kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Проверочная работа по UNIT I к учебнику английского языка 9 класса для школ с углубленным изучением /О.В.Афанасьева, И.В.Михеева/

Нажмите, чтобы узнать подробности

Данная работа составлена для учащихся 9 класса по УМК Английский язык.XI класс: учебник для общеобразовательных учреждений и школ с углубл. изучением англ. языка /О.В.Афанасьева, И.В. Михеева.-М.:Просвещение,2015. Работа состоит из семи заданий, позволяющих оценить навыки учащихся в рамках пройденных тем ( "Phrasal verb 'to pick", "Articles", "Prepositions", "English tenses", "Synonyms", "Plurals of some Latin and Greek Borrowings" ).

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«Проверочная работа по UNIT I к учебнику английского языка 9 класса для школ с углубленным изучением /О.В.Афанасьева, И.В.Михеева/»

TEST

UNIT I / IX


  1. Choose the right tense form to complete the sentences.


  1. Ben (is constantly coming / constantly comes) to school unprepared for his classes.

  2. When (does the train arrive / is the train arriving)?

  3. You (always buy / are always buying) such baggy clothes, Max!

  4. I ( forget / forgot) that you’ve seen this film.

  5. Jack (always forgets / is always forgetting) his textbooks at home!

  6. We (hear / have heard) Liz (moves / is moving) to the UK.

  7. I can’t go to Egypt because we (have / are having) our English exam at the end of May.

  8. I don’t know if I (see / will see) you next Sunday.

  9. When he (returns / will return), he definitely ( helps / will help) you.

  10. What time (does the show begin / will the show begin)?



  1. Use the required article (a, the or zero ) to complete the sentences.


  1. W.Shakespeare, … greatest English writer, is well-known all over the world.

  2. Samanta, … estate designer, works in the centre of the city.

  3. … composer Bach is one of the most popular classical composers.

  4. “Lost”, … film we watched yesterday, was really interesting.

  5. Margaret Thatcher, … Prime Minister of GB, was the first woman to take this post.




  1. Choose the right preposition.


  1. (During / For) the lesson I had several opportunities to express my opinion.

  2. Try and hand in your works (in /on) time.

  3. We argued (for /during) a long time but (in /at) the end we achieved a decision.

  4. These events began (on /in) a dark cold morning in ealy winter.

  5. I’ll call you (afterwards /after) the film is over.

  6. (On /In) a rainy evening nobody wants to leave home.

  7. We often do something and regret it (after / afterwards).

  8. The reader finds the truth only (in /at) the end of the book.

  9. Make sure to come (on /in) time for the beginning of the show.

  10. We’re going away (for / during) the weekends.





  1. Use the right preposition with the verb to pick.


  1. Will you help me to pick … a new dress for the New Year party?

  2. I can pick you … on the corner of the road at 5.30.

  3. Mike is always picking … me.

  4. I wasn’t hungry, and just picked … the food on my plate.

  5. After his half a year’s stay in London, he picked … a lot of English words.

  6. Was it difficult to pick … the name for the baby?

  7. He has gone there to pick … some information.

  8. My brother picked … some Spanish while being in Madrid.

  9. We stopped near the bridge to pick … my nephew.

  10. Some older children often pick … younger ones.



  1. Use the appropriate word: fast, quick or rapid.


  1. There was a … growth of population in our country last year.

  2. I’ll just take a … shower.

  3. You are speaking too … . It’s difficult for me to catch the main idea of your plan.

  4. He made a … recovery after that bad injury.

  5. We have to make a … decision.



  1. Use historic, historical or history:


  1. We have a wonderful … teacher in our school.

  2. 1945 was a … year for our country.

  3. All tourists stop to look at this … monument.

  4. Walter Scott is considered to be the father of the … novel.

  5. The … meeting between the leaders of the two countries took place last year.



  1. Write down these words in plural.


  1. a deer - …

  2. a phenomenon - …

  3. a still life - …

  4. a formula - …

  5. a leaf - …

  6. a genius - …

  7. an analysis - …

  8. an ox - …

  9. a penny - …

  10. a criterion - …


Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Тесты

Целевая аудитория: 9 класс.
Урок соответствует ФГОС

Автор: Владимирова Ирина Викторовна

Дата: 01.03.2020

Номер свидетельства: 541600


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Ваш личный кабинет
Проверка свидетельства