регулятивные: умение самостоятельно формулировать задачи урока и оценивать его результаты;
познавательные: поиск и выделение необходимой информации; осознанное и произвольное построение речевого высказывания в устной форме; структурирование знаний;
коммуникативные: умение с достаточной полнотой и точностью выражать свои мысли; управление поведением партнера – контроль, коррекция, оценка его действий.
Межпредметные связи: история, русский язык.
Формы работы: фронтальная, индивидуальная, парная, групповая.
Ресурсы: основные: информационный материал по теме урока;
Цель: проверка готовности учащихся к уроку, создание настроя на учебную деятельность.
Приветствует учащихся.
Good afternoon, students! I’m very glad to see you! Sit down, please. Let’s start our lesson.
Создание настроя на учебную деятельность.
Good afternoon, teacher! We are very glad to see you too!
2. Введение в тему урока (этап целеполагания и мотивации, постановки проблемного вопроса) (2 мин)
Цель: подведение учащихся к формулированию темы и постановке задач урока.
Подводит учащихся к формулированию темы и задач урока.
Look at the screen, please. You see four pictures. Who can tell me What do these pictures have in common? When were such dances? When did gentlemen wear hats?
Who can tell me the theme of the lesson?
Now Lesson aims
Read and complete the Sentences
Today we will know …
Today we will practise …
Учащиеся формулируют тему урока и ставят задачи урока.
Past unites these pictures. It was in the past.
The theme of the lesson is «In the past».
Today we will know new words, new grammar.
Today we will practise reading, writing, listening and speaking about life in the past.
Yes, you are right. Let’s say the sentence together.
Учащиеся отвечают на вопросы учителя.
John watched TV yesterday.
James visited zoo yesterday.
Rachel washed windows yesterday.
Daisy opened her gift yesterday.
Nick cleaned his flat yesterday.
5. Развитие лексико-грамматических навыков (12 мин)
Цель:
- создание условий для актуализации лексических и грамматических навыков.
Look at the screen and guess the meaning of the words.
Who remembers the word «Clean»?
Who knows how to translate it into Russian?
Look at the picture and try to guess the meaning of the word.
Now match the opposites.
For ex:
What is the opposite of «clean»?- polluted.
Do you understand the task?
Now you do.
What is the opposite of beautiful?-ugly.
What is the opposite of busy?- quiet.
What is the opposite of crowded?- deserted.
Посмотрите на данные слова: wanted, visited, needed; и скажите, как образуется Past Simple Tense?
Now look at the cards. Task number one. Put the verb in brackets into past simple. Is it clear? You have 1 minute. Let’s start.
Your time is up! Now check your answer.
Katya read the first sentence, please.
You are right. It is not correct. Try again.
Now look at the screen.
Давайте вспомним, как образуется отрицательная форма Past Simple Tense.
Посмотрите на это предложение и преобразуйте его в отрицательную форму.
I looked her.
I didn’t look her.
Look at the card. Task number two. Put the verb in brackets into negative form of past simple. You have one minute. Let’s start.
Your time is up! Now check your answer.
Katya read the first sentence, please.
You are right. It is not correct. Try again.
Now look at the screen.
Теперь образуйте вопросительную форму предложения:
I looked her.
Did you look her?
Вспомните, как нужно отвечать на такой вопрос.
Look at the card. Task number three. Look at Becky’s weekend “to do” list. Ask and answer, as in the example.
Did Becky wash dad’s car? - Yes, she did.
You have two minutes. Let’s start.
Your time is up! Now check your answer.
Katya read the first sentence, please.
You are right. It is not correct. Try again.
Актуализируют знания лексики
- к глаголу добавляется окончание –ed. Past simple используется для описания действия в прошлом.
выполняют упражнение
- I didn’t look her.
- выполняют упражнение.
I looked her.
Did you look her?
Yes, I did.
No, I didn’t.
- выполняют упражнение.
7. Обучение видам речевой деятельности (15 мин)
Цель:
- развитие умений ознакомительного и поискового видов чтения;
- развитие умения извлекать необходимую информацию из прослушанной аудиозаписи;
- совершенствование навыков письменной речи;
- способствовать развитию монологической речи.
Предлагает и выполнить задание к ней.
1. Listening (5 мин)
Now It’s time to listen the audio.
Look at the cards. Listen and tick what the ancient Romans could do.
Now listen again and check your answer.
Have you any mistake? How has one mistake? How has two mistakes?
2. Reading and writing (5 мин)
Divided into 3 groups. Read the text and fill in the short historical background. You have 5 minutes. Let’s start.
Short historical background.
Mineral park is called ghost town, because ….
Town in 1871:
Town in 1887:
Town in 1912:
Town today:
Your time is up! Are you ready?
3. Speaking ( 5 мин)
Now speak about Mineral Pack.
Tell us about town in 1871
Tell us about town in 1887
Tell us about town in 1912
Tell us about town today
Воспринимать на слух и понимать основное содержание аутентичного аудиотекста.
Умение читать аутентичные тексты с полным и точным пониманием содержания.
Употребление в речи изученных лексико-грамматических конструкций.
Умение отвечать на вопросы, высказывая своей мнение в пределах изученной тематики.
Формирование коммуникативной компетенции.
8.Заключительный этап (5 мин)
а) Рефлексия (2 мин)
Цель: соотнесение поставленных задач с достигнутыми результатами.
б) Объяснение домашнего задания (1 мин)
Цель: снятие трудностей в выполнении домашнего задания.
в) Оценивание (2 мин)
Цель: аргументирование оценок воспитанников.
What do you know now?
What can you do now?
Open your record books and write down your home task: student’s book ex.10 p.67.
Write a short paragraph about what your
town was like 100 years ago.
Katya, Masha, Vlad, you have excellent marks (five), because you worked a lot and gave many correct answers. Tanya, Kolya, Misha, you have good marks (four), be more active and prepare better next time.
The lesson is over. Good bye!
Умение проводить анализ собственной деятельности.
Умение анализировать свою деятельность.
Now I know new words, new grammar
Now I can read, speak, write, listen about free time.