kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

А?ылшын тілінен ашы? саба? Discover Canada

Нажмите, чтобы узнать подробности

Тип урока: урок закрепления нового материала

Цель урока: создание условий для развития коммуникативной компетенции учащихся в основных видах речевой деятельности через учебный материал урока

Каждый вид наглядности использовался для более доступного восприятия речи учителя и развития навыка монологического высказывания.

Принцип систематически и последовательности формирования знаний, умений и навыков соблюдался правильно, был правильный переход от простых заданий к сложным.

Сознавательность, активность и самостоятельность учащихся достигалась с помощью наводящих вопросов, руководство учением школьников осуществлялось со следующим схемам:

Учитель – ученик; ученик – ученик.

Развитие учащихся на уроке осуществлялось, в полной мере были задействованы все учащиеся, в том числе и слабоуспевающие.

Преобладающий характер познавательной деятельности – творческий.

Структура урока полностью соответствует логике проведения заявленного типа урока, так как моей основной организационной задачей являлось создание условий для обобщения раннее изученного материала по теме. На мой взгляд, такие условия были созданы на проведенном уроке.

Отобранное содержание урока, оборудование урока, организация активной мыслительной деятельности учащихся на всех этапах урока, индивидуальные, групповые и фронтальные формы организаций учебной деятельности школьников, применение словесных, визуальных методов, работа с учебником, рабочей тетрадью способствовали достижению образовательных целей урока, стимулировали познавательные интересы учащихся.

Уровень самостоятельного мышления школьников. Их познавательную активность, уровень усвоения и использования материала я оцениваю как хороший. На мой взгляд этот урок послужит толчком. Опорой для дальнейшей познавательной деятельности учеников.

Особый аспект на уроке имел здоровье сберегающий эффект: я постаралась создать ситуацию психологического комфорта для детей, когда каждый ребёнок может не только сделать зарядку, но и выбрать её тип, а также выступить в роли учителя.

Учащихся на уроке были активны, внимательны, работоспособны. Я считаю, что выбранная форма организации учебной деятельности школьников была достаточно эффективной. Были соблюдены с моей стороны нормы педагогической этики и такта, культура общения «учитель – ученик».

Организационный момент урока начался с проведения фонетической зарядки, включающей в себя отработку тех звуков, которые являлись необходимыми.

Для совершенствования навыков письма учащимся было предложено подстановочное упражнение с использованием раннее изученной лексики.

Урок вёлся в рамках здоровье сберегающих технологий, была проведена физкультминутка.

Хорошо развитая память учащихся обусловила включение содержание урока такой вид речевой деятельности, как диалогическая речь по схеме «ученик – ученик».

На данном уроке поставленные задачи оказались в основном решены.

Перегрузки учащихся как физической, так и психической, не было благодаря смене видов деятельности и форм работы.

Все этапы урока были пройдены. Временные рамки урока соблюдены. Считаю, что каждая из целей урока была достигнута, о чем ребятам было сообщено в качестве положительных оценок в конце урока.

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«А?ылшын тілінен ашы? саба? Discover Canada»

The theme of the lesson: “Discover Canada”

The Aims of the lesson:

Educational: To consolidate and generalize knowledge of students on the theme; to enrich students’ knowledge about Canada.

Practical aim: To develop pupils’ habits and skills on speaking, writing, reading through giving some tasks.

Cultural aim:  to develop and enrich cultural knowledge about Canada.

Visual aids: scheme, posters, pictures, cards, slides.

Method of teaching: technology of critical thinking, insert table

Procedure ofthe lesson.

Organization moment: 1.Greeting.

                                        2. Conversation with pupils on duty.

I. Ой шақыру

1. Teacher. Good morning, dear pupils. I hope you are fine today. Our lesson is unusual, we have some guests. Look at them, smile them and let’s start our lesson and get down to work. In order to know our today’s theme you should do the next task: I will tell you the words in Kazakh, you should translate them in English in your mind and write down only the first letters of all these words. Only then you will be able to read the theme of our lesson.

күндер, мұз, қар,қала, апельсин, ваза, рахаттану, робот, машина, жануар, келесі,алма, дәрігер, жауап

days, iсе, snow, city, orange, vase, enjoy, robot, car, animal, next, apple, doctor, answer.

What’s the theme? - Discover Canada. ( Тақтадан тақырыптың аты шығады)

T: How do you think what shall we do at the lesson?

P: We should revise the material on the topic and discuss all the advantages and disadvantages of traveling across Canada.

T: Do you know much about Canada? Let’s see. And Complete the table . K G W.

T: What would you like to know about this country at the lesson?

2. A lot of people all over the world are fond of travelling. People travel on business and for pleasure having at their disposal various means of transport. So it is impossible to imagine our life without traveling. People can express their emotions in different ways. Some of them draw pictures of their favorite places. others write poems. I have found a very nice poem for you. Let’s read it with a bit of feeling and think of your own emotions and associations.


What is travelling for?

What is travelling for me?
It is the shining sun. the sea;
The golden sand which look like beads;
The blue-eyed sky and tender breeze.
What do I see when close my eyes?
A milk-white ship with two red strips;
3. Teacher.

The poem makes really great impression. It is very beautiful and full of emotions. I think you agree with me.

What do you think about traveling? What association do you have?

a) Let’s make up cinquains about traveling.Do you remember what is it? It is a kind of poem consisting of 5 lines( a general word, 2 adjectives on the topic, 3 verbs, the main idea of your “poem”(it must consist of 3-4 words) and a synonym of the general word.) Make up as many cinquains as you can. Read them aloud when you are ready.

Examples.

Travelling Travelling

Exciting, comfortable enjoyable, interesting

To enjoy, to relax, to visit to impress, to explore, to admire

A change of scene Travel broadens your mind.

Journey trip

b) Most people like to travel. How do you think, why? Express your own opinion, completing the sentences in your cards.

1.Travelling is useful, enjoyable and good for health.

2. Usually travelling is full of adventures..

3. People like to make new friends and to go sightseeing.

4. Because it gives us life experience and helps us explore the world.

5. Travelling broadens our mind.

6. dangerous and expensive.

7. Travelling leaves unforgettable impressions.

8. disappointing and tiring.

9. on business; for pleasure; from curiosity.

10. to learn traditions of other countries; to see the beauty of the world


1. Most people like to travel _____________________________________________

2. Usually they travel __________________________________________________

3. When they travel they like to __________________________________________

4. People like to travel because it is _______________________________________

5. Of course sometimes travelling can be ___________________________________

6. And still travelling __________________________________________________

II. Мағынаны таныту

1) What country are we discovering? – Canada. A lot of tourists want to visit it every year. What would you recommend them to see in this country. Let’s summarize all the information on the topic and make a special scheme which is called “ cluster”. It will help us and our guests to remember everything we know about Canada. Cluster. 2-3 оқушы тақтада өз жұмыстарын қорғайды.. 2)Диалог құрастыру «А trip to Canada or act a dialogue between a travel agent and tourist».

3)Сәйкестендіру

There are some character – sketches of different people. They express their attitude about travelling. Match the sketches and the people.

1. a businessman

2. an experienced traveller

3. a professor of History

4. a couch potato

 

A. He likes to travel alone or with his students. They travel from curiousity. They like to see the beauty of the world and learn traditions of other countries. They think that travelling is fascinating and enjoyable. It broadens our mind and allows us to understand other people better.

C. He likes to travel alone or with his friends. Usually he travels for pleasure or in search of adventures. When he travels he likes to go sightseeing or explore unknown places. He believes that travelling is exciting and gives us life experience.

B. He doesn`t like to travel at all. He believes that it`s better to stay at home, because travelling is dangerous, troublesome and expensive.

D. Usually he travels alone on business. When he travels he likes to meet new people. He thinks that travelling is useful but sometimes it`s a bit tiring.




Now you would like to watch presentation. Can you guess what it is about?

a) What would you like to see about Canada?

ПРОСМОТР ПРЕЗЕНТАЦИИ


b) “Fat” and “Thin” questions


“Thin” questions:

    1. What are the main symbols of Canada?

    2. When did John Cabot discover Canada?

    3. What is the second largest French speaking city in the world?

    4. What are the largest rivers in Canada?

“Fat” questions:

  1. Why is Canada called a country of lakes?

  2. Canada is a country with a spectacular scenery, isn’t it? Can you prove it?

  3. Why do the Niagara Falls attract tourists all over the world?

  4. What Canada’s city rarely sees snow and why do flowers still bloom in December here?


5) I have some interesting texts about Canada, let’s read them and express your opinions. But before doing it, take a pencil and do marks on the margins while reading.


INSERT.

“V”

information is known

“+”

new information

“-“

you don’t think so

“?”

you don’t understand. or have further questions




III.Рефлексия.

Our lesson is over. I would like you to express your attitude to the lesson and give your self-assessment.

You may begin with:

Today at the lesson …

I have learnt…

… got new information

… understood

… found out …

… read …

…discussed …

I liked ( disliked) …’s work, because…

I was tired, because..

It was (un) interesting for me…

I would like…

… unforgettable impressions

Mostly I …

I have a desire to…

I worked with reluctance.

IV. Homework: to write a letter to your pen- friend about your impressions of today’s English lesson.





Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Уроки

Целевая аудитория: 10 класс.
Урок соответствует ФГОС

Скачать
А?ылшын тілінен ашы? саба? Discover Canada

Автор: Шайхина Акбидай Кенжебаевна

Дата: 03.02.2016

Номер свидетельства: 287652


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Проверка свидетельства