«Конспект урока в 7 классе по теме: "News Stories1"»
«Конспект урока в 7 классе по теме: "News Stories1"»
Задачи: Активизировать изученную ранее тематическую лексику; мотивировать учащихся на дальнейшую работу по теме. Ввести новые слова по теме «Средства массовой коммуникации». Развивать навыки чтения и говорения на основе прочитанного текста.
Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Просмотр содержимого документа
««Конспект урока в 7 классе по теме: "News Stories1"»»
«Конспект урока в 7 классе по теме: "News Stories1"»
Тема: News stories.
Задачи: Активизировать изученную ранее тематическую лексику; мотивировать учащихся на дальнейшую работу по теме. Ввести новые слова по теме «Средства массовой коммуникации». Развивать навыки чтения и говорения на основе прочитанного текста.
Оборудование: иллюстрации по теме урока
Ход урока.
Организационный момент.
T: Good afternoon!
Pls: Good afternoon!
T: Take your places, please. Who is on duty today?
P:I am on duty today.
T: What date is it today?
P: Today is the … of … .
T: Who is absent?
P: All are present.
Целеполагание.
T: Open your textbooks at page 36. Look at the text and pictures and tell me what the theme of our lesson is.
P1: News stories.
T: That’s right. What are we going to do at the lesson?
P2: We are going to revise words.
P3: We are going to learn new words.
P4: We are going to speak about media.
P5: We are going to read the text.
P6: We are going to listen to the text.
Фонетическая разминка.
На доске слова:
Речевая разминка.
T: What types of mass media do you know?
P1: Newspaper, magazines, radio, TV, the Internet.
T: What types of media do you usually use?
P1: I usually use the Internet.
P2: I use my mobile phone every day.
P3: I like to read newspapers.
P4: I read magazines very often.
P5: I use TV and mobile every day.
P6: I listen to the radio every morning.
Введение в речь структуры Past Continuous; повторение изученных и введение новых слов по теме «Средства коммуникации».
Ex 1 page 36
T: Look at the pictures at pages 36 – 37. James took the pictures 1 – 5 yesterday afternoon at 6 o’clock. What was each person doing? What type of media was each person using?
Ученики строят высказывание по образцу упр. 1
P1: John was reading a text message on his mobile at 6 o’clock yesterday afternoon.
P2: Sue was watching TV at 6 o’clock yesterday afternoon.
P3: Tony was reading a newspaper 6 o’clock yesterday afternoon.
P4: Mary was reading a magazine 6 o’clock yesterday afternoon.
P5: Laura was doing homework using her computer at 6 o’clock yesterday afternoon.
Ex. 2 page 36
T: Now read the words after me.
Ученики слушают и читают хором слова.
Перед тем как ответить на вопрос задания, ученики находят незнакомые слова в словаре.
T: What does each type of media provide us with?
P1: TV provides us with local/national/international news, interviews, weather reports, documentaries, music, chat shows, advertisements.
P2: Newspapers and magazines provide us with interesting articles, TV guides, cartoon strips, horoscopes, fashion and beauty advice, gossip.
P3: Radio provides us with news, weather reports, interviews, music.
Работа с текстом.
Ex. 3 a page 36 (Развитие умения прогнозировать содержание текста по заголовку и формату.)
T: Look at the layout and the titles of texts A – D. Where could you see them?
P1: We could see A on a website.
P2: We could see B and C in the newspaper.
P3: We could see D on a mobile phone.
Ex 3 b page 36 (развитие умений ознакомительного и изучающего чтения. )
T: Listen and read the text. Then say which text is about.
Ученики читают текст в сопровождении аудиозаписи и выполняют задание. Потом вместе его проверяют.
Ключи: A — an unwanted visitor; B — a beast and a brave man; C — a brave pet;
D — an amazing success
T: Read the words in bold. Explain their meaning.
Ученики читают за учителем слова, выделенные черным шрифтом. Переводят их.
Ключи:
nursery rhyme (n): child’s poem (детс кий стишок)
porridge (n): hot cereal (каша)
eventually (adv): finally (в конце концов)
run off (phr v): leave quickly (убежать)
bravely (adv): without fear (храбро, смело)
beast (n): a wild animal (зверь, тварь)
safety (n): a place that is safe (безопасное место)
recover (v): get better (поправляться, выздоравливать)
break a record (exp): do something better than it had ever been done (побить рекорд)
Практика устной речи.
Ex. 4 page 37
Ученики делают заметки на доске и в тетрадях:
Who: Paula Green from Vancouver, Canada.
When: one day
Where: in the kitchen
What: the baby bear was eating Paula’s porridge.
После этого несколько учеников пересказывают новость, используя свои заметки.
P1: Paula Green from Vancouver, Canada, came home from work one day and found a bear in her kitchen. The baby bear was eating Paula’s porridge. Luckily nobody suffered.
Повторение неправильных глаголов. Изучение новых глаголов.
T: Open your textbooks at page GR 10. Let’s read irregular verbs from be till feel.
Now close your textbooks. I will tell you the first form of the verb and you will tell me the second and the third, and translation.
T: At home you will learn next 5 verbs.
Fight – fought – fought сражаться
Find – found – found находить
Fly – flew – flown летать
Forbid – forbade – forbidden запрещать
Forget – forgot – forgotten забывать
Инструктаж по выполнению домашнего задания.
T: Open your workbooks at page 23. At home you should do ex1 and ex 2
Learn the words from lesson 4a and learn irregular verbs fight – forget