kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Использование на уроке беспроводной доски ACTIVslate и планшета ACTIVTablet. «Weather. Seasons. To be»

Нажмите, чтобы узнать подробности

Открытый урок по английскому языку в 5 классе

с использованием беспроводной доски и планшета.

 

 

Тема урока: «Weather. Seasons. To be»

 

Цели:

1.Практическая:

Главная: к концу урока ученики научатся употреблять ЛЕ по теме и грамматическую структуру глагола to be  в предложениях..

Сопутствующие:

- к концу урока ученики научатся задавать и отвечать на вопросы о погоде в разное время года

- к концу урока ученики научатся описывать тематические картинки с использованием соответствующей лексики и грамматики.

2.   Общеобразовательная:

       - развитие общего и филологического кругозора (расширение словаря, развитие языковой догадки)

       - развитие умения анализировать

3.   Воспитательная:

       - воспитание любви к природе и погоде

       - воспитание интереса к природе, погоде

       - воспитание здорового соревновательного духа

4.   Развивающая:

       - развитие памяти, воображения, мышления

       - развитие творческих способностей

 

Языковой материал:

  • для повторения – shine, sunny, blow, wind, windy, cloud, cloudy, snowy, foggy, weather, season, What’s the weather like? Структуры  глагола to be

 

Оснащение урока:

      - интерактивная доска

 

План урока:

 

I этап. Подготовка учащихся к  речевой деятельности на ИЯ

  1. Приветствие.

- Good morning, dear children! Nice to see you. Sit down, please! How are you today? I hope everybody is OK. So, let’s start our work.

  1. Сообщение темы урока.

Children listen to the text. And at the end tell me the theme of our lessen.

- Слайд 1

- So what is the theme of our lessen?

- Today we’ll speak about the weather and seasons.

 - Слайд 2

  1. Речевая подготовка

- What seasons do you know?

- What season is it now?

- Is the sun shining?

- Is the wind blowing?

- Is it snowing?

-Good. I see that you know about seasons and weather.

          (Работа с тематической лексикой ). The English like to speak about the weather. They say there is no climate; there is weather in the UK, because the weather is very changeable there. To speak about the weather you must know special words. Let’s revise them.

      - Cлайд 3

 - What season is it? (ученики двигают слова к соответствующим картинкам)

-Good. You did it. Now next exercise.

      - Cлайд 4

 - What are the words? (составить из букв слова):  

- Look at the blackboard. You see a word. Make new words on the theme «Weather».

- OK. You did it. Now next exercise.

      -  Cлайд 5

 - What season is it? Go to the board. Read the text. And you guess the season. (ученики по очереди выходят, читают тексты, а группа угадывает время года):

          -. It’s hot and sunny. It isn’t windy. The trees are green… ( summer)

          -  It’s cold. It’s cloudy. It’s snowy and windy. The trees are white... (winter)

          -  It’s windy. It’s cloudy and rainy. The trees are yellow… ( autumn).

-Well.  I see that you know about seasons.

-You are good today.

       - Cлайд 6

- Let’s have a rest.

- Let’s go on.

II этап. Отработка ранее  введенного материала, развитие грамматических навыков.

       - Cлайд 7                                     

-Well. Today we are going to talk about the verb “to be” and your home task was to repeat three forms of this verb. And now with the help of Mrs. Grammar we’ll check up your home task.

       - Cлайд 8

-This is our Mrs. Grammar. And this is her Kingdom. In this Kingdom we are meeting with the verb to be.

       - Cлайд 9

- Once upon a time there was a small town with 3 houses. Who lives there?  What pronouns?

- “I” lived in the 1st house, “he”, “she” with their puppy “it” lived in the 2d house, ”we”, ”you”, “they” lived in the 3d house.

        -Cлайд 10

- One day the verb “be” has come to this town and wanted to make friends with inhabitants of this town.

       - Cлайд 11

- “Be” gave a knock on the small house where lived and told: “Hello, my name is Be, let’s be friends”.

        -Cлайд 12

- But “I” has answered:” Go away. I don’t like you”.

- Children, why did I say so?

- Very good.

      - Cлайд 13

- And the  queen helped the verb BE. She put a mask on the verb and they become friends.

      - Cлайд 14

- BE was unkindly accepted in two other houses.

- And why?

- Right. And the queen helped the verb BE.

      - Cлайд 15

- She put a mask on the verb and they become friends.

      - Cлайд 16

- So AM,  IS,  ARE – is the same verb to be only thanked.

- OK. Now let’s check. How you can use this verb.

      - Cлайд 17

- Fill in the blanks.

- Very good.  You did it.

      - Cлайд 18

- And now let’s do an exercise. Make a question.

III этап. Заключительный.

      - Cлайд 19

- Now open your diaries and write down a home task: to learn new words.

- Those who got picture, write 5 sentences describing your season.

- Those who got cards, translate the sentences into  English.

- You are good. I see that you know about seasons. And can you the verb to be in your retentive.

- … you get 5

- … you get 4

- And thank  you  everybody for today’s lesson.

 

 

 

  •  

 

 

       

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«Использование на уроке беспроводной доски ACTIVslate и планшета ACTIVTablet. «Weather. Seasons. To be» »

Средняя общеобразовательная школа № 6 г. Сарани

















Урок в рамках методической недели

Тема: Использование на уроке беспроводной доски ACTIVslate и планшета ACTIVTablet. «Weather. Seasons. To be»







Разработала: Безденежных И.В.

Место: СОШ № 6

Дата: 11.12.09























2009 год

Открытый урок по английскому языку в 5 классе

с использованием беспроводной доски и планшета.



Тема урока: «Weather. Seasons. To be»


Цели:

  1. Практическая:

Главная: к концу урока ученики научатся употреблять ЛЕ по теме и грамматическую структуру глагола to be в предложениях..

Сопутствующие:

- к концу урока ученики научатся задавать и отвечать на вопросы о погоде в разное время года

- к концу урока ученики научатся описывать тематические картинки с использованием соответствующей лексики и грамматики.

2. Общеобразовательная:

- развитие общего и филологического кругозора (расширение словаря, развитие языковой догадки)

- развитие умения анализировать

3. Воспитательная:

- воспитание любви к природе и погоде

- воспитание интереса к природе, погоде

- воспитание здорового соревновательного духа

4. Развивающая:

- развитие памяти, воображения, мышления

- развитие творческих способностей


Языковой материал:

  • для повторения – shine, sunny, blow, wind, windy, cloud, cloudy, snowy, foggy, weather, season, What’s the weather like? Структуры глагола to be


Оснащение урока:

- интерактивная доска


План урока:


I этап. Подготовка учащихся к речевой деятельности на ИЯ

  1. Приветствие.

- Good morning, dear children! Nice to see you. Sit down, please! How are you today? I hope everybody is OK. So, let’s start our work.

  1. Сообщение темы урока.

- Children listen to the text. And at the end tell me the theme of our lessen.

- Слайд 1

- So what is the theme of our lessen?

- Today we’ll speak about the weather and seasons.

- Слайд 2

  1. Речевая подготовка

- What seasons do you know?

- What season is it now?

- Is the sun shining?

- Is the wind blowing?

- Is it snowing?

-Good. I see that you know about seasons and weather.

(Работа с тематической лексикой ). The English like to speak about the weather. They say there is no climate; there is weather in the UK, because the weather is very changeable there. To speak about the weather you must know special words. Let’s revise them.

- Cлайд 3

- What season is it? (ученики двигают слова к соответствующим картинкам)

-Good. You did it. Now next exercise.

- Cлайд 4

- What are the words? (составить из букв слова):

- Look at the blackboard. You see a word. Make new words on the theme «Weather».

- OK. You did it. Now next exercise.

- Cлайд 5

- What season is it? Go to the board. Read the text. And you guess the season. (ученики по очереди выходят, читают тексты, а группа угадывает время года):

-. It’s hot and sunny. It isn’t windy. The trees are green… ( summer)

- It’s cold. It’s cloudy. It’s snowy and windy. The trees are white... (winter)

- It’s windy. It’s cloudy and rainy. The trees are yellow… ( autumn).

-Well. I see that you know about seasons.

-You are good today.

- Cлайд 6

- Let’s have a rest.

- Let’s go on.

II этап. Отработка ранее введенного материала, развитие грамматических навыков.

- Cлайд 7

-Well. Today we are going to talk about the verb “to be” and your home task was to repeat three forms of this verb. And now with the help of Mrs. Grammar we’ll check up your home task.

- Cлайд 8

-This is our Mrs. Grammar. And this is her Kingdom. In this Kingdom we are meeting with the verb to be.

- Cлайд 9

- Once upon a time there was a small town with 3 houses. Who lives there? What pronouns?

- “I” lived in the 1st house, “he”, “she” with their puppy “it” lived in the 2d house, ”we”, ”you”, “they” lived in the 3d house.

-Cлайд 10

- One day the verb “be” has come to this town and wanted to make friends with inhabitants of this town.

- Cлайд 11

- “Be” gave a knock on the small house where lived and told: “Hello, my name is Be, let’s be friends”.

-Cлайд 12

- But “I” has answered:” Go away. I don’t like you”.

- Children, why did I say so?

- Very good.

- Cлайд 13

- And the queen helped the verb BE. She put a mask on the verb and they become friends.

- Cлайд 14

- BE was unkindly accepted in two other houses.

- And why?

- Right. And the queen helped the verb BE.

- Cлайд 15

- She put a mask on the verb and they become friends.

- Cлайд 16

- So AM, IS, ARE – is the same verb to be only thanked.

- OK. Now let’s check. How you can use this verb.

- Cлайд 17

- Fill in the blanks.

- Very good. You did it.

- Cлайд 18

- And now let’s do an exercise. Make a question.

III этап. Заключительный.

- Cлайд 19

- Now open your diaries and write down a home task: to learn new words.

- Those who got picture, write 5 sentences describing your season.

- Those who got cards, translate the sentences into English.

- You are good. I see that you know about seasons. And can you the verb to be in your retentive.

- … you get 5

- … you get 4

- And thank you everybody for today’s lesson.

































4




Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Уроки

Целевая аудитория: 5 класс

Скачать
Использование на уроке беспроводной доски ACTIVslate и планшета ACTIVTablet. «Weather. Seasons. To be»

Автор: Миронова Ирина Владимировна

Дата: 22.01.2015

Номер свидетельства: 159541


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Ваш личный кабинет
Проверка свидетельства