kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Экзаменационные билеты по английскому языку БУД.04 по специальности 09.01.01 Наладчик аппаратного и программного обеспечения 2 курс 4 семестр

Нажмите, чтобы узнать подробности

Экзаменационные билеты по английскому языку.Наладчик аппаратного и программного обеспечения

Просмотр содержимого документа
«Экзаменационные билеты по английскому языку БУД.04 по специальности 09.01.01 Наладчик аппаратного и программного обеспечения 2 курс 4 семестр»

Форма промежуточной аттестации: Экзамен (по билетам)



ГОСУДАРСТВЕННОЕ БЮДЖЕТНОЕ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ

ОБРАЗОВАТЕЛЬНОЕ УЧРЕЖДЕНИЕ ГОРОДА МОСКВЫ

«ТЕХНИЧЕСКИЙ ПОЖАРНО-СПАСАТЕЛЬНЫЙ КОЛЛЕДЖ

ИМЕНИ ГЕРОЯ РОССИЙСКОЙ ФЕДЕРАЦИИ В.М. МАКСИМЧУКА»

(ГБПОУ ТПСК им. В.М. Максимчука)




УТВЕРЖДАЮ

Заместитель директора по учебной работе

____________П.А. Денисенко

«___» _______________20___г.






МАТЕРИАЛЫ К ЭКЗАМЕНУ


БУД. 04 ИНОСТРАННЫЙ ЯЗЫК



по профессии 09.01.01 Наладчик аппаратного и программного обеспечения





2 курс 4семестр





Рассмотрено на заседании ПЦК,

Протокол №

« » ____________ 2020 г.

Председатель____________



Преподаватель _________________ Ивановская И.Э.


Перечень вопросов для проведения промежуточной аттестации

по дисциплине «Иностранный язык»

  1. Планирование поездки

  2. Заказ билетов

  3. В гостинице

  4. На вокзале

  5. Экскурсии

  6. Путешествия

  7. Моя страна, Российская Федерация

  8. Гимн РФ, Герб, флаг РФ

  9. Географическое положение РФ

  10. Население РФ

  11. Государственное устройство РФ

  12. Конституция РФ

  13. Субъекты РФ

  14. Республики РФ

  15. Политическое устройство РФ

  16. Внешняя политика РФ

  17. Англоговорящие страны

  18. Географическое положение

  19. Климат

  20. Флора и фауна

  21. Национальные символы

  22. Государственное и политическое устройство

  23. Достопримечательности

  24. Традиции

  25. Человек

  26. Природа

  27. Проблемы экологии в РФ

  28. Проблемы экологии в мире

  29. Защита окружающей среды

  30. Экологические проблемы современности

  31. Наука

  32. Техника

  33. Научно-технический прогресс XIX в.

  34. Научно-технический прогресс XX в.

  35. Иностранные изобретатели

  36. Русские изобретатели

  37. Виды НТП

  38. Стадии НТП

  39. История науки

  40. Прорывы в науке

  41. Развитие техники

  42. Современная техника

  43. Инновации

  44. Изобретательность

  45. Лицензирование

  46. Патентирование

  47. Мировые изобретения

  48. Русские изобретения

  49. Промышленное оборудование

  50. Появление автомобиля

  51. Автомобили

  52. Механизмы

  53. Детали

  54. Промышленность в мире

  55. Промышленность в РФ

  56. Современные компьютеры

  57. Современные технологии

  58. Компьютеризация

  59. Автоматизация

  60. Информатизация

  61. Компьютеры в промышленности

  62. Компьютеры в нашей жизни

  63. Конференции

  64. Семинары

  65. Вебинары

  66. Форумы

  67. Выставки

  68. Актуальные выставки

  69. Отраслевые выставки

Перечень грамматических тем



  1. Множественное число существительных.

Поставьте следующие предложения во множественное число.

1. This is a spider.

2. That is a snail.

3. This is a space film.

4. That is a cartoon.

5. This is a star.



Поставьте следующие предложения во множественное число.

1. This is a boy.

2. This is a baby.

3. That is a plate.

4. That is a flower.

5. That is a bookshelf.

2. Основные формы глагола.

Вставьте глагол to be в Present Simple, Past Simple или Future Simple.

1. The students ... in the Russian Museum.

2. Last month they ... in the Hermitage. There ... an interesting exhibition there.

3. In two weeks they ... in the Tretyakov Gallery. They ... lucky.

4. My father ... a teacher.

5. He ... a pupil twenty years ago.



Вставьте глагол to be в Present Simple, Past Simple или Future Simple.

1. I ... a doctor when I grow up.

2. My sister ... not ... at home tomorrow.

3. She ... at school tomorrow.

4. ... you ... at home tomorrow?

5. ... your father at work yesterday?

3. Притяжательный падеж существительных.

Перефразируйте следующие словосочетания и предложения, употребляя притяжательный падеж.

1. The ball of the dog.

2. The skateboard of that man.

3. The songs of the children.

4. The umbrella of my grandmother.

5. The room of my friend.



Перефразируйте следующие словосочетания и предложения, употребляя притяжательный падеж.

1. The questions of my son.

2. The wife of my brother.

3. The table of our teacher.

4. The poems of Push- kin.

5. The voice of this girl.

4. Правило согласования времен.

Перепишите следующие предложения в прошедшем времени. Обратите внимание на зависимость времени придаточного дополнительного предложения от времени главного.

1. My uncle says he has just come back from the Caucasus.

2. He says he has spent a fortnight in the Caucasus.

3. He says it did him a lot of good.

4. He says he feels better now.

5. He says his wife and he spent most of their time on the beach.



Перепишите следующие предложения в прошедшем времени. Обратите внимание на зависимость времени придаточного дополнительного предложения от времени главного.

1. He says they did a lot of sightseeing.

2. He says he has a good camera.

3. He says he took many photographs while travelling in the Caucasus.

4. He says he will come to see us next Sunday.

5. He says he will bring and show us the photographs he took during his stay in the Caucasus.





Раскройте скобки, употребляя глаголы в требующемся времени.

1. I knew they (to wait) for me at the metro station and I decided to hurry.

2. I didn't know that you already (to wind) up the clock.

3. I was afraid that the little girl (not to be) able to unlock the front door and (to go) upstairs to help her.

4. He says that he (to know) the laws of the country.

5. Sarie understood why Lanny (not to come) the previous evening.



Раскройте скобки, употребляя глаголы в требующемся времени.

1. She asked me whether I (to remember) the legend about a faithful lion.

2. He understood that the soldiers (to arrest) him.

3. He could not understand why people (not to want) to take water from that well.

4. I suppose they (to send) a dog after the burglar immediately.

5. He said he (to leave) tomorrow morning.

5. Степени сравнения прилагательных.

Раскройте скобки, употребляя требующуюся форму прилагательного.

1. We should eat (healthy) food.

2. Today the streets aren't as (clean) as they used to be.

3. It's (bad) mistake he has ever made.

4. This man is (tall) than that one.

5. Asia is (large) than Australia.



Раскройте скобки, употребляя требующуюся форму прилагательного.

1. The Volga is (short) than the Mississippi.

2. Which building is the (high) in Moscow?

3. Mary is a (good) student than Lucy.

4. The Alps are (high) than the Urals.

5. This garden is the (beautiful) in our town.

6. Причастие1.Причастие 2.

Выберите из скобок требующуюся форму причастия.

1. a) The girl (writing, written) on the blackboard is our best pupil, b) Everything (writing, written) here is quite right.

2. a) We listened to the girls (singing, sung) Rus- sian folk songs, b) We listened to the Russian folk songs (singing, sung) by the girls.

3. a) The girl (washing, washed) the floor is my sister, b) The floor (washing, washed) by Helen looked very clean.

4. a) Who is that boy (doing, done) his homework at that table? b) The exercises (doing, done) by the pupils were easy.

5. a) The house (surrounding, surrounded) by tall trees is very beautiful, b) The wall (surrounding, surrounded) the house was very high.



Выберите из скобок требующуюся форму причастия.

6. Read the (translating, translated) sentences once more.

7. Name some places (visiting, visited) by you last year.

8. I picked up the pencil (lying, lain) on the floor.

9. She was reading the book (buying, bought) the day before.

10.Yesterday we were at a conference (organizing, organized) by the pupils of the 10th form.

7. Герундий и его основные формы.

Раскройте скобки, употребляя требующуюся форму герундия.

1. The machine needs (to clean).

2. I am quite serious in (to say) that I don't want to go abroad.

3. He seemed sorry for (to be) inattentive to his child.

4. She confessed to (to forget) to send the letter.

5. The old man could not stand (to tell) what he should do.

Обратите внимание, что после глаголов to want, to need, to deserve, to require, а также после слова worth употребляется active gerund, хотя по значению он passive. E.g. My watch needs repairing (а не being repaired).



Раскройте скобки, употребляя требующуюся форму герундия.

1. Going to the party was no use: he had no talent for (to dance).

2. The Bronze Horseman is worth (to see).

3. After thoroughly (to examine) the student, the professor gave him a satisfactory mark.

4. After thoroughly (to examine) by the examination commission, the student was given a satisfactory mark.

5. She accused him of (to steal) her purse.

Обратите внимание, что после глаголов to want, to need, to deserve, to require, а также после слова worth употребляется active gerund, хотя по значению он passive. E.g. My watch needs repairing (а не being repaired).

8. Времена страдательного залога.

Передайте следующие предложения в Passive Voice.

1. Не stole a lot of money from the shop.

2. By six o'clock they had finished the work.

3. At twelve o'clock the workers were loading the trucks.

4. By three o'clock the workers had loaded the trucks.

5. We send our daughter to rest in the south every year.



Передайте следующие предложения в Passive Voice.

1. They will show this film on TV.

2. They are building a new concert hall in our street.

3. I bought potatoes yesterday.

4. We shall bring the books to-morrow.

5. They are repairing the clock now.



Передайте следующие предложения в Passive Voice.

1. They sell milk in this shop.

2. I have translated the whole text.

3. They broke the window last week.

4. When I came home, they had eaten the sweets.

5. We shall do the work in the evening.

9. Типы условных предложений.

Раскрывая скобки, напишите каждое предложение три раза, образуя условные предложения I, II и III типов.

1. If you (to be) busy, I (to leave) you alone.

2. If my friend (to come) to see me, I (to be) very glad.

3. If mother (to buy) a cake, we (to have) a very nice tea party.

4. If we (to receive) a telegram from him, we (not to worry).

5. If you (not to work) systematically, you (to fail) the exam.



Раскрывая скобки, напишите каждое предложение три раза, образуя условные предложения I, II и III типов.

1. If I (to live) in Moscow, I (to visit) the Tretyakov Gallery every year.

2. If I (to get) a ticket, I (to go) to the Philharmonic.

3. If I (to live) near a wood, I (to gather) a lot of mushrooms.

4. If my father (to return) early, we (to watch) TV together.

5. If she (to know) English, she (to try) to enter the university.

10. Конструкция «Complex Object».

Перефразируйте следующие предложения, употребляя сложное дополнение с причастием.

1. We noticed a man. The man was cleaning his shoes.

2. He saw two girls. They were dancing on the stage.

3. She watched the children. They were running and playing in the garden.

4. I saw her. She was arranging her hair.

5. We saw our neighbour. He was listening to the latest news on the radio.



Перефразируйте следующие предложения, упо-требляя сложное дополнение с причастием.

1. The cat was rubbing itself .on my leg. I felt it.

2. They were fishing. We saw it.

3. The pupils were writing a paper. The teacher watched them.

4. A caterpillar was crawling on my arm. I felt it.

5. We heard I. Arkhipova last night. She was sing ing a Russian folk song.

11. Модальные глаголы.

Вставьте модальные глаголы may или can.

1. ... I come in?

2. Let me look at your exercises. I ... be able to help you.

3. I ... not swim, because until this year the doctor did not allow me to be more than two minutes in the water. But this year he says I ... stay in for fifteen minutes if I like, so I am going to learn to swim.

4. Libraries are quite free, and anyone who likes ... get books there.

5. I ... come and see you tomorrow if I have time.



Вставьте модальные глаголы may или can.

1. Take your raincoat with you: it ... rain today.

2. Do you think you ... do that?

3. I ... finish the work tomorrow if no one bothers me any more.

4. ... we come and see you next Sunday at three o'clock in the afternoon?

5. What time is it? — It ... be about six o'clock, but I am not sure.

12. Артикли.

Вставьте артикль, где необходимо.

1. This is ... book. It is my ... book.

2. Is this your ... pencil? — No, it isn't my ... pencil, it is my sister's ... pencil.

3. I have ... sister. My ... sister is ... engineer. My sister's ... husband is ... doctor.

4. I have no ... handbag.

5. She has got ... headache.



Вставьте артикль, где необходимо.

1. Have they got ... car? — Yes, they have. Their ... car is not very expensive but reliable.

2. Have you got ... calculator? — No, I haven't.

3. Is this ... watch? — No, it isn't ... watch, it's ... pen.

4. This ... pen is good, and that ... pen is bad.

5. I can see ... pencils on your ... table, but I can see no ... paper.

13. Неопределенные местоимения.

Вставьте something, anything, nothing или everything.

1. My husband taught his son ... he knows.

2. Her patient has a bad memory. She can't remember ... .

3. I think there is ... wrong with my watch.

4. We've got ... to eat. We've got only ... to drink.

5. The student-didn't understand ... because she heard ... .



Вставьте something, anything, nothing или everything.

1. Does he know ... about computers? — Yes, he knows ... because he is the best specialist in computer science at Harvard University.

2. He felt terrible. He couldn't do ... else.

3. ... is all right, the patient is much better today.

4. Is there ... interesting in the programme of the concert?

5. I could see ... : it was quite dark.



Вставьте something, anything, nothing или everything.

1. She has to go to the supermarket. There isn't ... in the fridge.

2. I've had a terrible day. ... went wrong.

3. The young man is very upset. There is ... wrong with his car.

4. His grandparents like doing ... : cooking, playing board games, going to museums, visiting their friends.

5. She never says ... nice about her neighbours.





Перечень текстов для чтения.

  1. The future of English

  2. Some facts about English

  3. What will our life be like?

  4. Chips are changing the world

  5. What does the future hold?

  6. Why are we so excited about the Internet?

  7. We may have no choice

  8. Arthur Clarke predicts

  9. The Earth is our home

  10. What shall we do with our packed planet?

  11. Steven Spielberg: movie wizard

  12. Great inventions

  13. The gene revolution

  14. Miniature revolution

  15. Some facts about Moscow

  16. Traditions and customs in Britain

  17. Holidays in the USA






Рассмотрено на заседании ПЦК, протокол № ______ от «____» _______ 20__ г. Председатель /__________/ В.Д. Нефедова

Экзаменационный билет №1


по дисциплине

БУД. 04 Иностранный язык

2 курс, 4 семестр


Утверждаю Зам. директора по УР «___­­­__» _______ 20 г.

/__________/ П.А. Денисенко


1. Множественное число существительных.

2. Поставьте следующие предложения во множественное число.

1. This is a spider.

2. That is a snail.

3. This is a space film.

4. That is a cartoon.

5. This is a star.

3. Прочитайте текст «The future of English» и ответьте на вопросы.

Преподаватель ­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­_________________ Ивановская И.Э.




Рассмотрено на заседании ПЦК, протокол № ______ от «____» _______ 20__ г. Председатель /__________/ В.Д. Нефедова

Экзаменационный билет №2


по дисциплине

БУД. 04 Иностранный язык

2 курс, 4 семестр


Утверждаю Зам. директора по УР «___­­­__» _______ 20 г.

/__________/ П.А. Денисенко



1. Множественное число существительных.

2. Поставьте следующие предложения во множественное число.

1. This is a boy.

2. This is a baby.

3. That is a plate.

4. That is a flower.

5. That is a bookshelf.

3. Прочитайте текст « Some facts about English» и ответьте на вопросы.

Преподаватель ­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­_________________ Ивановская И.Э.




Рассмотрено на заседании ПЦК, протокол № ______ от «____» _______ 20__ г. Председатель /__________/ В.Д. Нефедова

Экзаменационный билет №3


по дисциплине

БУД. 04 Иностранный язык

2 курс, 4 семестр


Утверждаю Зам. директора по УР «___­­­__» _______ 20 г.

/__________/ П.А. Денисенко


1. Основные формы глагола.

2. Вставьте глагол to be в Present Simple, Past Simple или Future Simple.

1. The students ... in the Russian Museum.

2. Last month they ... in the Hermitage. There ... an interesting exhibition there.

3. In two weeks they ... in the Tretyakov Gallery. They ... lucky.

4. My father ... a teacher.

5. He ... a pupil twenty years ago.

3. Прочитайте текст «What will our life be like?» и ответьте на вопросы.

Преподаватель ­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­_________________ Ивановская И.Э.




Рассмотрено на заседании ПЦК, протокол № ______ от «____» _______ 20__ г. Председатель /__________/ В.Д. Нефедова

Экзаменационный билет №4


по дисциплине

БУД. 04 Иностранный язык

2 курс, 4 семестр


Утверждаю Зам. директора по УР «___­­­__» _______ 20 г.

/__________/ П.А. Денисенко



1. Основные формы глагола..

2. Вставьте глагол to be в Present Simple, Past Simple или Future Simple.

1. I ... a doctor when I grow up.

2. My sister ... not ... at home tomorrow.

3. She ... at school tomorrow.

4. ... you ... at home tomorrow?

5. ... your father at work yesterday?

3. Прочитайте текст «Chips are changing the world» и ответьте на вопросы.

Преподаватель ­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­_________________ Ивановская И.Э.


Рассмотрено на заседании ПЦК, протокол № ______ от «____» _______ 20__ г. Председатель /__________/ В.Д. Нефедова

Экзаменационный билет №5


по дисциплине

БУД. 04 Иностранный язык

2 курс, 4 семестр


Утверждаю Зам. директора по УР «___­­­__» _______ 20 г.

/__________/ П.А. Денисенко


1. Притяжательный падеж существительных.

2. Перефразируйте следующие словосочетания и предложения, употребляя притяжательный падеж.

1. The ball of the dog.

2. The skateboard of that man.

3. The songs of the children.

4. The umbrella of my grandmother.

5. The room of my friend.

3. Прочитайте текст «What does the future hold?» и ответьте на вопросы.

Преподаватель ­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­_________________ Ивановская И.Э.




Рассмотрено на заседании ПЦК, протокол № ______ от «____» _______ 20__ г. Председатель /__________/ В.Д. Нефедова

Экзаменационный билет №6


по дисциплине

БУД. 04 Иностранный язык

2 курс, 4 семестр


Утверждаю Зам. директора по УР «___­­­__» _______ 20 г.

/__________/ П.А. Денисенко



1. Притяжательный падеж существительных.

2. Перефразируйте следующие словосочетания и предложения, употребляя притяжательный падеж.

1. The questions of my son.

2. The wife of my brother.

3. The table of our teacher.

4. The poems of Push- kin.

5. The voice of this girl.

3. Прочитайте текст «Why are we so excited about the Internet?» и ответьте на вопросы.

Преподаватель ­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­_________________ Ивановская И.Э.



Рассмотрено на заседании ПЦК, протокол № ______ от «____» _______ 20__ г. Председатель /__________/ В.Д. Нефедова

Экзаменационный билет №7


по дисциплине

БУД. 04 Иностранный язык

2 курс, 4 семестр


Утверждаю Зам. директора по УР «___­­­__» _______ 20 г.

/__________/ П.А. Денисенко


1. Правило согласования времен.

2. Перепишите следующие предложения в прошедшем времени. Обратите внимание на зависимость времени придаточного дополнительного предложения от времени главного.

1. My uncle says he has just come back from the Caucasus.

2. He says he has spent a fortnight in the Caucasus.

3. He says it did him a lot of good.

4. He says he feels better now.

5. He says his wife and he spent most of their time on the beach.

3. Прочитайте текст «We may have no choice» и ответьте на вопросы.

Преподаватель ­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­_________________ Ивановская И.Э.




Рассмотрено на заседании ПЦК, протокол № ______ от «____» _______ 20__ г. Председатель /__________/ В.Д. Нефедова

Экзаменационный билет №8


по дисциплине

БУД. 04 Иностранный язык

2 курс, 4 семестр


Утверждаю Зам. директора по УР «___­­­__» _______ 20 г.

/__________/ П.А. Денисенко



1. Правило согласования времен.

2. Перепишите следующие предложения в прошедшем времени. Обратите внимание на зависимость времени придаточного дополнительного предложения от времени главного.

1. He says they did a lot of sightseeing.

2. He says he has a good camera.

3. He says he took many photographs while travelling in the Caucasus.

4. He says he will come to see us next Sunday.

5. He says he will bring and show us the photographs he took during his stay in the Caucasus.

3. Прочитайте текст «Arthur Clarke predicts» и ответьте на вопросы.

Преподаватель ­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­_________________ Ивановская И.Э.



Рассмотрено на заседании ПЦК, протокол № ______ от «____» _______ 20__ г. Председатель /__________/ В.Д. Нефедова

Экзаменационный билет №9


по дисциплине

БУД. 04 Иностранный язык

2 курс, 4 семестр


Утверждаю Зам. директора по УР «___­­­__» _______ 20 г.

/__________/ П.А. Денисенко


1. Правило согласования времен.

2. Раскройте скобки, употребляя глаголы в требующемся времени.

1. I knew they (to wait) for me at the metro station and I decided to hurry.

2. I didn't know that you already (to wind) up the clock.

3. I was afraid that the little girl (not to be) able to unlock the front door and (to go) upstairs to help her.

4. He says that he (to know) the laws of the country.

5. Sarie understood why Lanny (not to come) the previous evening.

.

3. Прочитайте текст «The Earth is our home» и ответьте на вопросы.

Преподаватель ­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­_________________ Ивановская И.Э.




Рассмотрено на заседании ПЦК, протокол № ______ от «____» _______ 20__ г. Председатель /__________/ В.Д. Нефедова

Экзаменационный билет №10


по дисциплине

БУД. 04 Иностранный язык

2 курс, 4 семестр


Утверждаю Зам. директора по УР «___­­­__» _______ 20 г.

/__________/ П.А. Денисенко



1. Правило согласования времен.

2. Раскройте скобки, употребляя глаголы в требующемся времени.

1. She asked me whether I (to remember) the legend about a faithful lion.

2. He understood that the soldiers (to arrest) him.

3. He could not understand why people (not to want) to take water from that well.

4. I suppose they (to send) a dog after the burglar immediately.

5. He said he (to leave) tomorrow morning.



3. Прочитайте текст «What shall we do with our packed planet?» и ответьте на вопросы.

Преподаватель ­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­_________________ Ивановская И.Э.



Рассмотрено на заседании ПЦК, протокол № ______ от «____» _______ 20__ г. Председатель /__________/ В.Д. Нефедова

Экзаменационный билет №11

по дисциплине

БУД. 04 Иностранный язык

2 курс, 4 семестр


Утверждаю Зам. директора по УР «___­­­__» _______ 20 г.

/__________/ П.А. Денисенко


1. Степени сравнения прилагательных.

2. Раскройте скобки, употребляя требующуюся форму прилагательного.

1. We should eat (healthy) food.

2. Today the streets aren't as (clean) as they used to be.

3. It's (bad) mistake he has ever made.

4. This man is (tall) than that one.

5. Asia is (large) than Australia.



.

3. Прочитайте текст «Steven Spielberg: movie wizard» и ответьте на вопросы.

Преподаватель ­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­_________________ Ивановская И.Э.




Рассмотрено на заседании ПЦК, протокол № ______ от «____» _______ 20__ г. Председатель /__________/ В.Д. Нефедова

Экзаменационный билет №12


по дисциплине

БУД. 04 Иностранный язык

2 курс, 4 семестр


Утверждаю Зам. директора по УР «___­­­__» _______ 20 г.

/__________/ П.А. Денисенко



1. Степени сравнения прилагательных.

2. Раскройте скобки, употребляя требующуюся форму прилагательного.

1. The Volga is (short) than the Mississippi.

2. Which building is the (high) in Moscow?

3. Mary is a (good) student than Lucy.

4. The Alps are (high) than the Urals.

5. This garden is the (beautiful) in our town.



3. Прочитайте текст «Great inventions» и ответьте на вопросы.

Преподаватель ­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­_________________ Ивановская И.Э.



Рассмотрено на заседании ПЦК, протокол № ______ от «____» _______ 20__ г. Председатель /__________/ В.Д. Нефедова

Экзаменационный билет №13

по дисциплине

БУД. 04 Иностранный язык

2 курс, 4 семестр


Утверждаю Зам. директора по УР «___­­­__» _______ 20 г.

/__________/ П.А. Денисенко


1. Причастие1.Причастие 2.

2. Выберите из скобок требующуюся форму причастия.

1. a) The girl (writing, written) on the blackboard is our best pupil, b) Everything (writing, written) here is quite right.

2. a) We listened to the girls (singing, sung) Rus- sian folk songs, b) We listened to the Russian folk songs (singing, sung) by the girls.

3. a) The girl (washing, washed) the floor is my sister, b) The floor (washing, washed) by Helen looked very clean.

4. a) Who is that boy (doing, done) his homework at that table? b) The exercises (doing, done) by the pupils were easy.

5. a) The house (surrounding, surrounded) by tall trees is very beautiful, b) The wall (surrounding, surrounded) the house was very high.

.3. Прочитайте текст «The gene revolution» и ответьте на вопросы.

Преподаватель ­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­_________________ Ивановская И.Э.



Рассмотрено на заседании ПЦК, протокол № ______ от «____» _______ 20__ г. Председатель /__________/ В.Д. Нефедова

Экзаменационный билет №14


по дисциплине

БУД. 04 Иностранный язык

2 курс, 4 семестр


Утверждаю Зам. директора по УР «___­­­__» _______ 20 г.

/__________/ П.А. Денисенко



1. Причастие1.Причастие 2.

2. Выберите из скобок требующуюся форму причастия.

6. Read the (translating, translated) sentences once more.

7. Name some places (visiting, visited) by you last year.

8. I picked up the pencil (lying, lain) on the floor.

9. She was reading the book (buying, bought) the day before.

10.Yesterday we were at a conference (organizing, organized) by the pupils of the 10th form.

3. Прочитайте текст «Miniature revolution» и ответьте на вопросы.

Преподаватель ­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­_________________ Ивановская И.Э.



Рассмотрено на заседании ПЦК, протокол № ______ от «____» _______ 20__ г. Председатель /__________/ В.Д. Нефедова

Экзаменационный билет №15

по дисциплине

БУД. 04 Иностранный язык

2 курс, 4 семестр


Утверждаю Зам. директора по УР «___­­­__» _______ 20 г.

/__________/ П.А. Денисенко


1. Герундий и его основные формы.

2. Раскройте скобки, употребляя требующуюся форму герундия.

1. The machine needs (to clean).

2. I am quite serious in (to say) that I don't want to go abroad.

3. He seemed sorry for (to be) inattentive to his child.

4. She confessed to (to forget) to send the letter.

5. The old man could not stand (to tell) what he should do.

Обратите внимание, что после глаголов to want, to need, to deserve, to require, а также после слова worth употребляется active gerund, хотя по значению он passive. E.g. My watch needs repairing (а не being repaired).

.3. Прочитайте текст «Some facts about Moscow» и ответьте на вопросы.

Преподаватель ­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­_________________ Ивановская И.Э.



Рассмотрено на заседании ПЦК, протокол № ______ от «____» _______ 20__ г. Председатель /__________/ В.Д. Нефедова

Экзаменационный билет №16


по дисциплине

БУД. 04 Иностранный язык

2 курс, 4 семестр


Утверждаю Зам. директора по УР «___­­­__» _______ 20 г.

/__________/ П.А. Денисенко

1. Герундий и его основные формы.

2. Раскройте скобки, употребляя требующуюся форму герундия.

1. Going to the party was no use: he had no talent for (to dance).

2. The Bronze Horseman is worth (to see).

3. After thoroughly (to examine) the student, the professor gave him a satisfactory mark.

4. After thoroughly (to examine) by the examination commission, the student was given a satisfactory mark.

5. She accused him of (to steal) her purse.

Обратите внимание, что после глаголов to want, to need, to deserve, to require, а также после слова worth употребляется active gerund, хотя по значению он passive. E.g. My watch needs repairing (а не being repaired).

3. Прочитайте текст «Traditions and customs in Britain» и ответьте на вопросы.

Преподаватель ­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­_________________ Ивановская И.Э.



Рассмотрено на заседании ПЦК, протокол № ______ от «____» _______ 20__ г. Председатель /__________/ В.Д. Нефедова

Экзаменационный билет №17

по дисциплине

БУД. 04 Иностранный язык

2 курс, 4 семестр


Утверждаю Зам. директора по УР «___­­­__» _______ 20 г.

/__________/ П.А. Денисенко


1. Времена страдательного залога.

2. Передайте следующие предложения в Passive Voice.

1. Не stole a lot of money from the shop.

2. By six o'clock they had finished the work.

3. At twelve o'clock the workers were loading the trucks.

4. By three o'clock the workers had loaded the trucks.

5. We send our daughter to rest in the south every year.

.3. Прочитайте текст «Holidays in the USA» и ответьте на вопросы.

Преподаватель ­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­_________________ Ивановская И.Э.



Рассмотрено на заседании ПЦК, протокол № ______ от «____» _______ 20__ г. Председатель /__________/ В.Д. Нефедова

Экзаменационный билет №18


по дисциплине

БУД. 04 Иностранный язык

2 курс, 4 семестр


Утверждаю Зам. директора по УР «___­­­__» _______ 20 г.

/__________/ П.А. Денисенко

1. Времена страдательного залога.

2. Передайте следующие предложения в Passive Voice.

1. They will show this film on TV.

2. They are building a new concert hall in our street.

3. I bought potatoes yesterday.

4. We shall bring the books to-morrow.

5. They are repairing the clock now.

3. Прочитайте текст «The future of English» и ответьте на вопросы.

Преподаватель ­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­_________________ Ивановская И.Э.



Рассмотрено на заседании ПЦК, протокол № ______ от «____» _______ 20__ г. Председатель /__________/ В.Д. Нефедова

Экзаменационный билет №19

по дисциплине

БУД. 04 Иностранный язык

2 курс, 4 семестр


Утверждаю Зам. директора по УР «___­­­__» _______ 20 г.

/__________/ П.А. Денисенко


1. Времена страдательного залога.

2. Передайте следующие предложения в Passive Voice.

1. They sell milk in this shop.

2. I have translated the whole text.

3. They broke the window last week.

4. When I came home, they had eaten the sweets.

5. We shall do the work in the evening.

.3. Прочитайте текст «Some facts about English» и ответьте на вопросы.

Преподаватель ­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­_________________ Ивановская И.Э.



Рассмотрено на заседании ПЦК, протокол № ______ от «____» _______ 20__ г. Председатель /__________/ В.Д. Нефедова

Экзаменационный билет №20


по дисциплине

БУД. 04 Иностранный язык

2 курс, 4 семестр


Утверждаю Зам. директора по УР «___­­­__» _______ 20 г.

/__________/ П.А. Денисенко

1. Типы условных предложений.

2. Раскрывая скобки, напишите каждое предложение три раза, образуя условные предложения I, II и III типов.

1. If you (to be) busy, I (to leave) you alone.

2. If my friend (to come) to see me, I (to be) very glad.

3. If mother (to buy) a cake, we (to have) a very nice tea party.

4. If we (to receive) a telegram from him, we (not to worry).

5. If you (not to work) systematically, you (to fail) the exam.

3. Прочитайте текст «What will our life be like?» и ответьте на вопросы.

Преподаватель ­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­_________________ Ивановская И.Э.



Рассмотрено на заседании ПЦК, протокол № ______ от «____» _______ 20__ г. Председатель /__________/ В.Д. Нефедова

Экзаменационный билет №21

по дисциплине

БУД. 04 Иностранный язык

2 курс, 4 семестр


Утверждаю Зам. директора по УР «___­­­__» _______ 20 г.

/__________/ П.А. Денисенко


1. Типы условных предложений.

2. Раскрывая скобки, напишите каждое предложение три раза, образуя условные предложения I, II и III типов.

1. If I (to live) in Moscow, I (to visit) the Tretyakov Gallery every year.

2. If I (to get) a ticket, I (to go) to the Philharmonic.

3. If I (to live) near a wood, I (to gather) a lot of mushrooms.

4. If my father (to return) early, we (to watch) TV together.

5. If she (to know) English, she (to try) to enter the university.

.3. Прочитайте текст «Chips are changing the world» и ответьте на вопросы.

Преподаватель ­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­_________________ Ивановская И.Э.



Рассмотрено на заседании ПЦК, протокол № ______ от «____» _______ 20__ г. Председатель /__________/ В.Д. Нефедова

Экзаменационный билет №22


по дисциплине

БУД. 04 Иностранный язык

2 курс, 4 семестр


Утверждаю Зам. директора по УР «___­­­__» _______ 20 г.

/__________/ П.А. Денисенко

1. Конструкция «Complex Object».

2. Перефразируйте следующие предложения, употребляя сложное дополнение с причастием.

1. We noticed a man. The man was cleaning his shoes.

2. He saw two girls. They were dancing on the stage.

3. She watched the children. They were running and playing in the garden.

4. I saw her. She was arranging her hair.

5. We saw our neighbour. He was listening to the latest news on the radio.

3. Прочитайте текст «What does the future hold?» и ответьте на вопросы.

Преподаватель ­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­_________________ Ивановская И.Э.



Рассмотрено на заседании ПЦК, протокол № ______ от «____» _______ 20__ г. Председатель /__________/ В.Д. Нефедова

Экзаменационный билет №23

по дисциплине

БУД. 04 Иностранный язык

2 курс, 4 семестр


Утверждаю Зам. директора по УР «___­­­__» _______ 20 г.

/__________/ П.А. Денисенко


1. Конструкция «Complex Object».

2. Перефразируйте следующие предложения, употребляя сложное дополнение с причастием.

1. The cat was rubbing itself .on my leg. I felt it.

2. They were fishing. We saw it.

3. The pupils were writing a paper. The teacher watched them.

4. A caterpillar was crawling on my arm. I felt it.

5. We heard I. Arkhipova last night. She was sing ing a Russian folk song.

.3. Прочитайте текст «Why are we so excited about the Internet?» и ответьте на вопросы.

Преподаватель ­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­_________________ Ивановская И.Э.



Рассмотрено на заседании ПЦК, протокол № ______ от «____» _______ 20__ г. Председатель /__________/ В.Д. Нефедова

Экзаменационный билет №24


по дисциплине

БУД. 04 Иностранный язык

2 курс, 4 семестр


Утверждаю Зам. директора по УР «___­­­__» _______ 20 г.

/__________/ П.А. Денисенко

1. Модальные глаголы.

2. Вставьте модальные глаголы may или can.

1. ... I come in?

2. Let me look at your exercises. I ... be able to help you.

3. I ... not swim, because until this year the doctor did not allow me to be more than two minutes in the water. But this year he says I ... stay in for fifteen minutes if I like, so I am going to learn to swim.

4. Libraries are quite free, and anyone who likes ... get books there.

5. I ... come and see you tomorrow if I have time.

3. Прочитайте текст «We may have no choice» и ответьте на вопросы.

Преподаватель ­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­_________________ Ивановская И.Э.



Рассмотрено на заседании ПЦК, протокол № ______ от «____» _______ 20__ г. Председатель /__________/ В.Д. Нефедова

Экзаменационный билет №25

по дисциплине

БУД. 04 Иностранный язык

2 курс, 4 семестр


Утверждаю Зам. директора по УР «___­­­__» _______ 20 г.

/__________/ П.А. Денисенко


1. Модальные глаголы.

2. Вставьте модальные глаголы may или can.

1. Take your raincoat with you: it ... rain today.

2. Do you think you ... do that?

3. I ... finish the work tomorrow if no one bothers me any more.

4. ... we come and see you next Sunday at three o'clock in the afternoon?

5. What time is it? — It ... be about six o'clock, but I am not sure.

.3. Прочитайте текст «Arthur Clarke predicts» и ответьте на вопросы.

Преподаватель ­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­_________________ Ивановская И.Э.



Рассмотрено на заседании ПЦК, протокол № ______ от «____» _______ 20__ г. Председатель /__________/ В.Д. Нефедова

Экзаменационный билет №26


по дисциплине

БУД. 04 Иностранный язык

2 курс, 4 семестр


Утверждаю Зам. директора по УР «___­­­__» _______ 20 г.

/__________/ П.А. Денисенко

1. Артикли.

2. Вставьте артикль, где необходимо.

1. This is ... book. It is my ... book.

2. Is this your ... pencil? — No, it isn't my ... pencil, it is my sister's ... pencil.

3. I have ... sister. My ... sister is ... engineer. My sister's ... husband is ... doctor.

4. I have no ... handbag.

5. She has got ... headache.



3. Прочитайте текст «The Earth is our home» и ответьте на вопросы.

Преподаватель ­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­_________________ Ивановская И.Э.



Рассмотрено на заседании ПЦК, протокол № ______ от «____» _______ 20__ г. Председатель /__________/ В.Д. Нефедова

Экзаменационный билет №27

по дисциплине

БУД. 04 Иностранный язык

2 курс, 4 семестр


Утверждаю Зам. директора по УР «___­­­__» _______ 20 г.

/__________/ П.А. Денисенко


1. Артикли.

2. Вставьте артикль, где необходимо.

1. Have they got ... car? — Yes, they have. Their ... car is not very expensive but reliable.

2. Have you got ... calculator? — No, I haven't.

3. Is this ... watch? — No, it isn't ... watch, it's ... pen.

4. This ... pen is good, and that ... pen is bad.

5. I can see ... pencils on your ... table, but I can see no ... paper.

.3. Прочитайте текст «What shall we do with our packed planet?» и ответьте на вопросы.

Преподаватель ­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­_________________ Ивановская И.Э.



Рассмотрено на заседании ПЦК, протокол № ______ от «____» _______ 20__ г. Председатель /__________/ В.Д. Нефедова

Экзаменационный билет №28


по дисциплине

БУД. 04 Иностранный язык

2 курс, 4 семестр


Утверждаю Зам. директора по УР «___­­­__» _______ 20 г.

/__________/ П.А. Денисенко

1. Неопределенные местоимения.

2. Вставьте something, anything, nothing или everything.

1. My husband taught his son ... he knows.

2. Her patient has a bad memory. She can't remember ... .

3. I think there is ... wrong with my watch.

4. We've got ... to eat. We've got only ... to drink.

5. The student-didn't understand ... because she heard ... .

3. Прочитайте текст «Steven Spielberg: movie wizard» и ответьте на вопросы.

Преподаватель ­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­_________________ Ивановская И.Э.



Рассмотрено на заседании ПЦК, протокол № ______ от «____» _______ 20__ г. Председатель /__________/ В.Д. Нефедова

Экзаменационный билет №27

по дисциплине

БУД. 04 Иностранный язык

2 курс, 4 семестр


Утверждаю Зам. директора по УР «___­­­__» _______ 20 г.

/__________/ П.А. Денисенко


1. Неопределенные местоимения.

2. Вставьте something, anything, nothing или everything.

1. Does he know ... about computers? — Yes, he knows ... because he is the best specialist in computer science at Harvard University.

2. He felt terrible. He couldn't do ... else.

3. ... is all right, the patient is much better today.

4. Is there ... interesting in the programme of the concert?

5. I could see ... : it was quite dark.

.3. Прочитайте текст «Great inventions» и ответьте на вопросы.

Преподаватель ­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­_________________ Ивановская И.Э.



Рассмотрено на заседании ПЦК, протокол № ______ от «____» _______ 20__ г. Председатель /__________/ В.Д. Нефедова

Экзаменационный билет №28


по дисциплине

БУД. 04 Иностранный язык

2 курс, 4 семестр


Утверждаю Зам. директора по УР «___­­­__» _______ 20 г.

/__________/ П.А. Денисенко

1. Неопределенные местоимения.

2. Вставьте something, anything, nothing или everything.

1. She has to go to the supermarket. There isn't ... in the fridge.

2. I've had a terrible day. ... went wrong.

3. The young man is very upset. There is ... wrong with his car.

4. His grandparents like doing ... : cooking, playing board games, going to museums, visiting their friends.

5. She never says ... nice about her neighbours.

3. Прочитайте текст «The gene revolution» и ответьте на вопросы.

Преподаватель ­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­_________________ Ивановская И.Э.






Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Тесты

Целевая аудитория: Прочее.
Урок соответствует ФГОС

Автор: Ивановская Ирина Энгелевна

Дата: 23.11.2020

Номер свидетельства: 564191

Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Ваш личный кабинет
Проверка свидетельства