Практиковать учащихся в устной речи, чтении, письме, аудировании.
Ход урока
1.Организационный момент. Приветствие, сообщение темы урока.
I’m glad to see you again after your autumn holidays. How are you? I’m fine as well. Today we begin to speak on the topic meals. That is we begin to talk about the breakfast, lunch, dinner & supper. We’ll talk about the time we have them, the food we eat and our drinks.
Фонетическая зарядка.
Breakfast in the morning
Dinner in the day,
Tea comes after dinner,
Then comes time to play.
Supper in the evening,
When the sky is red.
When the day is over
And we go to bed.
2. Let’s prepare our tongues for the English speech.
Phonetic exercises. Repeat after me all together.
[p] – plum, pear, apple, pepper
[t] – nut, carrot, plate
[S] – sugar, mushroom, radish
[tS] – cherry, cheese, chocolate
[d3] – jam, juice, cabbage, vegetables
[i:] – tea, pea, sweet, meat
[ei] – cake, grapes, apricot, cocktail
2. Активизацияранееизученнойлексики:
1. Разгадайте зашифрованные слова и переведите их на русский язык.
I II
aet matoto
effeco tablegeev
tterub ssagl
kilm sifh
team eta
rindk teeb
2. Найдите вторую половину слова и переведите их на русский язык.
Ice
let
Porr
tail
Cut
cream
Bis
ets
Cock
ade
Sand
cuit
Lemon
idge
Swe
wich
Вкуснотища – Very good! Пищу называют …
Это вовсе не каприз, сыр мы называем …
Мясо жарится, шкварчит, мясо по-английски …
Арбуз предпочитаю сливам. Арбуз иначе …
Узнали все впервые, что груша – это …
Масло нужно всем ребятам. Масло по-английски
Без соли борщ не лезет в рот. Соль по-английски просто …