УМК М.З. Биболетова “Enjoy English”
Контрольная работа "Будущее простое время" (4-й класс)
Считаю, что необходимо настраивать учащихся с первых уроков во втором классе на серьезную работу, для того чтобы добиться высокого уровня обученности учащихся. Данную контрольную работу провожу в 4-м классе после изучения Unit1.
Future Simple
Вариант 1
Task I Translate the sentences.
Друзья пойдут в библиотеку завтра.
Мальчики будут играть в футбол в следующую субботу.
Его папа напишет письмо бабушке завтра.
Наша семья будет кататься на санях зимой.
Ее подруга буду кататься на коньках через неделю.
Давид будеиграть в снежки через 5 минут.
Task II Answer the questions.
Who will make a snowman next winter?
The teacher will sing a song at the lesson in a second, will not she?
What will your father read tomorrow?
When will you have weekend?
Will you or your sister toboggan next week?
Will you sleep in 5 minutes?
Where will you read a book next Sunday?
Task III. Ask questions.
His friend will go to the stadium in 10 minutes. (or)
You will swim in the river tomorrow. (won’t you?)
Mum will cook a cake at home in an hour. (Where?)
We will have a nice birthday party next week. (Yes/No)
They will live in the hotel in Sochi next summer. (Who?)
Task IV. Find the mistakes. Correct them.
We watch TV tomorrow.
My sister will go home every day.
Sasha counts parrots in five minutes.
You will help Mum in the park every day.
Task V. Create a dialogue. Put the sentences in the correct order (1–8)
1. Let’s go to the park. It will be warm and snowy tomorrow.
2. Hi! I will be at home.
3. What will we do in the park?
4. Hi! What will you do tomorrow?.
5. That’s great! I like to make a snowman and play snowballs.
6. OK. Bye-bye!
7. Bye!
8. We will make a snowman and play snowballs.
Task VI. Напиши письмо Тайни, какая погода будет в твоем родном крае в декабре и что ты будешь делать на зимних каникулах.
Вариант 2
Task I Translate the sentences.
Девочка будет нырять в бассейне через пять минут.
Дети будут играть в волейбол на следующей неделе.
Его сестра будет кататься на велосипеде завтра.
Мой папа и я будем делать снеговика зимой.
Ее друг буду кататься на лыжах через два месяца.
Мальчики будут играть в хоккей в следующий вторник.
Task II Answer the questions.
What will you do tomorrow?
Where will you go in twenty minutes?
Will you or your brother swim in the swimming pool?
Who will play snowballs next winter?
She will jump, will not she?
Will you play badminton next week?
When will you play table tennis?
Task III. Ask questions.
Their granny will fly to Moscow next Sunday. (Who?)
She will read a book at home in ten minutes. (Where?)
It will be cold next week. (Yes/No)
They will write a letter tomorrow. (won’t they?)
Our sister will go to school in a week. (or)
Task IV. Find the mistakes. Correct them.
Luda eats soup in five minutes.
I will dance at the concert every day.
Children drink juice tomorrow.
Your aunt will write a postcard often.
Task V. Create a dialogue. Put the sentences in the correct order (1–8)
1. We will play football.
2. Hi! I will be at home.
3. What will we do at the stadium?
4. That’s great! I like to play football.
5. Hi! What will you do tomorrow?
6. OK. Bye-bye!
7. Let’s go to the stadium. The weather will be hot and sunny tomorrow.
8. Bye!
Task VI. Напиши письмо Тайни, какая погода будет в твоем родном крае зимой и что ты будешь делать.