7 класс Test yourself. Are you a friend of the planet?
7 класс Test yourself. Are you a friend of the planet?
Цели:
развивающий аспект — развитие способности к самооценке, переключению внимания в упражнениях в различных видах речевой деятельности, развитие умения выполнять задания в тестовых форматах;
воспитательный аспект — воспитание самостоятельности, умения сотрудничать: нести индивидуальную ответственность за выполнение
задания; развитие умения проявлять дисциплинированность, последовательность
учебный аспект — контроль основных навыков и умений: контроль умения аудировать с полным пониманием текста; контроль сформированности грамматических навыков (Present Simple Passive, Present Simple Active); контроль умения дать развёрнутое сообщение, используя лексику и грамматику данного цикла.
Проверочная работа содержит три задания, каждое из которых направлено на реализацию конкретной цели.
Первое задание аудирование - Вид задания — true/false/unstated (верно/неверно/в тексте не сказано). Цель — контроль умения аудировать с полным пониманием текста.
Перед прослушиванием учащиеся знакомятся с заданием. После первого прослушивания учащиеся отвечают на вопросы. Повторное прослушивание организуется для проверки учащимися своих записей. За каждый правильный ответ — 1 балл.
Второе задание грамматическое - Вид задания — transformation (трансформирование). Цель —
контроль сформированности грамматических навыков (Present Simple Passive, Present Simple Active).
Третье задание письмо - Вид задания — composition (сочинение). Упражнение проверяет
умение дать развёрнутое сообщение, используя лексику и грамматику данного цикла.
Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Просмотр содержимого документа
«7 класс Test yourself. Are you a friend of the planet? »
Test yourself
Are you a friend of the planet?
Цели:
развивающий аспект — развитие способности к самооценке, переключению внимания в упражнениях в различных видах речевой деятельности, развитие умения выполнять задания в тестовых форматах;
воспитательный аспект — воспитание самостоятельности, умения сотрудничать: нести индивидуальную ответственность за выполнение
задания; развитие умения проявлять дисциплинированность, последовательность
учебный аспект — контроль основных навыков и умений: контроль умения аудировать с полным пониманием текста; контроль сформированности грамматических навыков (Present Simple Passive, Present Simple Active); контроль умения дать развёрнутое сообщение, используя лексику и грамматику данного цикла.
ListeningComprehension
You will hear a story about Jonathon. He looks after the countryside. Decide if the following sentences are true (T), false (F) or not stated (N/S).
___ Jonathon has visited 12 parks.
___ He was happy to meet an animal in Great Smoky Mountains National Park.
___ He saw a mother bear in Yellowstone National Park.
___ Jonathon swam in the rivers or lakes of the parks.
___ In his favorite park, Jonathon travelled with his parents.
___ His favorite park is Yellowstone.
___ Jonathon likes to share what he learned about the parks with other people.
Grammar.
Choose the correct form.
When a lot of people … their paper, a lot of trees ….
recycle, protect b) recycle, are protected c) are recycled, protect
When forests … , fewer animals have homes.
are cut b) cut c) are cutting
Every year an area of rainforest … and a lot of animals …
cut down, disappear b) are cut down, are disappeared c) are cut down, disappear
When the rainforests … , it …. global warming.
are destroyed, causes b) destroy, causes c) destroy, are caused
It’s good when children …. that everyone can protect the nature.
understand b) are understand c) are understanding
Less than a half of all paper__________ (перерабатывается).
recycle b) is recycled c) is recycling
The wood ________ (вырубается) into small pieces.
are cut b) are cutting c) cut
Old clothes, plastic bags ______ (используютсяснова) instead of throwingthem away.
are reused b) are used c) reuse
Factories and cars pollute the air, it _______ (вызывает) climate change.
is caused b) is causing c) causes
Some children break trees, the environment _______ ( повреждается)
damages b) is damaged c) is damaging
Writing.
There are many ecological problems in my country. People throw away litter which pollutes the land. There are many cars in the street. It causes air pollution. Besides many trees are cut down. And what environmental problems do you have in your country? What do you do to protect the nature?
Write your opinion about this problem.
Текстдляаудирования
For twelve years now, I’ve visited National Parks. I was in the
Everglades, Yellowstone, the Great Smoky Mountains, Death Valley and
Cumberland Gap.
One of my best experiences was walking in Great Smoky Mountains
National Park when a mother deer and its baby came up to me. I could
feel their soft fur. I also saw a grizzly bear in Yellowstone. But it
wasn’t that much fun.
I’ve experienced many fun and interesting things in the parks:
fishing, swimming, white water rafting, climbing and volunteering. My
favourite National Park is Cumberland Gap where I toured with my
grandparents.
I think it is important to protect national parks because they are
beautiful and everyone may enjoy nature and wildlife. Some parks are
the last places where animals can walk freely. I learned to love the
parks, learned how to care for them and learnt to share the experiences
inside the parks with others.
Ключи: 1) U (работает 12 лет, а сколько парков — неизвестно);
2) T; 3) U (в тексте a grizzly bear без уточнения); 4) T; 5) F; 6) F; 7) T.