: игра « Экскурсия в замок».
2.Цель урока: продолжить систематизацию знаний по теме урока,выявить уровень усвоения материала предыдущих уроков и выявить уровень сформированности умений и навыков
3.Задачи: - Образовательная: выявить качество и уровень овладения знаниями и умениями. полученными на предыдущих уроках по данной теме, проверить способности к творческому мышлению и самостоятельной деятельности, закрепить умения работать с текстом, продолжить работу по развитию навыков диалогической и монологической речи, ввести новую лексику ( НЛЕ) по данной теме, и тренировать использование ее в устной речи.
-Воспитательная: способствовать формированию ответственного отношения к учению, воспитать культуру учебного труда, навыков самообразования.
Развивающая: продолжить работу по формированию умений и навыков чтения ( с получением необходимой информации) , аудирования, говорения и письма.
Оборудование: интерактивная доска, ноутбук, дидактический материал к уроку.
Ход урока.
1.Организационный момент.
Good morning,children!
I'm glad to see you again.
I hope you are ready for the lesson.
2.Постановка цели урока.
Teacher: Today we continue working at the topic “In the Castle.” During the lesson we'll sing a song, write the dictation,read a funny story about a ghost, learn new words,do some exercises and speak English. But we'll do all these tasks in an unusual way.
Dear friends, today we are going to travel to England and visit the castle. It is a scary place with ghosts and I hope that our excursion will be exciting.
( На интерактивной доске проецируется вид старинного средневекового замка).
Teacher: Do you want to visit this castle,children?
Children: Yes, we do.
T.: Do you like this castle,Pete?
Pete: Oh,yes! That's fantastic!
T:What kind of castle is it,Ann?
Ann: It's very old, isn't it?
T: Yes it is!
P1: Look! Kate,how many towers can you see?
Kate: There are four towers.
P2: Where is the castle, Nick?
Nick: It is near the river. Is it really scary?
P2: Sure.
T.:Are you afraid of ghosts,Mary?
Mary: No! It's very interesting! I want to visit this castle so much!
T.: Let's go then.
(данный диалог составлен из маленьких диалогов, которые были даны ,
как домашнее задание и, таким образом, идет проверка Ноmework).
4.Совершенствование навыков монологической и диалогической речи.
Teacher: Do you remember the words from one of our songs?
It's time to have a go,
Have fun, sing songs,play games. (Дети повторяют эту часть песни за учителем).
So,imagine you are tourists. You should take a guide,because a guided excursion is more interesting. Who wants to be a guide?
Pp: Nina will be our guide. She knows English very well!
T.: Excellent! And Roman will help her.
3. Nina(Guide): Let's start our excursion around the castle .We are now in front of it, near the big gate. There are four towers in the castle. You can see them from here. We can't open this big gate without the help of the tongue twister .Do you know any English tongue twisters?
Pp: Yes, we do.
Р.1: Showers,showers,
come down on my flowers!
Flowers , flowers,
Grow as tall as towers.
P2: Be careful! Be careful!
The ghosts are there.
Run back to the gate.
If you're scared.
Teacher: Well done! Look! The gate is opening!
(на интерактивной доске появляется внутреннее помещение замка)
Roman:This castle is very old, about 1200 years and very big. There are 130 buildings. But let's listen Nina,our guide.
Guide:This is the hall. There are portraits of kings, princes and princesses on the walls. Under the portraits,you can see a beautiful fireplace. Near the fireplace there's an open door to the... attic...(Звучит музыка-вступление к «песне приведения».) Listen to “The ghost's song”.
5.Формирование навыков аудирования и письма.
Teacher: Dear friends, you all have the sheets of paper with “The ghost's song”. Listen to “The ghost's song” and fill in the gaps and then sing the song, of course.
( Учащиеся получают листы с песней. При аудировании песни, учащиеся вставляют пропущенные слова,которые они выучили к уроку-это словарный диктант.) Затем поют песню после окончания диктанта.
“The ghost's song”.
I live in the ...... , (castle),
My ..... old castle ...... . (scary), (castle)
Soooooo! Here I am!
Stay away from my ......, (towers)
My ….. old ...... . (scary), (towers)
Oooooh! Here I am!
Here's my …... , (garden)
My ….. old ...... . (scary), (garden)
Boooooo! Here I am!
…......... in my …..., (Downstairs) , (cellar)
My ….. old ...... . (scary), (cellar)
Wooooo! Here I am!
Don't come .... my …..., (near), (attic)
My ….. old ...... . (scary), (attic)
Aoooooo! Here I am!
Are you …... ? (scared)
6.Развитие навыков чтения с извлечением необходимой информации.
Teacher: Children, do you hear? There is a ghost in the attic! But what is it? It's a note. Perhaps, it's the ghost's note. What does he write for us? Let's read.(на интерактивной доске появляется текст (Раб. Тетрадь упр.1, с 27.)
MY SCARY TIMETABLE.
When I'm bored, I fly around the castle and frighten the tourists who come to the hall to see the portraits of the kings, princes and princesses. I hide in the portraits and make faces. The tourists look scared. It's great! But people come on Sundays only.
On Wednesdays I fly to the garden. There's a big old tree there. There are birds in it. I frighten them. When they're scared, theylook great!
On Tuesdays I am in the grass in the middle of the lawn and frighten the sheep. It'samazing!
On Thursdays I go into the attic. There are a lot of bats that sleep next to the door to the right. I say, “Boo!” I look scary! They're very scared.
On Saturdays I'm in the cellar and frighten the spiders. They run away so fast! It's very exciting!
And on Mondays I stand at the gate and push and pull it. The sound is scary and there's no wind. But there's nobody to frighten!
It's so boring. I'm very lonely and unhappy...
( Дети читают текст по одному абзацу каждый, записывают выделенные слова в словарь и переводят).
7..Teacher: Is this story boring, sad, scary or exciting?
Pp: It's funny.
Guide: Are you afraid of this ghost, children?
Pp.: No! No! No! Let's continue our excursion and go upstairs to the attic!
Teacher: We'll go upstairs to the attic after you do exercise under the text. So, MATCH: (Учащиеся выполняют это упражнение в своих тетрадях. Затем отвечают на вопросы).
W H E N
does theaction take place?
W H O
is scared ?
W H E R E
does theaction take place?
Monday
the spiders
in the cellar
Tuesday
the tourists
on the lawn
Wednesday
the sheep
in the trees
Thursday
in the garden
Friday
in the attic
Saturday
the bats
in the hall
Sunday
the birds
at the gate
Teacher: Well done! Let' go upstairs!
8.Активизация материала текста.
Guide: Let's go to the attic. There are ten stairs. And it's very dark there. But I can't open the door of the attic. It's closed. The ghost hides there.
Teacher: Children!What day is it today?
Pp: It's Thursday today.
Teacher: What does the ghost usually do on Thursdays?
Pp: He frightens the bats.
Roman:We can't open this door. We haven't got a key. Oh, I know! We should find the secret magic word then.
Teacher: You are right,Roman. We'll try to find this secret magic word. You, children, should find out the ghost's name from ex.2,p.44 and it will be your homework for the next lesson. The ghost's name will be that secret magic word and we can open the attic door then. Besides,it isn't Sunday today.
Do you remember when do people usually come in the castle ? (Ответы детей)
What does the ghost do on Sundays? (Ответы детей)
So, we'll come here again on Sunday. The excursion will be more exciting. We'll really see the ghost. Thursday is not our day.
9.Рефлексия.
Teacher: Сhildren, What are your impressions about the lesson?
Fill in the table, please.
+
-
Interesting
10.Подведение итогов урока.
Teacher:That's all for today. Thank you for your work. You were active today! Now your marks. (Выставляются оценки за устную часть урока).
11. Домашнее задание.
Teacher: Your homework: ex.2 p.44(PB), learn the new words and expressions from ex.1,p.27.; write your own scary story.