Просмотр содержимого документа
«Работа с модельным текстом в 3 классе по теме «Help yourself»»
Работа с модельным текстом в 3 классе по теме «Help yourself»
1 этап: Тематический настрой
Today we’ll continue speaking about food. What is your favourite food for breakfast? Write
2 этап: Презентация МТ
Let’s read the text about what Billy likes and wants to try to eat.
I’d like to try a biscuit,
I like cooking something new,
I’d like to try an omelette,
I like eating soup,
I’d like to try steak and sandwich
I’d like to try any of these dishes,
As I think they’re all very delicious
Учащиеся читают модельный текст и выделяют в нем грамматические структуры, с помощью которых автор описывает то, что он любит есть.
В чем разница I like и I’d like ?
3 этап: Реконструкция МТ
А вы хотите научиться рассказывать о своих любимых блюдах и сочинять такие же тексты? Давайте попробуем. Заполните «структурный скелет» модельного текста словами из словаря.
I’d like to try ...,
I like cooking something new,
I’d like to try ...,
I like eating ...,
I’d like to try ... and ...
I’d like to try any of these dishes,
As I think they’re all very delicious
4 этап: Активизация речевой деятельности учащихся
Now, you will get the roles and read your part of the text according to them: a Sweet tooth, a vegetarian, a Meat-eater..
Read the text again and answer the question: What food does Billy like?
5 этап: Креативное письмо
Now you are completely ready to make up a text like the author's one and tell everyone what you would like to eat and why!
You may also write what you wouldn't like to eat and why!
Учащиеся могут также выбрать другую тему и написать о чем-нибудь другом (школа, друзья, хобби, путешествие и др.).
6 этап: Презентация текстов учащихся
You have created your texts! And it’s high time to present it!
Учащиеся читают свои тексты и помещают их на «Выставке». Подводятся итоги работы.
Поэтический альбом
Примеры заданий
Даймонд
Health Food
natural, low-calorie
nourishing, strengthening, boring
kale, *kimchi, chips, chocolate
tantalizing, satisfying, fattening
salty, sweet
Junk Food
*Kimchi is the national health food of Korea, fermented vegetables, particularly cabbage. It's nasty-tasting stuff, but to each his own.
Синквейн
Food (еда)
healthy, tasty (здоровая, вкусная)
boil, roast, bake (варить, жарить, печь)
I like to cook borsch. (Я люблю готовить борщ.)
Be healthy! (Будьте здоровы!)
Акростих
Food for thought?Or for breakfastOr for lunch?Dinner, I think, is the answer.
ABC (алфавитные стихи)
A is for apple
B is for bite
C is for crunch
D for delight
E is for eggs
F is for food
G is for everything that can taste good
H for humus, halibut and ham
I for inventive, which in the kitchen, I am
J is for jelly, juices and jerk
K for knives in the kitchen, where I do all my work
L is linguini, lunch even liver
M is for mushrooms, whole or a sliver
N is nuts, nachos, soup made from nettle
O is for oranges, which help the stomach to settle
P for pork, peaches, and plates fit for a prince
Q is quail, quavers or quince
R for rabbit, ravioli or the rivers I fish
S for sugars, sweets or savouries served on a dish
T is for tarts, treats like tiramisu
U for utensils and ugly fruit too
X is for Xmas where we eat to excess
Y is for yolk, yam…do I like food? The answer is yes
Z is for zest. Food is the best
Примеры развития множественного интеллекта на уроках английского языка
Тип интеллекта
Развивающее задание на уроке английского языка в рамках темы «Еда»
Вербально-лингвистический
Сочинить акростих по заданной теме
Логико-математический
Задание на соотношение (картинки с изображением блюд соединить с их названием, написанных словами)
Визуально-пространственный
Нарисовать свой завтрак и завтрак твоего друга
Моторно-двигательный
Провести динамическую паузу, прочитать задания для выполнения
Музыкально-ритмический
Пение во время речевой зарядки, написать слова к музыке посвященной теме «Еда»
Межличностный интеллект
Работа в группах и парах во время урока, составление диалога по теме
Внутриличностный
Написать сочинение по теме «мое любимое блюдо это…, потому что…»