- совершенствовать умение работать в парах, в группах, слушать друг друга, с уважением относиться к мнению партнера по команде.
Формы реализации: фонетическая и лексическая разминка, беседа, фронтальная, парная и групповая работа, мозговой штурм, ролевая игра, работа с таблицей,
Этап урока | Время | Деятельность учителя | Деятельность учащихся | УУД |
1.Организационный момент, приветствие, разминка | 2мин | Good morning, children. Glad to see you again. Take your seats. I’m sure everyone is ok. Let’s start our lesson. What do you like doing when you have free time? What do you like doing when you have winter holidays? What do you like doing when you have summer holidays? | St: Reading, playing computer games, going out with friends St: Skiing, skating, playing snowballs St: Swimming, playing football | Личностные: -развитие мотивов учебной деятельности Коммуникативные: -участвуют в диалоге - выдвигают свою точку зрения |
2.Постановка цели. Вводная беседа | 4мин. | 1.Работа со слайдами на постановку цели урока. (Слайд1) Look at the screen what activities are there? How do you think what we will be discussing today? 2.Работа с заголовком (слайд 2) Can you explain the meaning of the heading? Find Russian equivalents. 3.Беседа с опорой на лексику. Составление определения слова hobby (Слайд 3). What does the word hobby mean? What does it mean to you? Do you have a hobby? What is it? | Предполагаемые ответы уч-ся. We’ll be discussing hobbies. St: It means to be a role model for someone. St: Word hobby means free time activities. | Регулятивные: -обнаруживают проблему - формулируют тему урока, планируют работу Коммуникативные: - формулировка собственного мнения и позиции |
3.Мозговой штурм | 2мин. | Now In 2 minutes write down as many hobbies as you can. | | Предметные: -пополнение словарного запаса по теме: «Хобби», |
4.Активизация лексики. | 6мин. | 1.Схематизация с помощью слайдов. Отработка произношения. (Слайды 4-5) Look at the screen. Repeat these words after me. 2.Работа малыми группами. Повторение и закрепление оборота Used to.(Ex.1p26) Discuss in pairs what hobby is not popular today and what did your grandparents use to do when they were your age? Pay attention to grammar construction used to. | St: Playing chess, football, painting, fencing, boxing, songwriting, sewing, writing stories, ice-skating, collecting stamps, skateboarding, knitting St.A: I don’t think knitting is a typical hobby for a teenager nowadays but my granny used to knit when she was my age. St. B: I agree teenagers don’t often knit nowadays. | Личностные: - формирование и развитие интереса к иностранному языку; Предметные: -пополнение словарного запаса по теме: «Хобби», Логические - умение выражать смысл ситуации различными средствами (схемы, знаки); Коммуникативные: - умение организовывать учебное сотрудничество и совместную деятельность с учителем и сверстниками; |
5.Аудирование | 6мин. | Прослушивание 3 коротких текстов и заполнение таблицы. (ex.2 p26) So, children listen to three short texts and fill in the table. You are to fill in the name, occupation and hobby of a person. How often and how long does he do it? (слайд 6) Т екст № 1 My name is John. I am a policeman. I work a lot, but still I have time for my hobby. My hobby is songwriting. I write songs every evening, it helps me to relax after a hard working day. I have been doing songwriting for 2 years and I have already written 10 songs. I am proud of myself. Текст № 2 I’m Jane. I am 25 years old. I am a teacher. My hobby is sewing. I started sewing when I was ten. At first I sewed for my dolls, then for myself, but now I do sewing for my relatives and friends. They like clothes that I design. I sew every day and I’m not tired of it. I’m keen on my hobby. Текст № 3 My name is Brian. I’m an office worker. I spend all day in front of the computer and I usually feel myself sleepy at work, but my hobby gives me energy, it helps me to be strong and healthy. It is boxing. I started boxing one year ago. I box twice a week – on Mondays and on Fridays. I am crazy about boxing. | | Регулятивные: - способность определять, сохранять цели и следовать им в учебной деятельности; Познавательные: Обшеучебные - развитие широких познавательных интересов и мотивов, любознательности, творчества; - умение выделять существенную информацию из текстов; Логические - умение выбирать, сопоставлять и обосновывать способы решения |
6. Ролевая игра. | 6 мин. | Учащиеся выбирают персонаж из предыдущего упр. и в парах обыгрывают ситуацию, задавая друг другу вопросы: What is your occupation? What is your hobby? How often do you do your hobby? When did you start your hobby? | St: I am a worker. I’ve got a hobby. It’s riding my bike. I do it when I have free time. | Познавательные: - развитие познавательной инициативы (умение задавать вопросы, участвовать в учебном сотрудничестве); Регулятивные: - уметь работать индивидуально, парно и в группе. Личностные: - формирование и развитие интереса к иностранному языку; |
7.Физкультминутка “Mime and guess” | 2мин | Учащийся показывает пантомиму одного из хобби, другие – отгадывают. Now children let’s play the game “Mime and guess”. You show a hobby and others guess what is it. | | |
8.Введение новых лексических единиц и закрепление старых. | 5 мин. | Отработка произношения новой лексики (Слайд 7) Look at the screen. Repeat these qualities after me. Использование конструкции инфинитив цели (отработан ранее) для отработки новой лексики.(Ex 3p26) Let’s look at the example on the board. What qualities do you need to be to do different hobbies? What qualities do you need to be to do sewing? What qualities do you need to be to do knitting? What qualities do you need to be to do fencing? What qualities do you need to be to do collecting stamps? What qualities do you need to be to do Playing chess? What qualities do you need to be to do skateboarding? What qualities do you need to be to do painting? | St: You need to be patient to sew. St: You need to be creative to knit. St: You need to be determined to fence. St: You need to be curious collect stamps. St: You need to be imaginative to play chess. St: You need to be daring to skateboard. St: You need to be imaginative to paint. | Личностные: - формирование и развитие интереса к иностранному языку; Регулятивные: - уметь работать индивидуально, парно и в группе. Познавательные: - развитие познавательной инициативы Логические: - умение выбирать, сопоставлять и обосновывать способы решения |
9. Введение новых грамматических конструкций | 5мин. | Look at the board what relative pronouns and adverbs can you see? (Слайд8) (Cлайд9) Who, Which, That are relative pronouns. Read the examples and the rule. (Слайд10) Why, Where, When are relative adverbs. Read the examples and the rule. Now let’s do ex.5p26 Read the sentences and choose the right word. | St: Who Which That Whose Where When St: 1.where 2.whose 3.who 4.when | Личностные: - формирование и развитие интереса к иностранному языку; Логические: - умение выбирать, сопоставлять и обосновывать способы решения Познавательные: - умение выделять существенную информацию из текстов; Коммуникативные: - умение организовывать учебное сотрудничество и совместную деятельность с учителем и сверстниками; |
10.Объяснение домашнего задания | 2мин. | So pupils you were very good at the lesson. You’ve learnt a lot of new words. Now write down your home task. You are to do ex1 page 25 in your workbook. It’s a hobby crossword puzzle and ex. 6 in your student’s book. It’s a speaking task. You’re to speak about your hobbies and qualities you need to do these activities. The lesson is over goodbye! | | Личностные: - формирование ответственного отношения к учению, готовности к саморазвитию и самообразованию Регулятивные: - умение учиться и способность к организации своей деятельности (планированию, контролю, оценке); Логические - умение анализировать, устанавливать причинно – следственные связи |