Этапы урока | Деятельность учителя | Деятельность ученика | № слайда, функции интерактивной доски | Время (мин.) |
1. | Организационный момент. | Приветствие учеников: -I’m glad to see you. -How are you? | Приветствие учителя: - Good morning, good morning, - Good morning, good morning, -Good morning to you, -We are glad to see you. -I am fine, thanks | Слайд № 1 «Holidays». | 2 мин. |
– We start our lesson, which is connected with English holidays and traditions. I hope you’ll enjoy our English lesson and be friendly to each other. I wish you a good luck! Let’s start. |
| | | |
2. | Речевая разминка. | – Do you know what does the word “holiday” mean? – Do you like holidays? – What English holidays do you know? When are they celebrated? Look at the screen and listen to the song, please. What is this song about? – Thank you. And this is the name of our holiday. Let’s guess what is it? – Right! Today we’ll speak about Christmas. | – Holiday – это праздник. – Yes, we do. – It is … It is celebrated on the … of … – It is … It is celebrated on the … of … Смотрят на картинку и высказывают предположение.About Chistmas. Учащиеся разгадывают зашифрованное название праздника (Рождество). – It is Christmas. | Слайд2\1 Слайд№ 2 Песня «We wish you Merry Christmas». Слайд№5 кроссворд «Christmas» | 4 мин. |
3. | Введение и тренировка лексики. | – Look at the pictures. There are a lot of symbols, things and words, which are connected with our holiday. What are they? – There are some missing letters in the words. Fill in the gaps and then read and translate the words: winter, hymn, lights, turkey, pudding, stockings, cards). -Lets have a rest and do crossword | На слайде поочередно появляются символы Рождества, учащиеся повторяют слова за учителем, переводят их (снег, зима, звезда, ель, подарки, открытка, гимн, сани, эльф, огни, Санта Клаус, северный олень, индейка, пудинг, чулки на камине). Учащиеся вставляют пропущенные буквы в словах (зима, гимн, огни, индейка, пудинг, чулки на камине, открытка). | Слайд № 3 «Symbols» Слайд№4 Слайд№5 кроссворд «Christmas» | 8 мин. |
4 | Развитие навыков аудирования | Учащиеся слушают тексты по теме, упр.3 р.131 и соотносят части текста с картинками | 1-a… | Слайд №5 Картинки | |
5 | Развитие навыков чтения | упр.3 с131 | Читают и переводят | | |
|
6 | Физминутка. | – And now I want you to relax | Учащиеся следят глазами за движущими предметами на экране. | «Teddy bear» | 2 мин. |
7. | Развитие навыков диалогической речи и письма | Упр.4 стр.131 | Учащиеся отвечают на вопросы упр. 4, используя информацию из текста. | | |
8. | Знакомство с рождественскими традициями. | а) письма английских детей Санта-Клаусу б)подарки в чулках (одна из легенд, согласно которой подарки детям в канун Рождества их родители стали класть в чулки) Д\З написать письмо с.133Р\Т с.48 | Стр.132читают письмо | | |
9. | Развитие мотивации к изучению языка | | | Слайд№6 Christmas Song. | |
10. | Итог урока. | – So, it’s time to finish our journey to Christmas. You have learnt some interesting facts about Christmas. Did you enjoy our lesson? There are the faces of Santa Clause on your tables. If you like our lesson, me happy Santa Clause. If you don’t like our lesson, show me sad Santa Clause. – Thank you for your work! Our lesson is over. Good luck and Merry Christmas! | Учащиеся высказывают свое мнение об уроке. – Yes, we liked it! – It was fantastic! – I’ll never forget it! | Слайд № 7 | 3 мин. |