kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Контрольно-измерительные материалы для проведения текущего и промежуточного контроля по дисциплине "Иностранный язык"

Нажмите, чтобы узнать подробности

В данной учебно-методической разработке представлены разнообразные лексико-грамматические тестовые задания для проведения текущего и промежуточного контроля студентов 1 курса социально-экономического профиля 

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«Контрольно-измерительные материалы для проведения текущего и промежуточного контроля по дисциплине "Иностранный язык"»

Министерство образования и молодежной политики Чувашской Республики


Республиканский конкурс учебно-методических разработок преподавателей профессиональных образовательных организаций по дисциплине «Иностранный язык»








Тема :




КОНТРОЛЬНО-ИЗМЕРИТЕЛЬНЫЕ МАТЕРИАЛЫ ДЛЯ ПРОВЕДЕНИЯ ТЕКУЩЕГО И ПРОМЕЖУТОЧНОГО КОНТРОЛЯ ПО ДИСЦИПЛИНЕ «ИНОСТРАННЫЙ ЯЗЫК»



Для обучающихся специальности 38.02.05 Товароведение и экспертиза качества потребительских товаров по дисциплине «Иностранный язык»



Разработал _______Мясникова И.Н.

Преподаватель

Новочебоксарского химико-механического техникума

Минобразования Чувашии













2016




СОДЕРЖАНИЕ


  1. Аннотация ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,стр3

  2. Введение ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,стр4

  3. Структура и ход урока ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,стр5-8

  4. Список использованной литературы ,,,,,,,,,,, …. стр 9












































АННОТАЦИЯ



Данный комплект контрольно-оценочных средств разработан на основе Федерального государственного образовательного стандарта среднего профессионального образования (ФГОС СПО). Он составлен в соответствии с примерной программой дисциплины «Иностранный язык». Она предназначена для изучение английского языка в профессиональных образовательных организациях, реализующих образовательную программу среднего общего образования в пределах освоения основной профессиональной образовательной программы (ОПОП) СПО на базе основного общего образования при подготовке квалифицированных служащих и специалистов среднего звена. На основе примерной программы по дисциплине «Иностранный язык» была составлена рабочая программа, которая предусматривает знаний и умений студентов.

Контрольно измерительные материала предназначены для проведения текущего и промежуточного контроля для студентов , обучающихся по специальности 38.02.05 «Товароведение и экспертиза качества потребительских товаров».

Комплект оценочных средств содержит в себе разнообразные лексико-грамматические тестовые задания.

Материал данного урок может использоваться другими профессиональными образовательными организациями, реализующих образовательную программу среднего общего образования в пределах освоения основной профессиональной образовательной программы ОПОП СПО на базе основного общего образования, при подготовке квалифицированных рабочих, служащих и специалистов среднего звена.




















ВВЕДЕНИЕ



Согласно ФГОС СПО оценка качества освоения основной профессиональной образовательной программы (ОПОП) СПО должна включать: текущий контроль усвоения материала и промежуточную аттестацию.

Проверка знаний учащихся – один из важных этапов процесса обучения. Главная ее функция – контроль знаний и умений студентов, что позволяет определить результативность процесса преподавания и усвоения знаний.

Выявленный уровень подготовки студентов дает возможность уточнить имеющиеся пробелов и систематизировать типичные ошибки.

Текущий контроль – вид контроля, с помощью которого можно определить степень качества усвоения изученного учебного материала теоретического и практического характера. По его итогам проводится межсессионная аттестация. Он обеспечивает оперативное управление образовательной деятельностью студентов.

Целью текущего контроля является выполнение студентами учебных программ, предусмотренных примерной программой учебной дисциплины и рабочей программой преподавателя и подготовка студентов к промежуточной аттестации.

Основные формы текущего контроля студентов: контрольные работы, устные опросы, тестирование, контроль самостоятельной работы студентов в письменной и устной формах.

Промежуточный контроль – оценивание результатов учебной деятельности студентов за семестр, призванный определить уровень качества подготовки студентов в соответствии с требованиями ФГОС СПО по специальности. Осуществляется в конце семестра.

Результаты текущего контроля успеваемости и промежуточной аттестации студентов – это их оценки.

В ходе промежуточной аттестации определяется соответствия уровня и качества подготовки студентов требованиям ФГОС СПО, что обеспечит оперативное управление учебной деятельностью студентов и ее корректировку

Промежуточная аттестация по английскому языку проводится в форме дифференцированного зачета за счет времени отведенного учебным планом на изучение дисциплины, в конце каждого семестра.












ТЕМА 1 « МОЯ СЕМЬЯ»

Тест на глаголы to be, to have

Заполните пропуски, употребив необходимые формы глаголов to be, to have

  1. We … students.

  1. Are

  2. Is

  3. have

  1. … you a sister?

    1. Am

    2. have

    3. are

  1. … you a student or a pupil?

  1. Have

  2. Is

  3. Has

  1. What … is your name?

  1. are

  2. Is

  3. have

  1. She … no any aunts or uncles.

  1. Are

  2. Is

  3. Have

  1. I … sixteen years old.

  1. Are

  2. Is

  3. Have

  1. It … an interesting book.

  1. has

  2. Is

  3. Have

  1. My friends … in school now.

  1. has

  2. Are

  3. Have

  1. He … a worker.

  1. Have

  2. Are

  3. is

  1. What … you?

  1. Are

  2. Is

  3. Have



  1. They … a lot of relatives.

  1. Are

  2. Is

  3. am

  1. How many sisters or brothers … you?

  1. are

  2. Is

  3. have

  1. We … students.

  1. Are

  2. Is

  3. have

  1. … you a sister?

  1. Have

  2. Are

  3. is

  1. … you a student or a pupil?

  1. Have

  2. Are

  3. is

  1. I … sixteen years old.

  1. Are

  2. Is

  3. have

  1. It … an interesting book.

  1. Is

  2. Have

  3. has























ТЕМА 1 « МОЯ СЕМЬЯ»



СОСТАВЬТЕ ОБЩИЕ ВОПРОСЫ С ПРЕДЛОЖЕННЫМИ СЛОВАМИ

  1. My brother / many friends.

  2. His father / a modern car.

  3. She /from Great Britain.

ВСТАВЬТЕ ПРОПУЩЕННЫЕ ГЛАГОЛЫ И ПЕРЕВЕДИТЕ ПРЕДЛОЖЕНИЯ НА РУССКИЙ ЯЗЫК

  1. David … a very good job.

  2. … your friend many sisters or brothers?

  3. My mother …not a doctor.

CОСТАВЬТЕ ПРЕДЛОЖЕНИЕ (УТВЕРДИТЕЛЬНОЕ ИЛИ ОТРИЦАТЕЛЬНОЕ) ИЗ

СЛЕДУЮЩИХ СЛОВ

  1. My mother / at work now.





ТЕМА 1 « МОЯ СЕМЬЯ»

ТЕСТ НА ПРИТЯЖАТЕЛЬНЫЕ МЕСТОИМЕНИЯ

1 вариант

Заполните пропуски притяжательными местоимениями.



  1. Tom has a sister. … sister is a student.

  1. Her

  2. She

  3. hers

  1. I have a grand father. … grandfather is old.

  1. I

  2. My

  3. mine

  1. We have a house in the suburb. … house is warm and light.

  1. We

  2. Our

  3. ours

  1. You have a friend. Is … friend a doctor?

  1. You

  2. Your

  3. yours

  1. He speaks English. Is … English good?

  1. His

  2. He

  3. its

  1. This is a nice dog. … colour is unusual.

  1. Its

  2. It

  3. his

  1. They have a lot of friends. … friends are not students.

  1. They

  2. Their

  3. Theirs

  1. She is a teacher. … friends are teachers too.

  1. She

  2. Her

  3. hers

  1. I am a student. … name is Nick.

  1. My

  2. I

  3. mine

  1. My friend has many relatives. … place of living is Moscow.





ТЕМА 1 « МОЯ СЕМЬЯ»



ТЕСТ НА ЛИЧНЫЕ МЕСТОИМЕНИЯ

1 вариант

Замените выделенные слова личными местоимениями.

  1. Jane and Ann are students.

  2. The bag is near the door.

  3. Is this girl here.

  4. The pencils are blue.

  5. The girl is not here.

  6. Put the bag on the desk.

  7. The chair is near the table.

  8. My friends like to go to the cinema.

  9. Who is your brother?

  10. My father always gets up early.





Тест на «Степени сравнения прилагательных»

1 вариант

Раскройте скобки, употребив прилагательное в нужной степени сравнения

  1. February is (short) month of the year.

  2. My brother is (old) me.

  3. This dress is (beautiful) of all ones.

  4. Who is (old) in your family?

  5. Their flat is (big) than ours.

  6. Summer is (hot) season in the year.

  7. Alice is (high) than Ann.

  8. This car is (expensive) than that one.

  9. His bag is (heavy).

  10. The weather in May is (warm) than in April.















ТЕМА 1« МОЯ СЕМЬЯ»

ЗАЧЕТ ПО ТЕМЕ « СТЕПЕНИ СРАВНЕНИЯ ПРИЛАГАТЕЛЬНЫХ»

1 ВАРИАНТ

Переведите

Тяжелее, тоньше, ниже, больше, свободнее, умнее, хитрее.

Самый слабый, самый серьезный, самый сердитый, самый занятый, самый дальний, самый храбрый, самый тонкий.

Написать следующие прилагательные в сравнительной и превосходной степени

Simple, comfortable, young, funny, fine.

Перевести с русского на английский

a).Stronger than death, fresher than air, whiter than snow, more beautiful than the stars.

b).The more you study, the better you pass your exams.

July is the hottest month of the year.

Mary is as young Ann.






























Тема 2 «МОЙ РАБОЧИЙ ДЕНЬ»

ТЕСТ НА PRESENT SIMPLE TENSE

1 вариант

Раскрыть скобки, употребив глагол в нужной видо-временной форме

  1. He ( to like) to read newspapers?

  2. What time her children (to get up) at seven o clock.

  3. They (not work) very well.

  4. You (to work) at the hospital?

  5. These men (not to work) in the shop.

  6. It (to take) me half an hour to have dinner.

  7. His sister (to work) in the hospital.

  8. My father (to listen) to the radio every morning.

  9. She (to do) her homework regularly.

  10. Pete (not to like) to go to the cinema.

  11. Mike often (to go ) to the library.

  12. When you usually (get up)?




Use the verb in brackets in the Present Indefinite (Simple).

  1. (to study) I study … from 9 till 3 o,clock in the afternoon.

  2. (to do) She … her homework regularly.

  3. (to go) Nina … to bed at 9o,clock.

  4. (to listen) My father … to the radio every morning.


Make questions to the following sentences

Образец: They work very well. – Do they work very well?

He likes to speak English. – Does he like to speak English?

  1. They work in the shop.

  2. We live far from Moscow.

  3. She studies a lot of subjects at school.

Remake sentences. Follow the models.

Kate listens to the radio in the morning. – She doesn,t listen to it in the afternoon. They know English. –They don,t know French.

  1. He speaks English well.

  2. It takes me half an hour to have dinner.

  3. My friends read a lot of books.






ТЕМА 3 «МОЙ ДОМ (КВАРТИРА)»

ТЕСТ НА SOME, ANY, NO И ИХ ПРОИЗВОДНЫЕ

Заполните пропуски

1 вариант

  1. He did ,t want to do … yesterday.

  2. … wants to have a lot of friends.

  3. Is there … interesting books at this exhibition?

  4. You must ask … to help you in this work.

  5. If I have … free time, I shall go to the cinema.

  6. Did … see this film yesterday?

  7. There is … in the next room. I don’t know him.

  8. I met him … before.

  9. Give me … to read.

  10. There is … in the bag.






























Тренировочные упражнения на Past Simple (Indefinite ) Tense.


  1. Напишите форму прошедшего времени глаголов.

To go, to have, to see, to give, to put, to sit, to understand, to be, to begin, to come, to do, to drink, to eat, to find, to get, to keep, to know, to learn, to leave, to let, to make, to meet, to read, to run, to sing, to sit, to sleep, to speak, to take, to tell, to write.


  1. Закончите предложения по образцу.

He has dinner at three o,clock every day, but yesterday he had dinner at four.

  1. He goes home at one o,clock, but yesterday he went…

  2. She takes three notebooks to school, but yesterday…

  3. Every summer he lives in the country, but last summer…

  4. My uncle comes to our house every Sunday, but last Sunday …

  5. She goes to bed at ten o, clock, but two days ago…

  6. My father works from nine to five, but three days ago…

  1. Перепишите предложения, поставив предложения в прошедшем времени.

  1. Yesterday it (be ) rather cold.

  2. We (have) six lessons two days ago.

  3. Did they (go) to the South last summer?

  4. They (go) to the skating-rink every week last winter.

  5. It (snow) very often last week.

  6. My sister (take care ) of the flowers.

  7. Did you (see) your friends yesterday?

  8. Many pupils (to be) late for their lessons yesterday.

  9. It (be ) half past three, and they (to be0 very hungry.

  10. He (not help) an old woman with her heavy bag.

  11. Where did they (go) yesterday?

  12. Who (speak) with you?

  1. Задайте вопросы к предложениям. Поставьте предложения в отрицательную форму.

  1. Kate cleaned the room very well. (How)

  2. After supper we all went to my uncle,s house. (Where)

  3. She answered our teacher,s questions very well. (Who)

  4. My friends played football and other interesting games.(What games)








ТЕМА 5 «КЛИМАТ, ПОГОДА»


СОСТАВЬТЕ РАЗДЕЛИТЕЛЬНЫЕ ВОПРОСЫ


  1. You like chicken and chips, … you.

  2. Children must not run on the road, …

  3. You are fifteen, …

  4. You were absent yesterday, …

  5. Ann isn’t a diligent pupil, …

  6. In fine weather we also like to be out of town.

  7. Zina is a good nurse, …

  8. We are in the classroom, …

  9. Your family likes to watch TV in the evening, …

  10. The kitchen was the smallest room, …

  11. They decided to go through the fields, …


ТЕМА 5 «КЛИМАТ, ПОГОДА»


ТЕСТ НА АРТИКЛИ

Вставьте определенный или неопределенный артикль, если он необходим

  1. I like …coffee for breakfast.

  2. … Black Sea is a deep sea.

  3. When do you have …breakfast?

  4. Will you give me …water?

  5. At last I found … book I had lost.

  6. Do you know … man who is talking to our teacher?

  7. Lets do your homework in … literature together.

  8. I see …

  9. letter written by you yesterday is still on the table.

  10. We reached … little village.

  11. … sun has set, …moon has appeared in the sky.

  12. … village where my grandparents live is situated on the bank of the Baikal

  13. I have a …

  14. It takes us an hour to go by bus or by tram.

  15. Will you give me … water?

  16. Meat and fish are necessary for people.

  17. There is … garden in front of the house.

  18. Pete has a good collection of stones.

  19. I have … alarm clock on … table.

  20. An idea came to me.




ТЕМА 5 «КЛИМАТ, ПОГОДА»

ТЕСТ НА ВРЕМЕНА РPRESENT SIMPLE, PAST SIMPLE, FUTURESIMPLE, PRESENT CONTINUOUS AND PRESENT PERFECT TENSES


1 вариант

Раскрыть скобки, употребив глаголы в нужной видо-временной форме


  1. He usually drinks coffee, but today he drink tea.

  2. Last Sunday we (go) to the Botanic Garden.

  3. They attract the attention of people as they depict everyday life.

  4. Next year People communicate discussion groups, chat channels.

  5. At the moment he (do) an exercise.

  6. In a week we buy this dress.

  7. Tomorrow we (go) to a concert.

  8. You go to the museum?

  9. Next week he (go) to Scotland.

  10. Tomorrow they (not attend) their lectures.

  11. I never (be) to Sverdlovsk. I think I go there next year.

  12. Next week we (read) this book.

  13. When she (get up) tomorrow morning?

  14. Now he (not write) a letter.

  15. Our newspaper ( not publish) interviews with famous and respected people of our town yet.

  16. The weather often (to change) and (bring) heat or cold.



















Зачетное задание по профессионально-направленному модулю

Социально-экономический профиль



1 ВАРИАНТ

  1. Заполните пропуски.

  1. … departments we can find at any department store.

  2. We can you find all kinds of kitchen utensils … .

  3. I can you find in the perfumery department… .

  4. We can buy fish …


  1. Вставьте необходимые предлоги, переведите предложения.

  1. People need many things … their every day life.

  2. Don’t forget to look …

  3. The perfumery department is popular both … men and women.

  4. He asked … the price.

  5. They go … the supermarket … car.

2 ВАРИАНТ

  1. Заполните пропуски.

  1. We can buy meat …

  2. You can find variety of sausages …

  3. People can you find at a department store for housekeeping … .

  4. We can you see … departments at a supermarket?


  1. Вставьте необходимые предлоги, переведите предложения.

  1. What is there … sale?

  2. … the first floor you ll find various departments.

  3. The dairy counter is well stocked … fresh milk foodstuffs.

  4. Choosing products customers put them … a special basket and go … the cashier.

  5. This rings are made … gold.

3 ВАРИАНТ

  1. Вставьте необходимые предлоги, переведите предложения.

  1. He could see in a haberdashery department… .

  2. The counter is full of sea products, such as …

  3. … are in great demand with the customers.

  4. We can buy vegetables and fruit …

  1. Вставьте необходимые предлоги, переведите предложения.

  1. What can I do for you?

  2. Customers can find there various packets filled … dry soup, noodles or chips

  3. Here is an excellent skirt … green silk.

  4. People buy fish … a fishmonger ,s.

  5. Do you always buy goods … cash?



Итоговая контрольная работа по дисциплине «Иностранный язык»

1 вариант

Choose the right variant

… your mother a lot a friends? You … a student

  1. has a) is

  2. are b) are

  3. have c) have

My flat … comfortable I … two sisters.

  1. Are am

  2. Is have

  3. Has has

Open the brackets, using the right form of adjectives.

  1. Sasha is (tall ) of my friends.

  2. My sister is (old) me.

  3. Ann is (beautiful) girl in the class.

Rewrite the sentences, open brackets, putting the verbs into the correct forms

  1. Ann always (to help) her parents.

  2. My sister (to take care) of our cat.

  3. She( read) English newspapers?

  4. Now he (to help) pupils to translate the text.


Translate from Russian into English, using there is|are

  1. В нашем доме есть все современные удобства.

  2. В магазине несколько рабочих.

  3. В классе нет студентов.





Insert much, many, (a) little, (a) few:

  1. I have … books jn gardening.

  2. I go to the cinema when I have … free time.

  3. He reads … that s why he knows … English words.

Insert some, any, no, somebody, anybody, nobody, something, anything, nothing


  1. There is … in the fridge

  2. wants to talk to you

  3. The house is deserted (пуст ). … lives there now.




ДИФФЕРЕНЦИРОВАННЫЙ ЗАЧЕТ 2 СЕМЕСТР


Итоговая контрольная работа по дисциплине «Иностранный язык»

3 вариант

  1. Раскрыть скобки, поставив глаголы в Настоящем, Прошедшем или будущем Простых временах.

  1. It (snow) much last winter.

  2. You like to sit in the sun when it, s hot in summer?

  3. He (not spend) his last holidays with his family.

  4. Your sister (stay) at the hospital for a week?

  5. Some new channels (begin) broadcasting?

  6. He usually (not visit) such places.

  7. My friend (not watch) this channel tomorrow.

  8. Mass media (influence) our life greatly.

  9. They (share) information?


  1. Вставить предлоги места, движения или времени.

  1. There are a lot of tractors … the fields.

  2. We have a holiday … the eighth of March.

  3. They usually go … bed at ten o clock.

  4. There is a lot of fruit and vegetables … autumn.

  5. The leaves change their colours … green … yellow and red.

  6. … help of TV you can reach every corner of the world.

  7. The cat was … the bed, I couldn’t reach it.

  8. … the break they continued their work.

  9. He comes … my place every weekend.

  10. We must arrive … seven o clock.


  1. Перевести слова, подчеркнуть суффиксы или приставки.

1.Agree – agreement

2.Happy – unhappy

3.Health – healthy

4.Organize – organization

5.Depend – dependable

6.Heart – heartless

7.Educate – education

8.Courage – courageous

9.Press – pressure

10.Invent – inventor – invention

11.Black - blacken

12.Limit – unlimited

13.Break – breakable


СПИСОК ИСПОЛЬЗОВАННОЙ ЛИТЕРАТУРЫ


  1. Английский язык: учебник для 10 класса общеобразовательных учреждений. Базовый уровень/ Ю.А. Комарова, И.В. Ларионова, Р.Араванис, Дж. Вассилакис – М.: ООО «Русское слово – учебник»: Макмиллан, 2014.

  2. Английский язык: учебник для 11 класса общеобразовательных учреждений. Базовый уровень/ Ю.А. Комарова, И.В. Ларионова, Р.Араванис, С.Кокрейн – М.: ООО «Русское слово – учебник»: Макмиллан, 2014.

  3. http: www interactive-english.ru




19



Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Тесты

Целевая аудитория: 10 класс.
Урок соответствует ФГОС

Автор: Мясникова Ирина Николаевна

Дата: 05.11.2017

Номер свидетельства: 437021


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Ваш личный кабинет
Проверка свидетельства