I. Поставь слова в правильной последовательности, чтобы получились предложения и запиши их. Обрати внимание на знаки препинания.
Пример: you/to read/do/like?
Do you like to read?
- is/thirsty/Mary.
- they/speak/do/French?
- can/David/play/football.
II. Соотнеси вопросы в рамке с ответами. Запиши соответствующие буквы. Один вопрос в рамке лишний.
a) Can you swim?
b) What's your job?
c) What's the matter, Willy?
e) What's the time?
1) — I'm hungry.
2) — Yes, I can. I swim very well.
3) — I am a farmer.
III. Прочитай предложения. Выбери нужные местоимения в скобках и обведи их.
1) My little brother is at the skating rink now. (Her/His) friend is at the skating rink too.
2) James has a big house. (His/Its) roof is green.
3) I can see a kangaroo. (Its/Her) coat is brown.
IV. Заполни пропуски в предложениях, используя нужную форму глагола to be (am, is, are).
1) Oliver____ a good pupil.
2) What colour _____those flowers?
3) Their cat _______black and white.
4) I______ on the farm now.