Интегрированное мероприятие English + МСП. Презентация мероприятия для дополнительного изучения анатомии человека при помощи английского языка. Расчитана на 9 - 11 класс.Цели урока: 1. Актуализация опыта обучающихся по вопросам медицины. 2. развитие коммуникативности,самостоятельности, способности к самооценке. 3.расширение лексического запаса по теме. Учебно-наглядное оборудование: мультимедийная презентация, видео.
Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Ache - это тупая, ноющая, продолжительная или хроническая боль
Describing a PAIN
Описание боли
FOUR CHARACTERISTICS of PAIN
(Четыре характеристики боли)
1.Type of pain
2.Localization of pain
4.Duration of pain
3.Intensity of pain
Длительность боли
Тип боли
Местонахождение
Интенсивность боли
боли
a period
of time
during which
a pain has lasted
(for a week,
since a month,
for the whole
day…)
-спазмирующая боль
острая боль
жгучая боль
стреляющая боль
тупая, ноющая боль
сверлящая, грызущая боль
пульсирующая боль
A place in the
part of a body
where there is a
pain (in a head,
in a breast..)
unbearable
-agonizing
-severe
-moderate
-mild
-light
1.2.LOCALIZATION OF PAIN (локализация боли)a place in the part of a bodywhere there is a pain
_ a shoulder
_ a hand
_ an arm
_ a head
_ a wrist
_ an ear
_ a neck
_ an armpit
_ a chest
_ a foot
_ an elbow
_ a finger
_ a knee
_ a stomach
_ a toe
_ a leg
_ an ankle
Task 3. Match the names of human body’s parts with their numbers in the picture.
13.INTENSITY OF PAIN(Cила боли)
Facial Grimace Scale.
0
1
2
3
4
5
Невыносимая
Мучительная
сильная
умеренная
небольшая
нет боли
слабая
1.4. DURATION OF PAIN ( Длительность боли)
Период времени в течение которого боль продолжается(неделю, месяц, весь день ...)
At the doctor’s
2. LISTENING (АУДИРОВАНИЕ)
You will hear 4 dialogues “Describing a pain”.
Patients are describing their pain to a nurse.
While listening answer the question:
-Where is the pain?
2. LISTENING (АУДИРОВАНИЕ)
You will hear 4 dialogues “Describing a pain”.
Patients are describing their pain to a nurse.
While listening answer the question:
-Where is the pain?
1. -around my stomach
2. LISTENING (АУДИРОВАНИЕ)
You will hear 4 dialogues “Describing a pain”.
Patients are describing their pain to a nurse.
While listening answer the question:
-Where is the pain?
2.-just here in my right side
2. LISTENING (АУДИРОВАНИЕ)
You will hear 4 dialogues “Describing a pain”.
Patients are describing their pain to a nurse.
While listening answer the question:
-Where is the pain?
3. -inmy head
2. LISTENING (АУДИРОВАНИЕ)
You will hear 4 dialogues “Describing a pain”.
Patients are describing their pain to a nurse.
While listening answer the question:
-Where is the pain?
4. –down my left arm
3.MAKING-UP THE DIALOGUE 2
“DESCRIBING PAIN”
a) Match the answers with the questions ( and act the dialogue between 2 friends:
.
Friend1:Friend2:
1. Hi, Ann. You look very sad. a) I am afraid, you are right.
What is your problem?
2. Where exactly is your pain?b) It happened 2 days ago. So, I
have had my pain for 2 days.
3. Can you describe the pain?c) Oh, it is here. Just below my
right knee.
4. How bad is your pain?d) It feels like it is eating me. A
gnawing pain.
5. How long have you had you pain?e) Well, It's not a very bad pain. I
have a moderate pain.
6. I think you should go to a doctor.f) Hi, Kate. My leg hurts. I fell off
my bike.
3.MAKING-UP THE DIALOGUE 2”DESCRIBING A PAIN”let’s check
F1:Hi, Ann. You look very sad. What is your problem?
F2: Hi, Kate. My leg hurts. I fell off my bike.
F1: Where exactly is your pain?
F2: Oh, it is here. Just below my right knee.
F1:Can you describe the pain?
F2:It feels like it is eating me. A gnawing pain.
F1: How bad is your pain?
F2: Well, It's not a very bad pain. I have a moderate pain.
F1: How long have you had your pain?
F2: It happened 2 days ago. So, I have had my pain for 2 days.
F1:I think you should go to a doctor.
F2: I am afraid, you are right.
4.READING
Read and translate the dialogue by the roles.
Перелом - частичное или полное нарушение целостности кости, вызванное воздействием на нее механической силы: насильно или в результате падения, удара, а также в результате патологического процесса, опухоли, воспаления.
Признаки перелома:
Сильная боль
отёк
синяк
крепитация костей (хруст при передвижении обломков костей)
Ложный сустав
Деформация костей(конечностей)
Нарушение функции костей(конечностей)
Диагноз устанавливают с помощью рентгенологического исследования.
Fracture
Fracture
The word “fracture” means a break in a bone. There two kinds of fractures: closed and open. In a closed fracture there is no wound on the skin. In an open fracture there is a wound. Open fractures are more serious than closed ones.
If a person breaks his arm or leg he complains of pain in the place of a break. The pain becomes more severe if he presses the place or tries to move.
Swelling appears quickly. Do not let the person move. Use a splint for the broken limb. Bind the splints to the limb but not at the place of the fracture.
Doctors use X-rays to see the break and put plaster casts on the broken limbs.
“Первая помощь при переломах”
Правила иммобилизации:При наложении шины и наличии ран сначала остановить кровотечение и обработать рануФиксировать конечность в том положении, в котором она находится после травмы, не пытаясь вправить кость на местоФиксировать минимум 2 сустава (выше и ниже перелома). При травме бедра и плеча фиксировать 3 сустава