kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Методическая разработка по английскому языку на тему "Автомобиль. Салон автомобиля. Имя существительное."

Нажмите, чтобы узнать подробности

Задачи занятия:

Обучающие: обогащение словарного запаса по теме, совершенствование навыков чтения, письма и фонетических навыков как средство получения профессионально-значимой информации, формирование творческого и критического мышления обучающихся через дискуссию, активизация лексических единиц по данной тематике.  

Развивающие: развивать и совершенствовать речевые способности, слуховую, зрительную память, внимание, восприятие, умение обобщать и выделять главное, умение работать в группе, мотивации к дальнейшему овладению иностранным языком.

Воспитательные: воспитывать у студентов интерес к изучению английского языка, как источника получения интересной информации и новых знаний в своей специализации.  

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«Методическая разработка по английскому языку на тему "Автомобиль. Салон автомобиля. Имя существительное."»

The car. The car interior. The noun.

The car.

The car interior.

The noun.

I invite you to take part in the lesson devoted to cars. You’ll learn a lot of useful information about it.  Today at our lesson we will:

I invite you to take part in the lesson devoted to cars. You’ll learn a lot of useful information about it. Today at our lesson we will:

  • learn new words;
  • get the information and talk about car;
  • match the English words and word combinations with their Russian equivalents;
  • read the text “Inside the car”;
  • answer the questions.
Solve the crossword puzzle!

Solve the crossword puzzle!

truck train underground helicopter motorbike tram plane car bicycle bus ship ferry

truck

train

underground

helicopter

motorbike

tram

plane

car

bicycle

bus

ship

ferry

Look at the car and name its component parts

Look at the car and name its component parts

Read, write down and try to remember these words and word combinations   a car- автомобиль a driver- водитель a windscreen- лобовое стекло a steering system-рулевое управление windshield wipers-стеклоочистители, дворники a gear-передача a clutch-сцепление a chassis-шасси a hand brake-ручной тормоз wheels-колёса a hood-капот

Read, write down and try to remember these words and word combinations  

a car- автомобиль

a driver- водитель

a windscreen- лобовое стекло

a steering system-рулевое управление

windshield wipers-стеклоочистители, дворники

a gear-передача

a clutch-сцепление

a chassis-шасси

a hand brake-ручной тормоз

wheels-колёса

a hood-капот

We are inside the car. There is a seat for the driver in the front and seats for passengers in the back. All round the car are windows to see out-except in the front. This is the windscreen and there are also things to sweep rain off it. We call them the windscreen wipers. When we drive the car we steer with the steering wheel. If there are obstacles in the way we stop the car with the brake - we brake the car. When the way is clear to go again we accelerate. The car has a gear-box and four gears. There is also a gear lever. We change gears by pushing the gear lever from one gear to the next. To help us to do this we have a foot-pedal. We call it the clutch. We put the clutch out to disengage the engine and we put the clutch in to make it drive again. When we want to stop the car we put on the hand brake. To start the engine we switch on the ignition and press the starter. And lastly to change direction we signal with the indicators. With our hands we steer with the steering wheel, change gear with the gear lever, and put on the hand-brake. With our feet we accelerate by using the accelerator, stop by using the foot-brake and change gear by using the clutch.

We are inside the car. There is a seat for the driver in the front and seats for passengers in the back. All round the car are windows to see out-except in the front. This is the windscreen and there are also things to sweep rain off it. We call them the windscreen wipers.

When we drive the car we steer with the steering wheel. If there are obstacles in the way we stop the car with the brake - we brake the car. When the way is clear to go again we accelerate. The car has a gear-box and four gears. There is also a gear lever. We change gears by pushing the gear lever from one gear to the next. To help us to do this we have a foot-pedal. We call it the clutch. We put the clutch out to disengage the engine and we put the clutch in to make it drive again. When we want to stop the car we put on the hand brake. To start the engine we switch on the ignition and press the starter. And lastly to change direction we signal with the indicators. With our hands we steer with the steering wheel, change gear with the gear lever, and put on the hand-brake. With our feet we accelerate by using the accelerator, stop by using the foot-brake and change gear by using the clutch.

Мы внутри машины. Спереди есть сиденье для водителя, сзади - сиденья для пассажиров. Вокруг машины есть окна, за исключением передней части. Это лобовое стекло, и есть предметы, которые сметают с него дождь. Мы называем их дворниками.

Когда мы ведем машину, мы управляем рулем. Если на пути есть препятствия, останавливаем машину тормозом - тормозим. Когда путь снова свободен, мы ускоряемся. Автомобиль имеет коробку передач и четыре передачи. Также есть рычаг переключения передач. Мы переключаем передачи, переводя рычаг переключения передач с одной передачи на другую. Чтобы помочь нам в этом, у нас есть ножная педаль. Мы называем это сцеплением. Мы выключаем сцепление, чтобы выключить двигатель, и включаем сцепление, чтобы он снова работал. Когда мы хотим остановить машину, мы включаем ручной тормоз. Для запуска двигателя включаем зажигание и нажимаем стартер. И, наконец, чтобы изменить направление, мы сигнализируем индикаторами. Рулим рулем, переключаем передачу рычагом переключения передач, ставим ручной тормоз. Мы ускоряемся с помощью акселератора, останавливаемся с помощью ножного тормоза и переключаем передачу с помощью сцепления.

Существительные – слова, называющие предметы, живые существа, вещества, события и явления, т.е. все слова, отвечающие на вопрос кто это? или что это? Например, a stick-палка, a dog – собака, salt- соль, a storm –буря, шторм, rain- дождь, pain-боль, time – время и т.д. Имя существительное может быть в предложении: 1. Подлежащим The pencil is red. Карандаш красный. 2. Именной частью сказуемого I am a student . Я студент. 3. Дополнением (прямым, косвенным беспредложным и косвенным предложным) I see a house . Я вижу дом. She gave the boy an apple. Она дала мальчику яблоко. The child is afraid of dogs . Ребенок боится собак. 4. Определением My brother’s things. Вещи моего брата. An iron gate. Железные ворота. 5. Обстоятельством места, времени, образа действия и т.д. I work at a mill . Я работаю на заводе. He goes to school in the morning . Он ходит в школу утром. I read this story with pleasure . Я прочел этот рассказ с удовольствием.

Существительные – слова, называющие предметы, живые существа, вещества, события и явления, т.е. все слова, отвечающие на вопрос кто это? или что это? Например, a stick-палка, a dog – собака, salt- соль, a storm –буря, шторм, rain- дождь, pain-боль, time – время и т.д.

Имя существительное может быть в предложении:

1. Подлежащим The pencil is red. Карандаш красный.

2. Именной частью сказуемого I am a student . Я студент.

3. Дополнением (прямым, косвенным беспредложным и косвенным предложным) I see a house . Я вижу дом. She gave the boy an apple. Она дала мальчику яблоко. The child is afraid of dogs . Ребенок боится собак.

4. Определением My brother’s things. Вещи моего брата. An iron gate. Железные ворота.

5. Обстоятельством места, времени, образа действия и т.д. I work at a mill . Я работаю на заводе. He goes to school in the morning . Он ходит в школу утром. I read this story with pleasure . Я прочел этот рассказ с удовольствием.

Translate the following words from the text. Match a word in A with a word in B 1.car a.руль 2.seat b.пассажиры 3.windscreen c.тормоз 4 windscreen wipers d.мотор e.водитель 5. steering wheel f.сцепление 6. engine g.дворники 7. brake h.лобовое стекло 8. passengers i.сиденье 9. driver j.автомобиль 10. clutch

Translate the following words from the text. Match a word in A with a word in B

1.car

a.руль

2.seat

b.пассажиры

3.windscreen

c.тормоз

4 windscreen wipers

d.мотор

e.водитель

5. steering wheel

f.сцепление

6. engine

g.дворники

7. brake

h.лобовое стекло

8. passengers

i.сиденье

9. driver

j.автомобиль

10. clutch

Translate the following word combinations from the text. Match a line in A with a line in B. 1.to sweep the rain off the windscreen; a. сменить направление 2. to steer the car; b. руль 3. to brake the car; c. ножная педаль 4. A gear lever; d. нажать на стартер e. включить зажигание 5.to start the engine; f. завести мотор 6. to switch on the ignition; g. рычаг переключения передач 7. to press the starter, h. тормозить автомобиль 8. foot-pedal; i. управлять автомобилем 9. steering wheel; j. очистить от дождя ветровое стекло 10.to change а direction

Translate the following word combinations from the text. Match a line in A with a line in B.

1.to sweep the rain off the windscreen;

a. сменить направление

2. to steer the car;

b. руль

3. to brake the car;

c. ножная педаль

4. A gear lever;

d. нажать на стартер

e. включить зажигание

5.to start the engine;

f. завести мотор

6. to switch on the ignition;

g. рычаг переключения передач

7. to press the starter,

h. тормозить автомобиль

8. foot-pedal;

i. управлять автомобилем

9. steering wheel;

j. очистить от дождя ветровое стекло

10.to change а direction

Are the sentences true or false? Correct the false sentences. 1.We are inside the car. 2. When we drive the car we steer with the steering wheel. 3.The car has a gearbox and two gears. 4.To change а direction we signal with the indicators.  

Are the sentences true or false? Correct the false sentences.

1.We are inside the car.

2. When we drive the car we steer with the steering wheel.

3.The car has a gearbox and two gears.

4.To change а direction we signal with the indicators.

 

The car is new. I'm a mechanic. I see a car. The father bought his son a car. The mechanic is not afraid of car breakdown . My father's car. I work at a service station. He fixes the car in the morning . I repaired the engine with pleasure .

The car is new.

I'm a mechanic.

I see a car.

The father bought his son a car.

The mechanic is not afraid of car breakdown .

My father's car.

I work at a service station.

He fixes the car in the morning .

I repaired the engine with pleasure .

Match a line in A with a line in B a)with the indicators b)and seats for passengers in the back c) to sweep rain off it d)steering wheel e) windscreen wipers f) the brake g) four gears h) lever i) the ignition and press the starter j) the car 1. We are inside… 2.There is a seat for the driver in the front … 3.This is the windscreen and there are also things… 4.We call them the … 5.We steer with the … 6.We stop the car with… 7. The car has a gear-box and… 8.There is also a gear… 9.To start the engine we switch on… 10.To change а direction we signal…

Match a line in A with a line in B

a)with the indicators

b)and seats for passengers in the back

c) to sweep rain off it

d)steering wheel

e) windscreen wipers

f) the brake

g) four gears

h) lever

i) the ignition and press the starter

j) the car

1. We are inside…

2.There is a seat for the driver in the front …

3.This is the windscreen and there are also things…

4.We call them the …

5.We steer with the …

6.We stop the car with…

7. The car has a gear-box and…

8.There is also a gear…

9.To start the engine we switch on…

10.To change а direction we signal…

1. Where is a seat for the driver? 2. What windows are to see out in the car? 3. What do we call the windscreen wipers? 4. What do we steer with? 5. What do we stop the car with? 6. How do we change gears? 7. How do we start engine? 8. What do we do with our hands? 9. What do we do with our feet?

1. Where is a seat for the driver?

2. What windows are to see out in the car?

3. What do we call the windscreen wipers?

4. What do we steer with?

5. What do we stop the car with?

6. How do we change gears?

7. How do we start engine?

8. What do we do with our hands?

9. What do we do with our feet?

a).There is a seat for the driver in the front. b).All round the car are windows to see out-except in the front. c).The things to sweep rain off the windscreen we call the windscreen wipers. d).We steer with the steering wheel. e).We stop the car with the brake. f).We change gears by pushing the gear lever from one gear to the next. g).To start the engine we switch on the ignition and press the starter. h).With our hands we steer with the steering wheel, change gear with the gear lever, and put on the hand-brake. i).With our feet we accelerate by using the accelerator, stop by using the foot-brake and change gear by using the clutch.

a).There is a seat for the driver in the front.

b).All round the car are windows to see out-except in the front.

c).The things to sweep rain off the windscreen we call the windscreen wipers.

d).We steer with the steering wheel.

e).We stop the car with the brake.

f).We change gears by pushing the gear lever from one gear to the next.

g).To start the engine we switch on the ignition and press the starter.

h).With our hands we steer with the steering wheel, change gear with the gear lever, and put on the hand-brake.

i).With our feet we accelerate by using the accelerator, stop by using the foot-brake and change gear by using the clutch.

Match a line in A with a line in B 1. a steering wheel a. to control the operation of the engine 2. windscreen wipers b. to be safe 3. a brake c. to accelerate 4. a gear lever d. to change directions e. to start the engine 5. a key f. to switch on the ignition 6. an ignition and a starter g. to change gears 7. indicators h. to stop the car 8. accelerator i. to sweep rain off the windscreen 9. safety belt j.to steer the car 10. a speedometer and an oil pressure gauge

Match a line in A with a line in B

1. a steering wheel

a. to control the operation of the engine

2. windscreen wipers

b. to be safe

3. a brake

c. to accelerate

4. a gear lever

d. to change directions

e. to start the engine

5. a key

f. to switch on the ignition

6. an ignition and a starter

g. to change gears

7. indicators

h. to stop the car

8. accelerator

i. to sweep rain off the windscreen

9. safety belt

j.to steer the car

10. a speedometer and an oil pressure gauge

Do the test   1.The pedal which is used to stop the car. a) clutch; b) brake; c) gearbox. 2.The top part of a car seat. a) headrest; b) armrest c)dashboard 3.The pedal which is used to change the speed of the car.  a)clutch; b)brakes; c)accelerator. 4. Mechanism which is used to guide the car in one or the other directions. a)clutch; b)brakes; c)steering system. 5. Device which is designed to measure the speed of the car. a)heater; b)windscreen; c)speedometer. 6).The small cupboard in front of the passenger seat of a car. a)glove compartment; b)dashboard; c)horn. 7.The part of a door or a window that you use for opening it. a)armrest; b)handle; c)safety belt.

Do the test

1.The pedal which is used to stop the car.

a) clutch; b) brake; c) gearbox.

2.The top part of a car seat.

a) headrest; b) armrest c)dashboard

3.The pedal which is used to change the speed of the car.

a)clutch; b)brakes; c)accelerator.

4. Mechanism which is used to guide the car in one or the other directions.

a)clutch; b)brakes; c)steering system.

5. Device which is designed to measure the speed of the car.

a)heater; b)windscreen; c)speedometer.

6).The small cupboard in front of the passenger seat of a car.

a)glove compartment; b)dashboard; c)horn.

7.The part of a door or a window that you use for opening it.

a)armrest; b)handle; c)safety belt.

Keys 1-brake; 2-headrest; 3-accelerator; 4-steering system 5-speedometer 6-glove compartment 7-handle

Keys

1-brake;

2-headrest;

3-accelerator;

4-steering system

5-speedometer

6-glove compartment

7-handle

Homework retell the text “Inside the car”, write the sentences with the nouns in the function of adverbial modifiers of place, time and mode of action.

Homework

retell the text “Inside the car”,

write the sentences with the nouns in the function of adverbial modifiers of place, time and mode of action.


Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Презентации

Целевая аудитория: 11 класс

Автор: Домнюк Ольга Павловна

Дата: 06.01.2023

Номер свидетельства: 622397


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Ваш личный кабинет
Проверка свидетельства