kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

РАЗВИТИЕ КОММУНИКАТИВНОЙ КОМПЕТЕНЦИИ УЧАЩИХСЯ НА УРОКАХ АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА В РАМКАХ ЛИЧНОСТНО-ОРИЕНТИРОВАННОГО ОБУЧЕНИЯ

Нажмите, чтобы узнать подробности

Данная работа посвящена развитию коммуникативной компетенции учащихся на уроках английского языка. Для этого ему необходимо владеть одной из ключевых компетенций – коммуникативной компетентностью. Эту задачу призван решать урок иностранного языка.   Поэтому моя цель - находить такие методы и средства обучения и восприятия, которые позволяют развивать коммуникативную компетенцию через осуществление личностно-ориентированного подхода в обучении английскому языку. 

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«РАЗВИТИЕ КОММУНИКАТИВНОЙ КОМПЕТЕНЦИИ УЧАЩИХСЯ НА УРОКАХ АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА В РАМКАХ ЛИЧНОСТНО-ОРИЕНТИРОВАННОГО ОБУЧЕНИЯ»

Преддверие учёности есть познание языков»

Преддверие учёности есть познание языков»

Ключевая компетенция – коммуникативная компетентность

Ключевая компетенция – коммуникативная компетентность

Цель - развитие коммуникативной компетенции через осуществление личностно-ориентированного подхода в обучении английскому языку.

Цель - развитие

коммуникативной компетенции

через осуществление

личностно-ориентированного подхода

в обучении английскому языку.

учебно-речевые ситуации коммуникативные упражнения  описательные упражнения

учебно-речевые ситуации

коммуникативные упражнения

описательные упражнения

Коммуникативные упражнения  Pupils: Teacher: You are in a lovely garden, Ann. I shall sit and listen to the birds. The flowers are dry, Kolya .  I shall water them. I see many berries, Masha. You will pick them. You have found a young- ling Victor. I shall put it back into the nest. They will be ripe in autumn I see green apples, Jane.

Коммуникативные упражнения

Pupils:

Teacher:

You are in a lovely garden, Ann.

I shall sit and listen to the birds.

The flowers are dry, Kolya .

I shall water them.

I see many berries, Masha.

You will pick them.

You have found a young- ling Victor.

I shall put it back into the nest.

They will be ripe in autumn

I see green apples, Jane.

К о м м у н и к а т и в н ы е у п р а ж н е н и я  An American family invites you to dinner. They give you a food you cannot eat. You  know you will get sick (throw up). What will you say?  A friend invites you to a party. You want to know what to wear. What question will  You ask your friend?  The party begins at 7:00. What time will you get there? Why?  What will you take to the party?  Your friend is in the hospital. What are you going to take?  An American is talking to you, and doesn’t stop. You need to go to class. The person is still talking. What will you say to this person?

К о м м у н и к а т и в н ы е у п р а ж н е н и я

  • An American family invites you to dinner. They give you a food you cannot eat. You know you will get sick (throw up). What will you say?

  • A friend invites you to a party. You want to know what to wear. What question will You ask your friend?

  • The party begins at 7:00. What time will you get there? Why?

  • What will you take to the party?

  • Your friend is in the hospital. What are you going to take?

  • An American is talking to you, and doesn’t stop. You need to go to class. The person is still talking. What will you say to this person?

  • Your American friend buys a new shirt. It is super ugly. Your friend asks what you think. What are you going to say?
Описательные упражнения  Look at the picture and answer the questions! - What can you see in the picture? - Is there a boy or a girl in the room? - Where is he sitting? - What is he doing? Model : I would like to describe this picture. I can see a boy. His name is John. He is 12. He goes to school. Now he is at home. He is learning English. I’d like to describe his room. His room is large. It is light. There is a table, a sofa and a bookcase. There are yellow curtains on the window. It's spring now. It's cold outside. It's raining. People are walking under the umbrellas. John doesn't want t о go out.  He wants to stay at home. He wants to learn English. That's it.

Описательные упражнения

Look at the picture and answer the questions!

- What can you see in the picture?

- Is there a boy or a girl in the room?

- Where is he sitting?

- What is he doing?

Model : I would like to describe this picture. I can see a boy. His name is John. He is 12. He goes to school. Now he is at home. He is learning English.

I’d like to describe his room. His room is large. It is light. There is a table, a sofa and a bookcase. There are yellow curtains on the window.

It's spring now. It's cold outside. It's raining. People are walking under the umbrellas. John doesn't want t о go out. He wants to stay at home. He wants to learn English. That's it.

London is the capital city of England and of the United Kingdom situated on the river Thames . It is the largest city in Britain and one of the largest cities in the world.

London is the capital city of England and of the United Kingdom situated on the river Thames . It is the largest city in Britain and one of the largest cities in the world.

Traditionally London is divided into several parts: the City, Westminster, the West End and the East End.

Traditionally London is divided into several parts: the City, Westminster, the West End and the East End.

The City is the heart of London. It is the financial centre of the UK.

The City is the heart of London. It is the financial centre of the UK.

Westminster is the historic centre of government. There are St. Paul’s Cathedral, the Houses of Parliament and the  famous clock Big Ben.

Westminster is the historic centre of government. There are St. Paul’s Cathedral, the Houses of Parliament and the famous clock Big Ben.

The West End is the richest and most beautiful part of London. Oxford street is the endless shopping area. Children’s favourite place is Hamleys.

The West End is the richest and most beautiful part of London. Oxford street is the endless shopping area. Children’s favourite place is Hamleys.

The East End is the poorest part of London. There are a lot of factories and docks here.

The East End is the poorest part of London. There are a lot of factories and docks here.

There are five parks in the city center. Hyde Park is the place where anyone can stand up and say what they want. St. James’s Park is one of the royal parks. In Regent’s Park there is the London Zoo.

There are five parks in the city center. Hyde Park is the place where anyone can stand up and say what they want. St. James’s Park is one of the royal parks. In Regent’s Park there is the London Zoo.

One can see many other famous sights throughout London. One of them is Westminster Abbey. It is a royal church. Here are the tombs of many British kings and queens and other famous people.

One can see many other famous sights throughout London. One of them is Westminster Abbey. It is a royal church. Here are the tombs of many British kings and queens and other famous people.

The Tower of London was a fortress, a palace and a prison.

The Tower of London was a fortress, a palace and a prison.

London is also famous for Tower Bridge, Trafalgar square, Piccadilly Circus, Buckingham Palace.

London is also famous for Tower Bridge, Trafalgar square, Piccadilly Circus, Buckingham Palace.

П р о е к т н о е  о б у ч е н и е Christmas St. Valentine’s Day Halloween

П р о е к т н о е о б у ч е н и е

Christmas

St. Valentine’s Day

Halloween

Dance is a part of our life. Dance is a kind of Art, in which people try to express feelings through movements. Dreams, emotions and love must be in dance.

Dance is a part of our life.

Dance is a kind of Art, in which people try to express feelings through movements.

Dreams, emotions and love must be in dance.

Step is music of feet. Step is a kind of dance. Step dancers knock up rhythm by own feet.

Step is music of feet.

Step is a kind of dance.

Step dancers knock up rhythm by own feet.

The birth of American step. The Irish jig mixed with dances of American slaves. In such way American step was born. Such dances were danced in « hard or soft shoes » .

The birth of American step.

The Irish jig mixed with dances of American slaves.

In such way American step was born.

Such dances were danced in « hard or soft shoes » .

The 20th century in the  history of step. Jazz appeared in the first quarter of the century. This music sounded as if it was created specially for step dancing.

The 20th century in the history of step.

Jazz appeared in the first quarter of the century. This music sounded as if it was created specially for step dancing.

Step dancers. One of the first famous step dancers was Bill Robinson.

Step dancers.

One of the first famous step dancers was Bill Robinson.

Step shows.

Step shows.

  • « Riverdance » is a great show. It is created by one of the best stepist – Michael Flatley.
My opinion about dance. I believe that dance is a movement and movement is life. I adore dancing, I am eager to have lived the life full of exciting movements and magic dance.

My opinion about dance.

I believe that dance is a movement and movement is life.

I adore dancing, I am eager to have lived the life full of exciting movements and magic dance.

Ролевые игры 1. opera and ballet; 2. drama; 3. comedy; 4. tragedy; 5. musical comedy;  6. variety show; 7. classical music; 8. folk music; 9. pop music I’m interested in opera, too. I’m interested in opera. « Twins » - And I went to the Puppet Theatre last week. - I went to the Opera and Ballet Theatre yesterday. « T heatre-Goers» - Not very much. I didn’t like the dancing. «Interview» - Did you enjoy the ballet “Swan Lake” by Tchaikovsky?

Ролевые игры

1. opera and ballet; 2. drama; 3. comedy; 4. tragedy; 5. musical comedy;

6. variety show; 7. classical music; 8. folk music; 9. pop music

I’m interested in opera, too.

I’m interested in opera.

« Twins »

- And I went to the Puppet

Theatre last week.

- I went to the Opera and Ballet Theatre yesterday.

« T heatre-Goers»

- Not very much. I didn’t like the dancing.

«Interview»

- Did you enjoy the ballet “Swan Lake” by Tchaikovsky?

Нетрадиционные формы проведения уроков  Типы уроков Формы уроков Уроки формирования новых знаний Уроки обучения умениям и навыкам уроки экспедиции (путешествия) уроки-исследования уроки-инсценировки учебные конференции  (

Нетрадиционные формы проведения уроков

Типы уроков

Формы уроков

Уроки формирования новых знаний

Уроки обучения умениям и навыкам

уроки экспедиции (путешествия)

уроки-исследования

уроки-инсценировки

учебные конференции ("пресс-конференции")

интегрированные уроки.

Уроки повторения и обобщения знаний, закрепления  умений

практикумы

творческие практические работы

уроки-диалоги и семинары

уроки с ролевой, деловой игрой.

Уроки проверки и учета знаний и умений

семинары

повторительно-обобщающие диспуты

игровые КВН

"Что? Где? Когда?"

"Поле чудес", "Счастливый случай" интегрированные театрализованные

уроки-консультации. 

уроки-конкурсы

уроки-соревнования.

Зачетные викторины, 

конкурсы,

смотр знаний,

защита творческих работ, проектов, 

творческие

отчёты.

Keep Our Earth Clean and Green   Суд над загрязнением окружающей среды.  (О проблемах Аральского моря)

Keep Our Earth Clean and Green Суд над загрязнением окружающей среды. (О проблемах Аральского моря)

FUN  FOR  STARTERS FUN FOR MOVERS FUN FOR FLYERS GREMLINS

FUN FOR STARTERS

FUN FOR MOVERS

FUN FOR FLYERS

GREMLINS

Приемы коммуникативного взаимодействия Приёмы: Формы реализации: Интервью  Опрос (анкетирование), «заочное» интервью, тестирование. Банк информации Обмен информацией, «детективное расследование». Поиск пары Поиск парных изображений. Групповые решения Прием реализуется в форме телепередачи «Брейн ринг». Координация действий Расположение в нужной последовательности. Дискуссионная игра Обсуждение прочитанного, услышанного, увиденного.

Приемы коммуникативного взаимодействия

Приёмы:

Формы реализации:

Интервью

Опрос (анкетирование), «заочное» интервью, тестирование.

Банк информации

Обмен информацией, «детективное расследование».

Поиск пары

Поиск парных изображений.

Групповые решения

Прием реализуется в форме телепередачи «Брейн ринг».

Координация действий

Расположение в нужной последовательности.

Дискуссионная игра

Обсуждение прочитанного, услышанного, увиденного.

Поиск пары Координация действий Дискуссионная игра ВОЗМОЖНОСТИ УРОКА ИНОСТРАННОГО ЯЗЫКА ПРИ РАЗВИТИИ КОММУНИКАВНОЙ КОМПЕТЕНТНОСТИ УЧАЩИХСЯ:  Интервью Банк данных Групповые решения Использование педагогических технологий и приёмов  Коммуникативная  компетенция Ученик – «творец» знания!

Поиск пары

Координация действий Дискуссионная игра

ВОЗМОЖНОСТИ УРОКА ИНОСТРАННОГО ЯЗЫКА ПРИ РАЗВИТИИ КОММУНИКАВНОЙ КОМПЕТЕНТНОСТИ УЧАЩИХСЯ:

Интервью

Банк данных

Групповые решения

Использование педагогических технологий и приёмов

Коммуникативная

компетенция

Ученик – «творец» знания!

СПАСИБО ЗА ВНИМАНИЕ!

СПАСИБО ЗА ВНИМАНИЕ!


Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Презентации

Целевая аудитория: Прочее.
Урок соответствует ФГОС

Автор: Фогельгезанг Виктория Валерьевна

Дата: 05.01.2016

Номер свидетельства: 272570


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Ваш личный кабинет
Проверка свидетельства