Lesson plan
Grade: 6
Theme: “How much juice? How many apples?”
Type of the lesson: combined
Teaching methods: explanation, question - answer, speaking, pairwork and groupwork.
Aims: to explain the new theme to the pupils and to revise the preceding theme, that is countable and uncountable nouns.
Objectives:
Educational: to enrich pupils’ knowledge about countable and uncountable nouns, to study the using of “much” and “many”, to use it in sentences.
Developing: to develop pupils’ interest, habits and skills of oral and written speech.
Upbringing: to bring - up pupils to be attentive, to write neatly and correctly and to rouse their interest to learning English.
Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Просмотр содержимого документа
«How much blood have you got? ашы? саба? 6 сынып»
Урок в 6 классе по теме "How much? How many? с применением деятельностного подхода.
Цели:
Практические:
Закрепление лексики по теме “Food”;
Совершенствование слухо-произносительных навыков;
Развитие навыков употребления исчисляемых и неисчисляемых существительных в речи.
Развитие навыков употребления вопросов How much? How many? в диалогической речи.
Образовательные:
Ознакомление с реалиями языка;
Запоминание новых фактов о стране изучаемого языка;
Различие исчисляемых и неисчисляемых существительных в английском языке.
Воспитательные:
формирование у учащихся положительного отношения к фактам иноязычной культуры;
воспитание уважительного отношения к собеседнику;
Развивающие:
формирование способности к распределению внимания, к анализу и сопоставлению;
Развитие языковой догадки, памяти и мышления.
Развитие умения извлекать нужную информацию из дополнительных источников.
Ход урока:
Организация начала урока.
- What date is it today?
- Today is the twenty eighth of November.
- What day is it today?
- Today is Wednesday.
- How are you today?
- Are you ready to start to lesson? Let’s start our lesson. (Слайды 1- 4).
Фонетическая зарядка.
Repeat after me:
[t] - tea, water, meat, biscuits, sandwich
[s] - sausage, soup, juice
[n] - honey, banana, lemon
[dз] - porridge, sausage, juice.
Repeat the rhyme:
I like ice-cream She likes sweets I like cookies He likes cheese I like coffee She likes tea. I love you Do you love me? (Слайды 5 - 6).
Проверка домашнего задания.
Создание проблемной ситуации. Определение задач урока.
У меня много …
I have got ____ friends.
I have got ____ money.
I have got ____ relatives.
Когда у вас много всего – это хорошо. Особенно, если дело идет о друзьях, деньгах и родственниках. Но как грамотно рассказать об этих радостях по-английски? (Слайды 7 - 8).
Работа с микродиалогами.
Now let’s read and translate the dialogues.
(Примерные вопросы для обсуждения)
What is common about these sentences?
- They start with the words: “How much, how many”.
What is the difference between them?
- “How much” is used with the words – juice, cheese.
- “How many” is used with the words – sandwiches, cakes.
What kind of nouns are the words – juice and cheese? Can we count them?
- No, we can’t. They are uncountable nouns.
What kind of nouns are the words – sandwiches, cakes? Can we count them?
- Yes, we can. They are countable nouns. (Слайд 9).
Речевая практика. Овладение новым грамматическим материалом в процессе составления вопросов.
Look at the blackboard. Name the products. Divide all nouns into 2 groups (countable-uncountable). (Слайд 10).
Now, let’s check the exercise. (Слайд 11).
Let’s do the next exercise. You are to choose the right variant. (Слайд 12).
Look at the following task. Here you must insert the right form of the verb “to be”. (Слайд 13).
Now, you are to make up questions. Look at the blackboard. (Слайд 14-15).
Remember that the word “money” in English is an uncountable noun. (Слайд 16).
Развитиенавыковдиалогическойречи.
Make the dialogue:
Ask your classmate how many books are in his bag.
Ask your classmate how much homework he has for tomorrow.
Ask your classmate how many pens are on the table. (Слайд 17).
Ознакомление с новым грамматическим материалом, выявленным учащимися в процессе урока.
Look at the blackboard, there is a rule. (Слайд 18).
Возврат к начальной стадии урока, решение поставленной проблемной задачи. Обобщение и подведение итогов урока.
( Слайд 19 – 20).
Запись домашнего задания.
Tell your friends what you have in quantity. (At least 7 sentences). (Слайд 21).
Ознакомление учащихся с реалиями английского языка.
“So many men, so many minds”, “How much is it?”, “So much for that” (Слайд 22 – 24).