Презентация предназначена для отработки лексических и грамматических упражнений
Просмотр содержимого документа
«Подготовка к тесту 3 по УМК " Rainbow English" (3 класс)»
Подготовка к тесту 3
УМК “Rainbow English”
3 класс
Послушай аудиозапись (63)
С 69 упр 1
Проверь себя
1 b 5 a
2 a 6 a
3 b 7 b
4 b
Прочитай словосочетания
an old clown a sad clown a happy clown
a brown horse a brown dog a brown bench
smile smiled
Глаголы, которые оканчиваются на –e + d
dance danced
car r y carr ie d
Глаголы, которые оканчиваются на –y, меняют y на –ie + d
hug hugged
live lived
stu d y stud ie d
Если инфинитив глагола оканчивается на 1 гласную + 1 согласная, то конечная согласная удваивается + ed
plan planned
stop stopped
but
play play ed
hop hopped
rub rubbed
a little mouse a cute mouse a funny mouse
a brown cow a good cow a red cow
a brown blouse a purple blouse a blue blouse
an old house a brown house a big house
Выбери подписи к этим картинкам (письменно)
a low car
a slow car
a new car
a thin tree
an old tree
a dark tree
1
2
a weak bear
a brown bear
a strong bear
4
a fat troll
a happy troll
a young troll
3
a narrow room
a dark room
a low room
under the book
on the book
in the book
6
5
Напиши вопросы к этим ответам
1. How ______________? Tom is seven.
2. Where ___________? He is at school.
3. What’s ____________? She is Ann.
3. How ______________? I’m fine, thank you.
4. Where ____________? I’m from Moscow.
5. What’s ____________? It’s five o’clock.
Опиши картинки по образцу.
Напиши, что или кто может иметь эти качества
Образец: 1. Milk can be white.
2. A mouse can be grey.
- ____________ can be green.
- ____________ can be strong.
- ____________ can be slow.
- ____________ can be red.
- ____________ can be new.
- ____________ can be black
Cоставь предложения из этих слов
1. father / his / is / strong /.
2. they / speak / well / can/ English /?
3. fat /very / is / kangaroo / this /.
4. her / cook /mother / can/ well/ very /?
5. can’t / little / Mike / ride / a bike /.
6. colour / is /the sun / what/ ?