2 этап Основная часть | - let us start by checking your homework. -Well done. Let’s move on. We are starting a new lesson, Going Green 8. Go to p. 153, please. First of all, let’s do ex.1, read the task, please. -Ok. What is being represented? Which is the highest percentage? -Right you are. Now let’s do ex.2a, read the task, please. -Well, look at the pictures, title and subtitles in the text. What information about alternative energy are interested in? Think of some questions on the topic. What are they? -Ok. Now, let’s read the text silently and see whether you could find answers to your questions. -Have you found answers to your questions? What else have you learnt from the text? -Great. Now, let’s do ex.2b.(Name), read the task, please. -Is the task clear? You have 4 minutes to do it. Check your answers in pairs. Then we will listen to the recording and check it. -Ok. Now could you guess from the context what do these words in bold mean? Let’s discuss their meanings one by one. -Great. Let’s do ex.3 .(Name), read the task, please. -Now you should note down the key words and phrases from each paragraph. Make sure that you have included all the main points. Well, is the task clear? You have 4 minutes to do this task. Then we’re going to listen to two of you presenting your monologues -Ok. Let’s listen to some volunteers.. -Good job. Now it is time to do some grammar exercises. Remind me please, what do you know about Future perfect tense. - Now let us check.(slide 2) -How is this time formed? - Have a look at the slides. Everything is correct. (слайд 3-4) - Let us read and translate the wors and expressions used with this tense. And translate some sentences. ( слайды 5-6) -Now it is time to do some grammar exercises. Do them by yourselves. You have 5 minutes to accomplish them all. ( слайды 7-8) -Now read one by one your answers. | Проверяют домашнее задание. Задают вопросы при необходимости. Один учащийся зачитывает задание. Один из учащихся отвечает: Один учащийся зачитывает задание. Учащиеся смотрят на изображения к тексту, заголовок и подзаголовки. Придумывают интересующие их вопросы. Некоторые из учащихся озвучивают их. Учащиеся самостоятельно читают текст. Учащиеся отвечают на вопросы учителя. Один учащийся зачитывает задание. Учащиеся выполняют задание самостоятельно и проверяют его в парах, затем проверяют его по аудиозаписи. Учащиеся по желанию объясняют значение данных слов, придумывая им дефиницию без использования словаря: To pollute=to make impure, dirty To power=to provide the energy for something to operate Solar cells=devices that convert sunlight directly to electricity To convert=to change the nature, purpose, or function of something A dam=a barrier constructed to contain the flow of water or to keep out the sea To trap=to hold or prevent from moving To flow=to move continuously at a steady rate Один учащийся зачитывает задание. Учащиеся выполняют задание, затем по желанию двое отвечают свои монологи по теме Двое учащихся отвечают свои монологи по теме Желающие отвечают на вопрос. Учащиеся смотрят на слайд. И читают информацию. - Один из учеников отвечает на вопрос. Учащиеся смотрят презентацию Учащиеся переводят слова, выражения, и предложения с использованием будущего перфектного времени. Учащиеся самостоятельно выполняют упражнения Учащиеся читают по цепочке свои ответы. | *Учитель помогает с дефинициями учащимся, в том случае если они не могут выполнить задание самостоятельно. *Учитель может попросить оценить класс ответы учащихся и поставить оценки |