The Russian Federation- the country where we live and get matured.
The Russian Federation- the country where we live and get matured.
The Russian Federation-
•Обобщение знаний по теме.
Цель урока. Средствами английского языка привлечь внимание учащихся к активному познанию истории, географии, природным богатствам, культуре и традициям совей страны.
2)Совершенствовать коммуникативную компетентность учащихся через активизацию тематической лексики УМК в устной монологической и диалогической формах.
•Развивать умения и навыки учащихся аргументировано выражать личное мнение по сообщаемому материалу.
•Воспитывать интерес учащихся к познанию уникальности нашей страны, её народа и культуры.
Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Просмотр содержимого документа
«The Russian Federation- the country where we live and get matured. »
The Russian Federation- the country where we live and get matured.
,,Go to foreign countries, enjoy foreigners and return with the Russian heart’’
Turgenev I. S.
Russia is my country. It is the biggest country in the world. Russia is situated on two continents: Europe and Asia.
State Symbols
The Urals (the Ural mountains) form a natural border between the continents.
The Volga is the longest river in Europe. It flows into the Caspian Sea.
There are many beautiful old towns – both big and small – on its banks. Practically all of them are interesting places, famous for their history.
The Volga
The Volga
Mishkin
Volgograd – the hero – city.
Ulyanovsk
The Baltic Sea
Seas and oceans wash Russia in the north, south, east and west. The Black Sea is in the South; the Baltic Sea is in the West
The Black Sea
The White Sea
The plant and animal worlds of my country are also very rich.
There are a lot of different animals, birds and plants in our forests, fields and mountains.
One Russian symbol is the Russian national flag. This flag has three wide stripes on it.
The stripes are white, blue and red. The upper stripe is white, the middle stripe is blue and the red stripe is at the bottom. These colours have always been symbolic in Russia: white – noble and sincere, blue – honest and devoted – devoted to friends, family and to the country. The red colour has always meant love and bravety and liberty.
It was approved in 1991
A national emblem of Russia is a double headed eagle. It is the most ancient symbol of Russia. It is originates from the heraldic emblem of the Ruricovitches.
Another symbol of Russia which all Russian people know and love is the birch tree . You can find these trees everywhere. People sing beautiful songs with poetic words about birch trees.
Russian people have always loved their country though life in Russia has never been easy. Russian people have always been devoted to their Motherland .
Moscow the capital of our Motherland
The City of Peter the Great.
Тип урока.
Обобщение знаний по теме.
Цель урока. Средствами английского языка привлечь внимание учащихся к активному познанию истории, географии, природным богатствам, культуре и традициям совей страны.
2)Совершенствовать коммуникативную компетентность учащихся через активизацию тематической лексики УМК в устной монологической и диалогической формах
Развивать умения и навыки учащихся аргументировано выражать личное мнение по сообщаемому материалу.
Воспитывать интерес учащихся к познанию уникальности нашей страны, её народа и культуры.
Задачи урока.
Развивать у учащихся внутренние мотивации к познанию своей страны.
Формировать речевые компетенции используя умения сообщать основные сведения, выражать личное мнение в своем сообщении.
Совершенствовать адекватное произношение, соблюдение правильного ударения в словах и фразах с соблюдением ритмико-интонационных особенностей, правильное членение предложений на смысловые группы.
Развивать представление о языке, как средстве выражения чувств, эмоции, основы культуры мышления.
Направлять умственные действия учащихся на управление своей познавательной деятельности.
Развивать ассертивность, то есть умение достигать поставленной цели, при необходимости преодолевать возникающие трудности.
Оснащение: проектор –презентация
учебник
карта страны
государственные символы
Использованная литература:
УМК ,,New Millennium
книга Э.П. Вакс ,,The spirit of Russia ‘’
One can’t grasp Russia
With one’s brain
With common standart
Cannot measure
It follows its own path
One must believe in it however.
F. Tyutchev.
,,Where does your Homeland begin for you ? ‘’ Words : by M. Matusovsky Music : by V.Basner
Say where does your Homeland begin for you ?
With picture on ABC cards ,
With old and reliable friends of yours,
Who live in the neighbouring yards,
But maybe it starts with the cradle song
Your mother once hummed low and sweet,
The memories which no one can take from you,
Whatever, ordeals you may meet.
(Исполнение песни вокальной группой)
The misterious soul, mentality of Russian people empresses the foreigners most of all.