kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

МЕТОДИЧЕСКАЯ РАЗРАБОТКА «Внешность и характер, Личностные качества. Профессии»

Нажмите, чтобы узнать подробности

Данная методическая разработка предназначена для урока английского языка по теме  «Внешность и характер, Личностные качества. Профессии». Предложена разработка самостоятельных работ. Данная работа соответствует ФГОС. 

Данная работа способствует профориентации студентов, развитию речевых навыков, умению понимать прочитанный текст с опорно-ключевыми словами, закрепляет тематический материал.

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«МЕТОДИЧЕСКАЯ РАЗРАБОТКА «Внешность и характер, Личностные качества. Профессии» »


Государственное бюджетное образовательное учреждение

среднего профессионального образования города Москвы

Колледж связи №54 (ОП6)







МЕТОДИЧЕСКАЯ РАЗРАБОТКА

САМОСТОЯТЕЛЬНОЙ РАБОТЫ

НА ЦИКЛ УРОКОВ ПО ТЕМЕ

«Внешность и характер, Личностные качества. Профессии»










Автор: Преподаватель

Тикуркина Л.П.






















Москва

2014

Цели:


1.Учебный аспект - развитие речевых навыков на основе использования усвоенного ранее материала в новых ситуациях общения, развитие диалогической речи. Умение понимать прочитанный текст с опорой ключевые слова, наводящие вопросы. Закрепление грамматического материала с помощью грамматических упражнений (подготовка ЕГЭ).Развивать навык умения общаться на английском языке.






2.Развивающий аспект - развитие мышления студентов с помощью методов сравнения,

обобщения, систематизации, постановки и решения проблемы. Развитие логического мышления, внимания . Формирование навыков межличностного общения. Формировать умение выделять главное.







3.Воспитательный аспект - поддержание у студентов интереса к изучению английского языка. Содействовать профориентации студентов, формировать потребности в практическом использовании языка. Развивать умение работать в группе.










Содержание



1)Самостоятельная работа № 1 стр.4

Т. “Внешность и характер”.

Cпряжение глагола to be в Present Simple.


2)Самостоятельная работа № 2 стр.5 Употребление местоимений. ( Личных, притяжательных ) .

Составление резюме.


3)Самостоятельная работа № 3 стр.7

Уметь сообщать краткие данные о себе.

Модальные глаголы.


4)Самостоятельная работа № 4 стр.9

Написать рассказ о друге.

Грамматика: употребление указательных местоимений.


5)Самостоятельная работа № 5 стр.11

Чтение и перевод заданий по теме «Моя профессия»

Грамматика: употребление местоимений. (возвратных)


6)Самостоятельная работа № 6 стр.13

Рассказ «Моя будущая профессия»

Грамматика: Спряжение глагола to be в Past и Future Simple.


















Самостоятельная работа № 1


Цель: научить читать текст, извлекая основную информацию. Практиковать умение отвечать на вопросы, употребление глагола to be.


Задание №1: Прочитайте текст и переведите, ответьте на вопросы.


Тема:” Внешность и характер”.


Прочитать и перевести текст:

A famous actress

She was a famous actress. She was tall and slight. Her hair and eyes were light yellow brown, and the former had a natural wave in it. Her shoulders and bust were superb, and small head was beautifully set on a lovely, rather long, neck. She had an oval face, with straight, delicate features, now slightly distorted by temper. But the most remarkable thing about her was her complexion. Her skin was exquisite smooth and white, warmly white like a white rose, a marvelous skin. She was young, just twenty-four…

Ответьте на вопросы :


1) What does she look like?

2) What color were her eyes?

3) Is she tall or short?

4) What can you say about her face?

5) How old was she?

6) What can you say about her complexion?

Текст №2

прочитать и перевести текст :

A pretty girl.


He saw a girl coming down from the common just above them.

She was outlined against the sky, carrying a basket, and you could see that sky through the crook of her arm. And Ashurst, who appreciated beauty, thought: «How pretty!» The wind blew her dark skirt against her legs, her pink blouse was worn and old, her shoes were split, her little hands rough and red, her neck browned. Her dark hair waved untidy across her broad forehead, her face was short, her upper lip short, showing a glint of teeth, her brows were straight and dark, her lashes long and dark, her nose straight but her grey eyes were the wonder - as dewy as if opened the first time that day.

1.What is this text about ?

2. What can you tell about her hands ?

3.Describe her face .

4.Is she really pretty ?


Задание № 2


Вставьте to be в нужной форме:


1. There… a telegram on the table.

2. … there any telegrams from Moscow ? Yes, there …. some.

3. … there… a flight for Moscow tomorrow ? Yes, there ….

4. There … much snow last winter .

5. There … a lot of stars and planets in space.

6. … there…a lift in your future house ? Yes, there ….

7. Some years ago there … many old houses in our street.

8. … there any lectures yesterday ? No, there ….

9. … there a lamp over the table ? Yes, there ….

10. …there any interesting stories in this book ?

11. … there a test last lesson ? No, there …..

12. Soon there … a new film on.


Задание №3.


Заполните пропуски нужной формой глагола to be и переведите:


1. What … you? 2. How old … you? 3. What …your name, please? 4. I … glad to see you. How … you? 5. What … the weather like today? 6. What … there on the table? 7. … London the capital of Great Britain? 8. Where … your customers? 9. What … their names? 10. How … she?

11. Tomorrow he … ...at his office at nine o clock. 12. What … the price of these goods? 13. How … you? I … fine. 14. There … 25 workers in our factory now. 15. Linda … a secretary to Mr. Turner.



Норма выполнения 2 часа.

Формат выполнения: в тетради.

Критерии оценки: полнота ответа, последовательность, правильность перевода.

Контроль выполнения: проверка в тетради.



Самостоятельная работа №2




Цель: Обучать умению рассказывать о себе, следуя образцу. Научить использовать личные, притяжательные и указательные местоимения.


Задание №1. Прочитайте рассказ “About Myself”


Подготовьте сообщение “Моя биография”


About myself


I am Nick Stewart. Меня зовут Ник Стюарт.

I am 18. Мне 18 лет.

I was born in 1976 in Moscow. Я родился в 1976 в Москве.

It is my home city. Это мой родной город.

I am Russian. Я - Русский.

I am straight after school. Я только что закончил школу.

I finished school in 1995. Я закончил школу в 1995 году.

I have a family. We are 3 in the family: У меня есть семья. Нас - трое в семье:

mother, father and me. Отец, мать и я.

My ambition is to get higher education Моя цель в жизни - получить высшее

and open private business. образование и открыть свое дело.

Задание№1:

Расскажи о себе.


Задание №2. Ответьте на вопросы:


1) Who are you? Как вас зовут? I am Nick

2) What are you? Чем вы занимаетесь?

3) When were you born? Когда ты родился?

4) Where were you born? Где ты родился?

5) How old are you? Сколько тебе лет?

6) What do you do? Чем ты занимаешься?

7) What’s your nationality? Кто ты по национальности?

8) What’s your address? Где ты живёшь?

9) What are your interests? Чем ты интересуешься?

10) What is your ambition? Какая у тебя цель в жизни?

11) Have you got a family? У вас есть семья?

12) What relatives have you got? Какие у вас родственники?

13) How would you describe your personality? Как бы вы охарактеризовали себя?

14) Have you got friends? У тебя есть друзья?

15) Who is your close friend? Кто твой близкий друг ?

16) Do you go in for sports? Ты занимаешься спортом ?


Задание №3. Прочитайте и переведите резюме. Составьте своё собственное по образцу.


Резюме

(Resume)


Так называется письменная сводка Ваших личных, образовательных и профессиональных данных. Резюме должно быть достаточно подробным, но кратким (обычно не превышать одной страницы).


An example of Curriculum Vitae

Образец резюме


1. Personal Details

Ann Jackson

77 Urickogo Street

Lubertsy 1680065

Russia

Phone - 8 495 334 24 81

e-mail: [email protected]


2. Education

1981-1991 Broadfield School, Brighton.

A levels in English (B), History (A),

Biology (A), Geography (C).


3. Skills Windows, MS Office 2000, Excel, Internet

Languages Fluent German and proficient in French.

Additional Driving license.


4. Activities Skiing and swimming.

Ski Instructor (grade II).

5. References

Herbert Lindsay Diane Swans

Professor of Journalism Sports Editor

London University The News Herald


Задание №4.

Заполните пропуски притяжательными местоимениями.


1. I’m a worker … name’s Ivanov. 2. Ted is a schoolboy. He’s a student. … marks are good.

3. Ann and Jane are engineers. … sons are students. 4. Please give me … exercise-book, Peter. 5. We’re engineers. … friends are engineers, too. 6. “What are … names?” “… name’s Nick and … name’s Jack.”


Замените выделенные слова личными местоимениями.


1. Peter helped the pupils to translate the text.

2. Mother asked Mary to wash the plates.

3. My friend writes a letter to his sister.

4. Jane took 3 books from the library (there).

5. His cousins live in Moscow.

6. Our grandfather and grandmother will come tomorrow.

7. Mary work in a shop.


Норма выполнения: 1 час

Формат выполнения: в тетради

Критерии оценки: полнота ответа, правильность построения предложения

Контроль выполнения: устный опрос, проверка тетрадей.


Самостоятельная работа №3


Цель: научить сообщать о себе в формах, принятых в европейских странах. Научить заполнять удостоверение личности по образцу. Практиковать навыки употребления местоимений.


Задание №1

Составьте по образцу ваше удостоверение личности :

Example:

Identity card


First name

Samuel

Surname

Smith

Citizenship

The USA

Nationality

American

Occupation

Student of Minnesota University

City

Minneapolis

Telephone number

777-77-77

Signed


Date

31.02.2012



Вставьте he, she, it, they:

1.__is a father. 2.__is a husband. 3.__is a king. 4.__is a women.

5.__is a picture. 6.__are in the classroom. 7.__are on the table.

8__is on the table. 9.__is a waiter. 10.__are flowers.

Дайте отрицательные ответы(No).Используйте местоимения he, she, it, they:

1. Is this a tree? 2. Are these trees? 3. Are the girls in the classroom? 4. Is the boy in the airplane? 5. Is the train in the station?

Вставьте вместо точек нужное по смыслу местоимение .

1. I have lost … pen, may I take …? 2. If you’ve left …dictionary

at home, you may take … 3.These pencils are … ,take … if you want.

4.Help … , pleas. 5 … Often meet … here . 6.He always makes dinner …

7. We have very many relatives in … native town. 8.They can do it …

9. … of you knows his address? 10. There is … butter on the table, but

There isn’t … milk.

Вставьте модальный глагол can , may , must.



1. I …. go with you now ( tomorrow)

2. You …. go to the movies now

3. John …. finish the translation today

4. …. I have your pencil ?

5. She ….. speak English

6. George …. smoke

7. He …. play chess

8. She …. be at home now

9. …. I come in ?

10. You …. not smoke here

11. You …. go now

12. They …. come back tomorrow

13. …. I go to see them now

14. …. help you ? No, you ….

15. I …. see him tonight





Норма выполнения: 1 час

Формат выполнения: в тетради

Критерии оценки: полнота ответа, правильность построения предложения, умения задавать вопросы.

Контроль выполнения: устный опрос, проверка тетрадей.




Самостоятельная работа №4


Цель: уметь сообщать краткие сведения о родных и друзьях (возраст, род занятий, черты характера).

Грамматический материал: вопросительные, возвратные местоимения и местоимения в объектном падеже.


Задание №1.

Прочитайте и переведите текст. Напишите ваш собственный рассказ о друге.


My friend.

  1. I have a lot of friends.

  2. But my best friend is Nick.

  3. We made friends many years ago when we went to the same school

  4. Nick is 18 old.

  5. He is a university student.

  6. He is going to become a lawyer.

  7. Nick is a fine fellow.

  8. He is tall and handsome, is bright, well educated, kid-hearted, and cheerful.

  9. His hair is fair, his eyes are blue.

  10. He is always well dressed.

  11. He is strong and he is very popular among his mates.

  12. Nick knows a lot of interesting things.

  13. He sings well and he likes jokes.

  14. We always meet at the week-ends.

  15. We discuss books, listen to the music or visit our friends.

  16. Nick is newer down-hearted.

  17. He is always full of life and energy.

  18. He is always ready to help people when they are in need.

  19. Nick has good manners.

  20. He is modest and sincere.


Задание № 2.

Перевести названия самых популярных профессий нашего времени.



Accountant nurse

Architect police officer

(Auto) mechanic programmer

Carpenter editor

Computer operator engineer

Dentist fireman

Designer hairdresser

Surgeon vet(veterinarian)

Model musician

Pharmacist photographer

Lawyer journalist


Задание № 3. Задайте вопросы к следующим предложениям:

1) I’m Petrov Ivan.

2) I’m a student.

3) I was born in 1989.

4) I was born in Bashkortostan.

5) I’m 21 years old.


Норма выполнения: 1 час

Формат выполнения: в тетради

Критерии оценки: полнота ответа, правильность построения предложения

Контроль выполнения: устный ответ, проверка тетрадей.


Задание4.


Вставьте it, this, that, these, those


1. Is(это) … a monitor ? - Yes, it is.

2. Is(то) … a screen ? - Yes, it is.

3. Is(это) … a copier ? - Yes, it is.

4. Is(то) … a workstation ? - Yes, it is.

5. Is(то) … a videocard ? - No, it isn’t.

6. Is(это) … a DVD drive ? - No, it isn’t.

7. Are(те) … coolers ? - No, they aren’t.

8. Are(эти) … USB ports ? - No, they aren’t.

9. Are(эти) … boxes ? - Yes, they are.

10. Are(те) … mouse pads ? - Yes, they are.







Норма выполнения: 1 час

Формат выполнения: в тетради

Критерии оценки: полнота ответа, правильность построения предложения и употребления модальных глаголов

Контроль выполнения: устный опрос, проверка тетрадей.

Самостоятельная работа №5.

Цель: подготовка к презентации (т. ,, Внешность и характер’’ ). Ознакомление с выражениями для описания личных качеств человека. Спряжение глагола to be в Past и Future Simple.


Задание №1.


Переведите следующие слова :


Energetic


Intelligent


Polite


Patient


Calm


Rough


Masculine


Kindly


Stupid


Brave


Firm


Stable


Dull


Attentive


Unselfish


Sensitive


Hardworking


Imaginative


Задание №2.


Выберите правильный вариант ответа:


1.An…. is a person who drives a railway engine.

А) engine officer B) engineman C) engine driver


2.Someone who makes walls with bricks is a….

А) wallmaker B) bricklayer C) brickmaker


3.A…. is a person who cuts men’s hair.

А) hairman B) hairdresser C) barber


4.Rubbish is collected by….

А) rubbish collectors B) refuse collectors C) dustmen


5.A…. is a person who makes outer (usually men’s) clothes.

А) tailor B) dressmaker C) coatsman


6.To deal with people who come to stay in a hotel or come to visit a doctor or a businessman is the job of a….

A) receptionist B) receiver C) reception manager


7.A…. is a woman who sells things directly to shops.

A) shop assistant B) salesman C) saleswoman


8.A person who prepares food is a….

A) cook B) cooker C) cook specialist


9.A chemist is a person who….

A) teaches chemistry B) loves chemistry C) makes and sells medicines


Задание №3. Прочитайте стихотворение и назовите профессии, которые там упоминаются.


1. Everybody lives his life:

The actor acts, the inspector inspects,

The speaker speaks, the drivers drive,

The teachers teach, the children smile.

The writers write, the readers read,

The sun is bright, the life is sweet.

And there is no end to it!

2. I am a lawyer, you are a baker,

She is a singer, he is a dressmaker,

Nick is an accountant, Ann is a cook.

And what do you do? Just look!

3. A piano is for pianists,

A car is for mechanics.

An album - for designers.

For captains - ocean liners.

For a dentist - a drill,

And for all of us - good will.


Задание №4. Прочитайте предложения. Заполните их следующими местоимениями : myself, yourself, himself, herself, ourselves, themselves.


1) I saw … in the mirror.

2) Darling, don’t be so lazy and make your bed … .

3) We enjoyed … at the disco.

4) Her elder brother has made this model of ship … .

5) Are you hungry? Please, help … !

6) Has Olga read this fairy tale in English … ?

7) My dog goes for a walk by … .

8) My cousin’s students can do this work … .




Норма выполнения: 1 час

Формат выполнения: в тетради

Критерии оценки: правильность построения предложения и перевода.

Контроль выполнения: устный ответ, проверка тетрадей.




Самостоятельная работа №6


Цель: Научить говорить по теме «моя профессия»

Грамматический материал:

Спряжение глагола to be в Past и Future Simple


Задание №1

Прочитать текст и составить рассказ о своей будущей профессии.


Рассказать о своей будущей профессии:

I want to be a programmer

1.I want to become a computer programmer.

2.I am interested in computers.

3.It is a whole new world.

4.My favorite subjects in school are mathematics, physics, and, of course, computer since.

5.I am not interested in such subjects as geography, biology or chemistry.

6.My hobby is computer games and computer programming.

7.I have a computer at home and can spend hours working at it.

8.It is much easier to do things on computer, for example to write a composition.


9.You can change the text as many times as you want and you don’t need to rewrite everything if you changed something.

10.I think that the profession of programmer can give many opportunities.

11.Computers are the most rapidly changing sphere of modern technology.


12.We are living in the age of information.

13.And I think that the future is just filled with computers.

14.Today, in England or in the US people can work, shopping or ever go on dates sitting at their computers.

15.In our country, computers have been used just for a short time.

16.So after I finish school I want to enter theuniversity and study computer science.

1.Я хочу быть программистом

2.Я хочу быть программистом.

3.Я интересуюсь компьютерами.

4.Это целый новый мир.

5.Мои любимые предметы в школе – математика, физика, и, конечно, программирование.

6.Я не интересуюсь такими предметами, как география, биология или химия.

7.Моё хобби – компьютерные игры и программирование.

8.У меня дома есть компьютер, и я могу часами работать на нем.

9.На компьютере гораздо легче делать разные вещи, например, писать сочинения.

10.Можно изменять текст столько раз, сколько понадобится, и не нужно будет переписывать весь текст заново, если вы что-то в нем изменили.

11.Я думаю, что профессия программиста предоставляет много возможностей.

12.Компьютеры являются самой быстро меняющейся сферой современной технологии.

13.Сегодня мы живем в век информации.

14.И я думаю, что будущее принадлежит компьютерам.

15Сегодня в Англии или в Соединенных Штатах люди могут работать, делать покупки и даже ходить на свидания, сидя за своим компьютером.

16.В нашей стране компьютером пользуются всего лишь короткое время.

Так что после того, как я закончу школу, я хочу поступить в университет и изучать программирование.


Слова для запоминания.


Programmer Программист

I am interested in Я интересуюсь

Science Наука

Spend hours Проводить часы

Opportunities Возможности

Rapidly Быстро

Enter Поступать



Задание №2

Найдите правильный вариант ответа.

Кого ты вызовешь в данной ситуации:


1) your house is on fire a) a photographer

2) your car has broken down b) a dentist ( a dental surgeon)

3) you want to go to a nice place for a holiday c) a hairdresser for a holiday

4) your hair is getting too long d) an auto mechanic

5) a filling has come out of your tooth e) a travel agent

6) you want a portrait photograph of yourself f) a fire brigade ( firemen)

7) you want to redecorate g) an interior decorator

8) your grand piano isn’t sounding right h) a piano tuner

9) you need new glasses i) an optician


Задание №3

Прочитайте и переведете знаки зодиака. Скажите, какие у ваших родителей, сестры, братьев и друзей.




Example: I was born on 25 February, 1992. So my sing is the Monkey.

The pig

Pigs are very honest. They are also very king, understanding and very often peace-makers. Pigs are sociable; they like talking and are often very popular. They still time to be very hard-working, and they are always first to help other people out.

The rat

Rats are very charming and they love going to parties! They are very popular and make friends very easily. They also have lot of ideals and they always know how to get out of a difficult situation.

The ox

The ox takes any responsibilities very seriously. They make very good leaders and they are hard works. Oxen make decisions easily and really trust their friends. But they also like to be quiet and often try to keep their thoughts to them-selves if they can.

The tiger

The main characteristic of tigers is their incredible courage. They are very strong-willed and determined and whatever they do, they do it with a lot of energy and enthusiasm. They have lots of ideas and they always love experiments.

The rabbit

The rabbit likes a quiet and peaceful life and dislikes any sort of disagreement. They enjoy life, work hard and very seldom take any risks.

The dragon

The dragon is the luckiest sing of the Chinese horoscope. They are very confident, intelligent and take advantage of any opportunities that come along. But dragon can be quick to criticise others, so try not to have any sort of disagreement with a dragon.

The snake

Snakes are born the sing of wisdom. Their minds are active and they are always planning things, or thinking deeply about how to make the most out of life.

The horse

Horses are charming, popular animals that like going to parties (probably with Rats). They like to be the center of attention and enjoy bossing people about. They also have a fiery temper and are not very good at keeping secrets.

The goat

You enjoy beautiful things in life, but you’re not fussy about the way you live. People born under this sign like to be very relaxed and do not like strict rules and timetables. They prefer to work in a team and like leaving any decision-making to other people.

The monkey

Those born in the year of the monkey are very imaginative. Just like the real animals, monkeys want to know about every-thing that’s going on around them. They also like being helpful and ready to offer advice to their friends and family.

The rooster

The rooster has a bright and lively personality. They are intelligent; enjoy reading, talking and telling jokes. They are also very organized. So they often like to plan whatever they are doing weeks and weeks in advance.

The dog

Just like out four-legged friends, dogs are very loyal. They have firm views on things and they are interested in green issues. They hate unfair treatment of anyone and they are always ready to give advance.

Responsibilities- обязанности

Oxen- pl from Ox

To trust-доверять,полагаться.

Incredible courage- невероятная храбрость

Wisdom-мудрость

Fiery temper-строптивый характер

Strict rules-строгие правила

In advance-заранее, заблаговременно

Firm-твердый, строгий

Green issues-экологические проблемы

Unfair treatment-несправедливое отношение

Прочитайте текст и заполните таблицу:


Positive characteristics

Negative characteristics

Neutral

People born under the sign of the Goat

Enjoy life, prefer to work in a team

Leave decision-making to other people

Like to be very relaxed and do not like strict rules and timetables

25 July, 1990 (take any date you like)







Норма выполнения: 1 час

Формат выполнения: в тетради

Критерии оценки: правильность перевода текста, правильность построения предложения.

Контроль выполнения: устный опрос, проверка тетрадей.






14



Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Прочее

Целевая аудитория: Прочее.
Урок соответствует ФГОС

Скачать
МЕТОДИЧЕСКАЯ РАЗРАБОТКА «Внешность и характер, Личностные качества. Профессии»

Автор: Тикуркина Людмила Петровна

Дата: 23.12.2014

Номер свидетельства: 147146


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Проверка свидетельства