kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Конспект урока английского языка по теме «Употребление would like и like» в 5 классе речевой школы-интерната.

Нажмите, чтобы узнать подробности

Цель: определить  отличия  в употреблении между would like и like.

Задачи: развитие речевых умений; развитие коммуникативных навыков; развитие способности к самоконтролю и самооценке.

Оборудование: доска, проектор, раздаточный материал.

Просмотр содержимого документа
«Конспект урока английского языка по теме «Употребление would like и like» в 5 классе речевой школы-интерната.»

Конспект урока английского языка по теме «Употребление would like и like»

в 5 классе речевой школы-интерната.


Цель: определить отличия в употреблении между would like и like.

Задачи: развитие речевых умений; развитие коммуникативных навыков; развитие способности к самоконтролю и самооценке.

Оборудование: доска, проектор, раздаточный материал.

Ход урока.

Teacher: Good morning? My dear students. I'm glad to see you. Sit down, please.

Students: Good morning.

Teacher: Today we will speak about the differences between would like and like. First of all let's watch the video. After that we'll formulate the rule.

(youtube.com English Grammar Lesson Like and Would Like видео довольно длинное, не обязательно смотреть его до конца, основная информация содержится в начале видео).

Students: учащиеся внимательно смотрят видео.

Teacher: Now let's formulate the rule. What does “would like” mean?

Students: It means “want”.

Teacher: What do we use after “would like”?

Students: A noun or an infinitive.

Teacher: What does “like” mean?

Students: It means “enjoy”.

Teacher: What do we use after “like”?

Students: A noun or a gerund.

Teacher: Well done! You have the sheets of paper on your desks. Work in pairs and match lines of a dialogue. You have 3 minutes. Start, please.

Students: Учащиеся приступают к выполнению задания: подобрать реплики диалога.

Карточка с заданием:

А

В

Would you like to watch TV?

Would you like something to eat?

Do you like parties?

Do you like crisps?

Do you like watching TV?

Would you like to come to a party on Saturday?

Yes, especially films and cartoons.

That's lovely! What time?

No. There's nothing good on tonight.

I'm afraid I don't. I think they are noisy, and there are usually too many people.

No. I think they're very bad for you.

No, thanks. I'm not hungry.


Через три минуты дети проверяют данное задание: зачитывают вслух реплики в парах.

Teacher: Great! Now look at one more exercise. (Учитель раздаёт каждому ученику лист с заданием). You have choose the right variant under letter A. Put a tick (˅) next to the right one and a cross (X) next to the wrong one. Let's have a look at the example.

Students: учащиеся внимательно слушают учителя, вникают в задание, приступают к его выполнению.

Задание:

Example A Would you like a drink? \/

Do you like a drink? X

B Yes, please. I'll have an orange juice.

a) A Do you like your teacher?

Would you like your teacher?

B Yes, she's very nice.

b) A Do you like going for walks?

Would you like to go for a walk?

B Yes, I often go walking in Scotland.

c) A Would you like to go for a swim?

Do you like swimming?

B What a good idea! It's so hot today!

d) A What do you like doing at the weekend?

What would you like to do this weekend?

B I like reading. Sometimes I play tennis.

e) A What would you like to do this evening?

What do you like doing in the evening?

B Why don't we walk around and see Barbara and Malcolm?

Teacher: Now it's time to have a rest. Stand up, please. Учитель проводит зарядку под весёлую музыку.

Hands on knees.

Hands behind you.

Touch your shoulders,

Now your nose,

Now your hair and your toes.

Hands up high in the air,

Down at your sides and touch your hair.

Hands up high as before.

Now clap your hands, one-two-three-four.

Students: учащиеся повторяют движения за учителем.

Teacher: Great! Sit down, please. Look at the blackboard. Fill in the gaps with “would like” or “like”. Put the verbs in brackets in the correct form, too.

a) There's a good film on at the Odeon Cinema. … you … (see) it with me?

b) I'm thirsty. I … something to drink.

c) Who is your favourite painter? - I … all the Impressionists, especially Monet.

d) Do you do any sport? - Yes. I … (swim) and … (play) football.

e) She's learning Italian because she … (go) to Italy on holiday next year.

f) … you … (learn) English? - Yes, but sometimes I find it a bit difficult.

Students: Учащиеся выполняют данное задание письменно у доски и в тетрадях.

Teacher: Now, my dear students, work in pairs and ask and answer questions about your plans and ambitions. Use the following patterns. You have 5 minutes.

Образцы высказываний:

Which countries would you like to visit? I'd like to … .

What … after the lesson? I want to … .

… have your own business?

What car … ?

How many people … to your birthday party?

What profession … ?

Через пять минут учитель и учащиеся слушают получившиеся диалоги.

Teacher: That's all for today. You worked well. Now answer my questions. Did you like the lesson? What was the most interesting? What was the most difficult?

Students: учащиеся отвечают на вопросы.

Teacher: учитель подводит итоги урока, ставит оценки, задаёт домашнее задание, прокомментировав его выполнение.



Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Уроки

Целевая аудитория: 5 класс

Автор: Подосёнова Элина Анатольевна

Дата: 27.03.2019

Номер свидетельства: 504952

Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Ваш личный кабинет
Проверка свидетельства