Конспект урока английского языка для 7 класса к УМК English- 7 авторы Кузовлев В.П. и др.
Формирование экологической культуры учащихся при изучении темы
Are there any eco-problems in your hometown?
I Начало урока
1) Орг.момент
Good evening, dear friends!
The theme of our lesson is: Are there any eco-problems in your hometown? (Есть экологические проблемы в твоём родном городе?)
2) Реч. зарядка
- What science studies nature?
Ecology studies nature.
- What are the main ecological problems of today?
Air pollution.
Fires.
Trees are cut down.
Water pollution.
Land pollution.
- What ecological problems can you see at the screen?
Water and land are polluted.
Trees are cut down.
Animals are damaged.
Wildlife is damaged.
Litter is thrown in the rivers.
Health is spoilt.
3) Фон.зарядка
Translate the phrases:
Загрязнять окружающую среду to pollute the environment
Мусор garbage
Обижать животных to hurt animals
Сажать деревья to plant trees
Выбрасывать мусор to throw away litter
Вырубать молодые деревца to cut down baby trees
Охранять природу to protect nature
Беспокоить диких животных to disturb wild animals
Сократить загрязнение to reduce pollution
II Основной этап
1. Практика навыков чтения с употреблением ЛЕ: throw (2) sea (4) plants (1)
wildlife (5) protect (6) water (3)
There are a lot of factories and (1)__________in my city. They (2)________ a lot of chemicals into the air and into the (3)_________. They poison water into the (4)________. Fish can’t live in it. (5)____________ is destroyed. We must (6)___________ nature as we can.
2. Сопоставить понятие с дефиницией:
- Environment a) The material which pollutes rivers, lakes and forests
- Litter b) A planet where we live.
- The Еarth c) Everything that is around us.
- Air pollution d) Litter is thrown in the rivers.
- Wildlife e) Chemicals which are in the air
- A tree f) Animals that is around us.
1-с, 2- a, 3-b, 4-e, 5-f, 6-d
3. Формирование грамматических навыков употребления пассивного залога. (упр.5.1)
WHAT ARE THE RESULTS OF OUR INFLUENCE ON THE ENVIRONMENT?
1) We pollute the air. - We change the climate.
When the air is polluted, climate is changed.
2) We leave a fire. – We destroy the forest.
When the fire is left, the forest is destroyed.
3) We throw away plastic bottles. – We damage nature.
When plastic bottles are thrown away, nature is damaged.
4) We leave litter in the forests. – We hurt animals.
When litter is left in the forests, animals are hurt.
5) We break trees. – We disturb birds.
When trees are broken, birds are disturbed.
6) We throw litter in the rivers and seas. – We cause water pollution.
When litter is thrown in the rivers and seas, the water pollution is caused.
4. Аудирование с общим охватом содержания.
Работа с учебником и записью (упр.1.1); 3.2)
5. Неподготовленная монологическая речь учащихся с использованием иллюстраций.
Расскажите об одной из экологических проблем, которые есть в вашем городе, используя схему:
Проблема – причина возникновения данной проблемы – влияние данной проблемы на окружающую среду – пути решения данной проблемы.
III Заключительный этап
1) Итог Что повторили на уроке?
Что узнали нового на уроке?
2) Озвучивание оценок за урок.
3) Домашнее задание
Написать об одной из экологических проблем родного города, используя материал урока.
Просмотр содержимого документа
«Unit 4»
Просмотр содержимого документа
«Unit»
УМК English- 7 авторы Кузовлев В.П. и др.
Unit 4 Технологическая карта цикла.
Topics, Problems, Situations | Intercultural Awareness | Speaking | Writing | Reading | Listening | Students’ Projects |
What environmental signs exist in Britain, the USA and Russia? What can people recycle, reuse, reduce? What are global environmental problems? What are the environment groups’ concerns? How do people influence the environment? What international environment organisations exist? What can children do to help the Earth? What are the rules of visiting the countryside in Britain? What happens to wild animals in different countries? Who is in charge of the Planet? What for are national parks and nature reserves? | | environmental signs; rules of visiting the countryside; Alf — a cartoon character; Woodsy Owl; three R’s; environment groups and organisations: Friends of the Earth, Greenpeace, the WWF; Earth Day; national parks in the USA: Yellowstone and others; in Britain: the Lake District; threatened and endangered species | | I. About the meaning of environmental signs, recycling (reusing), reducing; environmental problems, concerns; our influence on the environment; suggestions to help nature; wildlife; the protection of wild animals; people who are able to help the Earth; national parks and nature reserves II. Functions: saying you are worried or afraid; giving reasons; asking for someone’s opinions; saying that you think you should do; agreeing III. Grammar Structures For Revision: modal verb must; adverbs of frequency New: Simple Present Passive; Simple Present Passive (Complex Structures); word building: prefix re- IV. Lexical Items New: 29 | | I. An energy contract; a survey on the environment; a letter of concern About saving energy in the family; national parks; animals in danger II. Writing Skills parallel writing; guided writing; rendering an article; taking notes; making notes | | I. About ecological advice; environmental problems, concerns; recycling; international environment organisations; children’s wish to help the Earth; countryside rules and suggestions; wildlife; protection of wild animals, national parks II. Reading and Thinking Skills reading for the main idea, for specific information, for detail; guessing words by analogy, predicting grammar structures; summary writing; applying phonics generalizations to unfamiliar words; understanding relations between the parts of a text through lexical and grammatical cohesion devices (understanding link-words); relating stories to personal experience III. Grammar Reading Structures For Revision: prepositions of place and direction New: Simple Present Passive, Simple Present Passive (Complex Structures) IV. New Lexical Items: 51 | | I. About recycling in the USA; people who are able to help the Earth; environmental problems in the USA II. Listening Skills listening for specific information, for the main idea, for detail | | ‘Eco Problems in My Home Town’ ‘One Person’s Trash Is Another Person’s Treasure’ ‘Environmental Programme in My School’ | |
UNIT 4. HOW DO YOU TREAT THE EARTH?
Данный цикл реализует следующие задачи обучения иноязычной культуре.
В социокультурном аспекте учащиеся знакомятся с экологическими организациями, их действиями, экологическим воспитанием в школах, действиями граждан по охране природы.
В учебном аспекте решаются следующие задачи:
● в говорении формируются лексические навыки (29 ЛЕ). Формируются и совершенствуются грамматические навыки употребления в речи страдательного залога в настоящем времени, а также сложных конструкций со страдательным залогом. Развивается умение выражать речевую функцию проявления беспокойства или боязни;
● в чтении объектами обучения являются лексические навыки (51 ЛЕ). Формируются и совершенствуются грамматические навыки (страдательный залог в настоящем времени, сложные конструкции со страдательным залогом). Развиваются умения определять связи (отношения) между частями текста (внутри предложения) посредством лексических и грамматических средств (в том числе союзных слов, союзов и т. д.); догадываться о значении неизвестных слов по контексту. Продолжается работа над тремя видами чтения;
● объектами обучения в плане аудирования являются умения: понимать содержание простых предложений и уметь определять смысловые взаимоотношения между членами предложений; уметь ответить на вопросы кто? что? где?, если об этом прямо говорится в высказывании. Продолжается работа над видами аудирования;
● в письме развивается умение излагать свою точку зрения.
Объектами развития в данном цикле являются: развитие мыслительных операций (анализ, сравнение, классификация, обобщение); развитие качеств ума (любознательность, логичность и доказательность); развитие воображения; развитие объема памяти; развитие способности к логическому изложению содержания, к самооценке своих действий.
Основной воспитательной задачей цикла является формирование уважительного отношения к природе и ответственного отношения к экологическим проблемам, формирование потребности в экологических акциях, потребности к достижению согласия и сотрудничества, воспитание бережного отношения к природным богатствам.