kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

In a cafe/in a restaurant

Нажмите, чтобы узнать подробности

Презентация к уроку

Тема урока: Everyday – and professional communication

Цель урока: Совершенствование умений и навыков практического владения английским языком по данной теме по всем видам речевой деятельности: говорению, аудированию, чтению и письму.

Задачи урока:         

1.ОбразовательныеАктивизировать и систематизировать лексический материал по теме “В кафе/ресторане”. Формировать навыки чтения и аудирования, совершенствовать навыки диалогической речи.

2. РазвивающиеРазвитие понимания иноязычной речи на слух. Развитие памяти, внимания, критического мышления. Расширение общего и лингвистического кругозора учащихся.

3. ВоспитательныеФормировать у учащихся представление о правильном обслуживании и поведении в кафе, ресторане. Воспитывать интерес к предмету. Формировать познавательную активность, потребность использования языка в различных сферах профессиональной деятельности (кулинария, сфера обслуживания).

Тип урока: комбинированный 

Формы работы на уроке: фронтальная,  индивидуальная,  парная, групповая

Виды речевой деятельности: говорение, аудирование, чтение и письмо

Межпредметные связи: кулинария

Оборудование: 

  1. Компьютер
  2. Проектор

Раздаточный материал:  карточки c заданиями, эталоны ответов, учебник И.П. Агабекян,  Английский для обслуживающего персонала.

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«In a cafe/in a restaurant »

The 30 th of April      Topic: Everyday- and professional communication

The 30 th of April

Topic: Everyday- and professional communication

the waiter’s phrases  What can I do for you? What would you like for breakfast (lunch, dinner)? What would you like to order? Today we’ve got a big choice of dishes Anything else? Here’s the menu. Make your choice, please! Here you are. Here is your bill, please. Come to our restaurant again.

the waiter’s phrases

  • What can I do for you?
  • What would you like for breakfast

(lunch, dinner)?

  • What would you like to order?
  • Today we’ve got a big choice of dishes
  • Anything else?
  • Here’s the menu.
  • Make your choice, please!
  • Here you are.
  • Here is your bill, please.
  • Come to our restaurant again.

The guest’s phrases I’ll have/take some salad. I prefer tea with sugar and lemon. Let’s call a waiter and make the orders. I’d like to taste your special dishes. Will you bring us something to your taste. How much do we pay? Keep the change, please!

The guest’s phrases

  • I’ll have/take some salad.
  • I prefer tea with sugar and lemon.
  • Let’s call a waiter and make the orders.
  • I’d like to taste your special dishes.
  • Will you bring us something to your taste.
  • How much do we pay?
  • Keep the change, please!

Divide the following words and phrases into groups:  Grilled vegetables, stuffed pike, Greek salad, French fries, chicken soup, mushroom potage, rice, ice-cream, fruit salad, roast chicken, fried scallops, orange juice, steak, coffee, Ceaser salad, steamed salmon, veal chop, clear soup, mineral water, tea, apple pie, stewed meat, cheesecake, tomato and cucumber salad , mashed potato, crab salad, onion soup,   Side dish Meat dish Fish salad dish soup drink dessert

Divide the following words and phrases into groups: Grilled vegetables, stuffed pike, Greek salad, French fries, chicken soup, mushroom potage, rice, ice-cream, fruit salad, roast chicken, fried scallops, orange juice, steak, coffee, Ceaser salad, steamed salmon, veal chop, clear soup, mineral water, tea, apple pie, stewed meat, cheesecake, tomato and cucumber salad , mashed potato, crab salad, onion soup,

Side dish

Meat dish

Fish

salad

dish

soup

drink

dessert

Answers: Side dish Meat dish Grilled vegetables French fries Fish dish Roast chicken Salad steak stuffed pike rice mashed potato veal chop fried scallops Greek salad soup stewed meat drink Ceaser Chicken soup steamed salmon salad tomato and cucumber salad boiled pike-perch mushroom potage dessert Orange juice coffee crab salad Ice-cream clear soup onion soup mineral water fruit salad tea apple pie cheesecake

Answers:

Side dish

Meat dish

Grilled vegetables

French fries

Fish dish

Roast chicken

Salad

steak

stuffed pike

rice

mashed potato

veal chop

fried scallops

Greek salad

soup

stewed meat

drink

Ceaser

Chicken soup

steamed salmon

salad

tomato and cucumber salad

boiled pike-perch

mushroom potage

dessert

Orange juice

coffee

crab salad

Ice-cream

clear soup

onion soup

mineral water

fruit salad

tea

apple pie

cheesecake

Listening bottled / regular water – вода в бутылке/ обычная вода Have you decided what you’d like? – Вы уже решили, что бы вы хотели? dressing – заправка spicy – пряный, острый steak knife - нож для мяса to wrap up - заворачивать

Listening

bottled / regular water – вода в бутылке/ обычная вода

Have you decided what you’d like? – Вы уже решили, что бы вы хотели?

dressing – заправка

spicy – пряный, острый

steak knife - нож для мяса

to wrap up - заворачивать

Listening Answer the following questions!

Listening

Answer the following questions!

  • What did the guests order for a drink?
  • What kind of food did the woman order?
  • Why didn’t the man order Pepper salmon?
  • What did the guests order for dessert?
  • Were the guests satisfied with service and food quality?
dialogue phrases Waiter, is this table vacant/free? You will feel comfortable here. Could we have the menu, please? What meat/ fish courses are on the menu today? What garnish/side dish would you like to order? Good appetite/Enjoy your meal! Waiter, bring us the bill please!  How much do we owe you?

dialogue phrases

  • Waiter, is this table vacant/free?
  • You will feel comfortable here.
  • Could we have the menu, please?
  • What meat/ fish courses are on the menu today?
  • What garnish/side dish would you like to order?
  • Good appetite/Enjoy your meal!
  • Waiter, bring us the bill please!
  • How much do we owe you?

dialogue phrases

dialogue phrases

  • You can sit at this table.
  • We would like a table for two/ four.
  • Let’s see what is on the menu today.
  • What would you recommend?
  • I would you recommend our specialties…
  • What will you order for your friends?
  • Will you have anything for a drink?
  • What will you have for dessert?
Reflection The student’s name + 1. Was active during the lesson - 2. Watched the video with interest and everything was clear 3. Made mistakes while reading the dialogues 4.It was difficult to make up a dialogue

Reflection

The student’s name

+

1. Was active during the lesson

-

2. Watched the video with interest and everything was clear

3. Made mistakes while reading the dialogues

4.It was difficult to make up a dialogue

Thank you for the lesson

Thank you for the lesson


Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Презентации

Целевая аудитория: 10 класс

Скачать
In a cafe/in a restaurant

Автор: Сурменко Татьяна Владимировна

Дата: 28.04.2015

Номер свидетельства: 206714


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Проверка свидетельства