kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

А.П.Чехов "Душенька"(A.P.Chekhov "The Darling").

Нажмите, чтобы узнать подробности

Урок по английскому языку в 10-м классе по учебнику "Английский в фокусе" О. Афанасьева, О.Михеева и др.на тему "A.P. Chekhov "The Darling".Целью данного урока является совершенствование навыков чтения, аудирования,развитие языковой догадки,воспитание чувства дружбы и уважительного отношения к близким людям.

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«А.П.Чехов "Душенька"(A.P.Chekhov "The Darling"). »

Тема: А.Р.Chekhov “The Darling’’ ( А.П.Чехов «Душенька»).


Урок в 10-м классе.

Цели и задачи урока:

Практические:

-совершенствовать навыки чтения с полным пониманием прочитанного;

-формировать навыки аудирования с последующим заполнением таблицы;

Развивающие:

-развивать навыки языковой догадки и умения пользоваться изученной лексикой;

-развивать способности к осмысленности восприятия.

Воспитательные:

-воспитывать чувства дружбы и уважительного отношения к близким людям.

Оборудование: учебник английского языка для 10 класса О.А.Афанасьевой, И.В.Михеевой, доска, магнитофон.

Ход урока.

I. Организационный момент.

Teacher: Good morning, students! I am very glad to see you and hope that you are ready for the lesson and you are in a good mood. Today we’re going to speak about the greatest Russian writer A.P.Chekhov, read the extract his novel “The Darling” and discuss it.

I I. Warming-up.

There is a saying about kindness. Let’s read and translate it.

A good heart’s worth gold.

How do you understand it? Do you share this opinion? Why?

III. Развитие речевых умений.

Teacher:

  1. What do you know about A.P.Chekhov?

  2. Have you ever read his books?


3. Think of three questions you would like to ask about A.P.Chekhov. Then, read the biography and see if you can answer them ( ex.1, p.52).

4. Students read their questions and discuss the biography.


IV. Основной этап урока.

1.Описание картинки(стр.52)

The picture on p.52 shows Olenka and Sasha. How are they related?

What do you think about the young woman? / a boy? Can you describe their character? What are Olenka and Sasha doing? What will be the text about?

2.Просмотровое чтение текста(ex.3, p.52).

Read the extract, seven sentences have been removed. Match each sentence (A-G) to the appropriate gap (1-7).Which words helped you decided?

A. Olenka followed him noiselessly.

B. She would fall asleep still thinking of the same things, and tears would roll down her cheeks from her closed eyes.

C. His mother left on a visit to her sister in Kharkov and never came back.

D. How is a little fellow to do all that?

E.I can go the rest of the way myself.

F. He drank three glasses of tea, ate two large cracknels and half a buttered roll.

G.’’What a shame to have to wake him”, she thought.

3.Аудирование текста (включается запись и дети проверяют правильность заполнения пропусков).

4.Обсуждение прочитанного и прослушанного текста.

-Did you like the extract?

-Was Sasha a good boy? Did he like to study?

-What can you say about his character?

-Do you like Olenka? Did he proud of Sasha?

-What is the idea of the text?


5.Работа по группам.

Класс делится на две группы.

Task 1.Match the highlighted words in the text with their meaning below.

  • rather fat

  • set up, organised

  • pushed quickly and carelessly

  • hard

  • awakened

  • left alone for a long time

  • deeply

Using a dictionary, explain the words in bold. Use each word in a sentence of you own.


Task 2. Look at the list of emotions and feelings below.

    1. sympathy

    2. affection

    3. embarrassment

    4. sorrow

    5. dedication

    6. irritation

    7. annoyance

    8. happiness/joy

    9. responsibility

    10. peacefulness

Decide who felt them (Sasha or Olenka) and complete the diagram. Give

reasons.

EMOTIONS/FEELINGS


Sasha Olenka

irritiation sympathy

V. Итоги урока.

1) выставление оценок

Teacher: Our lesson is coming to an end. Most of you have worked hard today. I’m proud of you. Your marks are...

2)рефлексия

Teacher: Now it’s interesting to hear your reflections on the lesson. Did you like today’s lesson. What was the most interesting part of the lesson? What was the most difficult for you? Finish the following sentences.


During today’s lesson I have ---remembered…

learnt…

got acquainted…

found out…

VI. Подготовка к домашнему заданию.

Sasha comes home one day and tells his aunt he wants to go and live with his mother in Kharkov. How would he say this? How might Olenka react? In pairs, write a short dialogue, then act it out for the class.




Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Уроки

Целевая аудитория: 10 класс.
Урок соответствует ФГОС

Скачать
А.П.Чехов "Душенька"(A.P.Chekhov "The Darling").

Автор: Козловец Валентина Григорьевна

Дата: 22.03.2015

Номер свидетельства: 189791


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Проверка свидетельства