kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Презентация к УМК Ю.Е.Ваулина, Д.Дули, В.Эванс "Spotlight 6" Module 4. « Day after day» для 6 класса

Нажмите, чтобы узнать подробности

Презентация создана на основе УМК Ю.Е.Ваулина, Д.Дули, В.Эванс "Spotlight 6" Module 4. « Day after day» для шестого класса. Работа призвана обобщить, систематизировать грамматические навыки учеников по грамматической теме – Present Simple Tense, отрабатываются утвердительные, отрицательные и вопросительные формы предложений. Ученикам понравится работать со слайдами. Особенностью презентация является ее организация. Ответив на вопросы, ученики имеют возможность сразу же проверить правильность выполнения. Работа имеет универсальный материал, может быть успешно использовано для работы по другим учебникам. Разработка позволяет не только тренировать грамматический материал, но и повторить лексику. На экран выводятся слова по теме «Еда». Слайды разработки можно использовать для осуществления фронтальной и индивидуальной работы с учащимися. Презентация состоит из сорока пяти слайдов
Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«Презентация к УМК Ю.Е.Ваулина, Д.Дули, В.Эванс "Spotlight 6" Module 4. « Day after day» для 6 класса»

Module 4  Day after day

Module 4 Day after day

COFFEE  «A CUP OF COFFEE AND I DRAG MYSELF TO WORK»(a song)

COFFEE «A CUP OF COFFEE AND I DRAG MYSELF TO WORK»(a song)

TEA

TEA

One, two, three,  Let me see-  Who likes coffee  And who likes tea?   One, two, three,  Oh, I see.  I LIKE COFFEE  AND  SHE LIKES TEA

One, two, three, Let me see- Who likes coffee And who likes tea? One, two, three, Oh, I see. I LIKE COFFEE AND SHE LIKES TEA

One, two, three,  Let me see-  Who likes coffee  And who likes tea?   One, two, three,  Oh, I see.  I  LIKE COFFEE  AND  SHE  LIKE S TEA

One, two, three, Let me see- Who likes coffee And who likes tea? One, two, three, Oh, I see. I LIKE COFFEE AND SHE LIKE S TEA

I LIKE COFFEE.  SHE LIKE S COFFE (TEA).

I LIKE COFFEE. SHE LIKE S COFFE (TEA).

PRESENT  SIMPLE  ( TENSE )

PRESENT SIMPLE ( TENSE )

4a. Day in, Day out

4a. Day in, Day out

  • in the morning: get up, brush teeth, have breakfast, go to school, have lessons at school, in the afternoon: play sports, walk, do homework,have dinner
  • in the evening: play computer, watch TV, read book, go to bed
  • at night: go to bed
  • at weekends: play sports
PRESENT  SIMPLE  - a daily routine  -a habit  -a permanent state

PRESENT SIMPLE - a daily routine -a habit -a permanent state

FORM AND BASIC MEANING OF THE PRESENT SIMPLE TENSE She walk s . Grammar material from Betty Azar Grammar Presentations

FORM AND BASIC MEANING OF

THE PRESENT SIMPLE TENSE

She walk s .

Grammar material from Betty Azar Grammar Presentations

FORM AND BASIC MEANING OF THE SIMPLE PRESENT TENSE  SINGULAR  PLURAL we walk  I walk  1 st PERSON you walk  you walk  2 nd PERSON she walks he walks It walks  they walk 3 rd PERSON

FORM AND BASIC MEANING OF

THE SIMPLE PRESENT TENSE

SINGULAR PLURAL

we walk

I walk

1 st PERSON

you walk

you walk

2 nd PERSON

she walks

he walks

It walks

they walk

3 rd PERSON

Мы с друзьями каждый день , Каждый раз встаем, В школу днем мы все идем, На занятиях сидим, А потом домой бежим, Иногда в театр ходим, Часто мы по парку бродим, Изредка идем в кино  Present Simple  – это то, что мы делаем Каждый день, всегда,  обычно, часто, иногда.

Мы с друзьями каждый день ,

Каждый раз встаем,

В школу днем мы все идем,

На занятиях сидим,

А потом домой бежим,

Иногда в театр ходим,

Часто мы по парку бродим,

Изредка идем в кино

Present Simple – это то, что мы делаем

Каждый день, всегда,

обычно, часто, иногда.

Управлять им так легко Не меняем ничего.  Но: He, she, it уже мы знаем, К ним особый интерес, И к глаголу не забудем Мы в конце добавить -s

Управлять им так легко

Не меняем ничего.

Но:

He, she, it уже мы знаем,

К ним особый интерес,

И к глаголу не забудем

Мы в конце добавить -s

3-8 SPELLING AND PRONUNCIATION OF FINAL -S / -ES  SPELLING PRONUNCIATION (a) run  run s rain  rain s  -s  as /z/ voiced   scrub  scrub s  love  love s  3 rd person singular  add -s

3-8 SPELLING AND PRONUNCIATION OF FINAL -S / -ES

SPELLING

PRONUNCIATION

(a) run

run s

rain

rain s

-s as /z/

voiced

scrub

scrub s

love

love s

3 rd person singular add -s

3-8 SPELLING AND PRONUNCIATION OF FINAL -S I -ES  SPELLING PRONUNCIATION (b) sink   sink s meet  -s  as /s/ voiceless   meet s  fight   fight s   cough s  cough 3 rd person singular  add -s

3-8 SPELLING AND PRONUNCIATION OF FINAL -S I -ES

SPELLING

PRONUNCIATION

(b) sink

sink s

meet

-s as /s/

voiceless

meet s

fight

fight s

cough s

cough

3 rd person singular add -s

3-8 SPELLING AND PRONUNCIATION OF FINAL -S I -ES  SPELLING PRONUNCIATION (c) push  push es watch  watch es  -es  as / ə z/ miss  miss es  tax  tax es  -sh, -ch, -ss, -x 3 rd person singular add  -es

3-8 SPELLING AND PRONUNCIATION OF FINAL -S I -ES

SPELLING

PRONUNCIATION

(c) push

push es

watch

watch es

-es as / ə z/

miss

miss es

tax

tax es

-sh, -ch, -ss, -x

3 rd person singular add -es

3-8 SPELLING AND PRONUNCIATION OF FINAL -S I -ES  SPELLING PRONUNCIATION  dr i es (d) dr y stud y   stud i es  - es  as / ə z/ consonant +  -y  3 rd person singular change y to i , add -es

3-8 SPELLING AND PRONUNCIATION OF FINAL -S I -ES

SPELLING

PRONUNCIATION

dr i es

(d) dr y

stud y

stud i es

- es as / ə z/

consonant + -y

3 rd person singular

change y to i , add -es

3-8 SPELLING AND PRONUNCIATION OF FINAL -S I -ES  SPELLING PRONUNCIATION  pa y s (e) p a y  b u y   bu y s  -s  as /z/ vowel +  -y  3 rd person singular  add -s

3-8 SPELLING AND PRONUNCIATION OF FINAL -S I -ES

SPELLING

PRONUNCIATION

pa y s

(e) p a y

b u y

bu y s

-s as /z/

vowel + -y

3 rd person singular

add -s

Let’s Practice  We _____ TV every day. watch watches watch

Let’s Practice

We _____ TV every day.

watch

watches

watch

Let’s Practice watches  He _______ TV every day. watch watches

Let’s Practice

watches

He _______ TV every day.

watch

watches

Let’s Practice  We ____ lunch at 12:00. eat eat eats

Let’s Practice

We ____ lunch at 12:00.

eat

eat

eats

3-1 Let’s Practice  Jara _____ a walk in the morning.  takes take takes

3-1 Let’s Practice

Jara _____ a walk in the morning.

takes

take

takes

THE SIMPLE PRESENT: NEGATIVE They do not wash their car.

THE SIMPLE PRESENT: NEGATIVE

They do not wash their car.

THE SIMPLE PRESENT: NEGATIVE I You They We (a) do  not drink milk. I We You They NEGATIVE: +  do not + main verb He She It (b) does  not drink milk. She He It + does not + main verb

THE SIMPLE PRESENT: NEGATIVE

I

You

They

We

(a) do not drink milk.

I

We

You

They

NEGATIVE:

+ do not + main verb

He

She

It

(b) does not drink milk.

She

He

It

+ does not + main verb

THE SIMPLE PRESENT: NEGATIVE  I  do  not drink milk.  She  does  not drink milk. do  and  does  = helping verbs ? She does not drink s milk.  3 rd person singular  no -s on main verb

THE SIMPLE PRESENT: NEGATIVE

  • I do not drink milk.
  • She does not drink milk.

do and does = helping verbs

?

She does not drink s milk.

3 rd person singular no -s on main verb

В do es глагол do превратит  Местоименье he, she  иль it .  Нужно только не забыть  Окончание проглотить.  H e  She  do es  It

В do es глагол do превратит

Местоименье he, she иль it .

Нужно только не забыть

Окончание проглотить.

H e

She do es

It

THE SIMPLE PRESENT: NEGATIVE (c)  I  do n’t drink milk.  They do n’t go to the lake. (d)  He  does n’t drink milk.   Jack  does n’t like dogs. CONTRACTIONS: do not =  do n’t  does not =  does n’t

THE SIMPLE PRESENT: NEGATIVE

(c) I do n’t drink milk.

They do n’t go to the lake.

(d) He does n’t drink milk.

Jack does n’t like dogs.

CONTRACTIONS:

do not = do n’t

does not = does n’t

JONATHAM BEAM     JONATHAM BEAM LIKES ICE CREAM. AND HE IS IN BED TODAY.  HE DOESN’T EAT , HE DOESN’T SLEEP , HE DOESN’T WANT TO PLAY.

JONATHAM BEAM

 

JONATHAM BEAM

LIKES ICE CREAM.

AND HE IS IN BED TODAY.

HE DOESN’T EAT ,

HE DOESN’T SLEEP ,

HE DOESN’T WANT TO PLAY.

THE SIMPLE PRESENT: YES/NO QUESTIONS Does he exercise?

THE SIMPLE PRESENT: YES/NO QUESTIONS

Does he exercise?

Stand up! Hands go up! Hands go down! Hands go round, round, round Body goes wigle-wagle Wigle-wagle! Just like that. Clap! Clap! Please, sit down!

Stand up!

Hands go up!

Hands go down!

Hands go round, round, round

Body goes wigle-wagle

Wigle-wagle! Just like that.

Clap! Clap! Please, sit down!

THE SIMPLE PRESENT: YES/NO QUESTIONS  DO / +  SUBJECT  +  MAIN  DOES     VERB (  ( b)  Do    you   like  salad? (   QUESTION  FORMS, SIMPLE PRESENT   Does  she (he,it) like        (simple form)

THE SIMPLE PRESENT: YES/NO QUESTIONS

DO / + SUBJECT + MAIN

DOES VERB

(

( b) Do you like salad?

(

QUESTION FORMS, SIMPLE PRESENT

Does she (he,it) like

(simple form)

THE SIMPLE PRESENT: YES/NO QUESTIONS  DO/   +  SUBJECT  +  MAIN  DOES     VERB  Does   he  like  salad? QUESTION  FORMS, SIMPLE PRESENT    Does  he    +  main verb         (simple form)

THE SIMPLE PRESENT: YES/NO QUESTIONS

DO/ + SUBJECT + MAIN

DOES VERB

Does he like salad?

QUESTION FORMS, SIMPLE PRESENT

Does he + main verb

(simple form)

JUICE

JUICE

YOGНURT

YOGНURT

BANANAS

BANANAS

APPLES

APPLES

LEMON

LEMON

HAM

HAM

A PIECE OF CAKE

A PIECE OF CAKE

BREAD

BREAD

BUTTER

BUTTER

SWEETS

SWEETS

ORANGES

ORANGES

CHEESE

CHEESE

JAM

JAM

CARROTS

CARROTS

THE SIMPLE PRESENT:  SPECIAL QUESTIONS  WHEN DO/  +  SUBJECT  +  MAIN  WHAT  DOES   VERB  EX. 8 P. 37 (interview about daily routine ) -What time do you wake up ? -I wake up at…..?  -When  does  he go to school ?  -He goes to school at….

THE SIMPLE PRESENT:

SPECIAL QUESTIONS

WHEN DO/ + SUBJECT + MAIN

WHAT DOES VERB

EX. 8 P. 37 (interview about daily routine )

-What time do you wake up ?

-I wake up at…..?

-When does he go to school ?

-He goes to school at….

Мы с друзьями каждый день , Каждый раз встаем, В школу днем мы все идем, На занятиях сидим, А потом домой бежим, Иногда в театр ходим, Часто мы по парку бродим, Изредка идем в кино  Present Simple  – это то, что мы делаем Каждый день, всегда,  обычно, часто, иногда.

Мы с друзьями каждый день ,

Каждый раз встаем,

В школу днем мы все идем,

На занятиях сидим,

А потом домой бежим,

Иногда в театр ходим,

Часто мы по парку бродим,

Изредка идем в кино

Present Simple – это то, что мы делаем

Каждый день, всегда,

обычно, часто, иногда.

USING FREQUENCY ADVERBS: (a) Mary always  eats lunch at school. 100%   (b) Mary usually  eats lunch at school. 90%- 99%  (c) Josh often  eats hamburgers. 75%- 90%   (d) Tia sometimes  eats lunch at school. 25%- 75%  1%- 10%   (f) Eva rarely  washes her car.  0% (g) Jay never  goes  to the zoo. frequency adverbs

USING FREQUENCY ADVERBS:

(a) Mary always eats lunch at school.

100%

(b) Mary usually eats lunch at school.

90%- 99%

(c) Josh often eats hamburgers.

75%- 90%

(d) Tia sometimes eats lunch at school.

25%- 75%

1%- 10%

(f) Eva rarely washes her car.

0%

(g) Jay never goes to the zoo.

frequency adverbs

3-12 THE SIMPLE PRESENT: ASKING INFORMATION  QUESTIONS WITH WHEN AND WHAT TIME USING FREQUENCY ADVERBS: I  usually  go to school? frequency adverb main verb subject + +

3-12 THE SIMPLE PRESENT: ASKING INFORMATION

QUESTIONS WITH WHEN AND WHAT TIME

USING FREQUENCY ADVERBS:

I usually go to school?

frequency

adverb

main

verb

subject

+

+

Let’s Practice always  usually often sometimes seldom rarely  never Ann _______ feeds her dog. always Thurs. Sat. Fri. Wed. Tues . Mon. Sun.       

Let’s Practice

always

usually

often

sometimes

seldom

rarely

never

Ann _______ feeds her dog.

always

Thurs.

Sat.

Fri.

Wed.

Tues .

Mon.

Sun.

4a. Day in, Day out Reading & Listening Ex 2b p 36

4a. Day in, Day out

Reading & Listening

Ex 2b p 36

  • 5b
  • 6b
  • 7a
  • 8a
  • 1b
  • 2c
  • 3a
  • 4b
Homework. Ex. 2 a p. 36 (Harry Potter’s daily routine) Ex 3 p. 23- WB GR4 !!!

Homework.

Ex. 2 a p. 36 (Harry Potter’s daily routine)

Ex 3 p. 23- WB

GR4 !!!

The lesson is over. Thank you! Good boys and good girls! Good buy !

The lesson is over.

Thank you!

Good boys and

good girls!

Good buy !


Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Презентации

Целевая аудитория: 6 класс.
Урок соответствует ФГОС

Скачать
Презентация к УМК Ю.Е.Ваулина, Д.Дули, В.Эванс "Spotlight 6" Module 4. « Day after day» для 6 класса

Автор: Камынина Галина Васильевна

Дата: 01.12.2015

Номер свидетельства: 260453


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Проверка свидетельства