kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Примерные задания по ОГЭ (устная часть) по английскому языку.

Нажмите, чтобы узнать подробности

В файле представлены примерные задания устной части по Основному Государственному экзамену по английскому языку для 9 классов.  Задания составлены с учетом изменений, введенных в устную часть ОГЭ в 2016 году. Надеюсь эти задания будут вам полезны в подготовке к ОГЭ. Удачи!

Устная часть. Инструкция по выполнению работы

Устная часть КИМ ОГЭ по английскому языку включает в себя 3 задания.

Задание 1 предусматривает чтение вслух небольшого текста научно- популярного характера. Время на подготовку - 1,5 минуты.

В задании 2 предлагается принять участие в условном диалоге- расспросе: ответить на шесть услышанных в аудиозаписи вопросов телефонного опроса. Время на подготовку - 1,5 минуты.

В задании 3 необходимо построить законченное связное монологическое высказывание на определённую тему с опорой на план, представленный в виде косвенных вопросов. Время на подготовку - 1,5 минуты.

Просмотр содержимого документа
«Задания Устная часть ОГЭ»

Устная часть ОГЭ 2016 Английский язык.

Инструкция по выполнению работы.

Устная часть КИМ ОГЭ по английскому языку включает в себя 3 задания.

Задание 1 предусматривает чтение вслух небольшого текста научно- популярного характера. Время на подготовку – 1,5 минуты.

В задании 2 предлагается принять участие в условном диалоге- расспросе: ответить на шесть услышанных в аудиозаписи вопросов телефонного опроса.

В задании 3 необходимо построить связное монологическое высказывание на определённую тему с опорой на план. Время на подготовку – 1,5 минуты.

Общее время ответа одного участника ОГЭ (включая время на подготовку) – 15 минут. Каждое последующее задание выдаётся после окончания выполнения предыдущего задания. Всё время ответа ведётся аудио- и видеозапись.

.

Задание 1 (тексты для чтения вслух)

Task 1

It was used by the Roman officials to transfer information throughout the Empire. Staging posts and a system with horses and carriages meant that messages could move quickly, by using many riders instead of one. It was very important for business and military reasons that good communication system existed. However, the Romans were not the first to realize this. The Chinese and Persian empires used systems of horses and riders more than 500 years before the Romans.

Task 2

They were invented in Great Britain. It was a British man called Rowland Hill who proposed a stamp to be stuck on the letter to identify that postage had been paid. The first stamp was issued in 1840. It was called the Penny Black and the profile of Queen Victoria’s head was depicted there. The stamp cost 1 pence and was darkly coloured. About 65 million Penny Blacks were issued, and nowadays it is not a very rare stamp.

Task 3

English is basically a Germanic language with a lot of Latin words in it. In simple terms, that means that the grammar and many of the most frequent words are Germanic, and the more formal or technical vocabulary is Latinate. The linguistic mixture is a result of historical events. But the simple historical facts appear not to explain everything about the development of the language. One interesting question is why the British did not learn Latin from the Romans.

Task 4

Billions of people speak English, two-thirds of the planet’s scientists write in English, and over 80% of the world’s electronic information is stored in English. But not all the British are really self-satisfied about the status of their language. But they are quite well aware that today it is out of their hands: the reasons for the popularity of English are either lost in history, or something to do with the superpower on the other side of the Atlantic.

Task 5

The early history of Canada is a story of fish and fur. But after the World War II, Canada began to develop its own industries, such as producing cars and airoplanes. Today, Canada is the largest producer of nickel. It supplies the world with iron and copper as well as wood, paper, oil, gold and silver. Canada now has moved swiftly with research and development in fibre optics and communications.

Task 6

Canada's two official languages are English and French. They are the mother tongue of 60% and 23% of the population respectively. You can notice the both languages on highway signs, maps, tourists' leaflets and all types of packaging. Canadian English contains elements of British English and American English in its vocabulary. The five most widely-spoken non-official languages are Chinese, Punjubi, Spanish, Italian and Arabic.



Задание 2 (участие в условном диалоге- расспросе)

Task1

Electronic assistant: Hello! It’s the electronic assistant of the Dolphin Sports Club. We kindly ask you to take part in our survey. We need to find out how people feel about doing sports in our region. Please answer six questions. Thesurvey is anonymous – you don’t have to give your name. So, let’s get started.


Electronic assistant: How old are you?

Student: ________________________

Electronic assistant: How many times a week do you do sports?

Student:_________________________

Electronic assistant: What sport is the most popular with teenagers in your

region?

Student: ________________________

Electronic assistant: What sports facilities are available in the place where you

live?

Student: _________________________

Electronic assistant: Why do you think it is important to keep fit?

Student: ________________________

Electronic assistant: What would you advise a person who wants to keep fit?

Student: ________________________

Electronic assistant: This is the end of the survey. Thank you very much for

your cooperation.



Task 2

Electronic assistant: How are you?

Student: ________________________

Electronic assistant: What foreign languages do you study?

Student:_________________________

Electronic assistant:   How is your foreign languages’ learning going?

Student: ________________________

Electronic assistant: How is your progress?

Student: _________________________

Electronic assistant: Do you take extra English lessons?

Student: ________________________

Electronic assistant: Why do you think it is important to study English?

Student: ________________________

Electronic assistant: This is the end of the survey. Thank you very much for

your cooperation.

Task3

Electronic assistant: How are you?

Student: ________________________

Electronic assistant: Do you like reading?

Student:_________________________

Electronic assistant:   What kind of books do you like reading?

Student: ________________________

Electronic assistant: How many books have you read?

Student: _________________________

Electronic assistant: And who is your favourite writer?

Student: ________________________

Electronic assistant: Can you name some of his books?

Student: ________________________

Electronic assistant: This is the end of the survey. Thank you very much for

your cooperation.



Task 4

Electronic assistant: How are you?

Student: ________________________

Electronic assistant:  How is your school? Do you like it?

Student:_________________________

Electronic assistant:   How many floors are there?

Student: ________________________

Electronic assistant: Is the school well-equipped?

Student: _________________________

Electronic assistant: What is your favourite place at school?

Student: ________________________

Electronic assistant: Does your school have a large library?

Student: ________________________

Electronic assistant: This is the end of the survey. Thank you very much for

your cooperation.



Task 5

Electronic assistant: How are you?

Student: ________________________

Electronic assistant:  Do you like summer holidays?

Student:_________________________

Electronic assistant:   What are you going to do during the next summer? Do you have any plans?

Student: ________________________

Electronic assistant: Are there any beaches?

Student: _________________________

Electronic assistant:  How are you going to spend June and August?

Student: ________________________

Electronic assistant: What kind of summer homework do you have?

Student: ________________________

Electronic assistant: This is the end of the survey. Thank you very much for

your cooperation.

Task 6

Electronic assistant: How are you?

Student: ________________________

Electronic assistant:  Can you tell a little bit about yourself, Linda?

Student:_________________________

Electronic assistant:    What about your parents? What do they do?

Student: ________________________

Electronic assistant: Do you have any brothers or sisters? What do they do?

Student: _________________________

Electronic assistant:  Do you often get together?

Student: ________________________

Electronic assistant: Can you say that your family is typically Russian?

Student: ________________________

Electronic assistant: This is the end of the survey. Thank you very much for

your cooperation.



Задание 3(связное монологическое высказывание на определённую тему с опорой на план)

Task 1

Student Card

Give a talk about learning foreign languages. You will have to talk for 1.5–2 minutes.

Remember to say:

·    whether it is useful to speak foreign languages, why

·    what foreign languages you learn at school

·    how people learn foreign languages

You have to talk continuously



Task 2

Student Card

Give a talk about sport.Youwill have to talk for 1.5–2 minutes.

Remember to say:

·    whether teenagers should do sports, why

·    whether you prefer doing or watching sports

·    what you do to keep fit

You have to talk continuously





Task 3

Student Card

Give a talk about holidays.You will have to talk for 1.5–2 minutes.

Remember to say:

·    what holidays your family celebrate

·    what your favourite holiday is, why

·    what you like more: giving presents or getting presents

You have to talk continuously



Task 4

Student Card

Give a talk about mobile phones.You will have to talk for 1.5–2 minutes.

Remember to say:

·    whether you use a mobile phone

·    what the advantages of using mobile phones are

·    what the disadvantages of using mobile phones are

You have to talk continuously.



Task 5

Student Card

Give a talk about your school uniform. Youwill have to talk for 1.5–2 minutes.

Remember to say:

·     whether you wear school uniform in school or not

·     what the advantages of wearing school uniform are

·     what the disadvantages of wearing school uniform are

You have to talk continuously



Task 6

Student Card

Give a talk about TV. You will have to talk for 1.5–2 minutes.

Remember to say:

·    why TV is important in modern society

·    what your favourite TV programme is

·    what you prefer: watching TV or reading a book, why

You have to talk continuously

Просмотр содержимого документа
«Критерии оценивания выполнения заданий устной части»

Критерии оценивания выполнения заданий устной части (максимум 15 баллов за весь раздел)

Задание 1 (чтение текста вслух). 

Фонетическая сторона речи – max 2 баллa, если:

Речь воспринимается легко:

  • необоснованные паузы отсутствуют;

  • фразовое ударение и интонационные контуры, произношение слов практически без нарушений нормы;

  • допускается не более пяти фонетических ошибок, в том числе одна-две ошибки, искажающие смысл.

 

Задание 2 (участие в условном диалоге-расспросе). Оценивается отдельно каждый из шести ответов – max 6 баллов.

Ответ на вопросы 1–6 можно получить 1 балл за каждый, если:

  • дан полный ответ на поставленный вопрос;

  • допущенные отдельные фонетические, лексические и грамматические погрешности не затрудняют понимания

 

Задание 3 (тематическое монологическое высказывание) – max 7 баллов.

 Решение коммуникативной задачи  – max 3 балла если:

Задание выполнено полностью:

  • цель общения достигнута;

  • тема раскрыта в полном объёме (полно, точно и развернуто раскрыты все аспекты, указанные в задании)

Организация высказывания  – max 2 балла, если:

  • высказывание логично и имеет завершённый характер;

  • имеются вступительная и заключительная фразы, соответствующие теме.

  • средства логической связи используются правильно.



Языковое оформление высказывания – max 2 баллa, если:

Использованный словарный запас, грамматические структуры, фонетическое оформление высказывания соответствуют поставленной задаче (допускается не более четырёх негрубых лексико-грамматических ошибок И/ИЛИ не более трёх негрубых фонетических ошибок).

Просмотр содержимого документа
«Типичные ошибки в устной части ОГЭ по английскому языку»

Типичные ошибки в устной части ОГЭ по английскому языку

  • Чтение текста без интонации, пауз, деления предложения на смысловые части. Неправильные ударения в словах, низкий темп речи, большие паузы

  • Многочисленные фонетические ошибки

  • Незнание формата заданий устной части

  • Невнимательное чтение заданий

  • Несоблюдение временных ограничений

  • Объем высказывания не соответствует поставленной задаче

  • Ограниченный словарный запас, многочисленные повторы слов

  • Чрезмерное волнение

  • Нечеткая и тихая речь



Методические рекомендации при подготовке школьников к сдаче ОГЭ (Английский язык)

  • Изучить Контрольно-измерительные материалы по иностранным языкам - 2016 (на сайте ФИПИ), которые включают в себя демонстрационный вариант, спецификацию и кодификатор.

  • Познакомить учащихся с критериями оценивания экзамена, содержанием спецификации и кодификатора.

  • Начинать подготовку к ОГЭ заблаговременно, а не за 2-3 месяца до экзамена

  • Механическое выполнение заданий в формате ОГЭ без анализа и обсуждений не принесет желанных результатов

  • Использовать для подготовки к ОГЭ занятия по внеурочной деятельности в среднем звене, факультативы и элективные курсы в старшем звене

  • Проводить на базе школы пробные ОГЭ (в каникулярное время)

  • Формулировать вступительную и заключительную фразы;

  • Соблюдать временные рамки;

  • Использовать в речи больше синонимов, не повторять слова;



Понятийный ресурс:

  • Демонстрационный вариант (ОГЭ)

по иностранному языку содержит

задания, по подобию которых будут

строиться задания настоящего экзамена.

  • Спецификацияпо иностранному языку

указывает, какой вид навыков

проверяется в каждом задании.

  • Кодификатор содержит требования

к знаниям, которыми необходимо

обладать для успешной сдачи (ОГЭ)

по иностранному языку.



Просмотр содержимого презентации
«Подготовка к ОГЭ»

Подготовка к ОГЭ по английскому языку. Устная часть ОГЭ 2016. Задания 1-3 Работу выполнила: Покупателева Е.А .

Подготовка к ОГЭ по английскому языку. Устная часть ОГЭ 2016. Задания 1-3

Работу выполнила: Покупателева Е.А .

Устная часть. Инструкция по выполнению работы   Устная часть КИМ ОГЭ по английскому языку включает в себя 3 задания.   Задание 1 предусматривает чтение вслух небольшого текста научно- популярного характера. Время на подготовку - 1,5 минуты.   В задании 2 предлагается принять участие в условном диалоге- расспросе : ответить на шесть услышанных в аудиозаписи вопросов телефонного опроса. Время на подготовку - 1,5 минуты.   В задании 3 необходимо построить законченное связное монологическое высказывание на определённую тему с опорой на план, представленный в виде косвенных вопросов. Время на подготовку - 1,5 минуты.   * Общее время ответа одного участника ОГЭ (включая время на подготовку) - 15 минут.  * Каждое последующее задание выдаётся после окончания выполнения предыдущего задания. * Всё время ответа ведётся аудио- и видеозапись. * Постарайтесь полностью выполнить поставленные задачи, говорить ясно и чётко, не отходить от темы и следовать предложенному плану ответа. Так Вы сможете набрать наибольшее количество баллов.  Good Luck in Your Exam and Keep  Smiling! 

Устная часть. Инструкция по выполнению работы Устная часть КИМ ОГЭ по английскому языку включает в себя 3 задания. Задание 1 предусматривает чтение вслух небольшого текста научно- популярного характера. Время на подготовку - 1,5 минуты. В задании 2 предлагается принять участие в условном диалоге- расспросе : ответить на шесть услышанных в аудиозаписи вопросов телефонного опроса. Время на подготовку - 1,5 минуты. В задании 3 необходимо построить законченное связное монологическое высказывание на определённую тему с опорой на план, представленный в виде косвенных вопросов. Время на подготовку - 1,5 минуты. * Общее время ответа одного участника ОГЭ (включая время на подготовку) - 15 минут. * Каждое последующее задание выдаётся после окончания выполнения предыдущего задания. * Всё время ответа ведётся аудио- и видеозапись. * Постарайтесь полностью выполнить поставленные задачи, говорить ясно и чётко, не отходить от темы и следовать предложенному плану ответа. Так Вы сможете набрать наибольшее количество баллов.

Good Luck in Your Exam and Keep  Smiling! 

. ____________________________________   TASK #1. PREPARATION – 01:30 min. ANSWER – 02:00 min. PREPARATION  1  Task 1. Imagine that you are preparing a project with your friend. You have found some interesting material for the presentation and you want to read this text to your friend. You have 1.5 minutes to read the text silently, then be ready to read it out aloud. You will not have more than 2 minutes to read it .        The ninth planet of the solar system was discovered not long ago. It happened in 1930. Scientists had been hunting for the planet for a long time. They had calculated its probable position but there was no proof that the planet really existed. It was too far away for the telescopes of that time to find it. It’s worth mentioning that the first photos of the planet were taken by a very young researcher. He was only twenty-four and had no formal education in astronomy. However he was deeply involved in the search for the ninth planet. The planet at the edge of the solar system was called Pluto, after the Roman god. The name for the planet was suggested by an 11-year-old British girl.

.

____________________________________

TASK #1. PREPARATION – 01:30 min. ANSWER – 02:00 min. PREPARATION

1

Task 1. Imagine that you are preparing a project with your friend. You have found some interesting material for the presentation and you want to read this text to your friend. You have 1.5 minutes to read the text silently, then be ready to read it out aloud. You will not have more than 2 minutes to read it .

The ninth planet of the solar system was discovered not long ago. It happened in 1930. Scientists had been hunting for the planet for a long time. They had calculated its probable position but there was no proof that the planet really existed. It was too far away for the telescopes of that time to find it. It’s worth mentioning that the first photos of the planet were taken by a very young researcher. He was only twenty-four and had no formal education in astronomy. However he was deeply involved in the search for the ninth planet. The planet at the edge of the solar system was called Pluto, after the Roman god. The name for the planet was suggested by an 11-year-old British girl.

TASK #2. PREPARATION – 01:30 min. ANSWER – 01 min. PREPARATION  2 Task 2.  Take part in a telephone survey. You have to answer six questions. Give full answers to the questions. Remember that you have 60 seconds to answer each question.    Electronic assistant: Hello! It’s the electronic assistant of the Dolphin Sports Club. We kindly ask you to take part in our survey. We need to find out how people feel about doing sports in our region. Please answer six questions. The survey is anonymous - you don’t have to give your name. So, let’s get started. 1. Electronic assistant: How old are you? Student: ___________________________________  2. Electronic assistant: How many times a week do you do sports? Student:____________________________________________  3. Electronic assistant: What sport is the most popular with teenagers in your region? Student:______________________________________________________  4. Electronic assistant: What sports facilities are available in the place where you live? Student:_________________________________________________________  5. Electronic assistant: Why do you think it is important to keep fit? Student:__________________________________________  6. Electronic assistant: What would you advise a person who wants to keep fit? Student:_________________________________________________  Electronic assistant: This is the end of the survey. Thank you very much for your cooperation.

TASK #2. PREPARATION – 01:30 min. ANSWER – 01 min. PREPARATION

2

Task 2. Take part in a telephone survey. You have to answer six questions. Give full answers to the questions.

Remember that you have 60 seconds to answer each question.

 

Electronic assistant: Hello! It’s the electronic assistant of the Dolphin Sports Club. We kindly ask you to take part in our survey. We need to find out how people feel about doing sports in our region. Please answer six questions. The survey is anonymous - you don’t have to give your name. So, let’s get started.

1. Electronic assistant: How old are you?

Student: ___________________________________

2. Electronic assistant: How many times a week do you do sports?

Student:____________________________________________

3. Electronic assistant: What sport is the most popular with teenagers in your region?

Student:______________________________________________________

4. Electronic assistant: What sports facilities are available in the place where you live?

Student:_________________________________________________________

5. Electronic assistant: Why do you think it is important to keep fit?

Student:__________________________________________

6. Electronic assistant: What would you advise a person who wants to keep fit?

Student:_________________________________________________

Electronic assistant: This is the end of the survey. Thank you very much for your cooperation.

TASK #2. PREPARATION – 01:30 min. ANSWER – 01 min. ANSWER   Аnswer question 1. Give а full answer to the question.   Electronic assistant: How old are you?  Student: ______________________________     Remember that you have 60 seconds to answer question. Task 2 End answer

TASK #2. PREPARATION – 01:30 min. ANSWER – 01 min. ANSWER

Аnswer question 1. Give а full answer to the question.

Electronic assistant: How old are you?

Student: ______________________________

Remember that you have 60 seconds to answer question.

Task 2

End answer

TASK #2. PREPARATION – 01:30 min. ANSWER – 01 min. ANSWER   Аnswer question 2. Give а full answer to the question.  Electronic assistant : How many times a week do you do sports? Student :  ___________________________________     Remember that you have 60 seconds to answer question. Task 2 End answer

TASK #2. PREPARATION – 01:30 min. ANSWER – 01 min. ANSWER

Аnswer question 2. Give а full answer to the question.

Electronic assistant : How many times a week do you do sports?

Student : ___________________________________

Remember that you have 60 seconds to answer question.

Task 2

End answer

TASK #2. PREPARATION – 01:30 min. ANSWER – 01 min. ANSWER    Answer question 3. Give а full answer to the question.   Electronic assistant: What sport is the most popular with teenagers in your region? Student: ____________________________________      Remember that you have 60 seconds to answer question . Task 2 End answer

TASK #2. PREPARATION – 01:30 min. ANSWER – 01 min. ANSWER

Answer question 3. Give а full answer to the question.

Electronic assistant: What sport is the most popular with teenagers in your region?

Student: ____________________________________

Remember that you have 60 seconds to answer question .

Task 2

End answer

TASK #2. PREPARATION – 01:30 min. ANSWER – 01 min. ANSWER    Аnswer question 4. Give а full answer to the question.   Electronic assistant: What sports facilities are available in the place where you live? Student: _____________________________    Remember that you have 60 seconds to answer question.  Task2 End answer

TASK #2. PREPARATION – 01:30 min. ANSWER – 01 min. ANSWER

Аnswer question 4. Give а full answer to the question.

Electronic assistant: What sports facilities are available in the place where you live?

Student: _____________________________

Remember that you have 60 seconds to answer question.

Task2

End answer

TASK #2. PREPARATION – 01:30 min. ANSWER – 01 min. ANSWER   Аnswer question 5. Give а full answer to the question.   Electronic assistant: Why do you think it is important to keep fit? Student: ___________________________________     Remember that you have 60 seconds to answer question. Task 2 End answer

TASK #2. PREPARATION – 01:30 min. ANSWER – 01 min. ANSWER

Аnswer question 5. Give а full answer to the question.

Electronic assistant: Why do you think it is important to keep fit?

Student: ___________________________________

Remember that you have 60 seconds to answer question.

Task 2

End answer

TASK #2. PREPARATION – 01:30 min. ANSWER – 01 min. ANSWER   Аnswer question 6. Give а full answer to the question.   Electronic assistant: What would you advise a person who wants to keep fit? Student: ___________________________________     Remember that you have 60 seconds to answer question. Task 2 End answer

TASK #2. PREPARATION – 01:30 min. ANSWER – 01 min. ANSWER

Аnswer question 6. Give а full answer to the question.

Electronic assistant: What would you advise a person who wants to keep fit?

Student: ___________________________________

Remember that you have 60 seconds to answer question.

Task 2

End answer

TASK #3. PREPARATION – 01:30 min. ANSWER – 02:00 min. PREPARATION  3  Task 3. You are going to give a talk about photography. You will have to start in 1.5 minutes and speak for not more than 2 minutes        Remember to say:   why people like taking pictures  why taking photos is more popular today than it was in the past  what the best photo you have ever taken is  You have to talk continuously.

TASK #3. PREPARATION – 01:30 min. ANSWER – 02:00 min. PREPARATION

3

Task 3. You are going to give a talk about photography. You will have to start in 1.5 minutes and speak for not more than 2 minutes

Remember to say:

  • why people like taking pictures
  • why taking photos is more popular today than it was in the past
  • what the best photo you have ever taken is

You have to talk continuously.

Критерии оценивания выполнения заданий устной части (максимум 15 баллов за весь раздел)   Задание 1 (чтение текста вслух).  Фонетическая сторона речи  – max 2 баллa, если:

Критерии оценивания выполнения заданий устной части (максимум 15 баллов за весь раздел)

Задание 1 (чтение текста вслух). 

Фонетическая сторона речи  – max 2 баллa, если:

  • Речь воспринимается легко:
  • необоснованные паузы отсутствуют;
  • фразовое ударение и интонационные контуры, произношение слов практически без нарушений нормы;
  • допускается не более пяти фонетических ошибок, в том числе одна-две ошибки, искажающие смысл.
Задание 2 (участие в условном диалоге-расспросе). Оценивается отдельно каждый из шести ответов – max 6 баллов.

Задание 2 (участие в условном диалоге-расспросе). Оценивается отдельно каждый из шести ответов – max 6 баллов.

  • Ответ на вопросы 1–6 можно получить 1 балл за каждый, если:
  • дан полный ответ на поставленный вопрос;
  • допущенные отдельные фонетические, лексические и грамматические погрешности не затрудняют понимания
Задание 3 (тематическое монологическое высказывание) – max 7 баллов.   Решение коммуникативной задачи  – max   3 балла если:

Задание 3 (тематическое монологическое высказывание) – max 7 баллов.

Решение коммуникативной задачи  – max   3 балла если:

  • Задание выполнено полностью:
  • цель общения достигнута;
  • тема раскрыта в полном объёме (полно, точно и развернуто раскрыты все аспекты, указанные в задании)
Организация высказывания  – max   2 балла, если:

Организация высказывания  – max   2 балла, если:

  • высказывание логично и имеет завершённый характер;
  • имеются вступительная и заключительная фразы, соответствующие теме.
  • средства логической связи используются правильно.
Языковое оформление высказывания – max   2 баллa, если:

Языковое оформление высказывания – max   2 баллa, если:

  • Использованный словарный запас, грамматические структуры, фонетическое оформление высказывания соответствуют поставленной задаче (допускается не более четырёх негрубых лексико-грамматических ошибок И/ИЛИ не более трёх негрубых фонетических ошибок).
Типичные ошибки в устной части ОГЭ по английскому языку

Типичные ошибки в устной части ОГЭ по английскому языку

  • Чтение текста без интонации, пауз, деления предложения на смысловые части. Неправильные ударения в словах, низкий темп речи, большие паузы
  • Многочисленные фонетические ошибки
  • Незнание формата заданий устной части
  • Невнимательное чтение заданий
  • Несоблюдение временных ограничений
  • Объем высказывания не соответствует поставленной задаче
  • Ограниченный словарный запас, многочисленные повторы слов
  • Чрезмерное волнение
  • Нечеткая и тихая речь
Методические рекомендации при подготовке школьников к сдаче ОГЭ (Английский язык)

Методические рекомендации при подготовке школьников к сдаче ОГЭ (Английский язык)

  • Изучить Контрольно-измерительные материалы по иностранным языкам - 2016 (на сайте ФИПИ), которые включают в себя демонстрационный вариант , спецификацию и кодификатор .
  • Познакомить учащихся с критериями оценивания экзамена, содержанием спецификации и кодификатора.
  • Начинать подготовку к ОГЭ заблаговременно, а не за 2-3 месяца до экзамена
  • Механическое выполнение заданий в формате ОГЭ без анализа и обсуждений не принесет желанных результатов
  • Использовать для подготовки к ОГЭ занятия по внеурочной деятельности в среднем звене, факультативы и элективные курсы в старшем звене
  • Проводить на базе школы пробные ОГЭ (в каникулярное время)
  • Формулировать вступительную и заключительную фразы;
  • Соблюдать временные рамки;
  • Использовать в речи больше синонимов, не повторять слова;
Понятийный ресурс: Демонстрационный вариант (ОГЭ)  по иностранному языку содержит  задания , по подобию которых будут  строиться задания настоящего экзамена. Спецификация – по иностранному языку  указывает, какой вид навыков  проверяется в каждом задании. Кодификатор – содержит требования

Понятийный ресурс:

Демонстрационный вариант (ОГЭ)

  • по иностранному языку содержит
  • задания , по подобию которых будут
  • строиться задания настоящего экзамена.

Спецификация по иностранному языку

  • указывает, какой вид навыков
  • проверяется в каждом задании.

Кодификатор содержит требования

  • к знаниям , которыми необходимо
  • обладать для успешной сдачи (ОГЭ)
  • по иностранному языку.
Thank you!

Thank you!


Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Прочее

Целевая аудитория: 9 класс.
Урок соответствует ФГОС

Скачать
Примерные задания по ОГЭ (устная часть) по английскому языку.

Автор: Магомедова Кумсият Зайналбековна

Дата: 23.02.2016

Номер свидетельства: 297894

Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Ваш личный кабинет
Проверка свидетельства