Муниципальное казенное общеобразовательное учреждение
«Половинская средняя общеобразовательная школа»»
РАССМОТРЕНЫ | СОГЛАСОВАНЫ | УТВЕРЖДЕНЫ | | |
Руководитель ШМО | Заместитель директора по УВР | Директор МКОУ «Половинская СОШ» | | |
| | | |
____________/Данилейко Н.В./ | _________/Наумова Н.И./ | ________/Фельберг Л.А. | / | |
| | |
Протокол №__ от __.__.20__г | «___»____________20___ года | Приказ №____ от __.__.20__ г | | |
МАТЕРИАЛЫ
для проведения промежуточной аттестации по английскому языку для 6 класса
учитель: Данилейко Н.В.
2018 /2019 учебный год
Пояснительная записка
1. Назначение итогового контроля
Экзаменационные материалы по английскому языку за 6 класс разработаны на основе основной образовательной программы основного общего образования МКОУ «Половинская средняя общеобразовательная школа», рабочей программы по английскому языку, учебника для 6 класса В.П.Кузовлева «Английский язык».
Контроль проводится с целью установления уровня усвоения знаний по английскому языку в соответствии с требованиями к базовой подготовке учащихся.
Форма контроля: тест в формате ЕГЭ
2. Структура и содержание итоговой контрольной работы
Итоговая контрольная работа состоит из трех разделов: контроль сформированности навыков аудирования и чтения, контроль сформированности лексико-грамматических навыков.
Распределение заданий итогового контроля по разделам и проверяемым умениям и навыкам
| Разделы работы | Проверяемые умения и навыки | Кол-во заданий | Макс количество баллов | Тип заданий |
1 | Аудирование | Восприятие и понимание на слух диалогической речи | 6 | 6 | Задание на установление в соответствии с содержанием текста:закончить фразы |
2 | Чтение | Понимание детального содержания текста Понимание основного содержания прочитанного текста | 5 5 | 5 5 | Задание на оценивание утверждения (ложное\ правдивое) Задания на установление соответствия |
3 | Грамматика и лексика | Сформированность грамматических (способы словообразования) и лексических навыков. | 7 | 7 | Задание на способы словообразования |
3. Характеристики используемых текстов
Чтение: аутентичные тексты. Объем каждого текста – 100- 150 слов.
Тексты, используемые для заданий всех разделов, отвечают следующим требованиям:
- выбранный отрывок характеризуется законченностью, внешней связностью и внутренней осмысленностью;
- содержание учитывает возрастные особенности детей 12-13лет;
- текст не перегружен информативными элементами: терминами, именами собственными, цифровыми данными;
- содержание не дискриминирует учащихся по религиозному, национальному и другим признакам;
- языковая сложность текстов соответствует заявленному уровню.
4. Распределение заданий комплексного контроля по планируемым результатам
Планируемые результаты обучения | Число заданий |
Распознавание основных значений изученных лексических единиц, знание признаков изученных грамматических явлений | 7 |
Читать и понимать запрашиваемую информацию в учебных и несложных аутентичных текстах, построенных в основном на изученном языковом материале. | 10 |
| |
Понимать английскую речь на слух с целью полного понимания содержания. | 6 |
5. Элементы содержания, проверяемые на итоговом контроле по английскому языку
Код блока | Контролируемые элементы содержания | Предметные результаты | Метапредметные результаты |
1 | Аудирование - понимание английской речи на слух с целью извлечения конкретной информации |
Разновидности домов. Комнаты, предметы мебели, предметы интерьера | Развитие умения понимать звучащую речь с различной глубиной, точностью и полнотой восприятия информации | Развитие умения работать с прослушанным текстом: устанавливать логическую последовательность основных фактов |
2 | Чтение- понимание основного содержания информационных, несложных текстов (читать про себя и находить необходимую информацию) |
| Магазины. Продукты питания. Мои друзья и совместное времяпрепровождение. | Развитие умения читать с извлечением конкретной информации: читать про себя и понимать основное содержание текстов, включающих как изученный языковой материал, так и отдельные новые слова; находить в тексте нужную информацию | Развитие умения выполнять задания в тестовых форматах, развитие смыслового чтения, включая умение выделять основную мысль, главные факты, опуская второстепенные, устанавливать логическую последовательность основных фактов |
Языковой материал Лексическая и грамматическая сторона речи- способы словообразования: суффиксация |
3 | Профессия, работа, которую выполняют люди разных профессий. Погода. Занятия детей в хорошую и плохую погоду. | Знать и уметь использовать основные способы словообразования (аффиксация, словосложение, конверсия) | Развитие переключения внимания в упражнениях в различных видах речевой деятельности |
Все задания в экзаменационной работе оцениваются по балльной системе, т. е. каждый правильный ответ оценивается в один балл. Максимальное количество баллов-23.
Задание с кратким ответом или с выбором ответа считается выполненным, если записанный ответ совпадает с эталоном.
В случае, если в заданиях обведены 2 и более ответов к одному тестовому заданию (возможно, в том числе правильный), выставляется 0 баллов.
За неверный ответ или отсутствие ответа в любом задании выставляется 0 баллов. Ответы необходимо занести в бланк ответов.
Инструкция к выполнению каждого задания дается на русском языке, т. к. чтение инструкции не должно создавать дополнительной сложности для учащихся.
Учащимся дается 40 минут для выполнения теста. Пользоваться словарем разрешается.
К тесту прилагаются ключи для проверки правильности выполнения заданий учащимися.
Критерии оценки выполнения заданий
Количество баллов | Оценка |
0-10 | «2» |
11-16 | «3» |
17-20 | «4» |
21-23 | «5» |
Variant1
I. Listening Comprehension
Вы услышите, как два человека рассказывают о своих спальнях, и выберите правильный ответ А, В или С.
1. Bob’s bedroom is on the
a. second floor
b. first floor
c. third floor
2. Katie’s bedroom is on the
a. second floor
b. first floor
c. third floor
3. Katie’s got a desk next to
a. the window
b. her bed
c. her wardrobe
4. Bob has got
a. three posters on the walls
b. a computer on his desk
c. trainers under the bed
5. Katie’s bedroom is next to
a. her sister’s bedroom
b. her brother’s bedroom
c. the bathroom
6.Bob has got the same room as
a. his brother
b. his sister
c. no one
II. Reading Comprehension.
Прочитайте текст и отметьте верные предложения буквой (T) и неверные предложения буквой (F).
Tanya is my classmate. She is a Russian girl. She is in the fifth form. She is a student of School Number 44.
Tanya is young, she is twelve years old. She is a bit taller than me. She looks like her mother. She is pretty. Tanya is a thin girl with large brown eyes. Her hair is fair, long and straight. Her face is oval and her nose is turned-up. She wants to look like all the models.
Tanya likes wearing smart things: bright blouses and skirts. She is always well dressed. She doesn't like jeans.
Tanya is a good friend. She never gossips. Everyone loves her. She is clever, honest and kind. She always tells the truth. She has a good sense of humour. She knows a lot of interesting and funny stories.
She does well at school. She always does her homework. She is very good at English and math. Tanya plays the piano very well. I think she is very talented.
I am happy to have such a friend as Tanya.
7. Tanya is in the 5 form.
A)true B)false
8. She is a student of School Number thirty four.
A)true B)false
9. She likes wearing bright blouses and trousers.
A)true B)false
10. She likes jeans.
A)true B)false
11. She is a good student.
A)true B)false
2.Прочитайте текст и выполните задания 12-16, обведя букву A, В, С или D, соответствующую варианту ответа, который вы считаете наиболее правильным.
Food from around the world.
We eat a lot of different kinds of food today. Before the 16th century, people in Europe didn't have a lot of the things that we can eat and drink every day. At the end of the 15th century, people from Europe started to travel to other parts of the world. They went to America, Africa and Asia. They brought back a lot of new kinds of food.
Chocolate came from Mexico. The Aztecs there drank chocolate with pepper! The Spanish brought chocolate to Europe and they were first to put sugar in it. Until the 1870s, chocolate was only a drink. The Swiss made the first bar of chocolate in 1876.
Tomatoes, peppers and avocados all came from Mexico, too. The Spanish took seeds back to Spain and started to grow the plants there. Soon they spread to other countries in Europe and then to other parts of the world. The words tomato, chocolate and avocado all come from the old Aztec language.
Potatoes came from South America. Potatoes like cold, wet weather. They grew in the mountains of Peru. Coffee came from Africa. The Turks took it to Turkey and then to Europe. Tea came from China in the 17th century. At first it was very expensive and only rich people drank it, but in the 19th century the British started to grow tea in India. They produced a lot, so it was cheap and everybody could drink it.
12. People made the first bar of chocolate in…
a)Britain b)Switzerland c)Spain
13. Europeans brought …………… from Mexico
a) peppers, tomatoes, chocolate and avocados b)peppers, potatoes, chocolate and avocados
c) peppers, tea, chocolate and avocados
14. The British started to grow tea in…………
a)China b)Turkey c)India.
15. Coffee came to Turkey from………
a)Europe b)Africa c)India.
16. At first only rich people drank tea, because………
a) it was not very good b) it was cheap c) it was expensive
III.USE OF ENGLISH
Прочитайте приведённый ниже текст. Образуйте от слов, напечатанных в скобках, при помощи суффиксов и приставок, данных в рамочке, слова, которые грамматически и лексически соответствуют содержанию текста. Заполните пропуски 17—23 полученными словами.
Britain s countryside is (17)_____________(beauty) at any time of the year. Each region has its own (18)_________(attract) and the landscape changes with the seasons.
Summer is the season of long, (19)___________(sun) days, ideal for visiting Scotland. On a good day, you can take a boat trip. Then you can enjoy eating outside. But don t forget that Scotland s most famous food (haggis) is very (20) ________(healthy).
Visit the Highlands and admire the (21)______(great) of Ben Nevis and the (22)______(bright) and beauty of Scotland s gardens. If the weather is (23)_________(rain), visit one of the museums.
Variant 2
I. Listening Comprehension
Вы услышите, как два человека рассказывают о своих спальнях, и выберите правильный ответ А, В или С.
1 Bob has got the same room as
a. his sister
b. his brother
c. no one
2. Katie’s bedroom is on the
a. second floor
b. first floor
c. third floor
3. Bob has got
a. three posters on the walls
b. a computer on his desk
c. trainers under the bed
4.Katie’s got a desk next to
a. the window
b. her bed
c. her wardrobe
5. Katie’s bedroom is next to
a. her sister’s bedroom
b. her brother’s bedroom
c. the bathroom
6. Bob’s bedroom is on the
a. third floor
b. first floor
c. second floor
II. Reading Comprehension.
Прочитайте текст и отметьте верные предложения буквой (T) и неверные предложения буквой (F).
My flat is on the fifth floor. It’s very comfortable. We have got all modern conveniences, such as central heating, electricity, gas, running water and a telephone. There are three rooms, a kitchen and a bathroom in my flat.
The largest room is the living room. In the middle of the room there is a big table and eight chairs round it. Opposite the window there is a wall unit with lots of books, a TV set and a DVD player. There are two comfortable armchairs and a sofa in the living room.
My room is the smallest room, but it is very cosy and bright. There is a bed, a wardrobe, a desk, an armchair and several bookshelves in my room. There is a big colourful carpet on the floor and there are blue curtains on the window. The walls in my room are light-brown and there are some posters on them.
Our kitchen is large and light. We’ve got a refrigerator, a wall cupboard and a cooker in it.
I like my room and clean it every day.
7.My living room is small.
A)true B)false
8. A wall unit is opposite the window.
A)true B)false
9. There are 4 comfortable armchairs and a sofa in my living room.
A)true B)false
10. There are no posters in my room.
A)true B)false
11. I clean my room every day.
A)true B)false
2)Прочитайте текст и выполните задания 12—16, обведя букву А, В, С или D, соответствующую варианту ответа, который вы считаете наиболее правильным.
Food from around the world.
We eat a lot of different kinds of food today. Before the 16th century, people in Europe didn't have a lot of the things that we can eat and drink every day.
At the end of the 15th century, people from Europe started to travel to other parts of the world. They went to America, Africa and Asia. They brought back a lot of new kinds of food.
Chocolate came from Mexico. The Aztecs there drank chocolate with pepper! The Spanish brought chocolate to Europe and they were first to put sugar in it. Until the 1870s, chocolate was only a drink. The Swiss made the first bar of chocolate in 1876.
Tomatoes, peppers and avocados all came from Mexico, too. The Spanish took seeds back to Spain and started to grow the plants there. Soon they spread to other countries in Europe and then to other parts of the world. The words tomato, chocolate and avocado all come from the old Aztec language.
Potatoes came from South America. Potatoes like cold, wet weather. They grew in the mountains of Peru. Coffee came from Africa. The Turks took it to Turkey and then to Europe. Tea came from China in the 17th century. At first it was very expensive and only rich people drank it, but in the 19th century the British started to grow tea in India. They produced a lot, so it was cheap and everybody could drink it.
12. Aztecs drank chocolate with…….
a) pepper b)sugar c)milk.
13. At the end of the 15th century, people from Europe started to travel……
a) to America, Canada and Africa b)to America, England and Asia c)to America, Africa and Asia
14.……….. came from Mexico.
a)coffee b)chocolate c)potatoes.
15. The Turks brought ……………….to Europe.
a) turkeys b) tea c) coffee
16. …………were were first to put sugar into chocolate.
a) the Spanish b) the English c) the French
III.USE OF ENGLISH
Прочитайте приведённый ниже текст. При помощи суффиксов и приставок, данных в рамочке, образуйте от слов, напечатанных в скобках, слова, которые грамматически и лексически соответствуют содержанию текста. Заполните пропуски 17—23 полученными словами.
People say that there are jobs only for boys and there are jobs only for girls. I agree. As for me, I have wanted to be a (17) ________(music) since I was in kindergarten when I first learnt how to play the piano. When I grow up, I want to be a (18)_______(piano) or a (19) ______ (sing). I think these professions are good for boys and girls. My brother Bill wants to be a car (20)_____(engine) because our Dad is one. Most people would say that this is a boys' job. I think that the job of a fireman is have to be strong and (21) _____ (health) because they have to fight fire and save people in burning (22) _______ s (build). On the other hand, a (23) _____ (library) can be a man s job but not many boys want to be one.
БЛАНК ОТВЕТОВ
ФИ ученика__________________________________________________ 6 класс |
Задание № 1
Напишите в ячейку правильный ответ
Задание № 2
Напишите в ячейку правильный ответ
Задание № 3
Напишите в ячейку правильный ответ
Задание № 4
Напишите в ячейку правильный ответ
Номер задания | Ответ |
17 | |
18 | |
19 | |
20 | |
21 | |
22 | |
23 | |
Ключи:
1 вариант
Задание № 1
Напишите в ячейку правильный ответ
Задание № 2
Напишите в ячейку правильный ответ
Задание № 3
Напишите в ячейку правильный ответ
Задание № 4
Напишите в ячейку правильный ответ
Номер задания | Ответ |
17 | beautiful |
18 | attraction |
19 | sunny |
20 | healthiest |
21 | greatest |
22 | brightest |
23 | rainy |
2 вариант
Задание № 1
Напишите в ячейку правильный ответ
Задание № 2
Напишите в ячейку правильный ответ
Задание № 3
Напишите в ячейку правильный ответ
Задание № 4
Напишите в ячейку правильный ответ
Номер задания | Ответ |
17 | musician |
18 | pianist |
19 | singer |
20 | engineer |
21 | healthy |
22 | building |
23 | librarian |