kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Викторина по английскому языку на тему "The Imperial Lyceum"

Нажмите, чтобы узнать подробности

Викторина по английскому языку на тему "The Imperial Lyceum" 

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«Викторина по английскому языку на тему "The Imperial Lyceum"»

Викторина на английском языке на тему the  Imperial Lyceum

Викторина

на английском языке на

тему

the  Imperial Lyceum

1811-2020 20 9 лет Императорский Царскосельский лицей.  Царскосельский Лицей был основан в 1811 году с целью

1811-2020 20 9 лет

Императорский Царскосельский лицей.

Царскосельский Лицей был основан в 1811 году с целью "образования юношества, особенно предназначенного к важным частям службы государственной". 

1811-2020 20 9 лет Императорский Царскосельский лицей.  19 октября 1811 года в Царском Селе близ Петербурга 30 мальчиков сели за парты и стали одноклассниками.  

1811-2020 20 9 лет

Императорский Царскосельский лицей.

19 октября 1811 года в Царском Селе близ Петербурга 30 мальчиков сели за парты и стали одноклассниками.  

1811-2020 20 9 лет Императорский Царскосельский лицей.  Для нас давно уже стало привычным отмечать эту дату как День лицея. Начало этой традиции положили сами лицеисты первого выпуска.  

1811-2020 20 9 лет

Императорский Царскосельский лицей.

Для нас давно уже стало привычным отмечать эту дату как День лицея. Начало этой традиции положили сами лицеисты первого выпуска.  

Question 1 Guess the man! He is called

Question 1

Guess the man!

He is called "the sun of Russian poetry". His books are read by many people both old and young. His poems are learnt by heart. His portrait is known to everybody

Друзья мои! Прекрасен наш союз!  А. С. Пушкин

Друзья мои!

Прекрасен наш союз!

А. С. Пушкин

Question 2 Pushkin A.S. was born in: A )1811 B)1792 C) 1799

Question 2

Pushkin A.S. was born in:

A )1811

B)1792

C) 1799

Question 2  Pushkin A.S. was born in: C) 1799

Question 2

Pushkin A.S. was born in:

C) 1799

Question 3 His family lived in: A) St. Petersburg B) Moscow C)Boldino

Question 3

His family lived in:

A) St. Petersburg

B) Moscow

C)Boldino

Question 3 His family lived in: B) Moscow

Question 3

His family lived in:

B) Moscow

Question 4 He began to study at the Lyceum in A) 1801 B) 1811 C)1810

Question 4

He began to study

at the Lyceum in

A) 1801

B) 1811

C)1810

Question 4 He began to study at the Lyceum in B) 1811

Question 4

He began to study

at the Lyceum in

B) 1811

Question 5 How many years did the Lyceum study last? A) 3 years B) 4 years C)5 year D) 6 years

Question 5

How many years did

the Lyceum study last?

A) 3 years

B) 4 years

C)5 year

D) 6 years

Question 5 How many years did the Lyceum study last? D) 6 years

Question 5

How many years did

the Lyceum study last?

D) 6 years

Question 6 What was the first nickname of Pushkin-lyceum student? A)Ivan Petrovich Belkin B)Feofilakt Kosichkin C)NKSP D)Old Arzamas

Question 6

What was the first nickname of Pushkin-lyceum student?

A)Ivan Petrovich Belkin

B)Feofilakt Kosichkin

C)NKSP

D)Old Arzamas

Question 6 What was the first nickname of Pushkin-lyceum student? C)NKSP

Question 6

What was the first nickname of Pushkin-lyceum student?

C)NKSP

Question 7 What did the first-year graduates call themselves? A)«serebryanniki»  B)«olovyanniki»  C)«chugunniki» D)«medniki»

Question 7

What did the first-year graduates call themselves?

A)«serebryanniki»

B)«olovyanniki»

C)«chugunniki»

D)«medniki»

Question 7 What did the first-year graduates call themselves? C)«chugunniki»

Question 7

What did the first-year graduates call themselves?

C)«chugunniki»

Question 8  Lyceum students had marks from 0 to 4. What did the mark

Question 8

Lyceum students had marks from 0 to 4. What did the mark "1" mean?

A)Okay

B)Excellent

C)Very well

D)Mediocre

F) Bad

Question 8  Lyceum students had marks from 0 to 4. What did the mark

Question 8

Lyceum students had marks from 0 to 4. What did the mark "1" mean?

B)Excellent

Question 9 When did the lyceum students have the first holidays in St Petersburg? A)After the first year B)After the second year C) After the third year D)After the fifth year

Question 9

When did the lyceum students have the first holidays in St Petersburg?

A)After the first year

B)After the second year

C) After the third year

D)After the fifth year

Question 9 When did the lyceum students have the first holidays in St Petersburg? D)After the fifth year

Question 9

When did the lyceum students have the first holidays in St Petersburg?

D)After the fifth year

Question 10 Lyceum students were given a special time when it was impossible to communicate in this language. What language is this? A)English B) German C)Russian D) French

Question 10

Lyceum students were given a special time when it was impossible to communicate in this language. What language is this?

A)English

B) German

C)Russian

D) French

Question 10 Lyceum students were given a special time when it was impossible to communicate in this language. What language is this? C)Russian

Question 10

Lyceum students were given a special time when it was impossible to communicate in this language. What language is this?

C)Russian

Question 11 Who banned theatrical performances in the Lyceum  до тех пор, пока «пока воспитанники не перейдут на старший курс и не привыкнут к строгому исполнению своих обязанностей»? A)Emperor Alexander I B)Minister of Education A.K. Razumovsky C)Lyceum Director V.F. Malinovsky

Question 11

Who banned theatrical performances in the Lyceum до тех пор, пока «пока воспитанники не перейдут на старший курс и не привыкнут к строгому исполнению своих обязанностей»?

A)Emperor Alexander I

B)Minister of Education A.K. Razumovsky

C)Lyceum Director V.F. Malinovsky

Question 11 Who banned theatrical performances in the Lyceum  до тех пор, пока «пока воспитанники не перейдут на старший курс и не привыкнут к строгому исполнению своих обязанностей»? B)Minister of Education A.K. Razumovsky

Question 11

Who banned theatrical performances in the Lyceum до тех пор, пока «пока воспитанники не перейдут на старший курс и не привыкнут к строгому исполнению своих обязанностей»?

B)Minister of Education A.K. Razumovsky

Question 12 On seashore far a green oak towers,  And to it with a gold chain bound,  A learned cat whiles away the hours  By walking slowly round and round.  To right he walks, and sings a ditty;  To left he walks, and tells a tale…  A strange place! There a mermaid sits in  A tree; there prowls a sprite; on trails

Question 12

On seashore far a green oak towers, And to it with a gold chain bound, A learned cat whiles away the hours By walking slowly round and round. To right he walks, and sings a ditty; To left he walks, and tells a tale… A strange place! There a mermaid sits in A tree; there prowls a sprite; on trails

Question 12 У лукоморья дуб зеленый;  Златая цепь на дубе том:  И днем и ночью кот ученый  Все ходит по цепи кругом;  Идет направо — песнь заводит,  Налево — сказку говорит.  Там чудеса: там леший бродит,  Русалка на ветвях сидит;

Question 12

У лукоморья дуб зеленый; Златая цепь на дубе том: И днем и ночью кот ученый Все ходит по цепи кругом; Идет направо — песнь заводит, Налево — сказку говорит. Там чудеса: там леший бродит, Русалка на ветвях сидит;

Question 13 Cold frost and sunshine: day of wonder!  But you, my friend, are still in slumber —  Wake up, my beauty, time belies:  You dormant eyes, I beg you, broaden  Toward the northerly Aurora,  As though a northern star arise!

Question 13

Cold frost and sunshine: day of wonder! But you, my friend, are still in slumber — Wake up, my beauty, time belies: You dormant eyes, I beg you, broaden Toward the northerly Aurora, As though a northern star arise!

Question 13 Мороз и солнце; день чудесный!  Еще ты дремлешь, друг прелестный —  Пора, красавица, проснись:  Открой сомкнуты негой взоры  Навстречу северной Авроры,  Звездою севера явись!

Question 13

Мороз и солнце; день чудесный! Еще ты дремлешь, друг прелестный — Пора, красавица, проснись: Открой сомкнуты негой взоры Навстречу северной Авроры, Звездою севера явись!

Question 14 Storm has set the heavens scowling,  Whirling gusty blizzards wild,  Now they are like beasts a-growling,  Now a-wailing like a child;  Now along the brittle thatches  They will scud with rustling sound,  Now against the window latches  Like belated wanderers pound.

Question 14

Storm has set the heavens scowling, Whirling gusty blizzards wild, Now they are like beasts a-growling, Now a-wailing like a child; Now along the brittle thatches They will scud with rustling sound, Now against the window latches Like belated wanderers pound.

Question 14 Буря мглою небо кроет,  Вихри снежные крутя;  То, как зверь она завоет,  То заплачет как дитя,  То по кровле обветшалой  Вдруг соломой зашумит,  То, как путник запоздалый,  К нам в окошко постучит.

Question 14

Буря мглою небо кроет, Вихри снежные крутя; То, как зверь она завоет, То заплачет как дитя, То по кровле обветшалой Вдруг соломой зашумит, То, как путник запоздалый, К нам в окошко постучит.

Question 15 The wondrous moment of our meeting...  I well remember you appear  Before me like a vision fleeting,  A beauty's angel pure and clear.

Question 15

The wondrous moment of our meeting... I well remember you appear Before me like a vision fleeting, A beauty's angel pure and clear.

Question 15 Я помню чудное мгновенье:  Передо мной явилась ты,  Как мимолетное виденье,  Как гений чистой красоты.

Question 15

Я помню чудное мгновенье: Передо мной явилась ты, Как мимолетное виденье, Как гений чистой красоты.

Question 16 I loved you, and that love to die refusing,  May still — who knows! Be smoldering in my breast.  Pray, be not pained — believe me, of my choosing  I’d never have you troubled nor yet distressed.

Question 16

I loved you, and that love to die refusing, May still — who knows! Be smoldering in my breast. Pray, be not pained — believe me, of my choosing I’d never have you troubled nor yet distressed.

Question 16 Я вас любил: любовь еще, быть может  В душе моей угасла не совсем;  Но пусть она вас больше не тревожит;  Я не хочу печалить вас ничем.

Question 16

Я вас любил: любовь еще, быть может В душе моей угасла не совсем; Но пусть она вас больше не тревожит; Я не хочу печалить вас ничем.


Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Презентации

Целевая аудитория: 7 класс.
Урок соответствует ФГОС

Скачать
Викторина по английскому языку на тему "The Imperial Lyceum"

Автор: Демидова Людмила Владимировна

Дата: 04.12.2022

Номер свидетельства: 619074


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Ваш личный кабинет
Проверка свидетельства