kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Working with computer. System specifications. The verb. Verbs “to be/to have”.

Нажмите, чтобы узнать подробности

The theme: Working with computer. System specifications. The verb. Verbs “to be/to have”.

Aims:

1. Educationalthe development of skills oral speech, reading and translation to enrich pupils’ knowledge about Working with computer.  System specifications.  The verb. Verbs “to be/to have”.

to develop pupils’ skills in speaking, listening, reading.

To educate the feelings of international friendship, to teach students to express their own points of view and work in groups;

to develop skills of reading, listening, speaking and unprepared speech;

 

2. Developingto do exercises, talking about Working with computer. System specifications. The verb. Verbs “to be/to have”.

 

3. Educative: to wake interesting to our new theme.

Type of lessons: communication, practice. Revision and getting new information

Course of lessons:

1. Orgmoment: Greeting with student.

 

2 .Presentation of new theme: Working with computer. System specifications.

  • Reading the text.

 

  • Working with new words (30)
  • a breaker point ignitionпрерывистое зажигание
  •  advanced — усовершенствованный
  • fire the spark plug – воспламенять свечой зажигания
  • meet emission control levels — отвечать требованиям по ограничению уровня вредных компонентов в выхлопных газах gas mileage - пробег в милях на гал­лон топлива
  • smooth operation — плавная работа
  •  provide – обеспечить
  •  onboard computer system – бортовой компьютер
  • hardware - аппаратная часть ком­пьютера
  • software - программное обеспечение
  •  CPU — Central Processing Unit - цен­тральный процессор
  • integrated circuit — интегральная схема
  • semiconductor — полупроводник
  • silicon — кремний
  • until - пока не
  • specific sequence — специальная по­следовательность
  • permanent memory — постоянная память
  • ROM — read only memory — постоян­ная память, постоянное запоми­нающее устройство, ПЗУ
  • RAM - random access memory - опе­ративная память, оперативное запоминающее устройство, ОЗУ
  •  PROM — programmable read only memory - программируемое по­стоянное запоминающее устрой­ство, ППЗУ
  •  trouble code — неисправный код
  • expensive — дорогостоящий
  • adaptive memory — адаптивная память

3.Grammar time: TO BE/ TO HAVE

 

1.to be.

I’m cold.                                                                                      I‘m not 17 years old.  

She is a doctor.                                                                            I’m not hungry.

It’s hot.                                                                                        Jane isn’t at home.

Ann and I are very good friend.                                                Tom isn’t interested in politics.

My shoes are very dirty.                                                            Those people aren’t English.                                       

                                                            Is your mother at home?

Is it cold in your room?

Are books expensive in your country?

 

  • Write the short form (she’s)/ we aren’t etc.)

 

  1. he is. He’s___.                     3. She is not. ______.           5. I am not. ______.
  2. they are. _____.                   4. It’is. ________.                6. you are not. _____.

 

  • Write the full from (she is/we are not etc.)

    7. We aren’t. we are not__.         9. You’re. ______.               11. it isn’t.

    8. I ‘m. ______.                           10. they aren’t. _____.         12. she’s. _______.

2. to have

Positive                                 negative                                        question

 

 

 

 


 

                                                                                                                                           

 

 

 

 

 

  • Short form of  have got

I’ve got….                           I’ve not got…

We’ve got …                       we’ve not got….

They’ve got …                    they’ve not got …

You’ve got …                     you’ve not got…

He’s got …                         he’s not got…

She’s got …                        she’s not got…

It’s got …                            It’s not got…   

 

  • Write the short form. (we’ve got etc.)
  1. we have got ……… .     3. they have got. ……. .            5. it has got. …….. .
  2. he has got. ………. .       4. she has not got. ……… .      6. I have not got. ………… .
    •  

 

                               Ann (she)          Jim (he)         you?

a camera                  no                     yes                  ?

a bicycle                  yes                    no                    ?

black hair                no                      no                    ?

brothers/sisters        yes                     yes                  ?

 

 

What have Ann and Jim got?

 

What have you got? Look at the information       

 and write sentences about Ann, Jim and

yourself.

 

4.Summarizing the lessons: Thank you very much. You have worked well today. Your homework will be: write 10 sentences.

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«Working with computer. System specifications. The verb. Verbs “to be/to have”. »

The theme: Working with computer. System specifications. The verb. Verbs “to be/to have”.

Aims:

1. Educational: the development of skills oral speech, reading and translation to enrich pupils’ knowledge about Working with computer. System specifications. The verb. Verbs “to be/to have”.

to develop pupils’ skills in speaking, listening, reading.

To educate the feelings of international friendship, to teach students to express their own points of view and work in groups;

to develop skills of reading, listening, speaking and unprepared speech;


2. Developing: to do exercises, talking about Working with computer. System specifications. The verb. Verbs “to be/to have”.


3. Educative: to wake interesting to our new theme.

Type of lessons: communication, practice. Revision and getting new information

Course of lessons:

1. Orgmoment: Greeting with student.


2 .Presentation of new theme: Working with computer. System specifications.

  • Reading the text.


  • Working with new words (30)

  • a breaker point ignitionпрерывистое зажигание

  • advanced — усовершенствованный

  • fire the spark plug – воспламенять свечой зажигания

  • meet emission control levels — отвечать требованиям по ограничению уровня вредных компонентов в выхлопных газах gas mileage - пробег в милях на гал­лон топлива

  • smooth operation — плавная работа

  • provide – обеспечить

  • onboard computer system – бортовой компьютер

  • hardware - аппаратная часть ком­пьютера

  • software - программное обеспечение

  • CPU — Central Processing Unit - цен­тральный процессор

  • integrated circuit — интегральная схема

  • semiconductor — полупроводник

  • silicon — кремний

  • until - пока не

  • specific sequence — специальная по­следовательность

  • permanent memory — постоянная память

  • ROMread only memory — постоян­ная память, постоянное запоми­нающее устройство, ПЗУ

  • RAM - random access memory - опе­ративная память, оперативное запоминающее устройство, ОЗУ

  • PROMprogrammable read only memory - программируемое по­стоянное запоминающее устрой­ство, ППЗУ

  • trouble code — неисправный код

  • expensive — дорогостоящий

  • adaptive memory — адаптивная память

3.Grammar time: TO BE/ TO HAVE


1.to be.

I’m cold. I‘m not 17 years old.

She is a doctor. I’m not hungry.

It’s hot. Jane isn’t at home.

Ann and I are very good friend. Tom isn’t interested in politics.

My shoes are very dirty. Those people aren’t English.

Is your mother at home?

Is it cold in your room?

Are books expensive in your country?


  • Write the short form (she’s)/ we aren’t etc.)


  1. he is. He’s___. 3. She is not. ______. 5. I am not. ______.

  2. they are. _____. 4. It’is. ________. 6. you are not. _____.


    • Write the full from (she is/we are not etc.)

7. We aren’t. we are not__. 9. You’re. ______. 11. it isn’t.

8. I ‘m. ______. 10. they aren’t. _____. 12. she’s. _______.

2. to have

Positive negative question

I I I

We we we

You have got you have not got have you

They they they

got?

He has got he he

She she has not got has she

It It it










  • Short form of have got

I’ve got…. I’ve not got…

We’ve got … we’ve not got….

They’ve got … they’ve not got …

You’ve got … you’ve not got…

He’s got … he’s not got…

She’s got … she’s not got…

It’s got … It’s not got…


  • Write the short form. (we’ve got etc.)

  1. we have got ……… . 3. they have got. ……. . 5. it has got. …….. .

  2. he has got. ………. . 4. she has not got. ……… . 6. I have not got. ………… .

    • W

      Ann (she) Jim (he) you?

      a camera no yes ?

      a bicycle yes no ?

      black hair no no ?

      brothers/sisters yes yes ?


      hat have Ann and Jim got?


What have you got? Look at the information

and write sentences about Ann, Jim and

yourself.


4.Summarizing the lessons: Thank you very much. You have worked well today. Your homework will be: write 10 sentences.



Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Планирование

Целевая аудитория: Прочее.
Урок соответствует ФГОС

Скачать
Working with computer. System specifications. The verb. Verbs “to be/to have”.

Автор: Жармухамбетова Винера Ораловна

Дата: 28.11.2014

Номер свидетельства: 136789


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Проверка свидетельства