Конспект открытого урока по английскому языку в начальной школе
4 « а» класс по учебнику Верещагиной И.Н. ( III класс)
Тема: “My Day”.
Цели урока:
способствовать формированию целостного представления о времяпровождении учащихся ;
систематизировать и обобщить имеющиеся у учащихся знания по данной теме;
углубление и расширение навыков учащихся по аудированию;
Задачи урока:
Учебные:
на базе имеющихся знаний, умений, навыков, совершенствуя их, обучать школьников навыкам аудирования, чтения, говорения и письма;
обогащать словарный запас учащихся по теме “My Day”;
практиковаться в монологической речи, в диалогическом общении, в переводе с русского языка на английский устно и письменно;
совершенствовать навыки пения на английском языке;
развивать грамматические навыки.
Развивающие:
развивать познавательные процессы, память, воображение;
развивать мыслительные навыки: обобщение, систематизация, логическое и образное мышление;
формировать познавательные умения: задавать вопросы и отвечать на них, доказывать, рассуждать;
развивать и формировать интеллектуальную атмосферу на уроке.
Воспитательные:
Оснащение урока: наглядный материал, диск , раздаточный материал: песни , карточки с грамматическим и лексическим материалом.
Оборудование: интерактивная доска, компьютер, проектор.
Технология: Личностно-ориентированная, ИКТ, игровая.
Формы организации познавательной деятельности: индивидуальная, парная, фронтальная.
ХОД УРОКА
I. Организационный момент
The pupils are taking their seats at their desks.
Teacher: Good morning, Children! I’m very glad to see you! I hope you are all feeling well today! How are you? Sit down, please, and be ready for the lesson. Now, let’s start. .
Teacher: Now, tell me what is the theme of our lesson today?
Students: My day.
Teacher: Yes, You are right! Today we shall speak about that you do during your working day, at school, after school, in the evening, but in order to do this, you must know these lexica.
And now let`s work with the sounds and short poems. Listen to the poem and then repeat after me-
School is over. We can play.
We can play the whole day.
Basketball and volleyball,
And the boys can play football.
And now, let`s read it together. One-two.
3.Teacher: Well done, and now I want you to repeat new words, your home task was to learn the words . Let`s check
Students give their own answers.
Teacher; Can you answer my questions please?
Ответы учащихся.
4. Teacher: O.K! I know what you do at school, and what you do after school, let`s sing a song about it.( исполнение песни с видео).
5. Teacher: And now let`s listen to the dialogue, what are they going to do, where are they going to go together . Your task is to listen to the dialogue, to understand it and to say, if the sentences are true or false. Now, listen to the text twice. ( дети слушают диалог 2 раза и определяют верные-неверные предложения, выбирая ответ).( работа с электронным учебником , с аудиозаписью текста и контроль понимания )
6. Teacher: Are you tired? I think it`s time to do exercises. Stand up, let`s dance a little!!!
( видео с физ.минуткой. Дети повторяют движения и исполняют песню)
7. Teacher: I want you know about pupil`s working day. Let`s read about it and your task is to underline new words in the text and to translate it.
My Day
I get up at seven o`clock every morning. I clean my teeth, make my bed, do morning exercises, have breakfast and go to school. My lessons at school start at nine o’clock. Usually I have six lessons a day. After the third lesson we usually have lunch. I have lunch in our canteen. After school I go home and have dinner. After dinner I like to go for a walk with my best friends. I go to the swimming pool after school. I like it very much. At five o’clock I do my homework. After it I usually help my mother. We play together with my sister. At ten o’clock I clean my teeth and go to bed.
(ответы учащихся и перевод и чтение текста, с указанием новых слов).
8. Teacher: And now we shall do short tests on your grammar and new words. You will work in pairs. Do the task, discuss it in pairs and choose the right answer.
1.Choose the right word.
1. I … at 7 o’clock in the morning
a) get up c)go to bed
b) has breakfast d)play chess
2. Then she …
a) get up c)go to bed
b) has breakfast d) play chess
3. … you watch TV every day?
a) Does c)Are
b) Do d)Is
4. … he watching TV now ?
a) Does c)Do
b) Are d)Is
5. Correct the mistakes.
Watch the TV Go to on bed
Go to walk Great Africa
Clean the tooth Read a books
Do me homework In evening
Help the about house Haves supper
Hands and face wash Play in chess
3. Put the right word: men, women, man, woman, child
This … is an engineer.
These … are workers.
This … is my mother.
Those … are my aunts.
This … is four. He does not go to school
( после окончания работы проверяется правильность выполнения упражнения)
9. Teacher : Let`s learn about Ben`s working day, you should read the information and answer the questions, speak about his day.( знакомятся с видами его деятельности и отвечают на вопросы) ( раздаточный материал с информацией у одного учащегося и вопросами у другого, работа в парах.)
10. Teacher: We speak a lot today about all kinds of activities, and now I want you to speak about your working day, what you do, and when. Please, let`s begin. ( заслушиваются монологические высказывания учащихся).
11. Teacher: And now, at the end of the lesson , write down your home task- to write 5-6 sentences about your working day. Is it clear? O.K!
Let`s count your stars, how many have you got? Who is the best today at our lesson. You are all the best today. I put you an excellent marks. You work hard and you do your best to be the best!
12. Проведение рефлексии. Ответы учащихся.
1. На уроке я работал 2. Своей работой на уроке я 3. Урок для меня показался 4. За урок я 5. Мое настроение 6. Материал урока мне был 7. Домашнее задание мне кажется | активно / пассивно доволен / не доволен коротким / длинным не устал / устал стало лучше / стало хуже понятен / не понятен полезен / бесполезен интересен / скучен легким / трудным интересным / неинтересным |
Я вам хочу подарить это замечательное солнце, которое вы будете встречать когда проснетесь, оно наполнено счастьем, радостью, любовью, успехами и благополучием! И пусть каждый ваш день будет удачным!
13. Teacher: Thank you for your work very much. The lesson is over. Good buy!